וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב חגגה בוולנסיה: "השחקנים הוכיחו שהם מגיבים מצוין לקטש"

עודכן לאחרונה: 3.2.2023 / 7:19

אחרי עוד רבע שלישי נהדר שמרו הצהובים על היתרון בספרד, והשיגו ניצחון ששיפר עמדה במאבקי הפלייאוף. קולסון: "הראינו אופי, ניצחון חשוב". וגם: כמה ניצחונות יספיקו לפלייאוף, הבעיה ההגנתית והרצון לשמור את הקפטן דיברותולמיאו "עד הפרישה"

תקציר: טרנטו - הפועל תל אביב 78:60/ספורט 1

1.

חגיגות ושמחה גדולה נרשמו אמש (חמישי) בחדר ההלבשה של מכבי תל אביב בולנסיה אחרי הניצחון החשוב של הצהובים 93:94 על ולנסיה בחוץ. בזכות הניצחון צפויה מכבי לחזור לתוך השמינייה הראשונה ביורוליג בתום המחזור, עם מאזן חיובי של 12 ניצחונות ו-11 הפסדים, לחלוף על פני ולנסיה, והיא תחזיק ביתרון בכל התנגשות מולה בטבלה בזכות ניצחון כפול.

הצהובים לא שמרו כלל במחצית הראשונה של המשחק, ספגו 55 נקודות וירדו בפיגור 10 להפסקה, אלא ששוב הרבע השלישי היה הרבע הגדול שלהם, בו קלעו 34 נקודות, הפכו את התוצאה, והצליחו לשמור על הניצחון בתום דרמה גדולה בשניות הסיום. וויד בולדווין היה הקלע המוביל של הקבוצה עם 19 נקודות אך לא היה ביום גדול, כשבונזי קולסון עם 17 נקודות ו-12 ריבאונדים והקפטן ג'ון דיברתולומיאו עם 17 נקודות כולל 5 שלשות מ-6 נסיונות, סחבו את הקבוצה לניצחון.

"זה היה ניצחון ענק בשבילנו, התקשינו במשחקי החוץ, ידענו לצאת ממחצית ראשונה קשה, נשארנו ביחד וידענו לצאת עם ניצחון שהיינו צריכים אותו מאוד וגם הגיע לנו", סיכם דיברתולמיאו. ג'יילן אדאמס שהוסיף 5 נקודות אמר: "היינו צריכים את זה, זה היה חיוני בשבילנו כי אנחנו צמודים איתם. הידיעה שאנחנו יכולים לנצח בחוץ תעלה לנו את הביטחון. ידענו שאנחנו יכולים להתמודד מול כל קבוצה, והתחברנו במחצית, הבנו את הטעויות שלנו ותיקנו אותן".

בונזי קולסון סיפר: "היינו צריכים להתחבר מחדש במחצית, במיוחד אחרי ששיחקנו רך מאוד במחצית הראשונה. במחצית השנייה שיחקנו חזק, הכינו אותם ראשונים, היינו צריכים את הניצחון הזה, היה לנו קשה בחוץ, נקווה שנמשיך עם זה בעתיד. זה מראה את האופי שלנו, אנחנו לא מוותרים. חסרים לנו שחקנים, אבל עולים שחקנים מהספסל ונותנים דקות נהדרות".

ג'ון דיברתולומיאו, שחקן מכבי תל אביב. אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
הלב. ג'ונדי כיכב בוולנסיה/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי תל אביב

2.

מכבי תל אביב נעלה במשחק אמש את מסע משחקי החוץ שלה, שכלל שני הפסדים לאולימפיאקוס וברצלונה החזקות וניצחון אמש. הנתון הבולט ביותר מהמשחקים הללו היה שמכבי למדה איך לעלות למחצית השנייה ויצרה בשלושת המשחקים הללו מומנטום מתוך חדר ההלבשה לתוך רבע שלישי מרשים במיוחד.

בממוצע בשלושת המשחקים הללו ברבעים ה-3 קלעה מכבי 31.3 נקודות למשחק וספגה 21.3 נקודות, נתון יוצא דופן כמעט. "אנחנו יודעים לעשות את ההתאמות שלנו במחצית, וזה דבר חשוב, זה מראה שהשחקנים מגיבים לדברים שעודד מדבר עליהם", אמרו במועדון אמש בגאווה, "אסור לשכוח שעשינו את הניצחון הזה ואת המשחקים הטובים בברצלונה ובאולימפיאקוס בלי לורנזו בראון, זה מרשים ונותן הרבה מאוד תקווה לקראת המשך הדרך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן מכבי תל אביב ווייד בולדווין מול שחקן ולנסיה כריס ג'ונס. אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
כמעט איבדו את זה, שוב. בולדווין/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי תל אביב

3.

11 מחזורים לסיום העונה עומדת מכבי תל אביב במאזן חיובי, כשדי ברור שהטבלה הצמודה העונה של היורוליג צפויה לקבוע ש-19 ניצחונות יספיקו בוודאות כדי להעפיל לפלייאוף, שבתרחישים מסוימים גם 18 ו-17 עשויים להיות מספיקים.

למכבי מחכים עד לסיום העונה שבעה משחקי בית וארבעה משחקי חוץ. מתוך שבעת משחקי הבית יתמודדו הצהובים נגד שתי קבוצות שנראות נכון לעכשיו מחוץ לתמונת סיכויי הפלייאוף - באיירן מינכן ומילאנו, שלוש יריבות ישירות על הכרטיס לפלייאוף - הכוכב האדום בלגרד בשבוע הבא, וירטוס בולוניה ובאסקוניה ושתי יריבות מהחלק העליון של הטבלה - ריאל מדריד ופנרבחצ'ה. בחוץ לצהובים מחכים שלושה משחקים שנחשבים קשים על הנייר - מונאקו, אנדולו אפס וז'לגיריס קובנה ועוד משחק יותר נוח - וילרבאן.

בשלב הזה נראה כי בין 6 ל-7 ניצחונות מתוך ה-11 יספיקו למכבי לעונה שנייה ברציפות של העפלה לפלייאוף, וראשונה בתוך עונה מלאה של משחקים בפורמט החדש.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. Sonia Canada, GettyImages
מצד אחד, מגיבים טוב להתאמות שלו ברבע השלישי. מצד שני, איפה ההגנה? קטש/GettyImages, Sonia Canada

4.

המשחק אמש היה אחד ממשחקי השיא של הקפטן ג'ון דיברתולמיאו במדים הצהובים ביורוליג. ג'ונדי ירה 17 נקודות, שתי נקודות פחות מהשיא שלו במשחק יורוליג שנקבע לפני יותר מ-3 שנים, וקבע שיא עבורו במשחק יורוליג לשלשות במשחק אחד - 5, וקבע גם שיא בדקות משחק ביורוליג עבורו - 28 דקות ו-43 שניות.

דיברתולומיאו אצל עודד קטש מקבל דקות משחק רבות, כשרק פעם אחת העונה ירד מ-10 דקות בממוצע, ולמעשה הוא רושם שיא דקות בממוצע לעונה עד כה עם יותר מ-15 דקות לערב. עודד קטש הודה בעבר כי הוא יכול לסמוך על הקפטן שלו, ובמכבי תל אביב מרוצים מאוד מהתפקוד שלו העונה וגורמים במועדון סיפרו בתקופה האחרונה כי הם בטוחים שדיברתולומיאו יישאר במועדון "עד הפרישה או קרוב לכך".

שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון עם סולימאן בריימו. אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי תל אביב, אתר רשמי
הצליחו להרים את עצמם אחרי שני רבעים חלשים. מכבי/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, אינסטגרם מכבי תל אביב

5.

עם כל השמחה מהניצחון המשמעותי בולנסיה, המשחק אמש הדגיש שוב את הבעיה של מכבי תל אביב במשחק ההגנה בתקופה האחרונה. מתוך שבעת משחקי היורוליג האחרונים שלה, החל מ-6 בינואר, ספגה מכבי שלוש פעמים מעל 90 נקודות, פעם נוספת 88 נקודות ורק פעם אחת, נגד אלבה ברלין, עצרה את היריבה על 74 נקודות. גם במשחקי הליגה המצב פחות טוב לאחרונה, כשנגד בני הרצליה ועירוני קרית אתא, ספגה מכבי יותר מדי נקודות.

בצוות המקצועי ראו התקדמות גדולה במהלך סוף השנה האזרחית הקודמת, כשמכבי בלמה את הנפילה שלה אחרי פתיחת העונה, אך לאחרונה מודים כי הם מתקשים למצוא פתרונות הגנתיים במשחקים רבים. במכבי יודעים שעם כל הכבוד לניצחון בולנסיה, אם לא יהיה שיפור משמעותי בהגנה, הם יתקשו לרשום עוד הישגים במשחקי החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully