וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

14 דקות של איבוד ריכוז: סיכום עוד פספוס של מכבי תל אביב ביוון

28.1.2023 / 6:43

סורקין רשם את ערב השיא בקריירת היורוליג, בריימו סיפק בכורה טובה, אך קריסה מסוף הרבע הראשון עד למחצית לא אפשרה למכבי תל אביב סיכוי אמיתי לנצח את אולימפיאקוס. השחקנים היו המומים מהידיעה על הפיגוע בירושלים

קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.1/ספורט1

1. ערב לא פשוט עבר על מכבי תל אביב אמש (שישי) בהיכל השלום והאחווה. על הפרקט היו השחקנים של עודד קטש לא רחוקים מהפתעה נגד מוליכת היורוליג, אך יצאו עם הפסד 95:89. עם סיום המשחק קיבלו אנשי הצוות שלא ידעו, והשחקנים, את הידיעה על הפיגוע הרצחני בירושלים שהתרחש בשעה שהם ערכו את החימום להתמודדות.

"אני רוצה למסור שהלב שלנו עם משפחות ההרוגים והפצועים בפיגוע הרצחני בירושלים, רוצה למסור להם שיהיו חזקים והכל מתגמד לעומת זה", אמר רומן סורקין בסיום ואילו הקפטן ג'ון דיברתולומיאו אמר: "לפני הכדורסל, כולם כאן במכבי, המחשבות והתפילות שלנו עם מי שנרצח ונפגע בפיגוע הטרור בירושלים. זה דבר נורא לשמוע עליו, הלב שלנו איתם". עבור חלק מהשחקנים קיים קשר לירושלים, ביניהם שחקנים ששיחקו בהפועל ירושלים בעבר, כמו סולימאן בריימו, רפי מנקו וג'יילן אדאמס, וחלקם נבהלו מאוד עם ההודעה על הפיגוע, כך סיפרו במועדון.

על הפרקט הייתה מכבי בעניינים עד לסיום המשחק, כשהפיגור עמד על 8 בלבד, שלוש דקות לסיום, אך לא הצליחה להשלים את המהפך שניסתה לעשות מאז הרבע השני. "היינו שם, יכולנו לנצח, הם קבוצה איכותית מאוד והיה חסר לנו קצת", אמר סורקין, "יש לנו קודם את קרית אתא ואז שבוע כפול ביורוליג, נצטרך להשיג את הניצחונות כדי לטפס לאן שאנחנו רוצים להגיע ביורוליג. עשיתי את הפעולות הנכונות במשחק, הדבר החשוב זה שנשארנו במשחק והוכחנו שאנחנו יכולים לחזור, נלחמנו יפה מאוד, היינו יכולים לנצח".

ג'ון דיברתולומיאו סיכם מצידו: "אני גאה בעמידות שלנו, היינו בפיגור דו ספרתי כמה פעמים ונשארנו ביחד, שיחקנו טוב, זו קבוצה טובה מאוד ואולם קשה מאוד, נצטרך לדעת למצוא את הדרך לנצח משחקים כאלה כדי להגיע למקום גבוה יותר. כולם הבינו את הקושי של האולם הזה, הם פגעו בנו כמה פעמים וכל הזמן חזרנו, אני שמח מהמלחמה שלנו".

ג'ון דיברתולומאו, מכבי תל אביב. אולימפיאקוס, אתר רשמי
השחקנים קיבלו את הידיעה על הפיגוע רק בסיום. דיברתולומיאו/אתר רשמי, אולימפיאקוס

2. למעשה במכבי תל אביב מחלקים את המשחק לשני חלקים - 26 דקות של כדורסל טוב ו-14 דקות של כדורסל שלא מתאים למעמד הזה. מ-4:04 לסיום הרבע הראשון ועד לסוף המחצית הראשונה רצה אולימפיאקוס 41:15 על הצהובים ההמומים, שניצחו ב-26 הדקות האחרות של המשחק 54:74, כולל ניצחון 45:53 במחצית השנייה.

"מה קרה לנו מ-3-4 דקות לסוף הרבע הראשון ועד לסיום המחצית? פשוט איבדנו ריכוז ולא הצלחנו לבצע שני מהלכים רצופים טובים הגנתית והתקפית", סיפרו במכבי, "זו לא הפעם הראשונה העונה שאנחנו נכנסים לסוג של קריסה ומומנטום שלילי, במיוחד מחוץ לבית, שהכל הולך נגדנו ולוקח לנו יותר מדי זמן לעצור את זה".

מכבי עלתה למחצית השנייה אחרת לחלוטין, נלחמה וחפרה את דרכה בחזרה למשחק, אך לא הצליחה להשלים את המהפך. "לא היינו רחוקים", המשיך אחד מאנשי המועדון בדרכו לשדה התעופה, "הבור שיצרנו היה גדול מדי ואני בספק אם יש קבוצה שיוצאת כאן מפיגור 17 כמו שהיינו בשיא. אם צריך לקחת משהו מהמשחק הזה, זה שלא נשברנו והמשכנו לשחק חזק למרות ההפרש. מה שצריך להדאיג, זה איך שחפרנו לעצמנו את הדבר הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין. אולימפיאקוס, אתר רשמי
הערב הטוב בקריירת היורוליג. סורקין/אתר רשמי, אולימפיאקוס

3. חמישה שחקנים קלעו אמש בספרות כפולות במכבי תל אביב. ווייד בולדווין שוב לקח אחריות אך היה בערב פחות טוב עם 14 נקודות, ג'יילן אדאמס ובונזי קולסון קלעו 13 כל אחד, והקפטן ג'ון דיברתולומיאו שפתח לראשונה בחמישייה קלע 12 נקודות. אבל הכוכב של הערב היה רומן סורקין. 23 נקודות, מתוכן 17 ברבע השלישי, 9 ריבאונדים ומדד 33 בקצת יותר מ-20 דקות, היו לסנטר הישראלי בערב הטוב ביותר שלו ביורוליג בקריירה.

הערב של סורקין הגיע אחרי קצת יותר מחודש של משחקים רעים של הישראלי, שבתחילה מילא בצורה יוצאת מן הכלל אחרי הפציעה של אלכס פוית'רס, אלא שאחרי שהמגעים על החוזה החדש שלו במכבי התקדמו וסוכמו, הוא הלך צעד אחורה, נראה פחות טוב באופן משמעותי, לא הצליח להיכנס למשחקים התקפית, והתרומה שלו ירדה לעומת משחקים טובים בהרבה של ג'וש ניבו. אמש, הדברים הסתדרו לו מצוין ברבע השלישי והוא היה האיש שהחזיר את מכבי למשחק במחצית השנייה.

מי שעוד קיבל מחמאות היה סולימאן בריימו בהופעת הבכורה שלו בצהוב. לבריימו היו רק 6 נקודות ו-3 ריבאונדים ב-15 דקות וחצי, אבל הוא נתן למכבי הרבה מאוד אנרגיות והגנה בדקות הללו, בהן מכבי הייתה ביתרון 7 יחד איתו.

מכבי תל אביב נגד אולימפיאקוס. אולימפיאקוס, אתר רשמי
עדיין בטופ 8. קולסון/אתר רשמי, אולימפיאקוס

4. בשורה התחתונה, מכבי תל אביב מוצאת את עצמה גם אחרי המחזור ה-21 ביורוליג במקום שמוביל לפלייאוף, המקום השמיני, עם 11 ניצחונות ו-10 הפסדים. המשחק אמש היה ההפסד התשיעי ב-11 משחקי חוץ של מכבי, שהצליחה לנצח רק את מילאנו ואלבה ברלין מחוץ לבית, שתי הקבוצות שנועלות את הטבלה.

במכבי הוסיפו את המשחק אמש לרשימה של "פספוסים" מחוץ להיכל מנורה, משחקים שהם היו יכולים לקחת ופספסו בדקות ההכרעה. הרשימה כוללת את ההפסדים לווירטוס בולוניה, פרטיזן והכוכב האדום בלגרד, באיירן מינכן ופנאתינייקוס. חמישה משחקים עד אמש, שבהם עם קצת יותר ריכוז, היו יכולים לצאת עם ניצחונות. "זו כבר חתיכת מעמסה על הגב, נצטרך לדעת לשמור על הבית עד לסיום העונה בקצב הזה אם אנחנו רוצים לעשות פלייאוף", סיפרו במועדון לפני היציאה לאתונה.

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב. קובי אליהו
לו"ז צפוף. קטש/קובי אליהו

5. כבר בשעות הלילה המאוחרות נחתו שחקני מכבי תל אביב בישראל ופוזרו לבתיהם, לקראת המשך מסע המשחקים המטורף שיש להם בשבוע הקרוב. מכבי תצא ביום ראשון הקרוב למשחק חוץ מוקדם נגד עירוני קרית אתא, כשפחות מ-24 שעות אחרי המשחק, הם יהיו שוב על המטוס, הפעם בדרך לספרד, למשחק נגד ברצלונה ביום שלישי ומשחק נוסף נגד ולנסיה בחמישי.

לורנזו בראון לא אמור ליטול חלק באף אחד מהמשחקים הללו, אך במהלך השבוע הקרוב הוא יערוך בדיקות נוספות שיראו את קצב ההחלמה מהפציעה שלו בקרסול, לפיהם ידעו במועדון מתי ישוב באופן סופי, כשהתקווה שיהיה כשיר לחלוטין עוד לפני משחקי חצי גמר וגמר גביע המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully