וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשון בליגת העל: מאוכזבות הגביע משלימות משחקים, אונואקו בחוץ

11.2.2023 / 19:07

הפועל תל אביב תנסה לא למעוד מול קבוצת התחתית של קרית אתא (17:00), הסנטר נחבל בעינו ולא יתלבש. חולון תארח את הלהיט מגליל עליון (21:05). בני הרצליה תצא לאילת (19:00)

סיכום: הפועל תל אביב - גראן קנאריה 70:92/ספורט 1

משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה ייערכו השבוע בירושלים, אך עוד לפניהם ייערכו מחר (ראשון) שלושה משחקי השלמה וכאלה שהוקדמו בהם מוערבות קבוצות שהודחו מהגביע. במשחק השלמה מהמחזור ה-12 תארח השנייה בטבלה הפועל תל אביב את עירוני קרית אתא (84:96 להפועל תל אביב בסיבוב הראשון בקרית אתא). במשחק שהוקדם מהמחזור ה-22 תארח הפועל חולון את הפועל גליל עליון (66:86 לגליל עליון בכפר בלום בסיבוב הראשון), ובמשחק השלמה מהמחזור ה-16 תארח הפועל אילת את בני הרצליה (81:86 לאילת באולם היובל בסיבוב הראשון).

בר טימור, שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הפועל תל אביב תצלח את המבחן? בר טימור/ברני ארדוב

הפועל תל אביב - עירוני קרית אתא (17:00)

הקבוצה של דני פרנקו השיגה השבוע ניצחון ענק באירופה כשהביסה את גראן קנאריה מצמרת הליגה הספרדית בהיכל שלמה, ארבעה ימים בלבד אחרי שרצף הניצחונות שלה בליגה נעצר נגד הפועל חולון באותו אולם ממש. בהפועל חוששים מהמשחק הקרוב נגד קרית אתא בעיקר מהפן המנטאלי, ומקווים כי השחקנים יידעו לצלוח את המבחן הזה ולהגיע בפוקוס מלא, כשמעבר לפינה פגרת נבחרת. צ'ינאנו אונואקו נחבל בעינו וסובל מדימום פנימי ועל כן נותר מחוץ לסגל, ג'ייקובן בראון שאמור היה לקבל מנוחה התלבש.

מאמן הקבוצה דני פרנקו: "אחרי עוד משחק נפלא שלנו ביורוקאפ באווירה מחשמלת, אנחנו חוזרים לליגה למשחק מול יריבה לוחמת. המשימה שלנו מורכבת, ככל שתהיה, היא להניח את המחמאות מאחורינו, להתגייס ולהתלכד יחד למאבק הקרוב".

החבורה של שרון אברהמי תקועה על ארבעה ניצחונות כבר כמעט חודשיים והיא עם חמישה הפסדים רצופים. למרות הרצף השלילי, והעובדה שגלבוע/גליל התקרבה אליה בשבוע שעבר, הצליחו בקרית אתא להציג כדורסל טוב מאוד בשבועיים האחרונים אך נפלו נגד מכבי תל אביב ונגד הפועל גליל עליון שמטו יתרון דו ספרתי ברבע האחרון. בקבוצה יודעים שיצטרכו משחק כמעט מושלם כדי לחולל את אחת ההפתעות הגדולות העונה בליגה.

עוד בוואלה!

ההצגה של הפועל תל אביב: על עוד ערב אירופי גדול

לכתבה המלאה
שון דאוסון, הפועל חולון. מאור אלקסלסי
רק שני ישראלים בכירים בסגל של חולון. שון דאוסון/מאור אלקסלסי

הפועל חולון - הפועל גליל עליון (21:05)

חוסר היציבות של הפועל חולון המשיך בשבוע שעבר. הקבוצה של גיא גודס השיגה ניצחון משמעותי על הפועל תל אביב בליגה, אך ביום רביעי התרסקה ברבע האחרון נגד דיז'ון הצרפתית, ונמצאת בעמדה כמעט בלתי אפשרית באירופה. חולון תיאלץ לשחק בחודשיים הקרובים ללא פרדי בורדיון שסובל מפציעה בכף רגלו, וכעת מונה הסגל של האלופה רק שני ישראלים בכירים - ניב משגב ושון דאוסון שנמצא בכושר מצוין. בחולון יודעים שהמקום שלהם ברביעייה הראשונה נראה די מובטח, אך הם רוצים להשיג ניצחון על גליל עליון כדי לנעול אותו.

הקבוצה החמה ביותר בליגת העל מגיעה למבחן גדול. השחקנים של ברק פלג השיגו ביום שני בבית את ניצחון הליגה החמישי שלהם ברציפות והשביעי בשמונת המחזורים הראשונים, כשהם מבססים את מעמדם במקום החמישי המכובד. גליל עשתה את ההישג הזה למרות שהיא משחקת ברוטציה קצרה של שחקנים זרים, ובעיקר בזכות ההצטיינות של שלושת הישראלים המובילים שלה - נמרוד לוי, רועי הובר ואיתי מושקוביץ. בקבוצה רואים במשחק הקרוב הזדמנות להמשיך במומנטום הנהדר שלהם.

עמית גרשון, שחקן הפועל אילת. דני מרון
אילת חייבת להתחיל לאסוף ניצחונות. עמית גרשון/דני מרון

הפועל אילת - בני הרצליה (19:00)

הקבוצה של מאוריציו בוסקאליה ערכה שינוי משמעותי במהלך השבועיים מאז ההפסד להפועל ירושלים. נייט גריימס ומנו לקומט שוחררו, אנטוניוס קליבלנד חתם ואילת גם קיבלה בחזרה את טארן פטוואי, שלושה חודשים אחרי שנפצע. קליבלנד נחת רק בסוף השבוע באילת, ובמועדון יקבלו החלטה האם לשתפו במשחק החשוב נגד הרצליה רק סמוך לפתיחתו. באילת יודעים שאחרי הניצחון של גלבוע/גליל בשבוע שעבר, הם חייבים להתחיל להשיג ניצחונות אחרת ירדו בקרוב למקום האחרון בטבלה.

למרות חסרונו של כריס באב הצליחה בני הרצליה להשיג ניצחון חשוב על עירוני נס ציונה בשבוע שעבר, עשתה צעד לעבר המאבק על השישייה הראשונה, ורוצה להמשיך במומנטום באילת. הרצליה צפויה להמשיך לשחק ללא באב הפצוע, אך מי שנשאר בקבוצה הוא ג'וליאן גמבל שקיבל הודעה על המשך דרכו במועדון. בהרצליה נותנים הרבה כבוד לאילת, שניצחה אותם באולם היובל, ורוצים להשיג את הנקמה במשחק החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully