וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדהאר: "איביץ' לא רצה להישאר", יצחקי: "תקופה קשה עבורי"

5.1.2023 / 16:45

בעלי מכבי תל אביב על הפרידה: "אני מאוכזב והיה קשה לתת לו לעזוב, אבל לא רציתי שיהיה כאן מישהו שלא מעוניין להיות פה". המנהל המקצועי על טענות האוהדים: "מבין את האכזבה, מוכן לספוג את האש"

תקציר ה-0:5 של מכבי תל אביב על בני סכנין בשמינית גמר גביע המדינה/ספורט1

אייטור קראנקה הוצג היום (חמישי) כמאמן מכבי תל אביב במסיבת עיתונאים באצטדיון בלומפילד, אבל הוא לא היה היחיד שהתייצב מול המיקרופונים. בעלי המועדון, מיטש גולדהאר, שוחח גם כן עם העיתונאים באמצעות ה"זום" והודה באכזבתו הגדולה מהדרך שבה ולאדן איביץ' סיים את הקדנציה השנייה שלו במכבי תל אביב. לאחר מכן התייצב מול המיקרופונים גם ברק יצחקי, המנהל המקצועי של המועדון.

לפני הכל שוחח גולדהאר על הקריאות הגזעניות המכוערות מצד מספר אוהדי מכבי תל אביב לעברו של טאלב טואטחה, מגן בני סכנין: "אין סובלנות לגזענות, אין לנו עניין להיות מקושרים לאוהדים שמתנהגים כך".

על הפרידה מאיביץ' אמר: "מאוכזב שאיביץ' עזב, אבל זה מה שיש. ג'ק וברק עשו עבודה נהדרת במציאת אפשרויות, ובסוף אני מרוצה מהתוצאה, שאייטור הגיע. ולאדן לא רצה להישאר, וראיתי את זה. לא רוצה שיהיה כאן מישהו שלא מעוניין להיות פה. היה קשה לתת לו ללכת, וזה בהחלט לא אופטימלי להחליף מאמן באמצע העונה, זה מפריע. יש לנו קבוצה נהדרת, יש לנו עומק ולב, אני מאמין בקבוצה הזאת. למרות שיהיו מדי פעם שינויים לא צפויים, אנחנו יכולים להתמודד עם זה".

איביץ' מגזין גדולה. אריאל שלום
"לא רוצה שיהיה כאן מישהו שלא מעוניין להיות פה". גולדהאר על איביץ'/אריאל שלום

עוד אמר הבעלים הקנדי על איביץ': "אנחנו יכולים להתאים את עצמנו למצבים לא אידאליים. השנים האחרונות היו מוזרות, לנסות להתנהל בצל הקורונה. יציבות היא חשובה ואנו מתמקדים בזה. אף אחד לא אוהב את זה שמישהו מפריע לפרויקט, אבל אני מבין את ההחלטה ומאחל לו בהצלחה - המעבר זה מה שנכון עבורו. האינטרסים שלנו לא תמיד מתיישרים זה עם זה. אלה חדשות ישנות, עבדנו למצוא מחליף ואני מרוצה ממי שהגיע, אנחנו רוצים להמשיך בפרויקט ולהתמקד בשיפור התוצאות. מאחל לאיביץ' בהצלחה, הוא עשה משהו שהוא רצה וזה קורה, הוא בחור טוב ויש לנו יחסים מצוינים".

על כך שהוא ממעט להגיע לישראל: "העבודה שלי בקנדה דורשת ממני להיות פה. אגיע לישראל יותר, קשה להתמקד בעסקים בקנדה בזמן שאני בארץ. כשאני בישראל אני מתרכז בעיקר במכבי תל אביב. מכבי היא עסק בפני עצמו, וצריך לשמור גם על העסקים בקנדה כדי שאוכל להמשיך במועדון".

על האפשרות שבעתיד שוב יהיה מאמן ישראלי למכבי תל אביב: "אין מדיניות בנוגע למאמנים זרים או ישראלים. מחפשים את מי שהכי מתאים לקבוצה באותו הרגע. אנחנו מסתכלים מסביב אבל גם בתוך ישראל. לא פוסל אפשרות שמאמן ישראלי יעבוד כאן בעתיד".

אם מתסכלות אותו השנתיים האחרונות: "הניסיון שלי בעסקים מראה שאם אתה מסוג האנשים שמתרסק בגלל תסכול, אז לא תצליח. לא ידעתי מההתחלה שיקרה מה שיקרה עם איביץ'. יכולתי לראות שהוא באמת רצה לעזוב, לא הורדתי את הראש ולא אעשה את זה. אנחנו מרגישים מאוחדים, כשחווים דברים עם אנשים נעשים קרובים יותר".

הבחירה בקראנקה על פני מועמדים אחרים: "אני מקווה שהשם של קראנקה ימשוך שחקנים זרים בכירים יותר לישראל. קשה להביא לכאן זרים, בעולם יש תדמית מסוימת בנוגע לישראל שלא קשורה לכדורגל וזה הופך את ההחלטה של הזרים למשמעותית יותר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ברק יצחקי, המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
"מבין את אכזבת הקהל, מוכן לספוג את האש נגדי". יצחקי/ניב אהרונסון

גם יצחקי דיבר בפתח דבריו על האכזב מאיביץ': "בקשת העזיבה של איביץ' הייתה מפתיעה בשבילנו. זה מאכזב כי היו לנו תכניות אחרות, אבל אפשר להיכנס לראש שלו ולהבין מה עומד מאחורי ההחלטה. בסוף יש לו משפחה, הוא בחר בדרך הזו ואני מאחל לו בהצלחה מכל הלב".

על הבחירה בקראנקה: "היו לנו שיחות טובות. זה התחיל בשיחה הראשונית, היא הייתה מאוד כנה. לאחר מכן נכנסנו לתכניות אימון ומשחק, פילוסופיות. קיבלנו את הרושם שמדובר במאמן מאוד מסודר עם הרבה תשוקה. הוא היה שחקן מעולה, עבד במועדונים עם שאיפות, גם כמאמן וגם כעוזר, והוא הפרופיל המתאים לעמדת המאמן במכבי תל אביב".

מערכת היחסים עם איביץ': "גם עם ולאדן היו המון דיונים על כדורגל לפני ואחרי משחקים. הוא על הדשא ומקבל את ההחלטות המקצועיות, כך היה בשנים האחרונות במכבי תל אביב. אני תמיד אומר את דעתי, לא תמיד הסכמנו, הוא לקח החלטות מקצועיות לגבי שיטה ושחקנים מסוימים. היה שיח בריא, אמיתי ומכובד. היה לנו חיבור מאוד טוב, מערכת יחסים בעבודה ומחוצה לה. עם אייטור אנחנו בהתחלה, נלמד לעבוד ביחד ולשתף פעולה. המטרה שלי היא לתת לו את כל הכלים כדי להצליח, כי ההצלחה שלו היא ההצלחה שלי ושל כולם".

חיזוק הסגל: "נשב עם המאמן ונדבר. אם נחשוב שצריך לחזק את הקבוצה, נעשה את זה. זה תהליך אבל אין לנו הרבה זמן. יש לנו קבוצה מאוד טובה ומוכשרת, עם שחקנים שיכולים לשחק במספר עמדות".

ברק יצחקי עם מיטש גולדהאר מכבי תל אביב. אילוסטרציה, צילום מסך
"המטרה לתת לקראנקה את הכלים להצליח" יצחקי וגולדהאר/צילום מסך, אילוסטרציה

קידום צעירים תחת קראנקה: "לא מסכים שאיביץ' לא קידם צעירים. בהרכב שלו בהרבה משחקים דניאל פרץ עמד בשער, אוסקר גלוך ופארפה גיאגון שיחקו. דור תורג'מן שיחק במשחקים האחרונים קצת יותר. יש מגמה מאוד חיובית בעלייה של שחקנים ממחלקת הנוער לקבוצה הבוגרת. זה אחד הדברים שאני הכי גאה בהם מאז שנכנסתי בתפקיד. אני והמועדון מאוד גאים בזה".

שינוי מערך משלושה בלמים: "הרבה דובר על שיטת המשחק שלנו מתחילת העונה. במסע"ת האחרונה של איביץ' הוא אמר את זה - הגענו להכי הרבה מצבים, כבשנו הכי הרבה וספגנו הכי מעט. אפשר לבקר את הדרך, אבל רואים שהקבוצה ידעה להגיע למצבים ולא ניצלה אותה. אנחנו במגמה טובה, אי אפשר להגיד שאנחנו לא משחקים טוב. המשחק מול קרית שמונה היה יכול להיגמר בתוצאה אחרת לגמרי, גם נגד נס ציונה בבלומפילד. עושים הרבה מרעש מסביב וזה לא מוצדק. ראינו במהלך העונה שיש קבוצה טובה, השחקנים יכולים להראות הרבה יותר ואני מאוד מאמין וסומך על כל אחד מהם".

המטרות להמשך העונה ומה יהיה בשבת נגד אשדוד: "תמיד אנחנו שואפים להשתפר. יש הרבה פוטנציאל כדורגל טוב בקבוצה וראינו את זה בכמות לא קטנה של משחקים. אני בטוח שאפשר להוציא מהקבוצה אפילו יותר, תמיד מסתכלים איפה אנחנו יכולים להשתפר. המאמן הגיע לפני 24 שעות, יש לנו יומיים לעבור על כל כך הרבה חומרים. כמובן נשאיר את זה למשחק ואני מקווה שהשחקנים ביחד עם המאמן יתאקלמו בצורה המהירה ביותר כדי להגיע מוכנים למשחק. אי אפשר לאבד נקודות, משחקים קשים לפנינו. אשדוד בתקופה לא טובה אבל יש לה שחקנים שיכולים להפתיע".

כוונה לדלל את הסגל: "כל שחקן שמגיע למכבי תל אביב יודע שהוא בא להתחרות על המקום בהרכב, אין שחקנים בטוחים. הסגל נבנה כדי להתחרות בשני מפעלים, לצערנו לא עלינו לקונפרנס ליג וזה גרם לסגל להיות גדול יותר ממה שהוא אמור להיות. עם יד על הלב, השחקנים מתנהלים בצורה הכי מקצוענית שיש. שחקנים שלא נכללים בסגל באים ומדברים, לפעמים החדר שלי הוא כמו של פסיכולוג".

מיטש גולדהאר, בעלים מכבי תל אביב. אריאל שלום
ימנה מאמן ישראלי בעתיד? גולדהאר/אריאל שלום

הביקורות מהקהל: "במכבי תל אביב החלטות לא מתקבלות על ידי בן אדם אחד. לא אני, לא המאמן. החלטות מתקבלות בפורום מסוים, אני יכול להבין את הקהל שמאוכזב, הוא בא לראות ניצחונות ורוצה לראות את מכבי תל אביב אלופה, אני רוצה את זה לא פחות. זה לא קרה בשנתיים האחרונות ועושים הכל כדי שזה יקרה. השנה ובטח בקיץ קרו הרבה דברים בהתנהלות שמראים על שינוי מרענן. בעונה שעברה אימנתי תשעה משחקים, עכשיו מיד החתמנו מאמן חדש. זו תקופה קשה באופן אישי, אני סופג הרבה אש, אבל אני מבין אותה ולרוב מסתכל על הדברים החיוביים שיש בקהל שלנו. הם תומכים בקבוצה, באים אלפים לקרית שמונה ואום אל פאחם כדי לתמוך. לפעמים האש יותר מדי לכיווני, מוכן לקבל אותה כדי שלא תלך לשחקנים או למאמן, כי הם צריכים להיות על הדשא ולהביא את התוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully