וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 33: גארת' בייל הודיע על פרישה מכדורגל

אחרי ששקל פרישה עוד לפני עזיבת ריאל מדריד והמשיך כדי להגשים את חלום המונדיאל, גדול שחקני נבחרת ויילס הודיע על סיום הקריירה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 9.1/ספורט1

גארת' בייל, אחד מגדולי השחקנים בכדורגל העולמי בעשור וחצי האחרונים, הודיע היום (שני) על פרישה מכדורגל. הוולשי הבינלאומי בן ה-33, שעזב את ריאל מדריד בקיץ האחרון וחתם בלוס אנג'לס FC מליגת ה-MLS, המשיך לשחק כדי להגשים את חלום המונדיאל וכעת יכול היה לסיים את דרכו המקצוענית.

בהודעת הפרישה שלו כתב בייל: "אחרי מחשבה ארוכה, אני מודיע על פרישתי המיידית מכדורגל נבחרות ומועדונים. אני מרגיש בר מזל שהגשמתי את החלום שלי לשחק בענף הספורט שאהבתי ודרכו חוויתי את הרגעים הטובים בחיי. הייתי בשיא במשך 17 עונות ואת זה יהיה קשה לשחזר, ללא כל קשר למה שצופן לי הפרק הבא. מהנגיעה הראשונה בכדור בסאות'המפטון עד לאחרונה בלוס אנג'לס וכל מה שביניהן, עיצבתי קריירה שאני גאה בה ואסיר תודה עליה. הגשמתי חלום כשזכיתי לשחק 111 פעמים בנבחרת שלי ולשמש כקפטן. בלתי אפשרי להוקיר תודה לכל מי שהיה שותף למסע, אני חב רבות לכל כך הרבה אנשים שעזרו לי לעצב את הקריירה בדרך שלא יכולתי לחלום עליה כשהתחלתי לשחק כדורגל בגיל 9".

רוברטו מרטינס הוצג כמאמן פורטוגל: "אדבר עם כריסטיאנו רונאלדו"
אלאבה וטשואמני ייעדרו כשלושה שבועות. יחמיצו את הסופר קופה
אחרי שהתברר שליאו מסי חגג במונדיאל עם גביע מזויף, הגיעו האשמות: "סולט ביי גנב אותו"

גארת' בייל, שחקן נבחרת ויילס. רויטרס
"קריירה שיהיה קשה לשחזר". גארת' בייל/רויטרס

שחקן הכנף המשיך: "אני מודה לקבוצותיי לשעבר סאות'המפטון, טוטנהאם, ריאל מדריד ולוס אנג'לס FC, לכל המאמנים שלי, לאנשי הצוות, חברים לקבוצות, כל האוהדים הנאמנים, הסוכנים, החברים המדהימים והמשפחה שלי. ההשפעה שלכם עליי הייתה ללא גבולות.

"להוריי ואחותי, ללא המסירות שלכם בתחילת הדרך, ללא הבסיס המוצק שלכם, לא הייתי יכול לכתוב את ההצהרה הזו עכשיו, אז תודה שהתוויתם לי את הדרך ותודה על תמיכה ללא תנאים. לאשתי וילדיי, האהבה והתמיכה שלכם הניעו אותי. הייתם לצדי ברגעי השיא והשפל, גרמתם לי להישאר עם רגליים על הקרקע לאורך כל הדרך ונתתם לי השראה להיות טוב יותר ולגרום לכם גאווה.

"אז, אני ממשיך בציפייה לשלב הבא של חיי. זמן של שינוי ומעבר, הזדמנות להרפתקאה חדשה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גארת' בייל, ריאל מדריד, כובש במספרת, גמר ליגת האלופות 2018. GettyImages
שער בלתי נשכח. גארת' בייל בגמר ליגת האלופות ב-2018/GettyImages

בייל גדל בסאות'המפטון, עשה את הפריצה הגדולה לאחר מכן במדי טוטנהאם וב-2013 נרכש על ידי ריאל מדריד תמורת סכום שיא דאז של כ-100 מיליון יורו. כבר בעונתו הראשונה סייע לבלאנקוס לזכות בליגת האלופות ובגביע הספרדי, כאשר בשני הגמרים גם כבש. עונה לאחר מכן הוא זכה גם בסופר קאפ האירופי ובגמר אליפות העולם לקבוצות, בו מצא את הרשת. הוא הניף עם ריאל את הגביע האירופי הנכסף עוד ארבע פעמים, כאשר הרגע הזכור מכולם הוא שער המספרת המרהיב לרשת ליברפול בגמר 2018.

פרט לחמש הזכיות בצ'מפיונס ליג, יש לו שלוש אליפויות וגביע אחד עם ריאל מדריד, שלוש זכיות בסופר קאפ האירופי, שלוש זכיות באליפות העולם לקבוצות, אחת בסופר קופה של ספרד והתואר האחרון: גביע ה-MLS עם לוס אנג'לס. במהלך הקריירה הבקיע 387 שערים ב-665 משחקים והוא היחיד שכבש שערי ניצחון בשני גמרים של ליגת האלופות.

את הבכורה בנבחרת ויילס ערך שחקן הכנף כבר ב-2006 והוא הוביל אותה להעפלה היסטורית ליורו 2016, בו הפתיעה והגיעה עד לחצי הגמר. ביורו 2020 נעצרה ויילס בשמינית הגמר ובייל היה למוד פציעות ועם פחות דקות משחק בריאל מדריד, אבל בכל זאת המשיך לככב בזירה הבינלאומית והצעיד את נבחרתו למונדיאל ראשון מאז 1958. אחרי הגשמת החלום הזה, המשחק מול אנגליה בשלב הבתים בקטאר התברר בסופו של דבר כאחרון בקריירה המפוארת שלו, כשבנבחרת הוא שיאן השערים (41) וההופעות (111) בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully