וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתר: שיא הנקודות עוד רגע נשבר, ולברון ג'יימס עדיין לא מאמין

עודכן לאחרונה: 7.2.2023 / 16:14

אם יקלע 36 נקודות או יותר מול אוקולהומה סיטי הלילה, כוכב הלייקרס יעקוף את קארים ויהפוך לשיאן הנקודות בכל הזמנים. כמה פעמים עשה זאת מול הת'אנדר, כמה עולים הכרטיסים ומה חושבים ברחבי הליגה? "זה עדיין בלתי נתפס בעיני", הודה קינג ג'יימס עצמו

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 7.2/ספורט1

36 נקודות - זה כל מה שנותר ללברון ג'יימס כדי לעקוף את קארים עבדול ג'באר ולהפוך למלך הסלים של ה-NBA בכל הזמנים. האירוע ההיסטורי הזה עשוי לקרות הלילה (בין שלישי לרביעי, 5:00), כשלוס אנג'לס לייקרס תארח את אוקלהומה סיטי. אם לא יצליח, ההזדמנות הבא של קינג ג'יימס תהיה בלילה שבין חמישי לשישי (5:00), אז תארח קבוצתו את מילווקי ויאניס אנטטוקומפו.

"זה עדיין בלתי נתפס בעיני", הודה לברון בראיון שהעניק אמש ל-ESPN. "מעולם לא אמרתי שאני רוצה להוליך את הליגה בנקודות, ובטח לא שאני רוצה להיות מלך הסלים של כל הזמנים. זה מעולם לא היה חלום מבחינתי, ועכשיו לשבת כאן, ולראות את זה עוד מעט קורה... זה די משוגע".

"הוא מודע לשיא, כמובן, אבל זה לא מטריד אותו", טען מאמן הלייקרס דרווין האם. "הדבר הכי גדול מבחינתו הוא לנצח משחקים. כולם יהיו על קצה הכיסא שלהם הלילה. זה טוב ללייקרס, טוב לליגה והישג מטורף עבור לברון, הוא עשה זאת כשהוא משחק בצורה הנכונה".

מה שווי השוק האמיתי של אבדיה? גורם ב-NBA: "הוא עדיין בגדר חידה"
42 נקודות ו-12 שלשות לקליי תומפסון, ניצחון 8 רצוף למילווקי
גארי פייטון: "לא ג'ורדן ולא מג'יק. זה האיש שהכי היה קשה לשמור עליו"

בסוכנויות ההימורים בארצות הברית מעריכים שנקודת הציון המופלאה הזו תתרחש מול הבאקס, אבל מה הסיכוי שזה יקרה כבר הלילה? לא רע, בהתחשב באיך שג'יימס משחק העונה. הוא אמנם בן 38, אך לברון קלע 36 נקודות או יותר תשע פעמים העונה - האחרונה שבהן לפני ארבעה משחקים, אז המטיר 41 נקודות על הראש של בוסטון. לברון אף קולע העונה 30 נקודות למשחק - גבוה יותר מממוצע הקריירה שלו (27.2), וכבר הזכרנו שהוא בן 38?

מדובר ביריבה ישירה כרגע על קרבות הפלייאוף (או לפחות הפלייאין) במערב, וגם במועדון שקינג ג'יימס מכיר היטב - האליפות הראשונה שלו היתה מול אוקלהומה סיטי. הוא שיחק מול הת'אנדר 34 פעמים לאורך הקריירה, וקלע מולם 28.1 נקודות. היריבה האהובה עליו, אגב, היא היא בוסטון, מולה קלע 29.1 נקודות ב-58 מפגשים. הקבוצה שעשתה את העבודה הטובה ביותר בעצירתו לאורך השנים היא דטרויט, שהחזיקה אותו על 24.1 נקודות לערב, ב-61 הופעות.

עוד בוואלה!

ברוקלין דחתה את הצעת הלייקרס על קיירי, לברון צייץ בתסכול

לכתבה המלאה

ג'יי ג'יי רדיק מתמוגג מהמספרים

שלוש פעמים לאורך הקריירה המפוארת שלו קלע לברון למעלה מ-36 נקודות מול הת'אנדר - כולן במדי קליבלנד. הראשונה היתה ב-2009, עם 44 נקודות, השנייה ב-2010, עם 37 נקודות, 9 ריבאונדים ו-12 אסיסטים, והשלישית ב-2018, עם 37 נקודות. מאז אותו משחק, קלע 25, 23, 19, 26, 28, 25 ו-33 נקודות מול הת'אנדר. "זה מלהיב מאוד", אמר חברו לקבוצה אוסטין ריבס. "אתם לא הולכים לראות משהו דומה לזה בתקופה הקרובה, מישהו שמשחק כל כך הרבה זמן ונשאר פרודקטיבי כמו שהיה בהתחלה. אני מקווה שנשיג ניצחון בלילה בו הוא ישבור את השיא".

מיותר לציין שכרטיס למשחק הלילה הפך למצרך מבוקש מאוד בארצות הברית. אם תרצו לשבת ממש על הפרקט, תיאלצו להיפרד מ-92 אלף דולר. עם זאת, ישנם כרטיסים זולים גם ב-115 דולר. אחד האנשים שיהיו ביציע כדי לחזות בכל זה מקרוב הוא קארים עבדול ג'באר, מחזיק השיא הנוכחי. "מבחינתי, להיות באותה חברה עם קארים, זה כבוד עצום", אמר ג'יימס.

את השיא הנוכחי שבר כוכב הלייקרס לשעבר ב-5 באפריל 1984, אל מול 18 אלף איש בלאס וגאס, שם קלע את הנקודה ה-31,420 מול יוטה ובכך עקף את ווילט צ'מברליין. קארים היה אז בן 37, והסל ההיסטורי היה, כמובן, זריקת הוו המפורסמת שלו. כעת נותר לראות כיצד לברון ישבור את השיא, שכן אין לו ממש מהלך המזוהה רק איתו. "תמיד רציתי להיות מישהו בלתי צפוי, כדי שההגנות לא יוכלו להבין אותי", אמר.

שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס מול שחקן אוקלהומה סיטי לו דורט. Meg Oliphant, GettyImages
הלילה זה יקרה? לברון מול שחקן אוקלהומה סיטי דורט/GettyImages, Meg Oliphant

עשרת הקלעים הגדולים בתולדות ה-NBA

  • 1. קארים עבדול ג'באר - 38,387
  • 2. לברון ג'יימס - 38,352
  • 3. קארל מאלון - 36,928
  • 4. קובי בריאנט - 33,643
  • 5. מייקל ג'ורדן - 32,292
  • 6. דירק נוביצקי - 31,560
  • 7. ווילט צ'מברליין - 31,419
  • 8. שאקיל אוניל - 28,596
  • 9. כרמלו אנתוני - 28,289
  • 10. מוזס מאלון - 27,409

ההישג המופלא הזה מדהים עוד יותר בכך שכשנכנס לליגה ב-2003, לברון בדרך כלל הושווה למג'יק ג'ונסון - אחד המוסרים הגדולים בכל הזמנים, ומעולם לא נתפס כסקורר עילאי. הוא סיים כמלך הסלים של העונה הסדירה פעם אחת בלבד. עונת השיא שלו - 31.4 נקודות (2005/06) מדורגת במקום ה-38 בלבד ברשימת כל הזמנים, כשלפניו שמות כמו נייט ארצ'יבלד, וולט בלאמי, וורלד בי פרי ואחרים.

"תמיד ראיתי בעצמי קודם כל מוסר", אמר לברון, שמדורג רביעי ברשימת מוסרי האסיסטים של כל הזמנים. לשם השוואה, אף שחקן מעשרת הקלעים הגדולים בתולדות ה-NBA לא מדורג אפילו בטופ 30 ברשימת מוסרי האסיסטים. הכי קרוב הוא קובי בריאנט, שמדורג 33. "תמיד רציתי לעשות את המהלך הכי נכון, בכל פעם", אמר לברון. "זה מה שאני אוהב לעשות - לערב את החברים שלי לקבוצה, לנסות למצוא אותם, לראות את כל הפרקט ולמסור את המסירה הנכונה".

לאורך השנים, מעט מאוד אנשים חשבו שמישהו מסוגל לשבור את השיא המיתולוגי של קארים. "השיא הזה תמיד נראה מפלנטה אחרת", אמר מאמן סן אנטוניו גרג פופוביץ'. האם מישהו יצליח לעקוף את לברון? ימים יגידו. לפי דומיניק ווילקינס, "אף אחד אף פעם לא יעשה מה שלברון עשה. לא. זה לא יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully