וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורות חייהם: המפגש הפיקנטי בין ג'יג'י בופון לאנדרה אונאנה

10.1.2023 / 14:20

מהמשחק שגרם לבופון להפוך לאוהד נבחרת קמרון, דרך ההצגה מול מראדונה ששיכנעה אותו לעבור להיות שוער ועד ההיסטוריה האפריקאית של אונאנה באיטליה. יוכין על סגירת המעגל המופלאה של שוערי פארמה ואינטר שייפגשו הערב בגביע (22:00, ספורט4)

תקציר: מונצה - אינטר 2:2/ספורט 1

אם התגעגעתם לכוכבי איטליה שזכו במונדיאל 2006, אתם מוזמנים לצלול לליגה האיטלקית השניה, שם עובדים רבים מהם כמאמנים בימים אלה. פאביו גרוסו מאמן את המובילה פרוזינונה, פיליפו אינזאגי רודף אחריו על ספסל רג'ינה במקום השני. פאביו קנבארו מדריך את בנוונטו, דניאלה דה רוסי הוזעק לא מכבר כדי להציל את ספאל בתחתית, ואלברטו ג'ילארדינו הוא הבוס הזמני של גנואה.


ויש, כמובן, גם אלוף עולם אחד שעדיין מסרב לפרוש, למרות שהוא יחגוג החודש יום הולדת 45. ג'אנלואיג'י בופון נחוש להמשיך לקפוץ בין הקורות של פארמה, והוא חוזר לכשירות מלאה בדיוק בעיתוי הנכון כדי להתמודד הערב (שלישי) בגביע מול אינטר (22:00, ספורט4) - בתנאי שהמאמן פאביו פקיה יחליט כצפוי לשתמש בשירותיו.

שוער פארמה ג'אנלואיג'י בופון. Emmanuele Ciancaglini, GettyImages
הכישלון בסריה B רק מוסיף לו מוטיבציה. בופון/GettyImages, Emmanuele Ciancaglini

התמודדות מול קבוצת פאר תהיה מרגשת עבור ג'יג'י, גם אם הוא קיווה שהאפשרות לעשות זאת תהיה שכיחה הרבה יותר בשלב זה. כאשר הצטרף לקבוצת נעוריו פארמה בקיץ 2021, מיד אחרי שנשרה לליגה השניה, המטרה המוצהרת היתה לשוב מיד למקום הטבעי בסרייה A, אבל התוכנית השתבשה לחלוטין בעונה שעברה. למרות תקציב מכובד וסגל שנתפס כטוב ביותר בליגה, סיימה פארמה רק במקום ה-12, ובמקרים רבים אף סבלה מהשפלות של ממש, כמו בתבוסה 4:0 מול לצ'ה, כאשר בופון ספג לראשונה בקריירה רביעיה במחצית הראשונה, ואיפשר למאסימו קודה להבקיע מולו שלושער תוך 28 דקות.

כל החוויות האלה לא הפריעו לבופון להאריך את חוזהו עד 2024. אולי זה אפילו הוסיף לו מוטיצביה, כי הוא באמת חולם להשיב את פארמה לגדולה, ועל הדרך ישמח לשבור כמה שיותר שיאים. "אני ממשיך לשחק ממגוון סיבות, אבל בעיקר כי אני מרגיש חזק. אני לא צריך לזכות שמונה פעמים בליגת האלופות כדי לדעת מה אני שווה. אפשר היה להשתתף שני מונדיאלים נוספים, אבל הגורל החליט אחרת, ואני לא מצטער שלא הייתי בקטאר. אולי אגיע לגביע העולם השישי שלי בגיל 58", הוא הצהיר לאחרונה.

זו היתה, כמובן, הלצה, כי בופון הצטער מאוד כאשר איטליה לא העפילה לטורניר ברוסיה ב-2018. הקריירה הבינלאומית שלו החלה במוסקבה ב-1997, במשחק הקפוא ביותר בחייו, והיא היתה יכולה להסתיים במוסקבה בסגירת המעגל המושלמת, אך זה לא קרה.

ג'יג'י אף ידע מראש שאין לו סיכוי קלוש להיות בסגל ב-2022 - בלי קשר לעובדה שהנבחרת הכחולה נכשלה שוב במוקדמות. הדלת הזו נסגרה, והוא "יסתפק" ב-176 משחקים. ואולם, גם בתנאים אלה מצא את עצמו בופון מעורב מאוד רגשית במונדיאל האחרון. בהיעדרה של נבחרתו, הוא עודד במלוא הכוח את קמרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

וזה הרי טבעי. בופון התאהב לראשונה בכדורגל כילד בן 4 במהלך מונדיאל 1982, ואת הרושם החזק ביותר עשתה עליו דווקא קמרון עם תומאס אנקונו בין הקורות, ולא איטליה שהניפה בסופו של דבר את הגביע. ב-1990, כאשר האיטלקים אירחו את הטורניר, בופון היה בעדם, אבל עוד יותר בעד הקמרונים, ואנקונו כבר הפך למודל של ממש לחיקוי עבורו, במיוחד אחרי ששמר על רשת נקיה במשחק הפתיחה מול ארגנטינה בסן סירו. זה היה הרגע בו החליט ג'יג'י שהוא רוצה להיות שוער, למרות שהיו לו כישורים טובים כקשר בקבוצת הילדים. למעשה, את אגדת בופון חייב העולם לאנקונו. ללא הפנתר הקמרוני, סביר להניח שהשוער הגדול בהיסטוריה כלל לא היה לובש את הכפפות.

אז בקטאר תמך בופון באנדרה אונאנה, אשר בחר אף הוא להיות שוער בזכות אנקונו, למרות שהוא צעיר מדי בכדי לראותו בפעולה כלל. הוא נולד ב-1996, אחרי שג'יג'י כבר ערך את הופעת הבכורה בליגה האיטלקית במדי פארמה, ולימים צפה בו כדי ללמוד ממנו. "איחרתי את התקופה של אנקונו, אז צפיתי בניסים שחולל בופון", אמר אונאנה על האופן בו למד את המקצוע בילדותו.

שוער נבחרת קמרון, אנדרה אונאנה. Claudio Villa, GettyImages
פיאסקו בקטאר. אונאנה/GettyImages, Claudio Villa

בקטאר זה היה אמור להיות המונדיאל שלו, אבל לאכזבתו הרבה של בופון הסתכסך אונאנה עם המאמן ריגוברט סונג ועם נשיא ההתאחדות סמואל אטו כבר אחרי המשחק הראשון בו הפסידו האפריקנים 1:0 לשווייץ. לא לגמרי ברור אם הוא נופה או בחר לעזוב בעצמו על רקע ויכוחים על שיטת המשחק לכאורה, אבל אונאנה לא היה שם בתיקו 3:3 מול סרביה, והחמיץ גם את הניצחון ההיסטורי על ברזיל שלא עזר לקמרון להעפיל לשמינית הגמר. הנבחרת האהובה של בופון הודחה בשלב הבתים, ואונאנה הודיע שהוא פורש ממנה כליל בגיל 26 בלבד.

מעכשיו הוא יתרכז רק בקריירה בקבוצתו, והחל מהקיץ זוהי אינטר אליה הצטרף מאייאקס - ומדובר בצעד היסטורי. בארץ המגף לא היו כלל שוערים אפריקנים עד כה, למעט האחים אלפרד וליס גומיס שהיגרו לשם כילדים מסנגל, ולכן יכולים להיחשב לאיטלקים בעצמם. אף מועדון איטלקי לא החתים שוער אפריקני זר עד אונאנה, והגעתו גרמה לבופון לא מעט אושר, כי מבחינתו אין מתאים יותר מהיורש של אנקונו כדי לעשות זאת. הערב צפויה להם פגישה מרגשת פנים מול פנים, ויהיה נהדר אם שני המאמנים יתנו להם לשחק זה מול זה.

ג'אנלואיג'י בופון לא הולך לשום מקום: "יכול להיות שאפרוש בגיל 55"
האיש שהניף את מראדונה: "אומרים לי לקעקע את הביצים שלו בעורף"

לא בטוח שזה יקרה, בעיקר מצידה של אינטר, שם עשוי המאמן סימונה אינזאגי לתת דקות לקפטן הוותיק סמיר חנדאנוביץ' שאיבד את מקומו בהרכב לטובת אונאנה. בופון ממש לא צריך לשמור כוחות - הוא בדיוק חזר לאימונים סדירים אחרי שנעדר מפעילות במשך חודשיים בגלל מתיחה בשריר הירך, וראה כיצד פארמה צוללת בלעדיו.

כרגע היא מדורגת במקום השישי, והסיכוי לעלות לליגה הראשונה בהחלט קיים, אבל היכולת לא מזהירה בלשון המעטה, ועם 27 נקודות בלבד מ-19 משחקים החלום המתוק של בופון עלול לא להתגשם. ואם זה המצב, מי יודע - אולי זה הביקור האחרון של בופון בסן סירו כשחקן פעיל. אפילו אם לא ישחק, מדובר ברגע מכונן.

כאשר יתחבק עם אונאנה לפני שריקת הפתיחה, לא יוכל בופון להתעלם מהזכרונות מ-1990. אנקונו עיצב את חייו במופע מול ארגנטינה באיצטדיון הזה, וכעת - בחלוף קרוב לרבע מאה - יש לו סוף כל סוף הזדמנות לפגוש שוער קמרוני באיצטדיון הזה בדיוק. וגם זו סגירת מעגל מופלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully