וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 ריבאונדים לדני אבדיה, וושינגטון קטעה את רצף ההפסדים

בהיעדר סנטרים טבעיים זמינים בסגל, אבדיה הוקפץ לחמישייה, קבע שיא קריירה אדיר והוסיף גם 9 נקודות ו-3 אסיסטים ב-97:100 הדחוק על שיקגו. קייל קוזמה קלע שלשת ניצחון גדולה 5.7 שניות לסיום, והעניק ניצחון חשוב אחרי שלושה הפסדים רצופים

דני אבדיה ממשיך להציג יכולות מגוונות, ומפתיעות. הפורוורד הישראלי של וושינגטון וויזארדס רשם הלילה (בין רביעי לחמישי) את אחד ממשחקיו הטובים ביותר בקריירת ה-NBA, כשהוא מעמיד שורה סטטיסטית דניס רודמנית בניצחון 97:100 על שיקגו, שקטע את רצף שלושת ההפסדים של וושינגטון.

אבדיה הוריד לא פחות מ-20 ריבאונדים - 17 מהן בהגנה - וקבע כמובן שיא אישי בקטגוריה, כשהוא שולט מתחת לסלים בהיעדרם של שני הסנטרים הטבעיים של הוויזארדס בסגל, קריסטאפס פורזינגיס ודניאל גאפורד. אבדיה שציין בשבוע שעבר את יום הולדתו ה-22, הפך לשחקן השני הכי צעיר בתולדות הוויזארדס (מאז מיזוג הליגות ב-1976) שמגיע ל-20 ריבאונדים ומעלה במשחק. מעליו ברשימה כוכב על בדמותו של כריס וובר, שעשה זאת בנובמבר 1994, בגיל 21. אבדיה הוא גם אחד משלושה שחקנים בלבד מתחת לגובה 2.06 מטר שהגיעו ל-20 ריבאונדים העונה ב-NBA. הקודמים היו לוקה דונצ'יץ' ופרשס אצ'יווה.

לצד המאמץ העילאי בכל הקשור לכדורים חוזרים, אבדיה הציג משחק סולידי. הוא קיבל 35 דקות (בין היתר בשל ההיעדרויות בסגל) וסיפק גם 9 נקודות (3 מ-6 מהשדה, 1 מ-2 מהשלוש, 2 מ-2 מהעונשין) לצד 3 אסיסטים (לעומת 4 איבודים). זה המשחק השלישי ברציפות שאבדיה נשאר על מספר חד ספרתי של נקודות, אבל אחרי ערב כזה, נתון כזה נראה שולי.

בזכות רבע ראשון מוחץ: מכבי תל אביב ניצחה 81:90 את פרטיזן בלגרד
קטש מחפש רכש, ומחמיא לשחקניו: "המשחק הכי סולידי ועקבי שלנו העונה"
ביג מקריי: הפועל תל אביב ניצחה 93:95 את לונדון ליונס
דני פרנקו על הקאמבק: "הסתערנו על כל כדור והעקשנות השתלמה"

שחקני וושינגטון וויזארדס דלון רייט, דני אבדיה חוסמים את שחקן שיקגו בולס זאק לאבין. Rob Carr, GettyImages
מספרים מרשימים. אבדיה בהגנה/GettyImages, Rob Carr
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס. מתוך עמוד הטוויטר של וושינגטון וויזארדס, אתר רשמי
החזיר את וושינגטון עד לימי כריס וובר. אבדיה/אתר רשמי, מתוך עמוד הטוויטר של וושינגטון וויזארדס

"דני רודמן" בפעולה

הפתיחה הייתה דווקא של הבולס, שהופיעו למשחק ללא דמאר דרוזן הפצוע. הם סיימו את הרבע הראשון ביתרון, ירדו למחצית ביתרון 13 והובילו בשלב מסוים במחצית השנייה ב-20 נקודות, אבל רבע שלישי דומיננטי של הוויזארדס שהסתיים ב-21:41 לזכותם, היה נקודת המפנה. בשניות הסיום מי שלקח את העניינים לידיים היה קייל קוזמה, שהיה חתום גם על שלשת הניצחון 5.7 שניות לסיום, עם קליעה בדרגת קושי גבוהה מאוד, עם יד על הפנים. זאק לאבין החטיא מחצי מרחק בהתקפה האחרונה, ואבדיה קינח בריבאונד ה-20 שלו במשחק, כדי לסגור מספר עגול ומרשים.

קוזמה הוביל את וושינגטון (ששיפרה את מאזנה ל-24:18) עם 21 נקודות, וקיבל סיוע מפתיע מהספסל כשאנתוני גיל הוותיק קבע שיא קריירה ב-NBA עם 18 נקודות. מונטה מוריס הוסיף 17 למנצחת, כשבצד השני זאק לאבין צולף 38 עבור הבולס, אבל לא מונע מהם הפסד שני ברציפות וירידה למאזן 23:19, שמשאיר אותם ביתרון של משחק אחד בלבד על פני הוויזארדס.

שחקני וושינגטון וויזארדס מונטה מוריס, קייל קוזמה. רויטרס
התעלה בקלאץ'. קייל קוזמה חוגג עם מונטה מוריס/רויטרס

וושינגטון ואבדיה יקוו להמשיך את המומנטום במשחק הבא נגד הניקס בלילה שבין שישי לשבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully