וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיון נכון, החלטה בעייתית, יישום בלתי אפשרי: העונש של מכבי תל אביב

9.2.2023 / 11:45

כחלק מרפורמת הענישה הקולקטיבית, החליט בית הדין של ההתאחדות להימנע מסגירת יציעים 10-11 בבלומפילד ולהמיר זאת בעונש שאמור היה למלא אותם בנשים וילדים. אבל בתנאים שזה אמור להתבצע, הרעיון המבורך מתפספס לגמרי. יניב טוכמן נזכר בתקדים מסן סירו, והבין כמה זה רחוק

תקציר: מכבי תל אביב - בני סכנין 1:1/ספורט1

החלטה טובה קיבל לפני שמונה ימים בית הדין שליד ההתאחדות לכדורגל. אחרי האבוקות בדרבי האחרון ולאור הרפורמה בענישה הקולקטיבית, החליט דיין בית הדין שמכבי תל אביב תארח את המשחק הבא שלה כשבשערים 10-11 יושבים נשים וילדים עד גיל 10. גם הפועל תל אביב קיבלה עונש דומה. אם בעבר בית הדין היה סוגר את היציעים, הפעם הם פתוחים לטובת מגדר מסוים וילדים עד גיל מסוים. הרעיון הוא נכון, אבל היישום מאוד בעייתי.

ההחלטה הזו זרקה אותי ארבע שנים אחורה לנהמות שנשמעו בסן סירו מאוהדי אינטר לעבר קאלידו קוליבאלי, ששיחק אז בנאפולי. איטליה סערה כי הסנגלי הורחק אחרי שהתקומם וספג צהוב שני. היא סערה כמובן קודם בשל גילויי הגזענות לעבר הבלם האפריקאי. הזדמן לי כמה שבועות לאחר העונש שקיבלה אינטר, להיות במשחק שלה מול ססואולו. רוב האיצטדיון הענק היה ריק אבל ליציעים מסויימים הובאו ילדים. זה היה מרשים מאוד. העונש נראה אז הרבה יותר אפקטיבי. לא רק שמענישים את האוהדים הקבועים ומונעים מהם להיכנס, מביאים מנגד את הדור הבא על מנת שילמד ויראה איך לא צריך להתנהג. ישבו ביציעי סן סירו המרשים אלפי ילדים. הסאונד שלהם נשמע כמו צווחות של ילדים במימדיון באמצע חודש יולי כשיש קייטנות בבוקר, אבל אי אפשר שלא היה להרגיש שיש כאן מסר למי שבעתיד יהיו המבוגרים ואולי גם הבוגרים.

אוהדי מכבי תל אביב. אריאל שלום
ומה אם היציעים שוב יהיו ריקים? שער 11/אריאל שלום

העונש של בית הדין כאן הוא כאמור רעיון נהדר, רק חבל שההחלטה לא לגמרי טובה. תובע ההתאחדות לכדורגל עורך הדין ניר רשף לא תחם בדיון בבקשתו את גיל הילדים ל-10 ברף העליון. הוא דיבר גם על גיל 14, אבל בית הדין התעקש על 10. גם אז בסן בסירו היו ילדים יותר בגירים. גיל 10 הוא מאוד בעייתי. הוא בעייתי מאוד כי מדובר בילדים מבתי ספר יסודי, כיתות ד' מקסימום שלמחרת בבוקר צריכים ללכת לבית הספר. הוא עוד יותר בעייתי כשהוחלט שרק נשים יוכלו להגיע ליציעים. ראשית יש כאן אפליה מגדרית ברורה. ראינו רק בדרבי האחרון אוהדת של הפועל תל אביב מתנהגת בצורה מחפירה ומצלמת את עצמה משליכה כוס לעבר גבי קניקובסקי שעמד על נקודות הקרן. מי קבע שאישה עדיפה על גבר?

מכבי תל אביב פנתה בחמישי שעבר, למחרת ההחלטה של בית הדין, וביקשה להשית את העונש על המשחק מול בני סכנין בשבת שעברה. היא טענה בפני בית הדין העליון כי היא יכולה להיערך לזה למרות שנותרו 48 שעות למשחק והדגישה כי בקשתה נובעת מהיכולת להביא נשים וילדים עד גיל 10 כאשר מדובר במשחק שנערך בשבת בשעה 17:30. מדובר ביום יחסית נוח לתנועה בכבישים ולילדים הקטנים יהיה מספיק זמן לחזור הביתה ולישון לקראת בית הספר של יום ראשון. בבית הדין העליון סירבו לבקשה והותירו את העונש למשחק מול הפועל באר שבע ביום שני הבא. בשעה הייעודה של המשחק, 20:30, זו כבר משימה מאוד בעייתית. 4,800 כיסאות יש ביציעים 10-11. נכון לעכשיו ולמרות שמכבי תל אביב פנתה לאינספור עמותות כדי להציע כרטיסים למשחק, אין היענות גדולה. מדובר כאן בפספוס גדול. אם בלומפילד לא יהיה מלא ב-4,800 נשים וילדים, כל הרווח שיכול לצאת מעונש כזה, לא יהיה קיים. מכבי תל אביב ובצדק מבחינתה ביקשה שגם ילדים יותר גדולים יוכלו להגיע למשחק ולא רק ילדים עד גיל 10. היא גם ביקשה שלא רק אימהות יוכלו להגיע, אלא גם אבות מכיוון שלהם יותר נוח לעזוב את הבית ביום שני לפנות ערב ולחזור רק לקראת חצות.

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב מעודדת: "מישהו כנראה רוצה שנישאר במאבק האליפות"

לכתבה המלאה
קשת בענן, אצטדיון בלומפילד. אריאל שלום
התעקשות לא מובנת. אצטדיון בלומפילד/אריאל שלום

אז, בסן סירו לפני ארבע שנים, המשחק היה במוצאי שבת כאשר למחרת זהו יום ראשון החופשי מלימודים ולכן היו הרבה יותר ילדים ביציעים. אנחנו לא משחקים כאן בימי שישי בלילה, כך שזה מאוד קשה להביא ילדים כל כך קטנים למגרש כשלמחרת יש בית ספר. נכון היה עושה בית הדין העליון אם היה מתיר למכבי תל אביב לקיים את העונש בשבת שעברה בשעה מוקדמת, כפי שהיה מול בני סכנין לפני חמישה ימים. אבל ברגע שהוא דחה את הפנייה, צריכים לפחות להיות יותר גמישים ולא להיתקע על נשים וילדים עד גיל 10, כי במקום שני יציעי אולטראס מפוצצים, נראה עשרות בודדות של נשים וילדים שיצליחו למצוא את הדרך ולבוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully