וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרימו עוגן: הדרך של דן גלזר לחזור לעצמו במכבי תל אביב

23.1.2023 / 10:00

משחקן העונה שהוכתר לגרזן הוא הפך לשחקן ספסל שנתפס ככסחן, ההצעות מאירופה התפוגגו ואפילו הקאמבק של איביץ' לא חילץ אותו מהמערבולת, אבל דווקא הגעתו של קראנקה החזירה אותו לעניינים. האם במשחק העונה הוא סוף סוף יחזור להיות העוגן של הצהובים?

תקציר המשחק: בית"ר ירושלים - מכבי תל אביב 2:2/ספורט1

לפני מספר שבועות, במהלך פגרת המונדיאל, פנה לדן גלזר נציג של סוכנות שחקנים אירופאית ועניין אותו במעבר אפשרי לפהרבאר ההונגרית. בסוכנות חיפשו להציע לקבוצת הצמרת ההונגרית קשר אחורי והגיעו לגלזר דרך סקאוטינג נתונים. גלזר לא נשמע נלהב, אבל העביר את הנושא לטיפול נציגיו בארץ. הצעה רשמית מעולם לא הגיעה. פהרבאר בחרה בדייבי פלורס, קשר נבחרת הונדורס בן גילו של גלזר, שהגיע מהליגה היוונית בעלות נמוכה משמעותית. גלזר לא הזיל דמעה, אבל נשאר בארץ להתמודד עם מצבו החדש: שחקן בירידה חדה.

מרגע החזרה מפגרת המונדיאל ועד העזיבה של ולאדן איביץ', חלה נסיגה די משמעותית במעמדו של גלזר. הוא לא שותף במשחק גביע הטוטו מול הפועל ירושלים וגם לא בגביע מול אום אל פאחם, לא היה בסגל למשחק הליגה מול בני ריינה, ישב על הספסל ולא נכנס במשחקים מול הפועל חדרה וקריית שמונה ורק בשמינית הגביע מול בני סכנין נכנס לחצי שעה. המשחק ההוא היה האחרון של איביץ'. כשאייטור קראנקה הגיע, גלזר חזר מיד להרכב לשני משחקי הליגה מול אשדוד ובית"ר ירושלים.

שחקן מכבי תל אביב דן גלזר מול שחקן בית"ר ירושלים אופיר קריאף. דני מרון
בדרך חזרה למעלה? דן גלזר/דני מרון

מיד החלו הלחשושים. קראנקה הסביר שרצה לשמור על דור פרץ מצהוב חמישי שהיה מונע ממנו לשחק נגד מכבי חיפה ולכן לא השתמש בו מול אשדוד. כשפרץ נשאר שוב מחוץ להרכב בטדי, בקרב אוהדי מכבי תל אביב היה מי שתהה האם מישהו לחש על אוזנו של המאמן הספרדי. איך הפך שחקן העונה לשעבר לאחד שאפילו מעריציו הגדולים טוענים שאין לו מקום בהרכב?

מה שקרה לגלזר עם איביץ' קצת מפתיע נוכח ההיסטוריה ביניהם. בואו ניזכר. בקיץ 2018, אחרי שנת השאלה מוצלחת, גלזר רצה להישאר בנתניה. איביץ' בדיוק הגיע למכבי תל אביב. המשחק הראשון בקדנציה הראשונה שלו כמאמן מכבי תל אביב היה בחוץ מול פרנצוורוש במוקדמות הליגה האירופית. נתניה שהתה באותו זמן במחנה אימון בהונגריה ואייל סגל, מלווה בכמה מאנשי הצוות המקצועי שלו דאז, נסע למשחק כדי לפגוש את גלזר. הקשר לא שותף ונראה שפוף, אבל כבר אז אנשי מכבי תל אביב הבהירו לבעלי נתניה: "אין לכם סיכוי. איביץ' קלט במי מדובר והוא יהיה פה בורג מרכזי".

איביץ' לקח את גלזר צעד קדימה עד לתואר שחקן העונה של 2019/20: "עבדנו איתו, והוא התקדם המון. הוא הפך למשהו אחר לגמרי ממה שהוא היה לפני שנתיים, ואני בטוח שהערך שלו הרבה יותר גבוה ממה שהוא היה לפני כן", אמר בעבר המאמן. זה לא סוד שאיביץ' רצה לקחת את גלזר לווטפורד, אבל ההצעה הזאת, כמו אחרות שהגיעו בימי השיא, טורפדו על ידי מכבי תל אביב שדרשה סכומים גבוהים. גלזר קיבל מילה שכיגיע הזמן ותגיע ההצעה הנכונה זה יקרה. בחור לויאלי שכמותו לא התווכח יותר מדי. הוא נשאר. אולי פספס את המומנטום, התקרר קצת.

עוד בוואלה!

סוגיית המיקום של פרץ והציפייה לדומיננטיות של קניקובסקי

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב, ולאדן איביץ'. מאור אלקסלסי
קלט מהר במי מדובר. איביץ'/מאור אלקסלסי

יש בסביבתו מי שטוען ש"הוא היה חייב לצאת מפה. שחקן כדורגל צריך לדעת מתי הוא בשל כדי לצאת בשיא. כשאתה, בטופ קל יותר גם לשפר את עצמך בהתאם לדברים שעובדים איתך". אלא שבמקום קידום והמשכיות, גלזר נקלע בשנתיים האחרונות למערבולת. שנתיים בהן מכבי תל אביב נכנסה לסחרור מקצועי של חילופי מאמנים. יותר מדי שינויי שיטות, יותר מדי שינויים פרסונאליים ומבחינת גלזר, גם סדרה של פציעות שגרמו לו להחמיץ במצטבר כמעט שליש ממשחקי עונת 2020/21. הוא נתקע. כשדווקא איביץ', אחד ממעריציו הגדולים, הזיז אותו הצדה, זה סימל יותר מכל את הירידה.

"גלזר הוא נכס לכל מאמן", מספר איש מקצוע שעבד עם השחקן בעבר. "מקצוען אמיתי. 100 אחוז מנהיגות. 100 אחוז מלחמה ומחויבות, בחור נהדר ואינטליגנט. אני לא מופתע שקראנקה הכניס אותו מיד להרכב כי אלו בדיוק הדברים שהוא ראה באימונים הראשונים. הבעיה היא שהוא שחקן מוגבל מבחינה התקפית, שאולי הגיעה לתקרה שלו. הוא אף פעם לא היה מוסר גדול ולא שחקן שמאיים על השער יותר מדי. כשאת הדברים הטובים שלו הוא עושה פחות טוב, החסרונות שלו פתאום נראים לעין בצורה ברורה יותר".

הנתון המשמעותי שבו גלזר חווה ירידה הוא חילוצי כדור. על פי נתוני אתר מנהלת הליגות, גלזר ירד מ-6.75 חילוצים בממוצע למשחק בעונה בה זכה בתואר שחקן העונה, ל-4.2 בעונה שלאחר מכן, עלה שוב ל-6.6 בעונה שעברה וצנח ל-3.5 בעונה הנוכחית. משהו בתזמון שלו נפגע. "גלזר בנה את עצמו על עבודה קשה, על 'להיות בכמה מקומות בו זמנית', ללחוץ, לחלץ כדורים ולקחת כדורים אבודים. השנה, משהו ביכולת שלו להיות במקום הנכון נפגע. הוא 'מפספס', רחוק צעד שניים מהאירועים. זה משמעותי מאוד עבור קשר אחורי", ממשיך אותו איש מקצוע.

שחקן הפועל חדרה תמיר גלזר, ליד שחקן מכבי תל אביב דן גלזר. ברני ארדוב
"בושה וחרפה שעשיתם ממשפחת גלזר כסחנים". הגלזרים/ברני ארדוב

גלזר הוא לוחם. שחקן אגרסיבי שלא מתנצל על מה שהוא. ה'פספוסים' הללו במיקום עולים לו בתיקולים שנראים לפעמים אגרסיביים מדי. בגיל 26, גלזר ספג לראשונה בקריירה כרטיסים אדומים (מול אריס סלוניקי והפועל באר שבע). תוסיפו לזה את החיבור לכמה עבירות אגרסיביות מאוד של אחיו תמיר וקיבלתם נרטיב חדש שמשפיע על אוהדים, שופטים ותקשורת - תדמית הכסחן. גלזר, בחור טוב שכמוהו, סולד ממנה ונלחם בה: "כדורגל זה משחק אגרסיבי. אני והאחים שלי משחקים אגרסיבי, אבל בחיים לא עלינו לשחק כדי לפצוע מישהו או לגרום למישהו כאב", אמר בראיון לוואלה! ספורט בסוף העונה שעברה, "בושה וחרפה שעשיתם ממשפחת גלזר כסחנים".

גלזר צודק בכעס שלו. הוא מרגיש איך היחס כלפיו משתנה. מסתבר שבכדורגל הישראלי ההבדל בין גרזן לכסחן הוא דק, אבל משמעותי. גרזן זה מחויבות, מלחמה, נחישות, מנהיגות. כסחן זה בדיוק ההפך. שחקן העונה לשעבר לא יכול להיות כסחן. גלזר לא יכול להכיל את שינוי התדמית. זה לא הוא. הוא גיבור, לא נבל. הוא שחקן של מאמנים. ההוא שנשאר לעבוד אחרי אימונים כדי לשפר אספקטים במשחק.

בנתניה נזכרו השבוע שגלזר בכלל לא היה בתוכניות להרכב במהלך טרום העונה ומשחקי גביע הטוטו והוא אפילו לא שותף במשחק הליגה הראשון בב"ש. המאמנים לא הבינו למה גלזר לא בא לשאול אותם למה הוא לא משחק ושאלו אותו. התשובה שלו הדהימה אותם: התפקיד שלי להוכיח לכם שהמקום שלי במגרש. אשמח לדעת מה אני צריך לשפר". אחרי המשפט הזה, גלזר נכנס להרכב ולא יצא ממנו. העונה ההיא בנתניה הסתיימה עם גלזר ועוד 10.

הערב ב-20:30: משחק העונה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה
אפילו לא התחלנו ליהנות: על העזיבה הצפויה של אוסקר גלוך

דן גלזר שחקן מכבי תל אביב מול נטע לביא שחקן מכבי חיפה. ברני ארדוב
גם הוא עבר תהליך דומה. נטע לביא מול גלזר/ברני ארדוב

משחק העונה יעמוד גם בסימן העזיבה המסתמנת של נטע לביא. עד לא מזמן לביא וגלזר נאבקו ספורטיבית על תואר הקשר האחורי הטוב בליגה. גם לביא עבר תהליך דעיכה אחרי פציעה וקאמבק נפלא לפני יציאה לחו"ל. מה יהיה עתידו של גלזר? במכבי תל אביב היה מי שהעריך השבוע שבמוקדם או במאוחר קראנקה ישחק כמו ששיחק תמיד - עם רביעייה אחורית - והזכיר שבסופו של דבר ולמרות ריבוי הקשרים באמצע, גלזר הוא עדיין ה-6 האמיתי היחיד בסגל. במילים אחרות, גלזר עוד אמור להיות העונה עוגן בהרכב של מכבי תל אביב. גם הוא עצמו אמר בעבר שזה המקום בו הוא מרגיש הכי נוח.

"גלזר אחד שחייב המשכיות וביטחון", מסכם איש מקצוע נוסף שעבד עם השחקן. "אתה צריך להראות לו שאתה איתו וללכת איתו עד הסוף. בעיניי, הדבר הכי פחות טוב עבורו זה שיטת משחק עם שלושה בלמים. כך קשה לראות בעצם את היכולת שלו להשתתף בבניית המשחק. אם רוצים להרוויח אותו, צריך לתת לו להיות אחרון בקישור. גלזר אחד שעושה רק את הדברים שהוא טוב בהם. הוא לא הרפתקן, לא לוקח סיכונים בדברים הוא פחות יודע לעשות. הוא אינטנסיבי ומומחה בזיהוי סיטואציות, לא אחד שיתחיל לעבור שחקנים וינסה לעשות דריבל במקומות מסוכנים. זה בדיוק מה שמאמנים אירופאים אוהבים. זאת גם הסיבה שהוא מחזיק כל כך הרבה במכבי תל אביב ויחזור לעצמו תחת קראנקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully