וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאות אוהדי כדורגל רוצים להצטרף". גדוד החוליגנים של פוטין

עשרות אוהדי כדורגל שמוכרים למשטרה ברוסיה, שמו את המחלוקות בצד וכדי להשביע את הרעב לאלימות, התנדבו לשרת בחזית באוקראינה. שם הם גילו שפלישה אכזרית למדינה שכנה, שונה בתכלית מקטטה אלימה ברחוב

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.1/ספורט1

סיפורים על ארגונים של אוהדי כדורגל שהפכו לחלק מגדודי צבא בזמן מלחמות, הם לא דבר חדש וזכורים בעיקר ממלחמת יוגוסלביה. ועכשיו גם לולדימיר פוטין חיילים-חוליגנים משלו, במסגרת הפלישה האכזרית לאוקראינה השכנה.

בחודשים האחרונים רוסיה גייסה עשרות חברים בארגונים האוהדים הכי אלימים במדינה וצירפה אותם כמעין נספח לגדוד ווסטוק (עליו בהמשך). רבים מהם מוכרים למשטרה, נעצרו בעבר ונפתחו נגדם הליכים פליליים, אבל במצב הנוכחי יש מי שנהנה מהם. בדיוק כפי שקרה בשנה האחרונה עם אסירים מסוכנים ששוחררו מהכלא הרוסי ונשלחו לחזית בתמורה ל"חירותם".

המיני-גדוד החדש מכנה את עצמו "אספניולה" (בתרגום חופשי "ספרד") והוא מונהג על ידי סטניסלב "הספרדי" אורלוב. כמו ז'ליקו רזנטוביץ', "ארקאן" הידוע לשמצה - אוהד אלים של הכוכב האדום בלגרד שהפך למנהיג צבאי אכזרי במלחמת יוגוסלביה - גם אורלוב הצטלם עם גור אריות שנגנב מגן חיות במריופול. וגם אוהב מאוד את החשיפה התקשורתית.

סטניסלב אורלוב, גדוד החוליגנים של ולדימיר פוטין. RIA/east2west news, צילום מסך
נהנה מהחשיפה. מפקד החוליגנים, סטניסלב "הספרדי" אורלוב/צילום מסך, RIA/east2west news

המיני-גדוד של "הספרדי" כולל אוהדים מזניט סנט פטרסבורג, צסק"א מוסקבה, ספרטק מוסקבה, טורפדו מוסקבה ולוקומוטיב מוסקבה. על פי הסיפורים, הם נלחמים בנפרד מארגון החוליגנים הרוסי "אורל בוצ'רס", שהתפרסם ביורו 2016 אחרי קטטות מדממות עם אוהדים מאנגליה ו-ויילס - ושחלק מחבריו התגייסו לצבא רוסיה.

"אנחנו שמים בצד את חילוקי הדיעות", סיפר אורלוב לתקשורת לפני כמה שבועות, תוך שהוא מציג חזות קשוחה ומלטף את גור האריות הגנוב, "יש לנו חוק שאסור להתווכח על כדורגל. זה משהו שצריך להישאר הרחק מאחור כרגע, כמו אלכוהול למשל".

הארגון כאמור מתלווה לגדוד ווסטוק שנלחם באזור הדונבאס. את גדוד ווסטוק אותו הקים אלכסנדר חודקובסקי, יליד אוקראינה ואיש השירות החשאי של אוקראינה שעבר, שערק לצד הרוסי והחל מ-2014 מנהיג כוחות בדונבאס במסגרת דרישות העצמאות של הבדלנים הפרו-רוסים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חוליגנים רוסים שהתגייסו לצבא. EAST2WEST NEWS, צילום מסך
הפעם זה עלול להסתיים במוות ולא "רק" באף שבור או אשפוז קצר. חברי "אספניולה"/צילום מסך, EAST2WEST NEWS

המפקדים של חודקובסקי בגדוד ווסטוק, שמחים לקבל כמה שיותר כוח אדם, גם אם מדובר בסך הכול בחובבי קטטות צמאי דם ולא בחיילים מאומנים. ובינתיים החוליגנים מגלים שפלישה אלימה למדינה שכנה, עלולה להיות קצת שונה מלקבוע קטטה מאורגנת ביער או ברחוב צדדי במוסקבה.

החוליגנים הרוסים שיצאו הרחק מהבית כדי להשביע את הרעב לאלימות (דבר שהיו עושים פעם לפני ואחרי משחקי כדורגל), נתקלים בהתנגדות של האוקראינים שנאבקים בגבורה על מולדתם. וכאן זה לא נגמר באף שבור או באשפוז בן יומיים בבית החולים, אלא במוות.

באוקראינה מדווחים שהם הסבו לארגון החוליגנים אבידות קשות, אבל אורלוב בינתיים נהנה ומצהיר: "המטרה שלי היא לבנות ארגון צבאי מסודר לכל החוליגנים ולהעביר אותם אימונים קרביים. אנחנו מצוידים, יש לנו תמיכה, אבל לא לכולם יש מקום. יש לי רשימת המתנה של מאות אוהדי כדורגל שרוצים להתגייס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully