וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה יותר מסתם ניצחון: סיכום הקלאסיקו החד צדדי בגמר הסופרקופה

16.1.2023 / 10:00

המהלומה שהנחיתה ברצלונה על ריאל תיזכר לא רק בתור הניצחון הכי גדול של צ'אבי כמאמן, אלא גם עשויה להעניק לה את האליפות. יוכין מסכם משחק שכולו פרפראזה על המוטו של המועדון: מהטוטאל פוטבול של גאבי, דרך ההברקות של צ'אבי ועד הנגיעות של אינייסטה אצל פדרי

תקציר גמר הסופרקופה: ריאל מדריד - ברצלונה 3:1/ספורט1

זה היה ניצחון מכונן של ברצלונה בקלאסיקו, אולי הניצחון החשוב ביותר של צ'אבי בקדנציה שהחלה כבר לפני יותר משנה. זו לא הפעם הראשונה בה הוא גובר על ריאל מדריד כמאמן בארסה, והתוצאה ב-0:4 בסנטיאגו ברנבאו במרץ שעבר הייתה גבוהה יותר מה-1:3 אתמול. ואולם, אז היה זה סוג של גארבג' טיים בליגה, כאשר מאבק האליפות כבר הוכרע למעשה, והמעידה לא הדאיגה יתר על המידה את החבורה של קרלו אנצ'לוטי. הלבנים, שבכלל לבשו שחור באותו ערב אומלל מבחינתם, פשוט התעלמו מהמשחק והמשיכו כאילו כלום לא קרה - לא רק בדרך להבטיח את הפסגה בספרד, אלא גם לזכייה בליגת האלופות.

אתמול זה היה שונה. אמנם מדובר בסופרקופה, כלומר מפעל יוקרתי פחות, אבל קרב ישיר על התואר מעולם לא יכול להיות שולי כאשר מדובר בקלאסיקו. בעוד בארסה מובילה את הטבלה בעקבות הפסדה של ריאל לוויאריאל במחזור הראשון של 2023, הייתה כאן גם חשיבות סמלית. ריחפה באוויר התחושה כי הישג קטלאני יעניק להם תנופה בשנה החדשה ויהפוך אותם לפייבוריטים במאבק על הכתר. בפועל, הניצחון היה כה מוחץ ומשכנע, שזה הפך לעובדה מוגמרת. יש עוד דרך ארוכה מאוד עד להכרעה במאי, אבל היתרון המוראלי של הבלאוגרנה לא ניתן לערעור. ברצלונה מרגישה על הסוס, דוהרת במסלול הנכון, כי היא ניצחה את ריאל בדרך המסורתית שלה.

גאבי כיכב, ברצלונה ניצחה 1:3 את ריאל מדריד וזכתה בסופרקופה
ברצלונה חגגה תואר ראשון בעידן צ'אבי: "עלינו על המסלול הנכון"
בספרד ביקרו את ריאל "שבצניחה חופשית". אנצ'לוטי: "רגע קשה"

שחקני ברצלונה גאבי, פדרי מניפים את הסופרקופה. רויטרס
ניצחון של פעם. גאבי ופדרי מניפים את הגביע/רויטרס

הרביעייה בברנבאו לפני כ-10 חודשים הייתה עליזה, אבל אז היכתה בארסה את ריאל לרוב במתפרצות, ואיפשרה לה לשלוט בכדור לאורך זמן. לא הפעם. עליונותם על הקטלאנים במרכז המגרש הייתה מוחלטת בגמר הזה, בעיקר במחצית הראשונה בה בקושי הצליחה האלופה לחבר שתי מסירות. זו הייתה שליטה אבסולוטית, כמו בניצחונות המפוארים ביותר של צ'אבי ואנדרס אינייסטה. ייתכן שזו הייתה המחצית האיכותית ביותר של צ'אבי כמאמן, והיא הושגה בין היתר בזכות הפתעות שהכין עבור אנצ'לוטי במערך.

ההרכב עצמו היה צפוי, אבל מיקומם של השחקנים על המגרש פחות. במקום לשבץ את פדרי כסוג של שחקן אגף מדומה, כפי שנהג צ'אבי לעשות לעתים, נשלח גאבי לעמדת קיצוני שמאלי מובהקת הרבה יותר. הוא בילה שם חלק ניכר מהזמן, כאשר המטרה הייתה ברורה - לפגוע כמה שיותר בדני קרבחאל, המגן הימני של ריאל, שסומן כחוליה החלשה. זה עבד באופן מושלם, כי גאבי רשם שער ובישול במחצית ראשונה מושלמת מבחינתו - המאזן הסטטיסטי כלל אפילו שני כדורי גובה בהם זכה מול יריבים גבוהים וחסונים יותר.

כאשר הקדים גאבי את קרבחאל ומצא את עצמו חופשי ומאושר מול טיבו קורטואה אחרי מסירה של רוברט לבנדובסקי, הוא כבש את השער הראשון שלו בקלאסיקו. אלא שהוא לא ממש הראשון. אוהדי ברצלונה זוכרים היטב כי ילד הפלא עשה את הכותרות הראשונות בחייו בגיל 12, בזכות צמד מבריק שהבקיע מול ריאל במיקרו-קלאסיקו. מאז הוא סומן ככוכב על פוטנציאלי, וההמתנה לפריצה שלו הייתה מרגשת. כעת, בעודו זוהר כבר שנה וחצי על הבמה הגדולה, זה מרגש עוד יותר - ואתמול (ראשון) אף הוצגו כישוריו באור קצת שונה. גאבי הספיק לא רק לשחק כקיצוני, אלא נדד גם למרכז המגרש כאשר ראה זאת לנכון, והיה חלק ממופע שהזכיר קצת את הטוטאל פוטבול האוטופי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מאמן ברצלונה צ'אבי אחרי הזכייה בסופרקופה. רויטרס
הברקה אחרי הברקה. צ'אבי חוגג/רויטרס

כאשר יש מגוון רחב של כוכבים רב גוניים, קל להם להחליף מקומות ביניהם, והקשרים של בארסה מצאו את עצמם אתמול בתפקידים חופשיים יותר מהרגיל. מבחינת פדרי זה לא חדש, אבל פרנקי דה יונג תופקד בעמדה נסוגה יחסית. משם הוא שלח את כדור העומק המופלא לגאבי אשר בישל ללבנדובסקי את ה-0:2 וחתם את המחצית הראשונה האדירה. המהלך הקבוצתי הזה החל אצל סרג'יו בוסקטס, שתרם רבות גם בבניית השער הראשון, הצטרף להתקפות בתדירות גבוהה יחסית עבורו בזכות הגיבוי שקיבל מחברו ההולנדי, ואפילו כמעט סיפק בישול בעצמו במחצית השנייה.

כאשר כל הרביעיה בוסקטס-דה יונג-פדרי-גאבי מתפקדת בהרמוניה, ההתמודדות מולה קשה ביותר, וריאל חוותה זאת על בשרה - הקישור שלה נעלם לחלוטין לפני ההפסקה. המצב השתפר מעט מבחינתה במחצית השנייה, כאשר אדוארדו קמאבינגה הוחלף ופדריקו ואלוורדה הושב לעמדת הקיצוני למרכז המגרש, אבל זה עדיין לא עזר מספיק - וגאבי בישל את השער השלישי לפדרי כדי להפוך את התוצאה למרהיבה באמת. בשלב זה, אפשר היה לדמיין את ברצלונה דוהרת גם למאניטה, אבל היא הורידה קצת את הרגל מהדוושה, ונהנתה להניע את הכדור גם בלי לסכן את השער.

שחקן ברצלונה רונלד אראוחו. רויטרס
התפקוד שלו טרף את הקלפים. אראוחו/רויטרס

גם בעורף הלך צ'אבי על שיבוץ קצת פחות צפוי, כאשר הציב את רונאלד אראוחו כמגן ימני ואת ז'ול קונדה כבלם - כלומר הפוך בהשוואה לעמדותיהם בניצחון הליגה על אתלטיקו מדריד. המטרה הייתה להפעיל לחץ פיזי גדול יותר על ויניסיוס באמצעות האורוגוואי - וזה עבד בצורה נהדרת. בנוסף, אראוחו גם דהר באופן קבוע להתקפות, בסגנון שונה באופן מהותי מזה של קונדה, בעוד באגף השמאלי הפגין גם אלחנדרו באלדה יכולת נהדרת. גם כאן הכל התחבר, וברצלונה יכולה לפתח ציפיות כי המשחק המשובח הזה יקבל המשכיות לאורך זמן. הצגה נהדרת מסוג זה תורמת רבות לביטחונם העצמי של השחקנים, ועל הדרך הם גם זכו בתואר - הראשון של צ'אבי כמאמן ברצלונה.

גם לזה יש משמעות, ולא לחינם מיהר הנשיא ז'ואן לאפורטה להצהיר: "התואר הזה יהיה הראשון מבין רבים". הוא מסמן את האליפות כמטרה המיידית, וכאן עשויה ההדחה מליגת האלופות בשלב הבתים לסייע לקטלאנים להתרכז במשימה מרכזית אחת - גם אם זכייה בליגה האירופית בהחלט תהווה תוספת רצויה ביותר, והמפגשים מול מנצ'סטר יונייטד של אריק טן האח בפברואר עשויים להיות מעדן לכל חובב כדורגל.

באשר לריאל, הרי שהשער המצמק של קארים בנזמה בבעיטה האחרונה בזמן פציעות הזכיר את השער של אוסקר שמנע תבוסה 7:0 של ברזיל לגרמניה בחצי גמר מונדיאל 2014. הוא הפך את התוצאה לנסבלת יותר, אבל לא שימח אף אחד. האלופה הייתה רוצה לשכוח את הפיאסקו הזה מהר מאוד, כפי שעשתה אחרי שהובסה בקלאסיקו במרץ, אבל הפעם זה יהיה הרבה יותר קשה. המדרידאים נראו אתמול כבדים ועייפים - וזה לא חדש בשבועות האחרונים. בעוד ברצלונה מפתחת מומנטום חיובי, ריאל דועכת, ונדרש שינוי מנטלי מהותי ביותר בהקדם כדי לא לאבד את העונה הזו לגמרי. האם הגישה הנינוחה של אנצ'לוטי תסייע בכך? חלק מהתשובה נוכל לקבל כבר ביום חמישי, כאשר ריאל תתארח שוב אצל ויאריאל, הפעם במסגרת גביע המלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully