וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייטור קראנקה: "מכבי ת"א מועדון ברמה הגבוהה ביותר"

5.1.2023 / 16:33

מחליפו של איביץ' דיבר לראשונה מאז נכנס לתפקיד: "זה מועדון שכולם מכירים, אבל שוחחתי עם קרויף לפני שהגעתי. המטרה היא אך ורק לנצח, כמו בריאל מדריד. גלוך קריטי לסגנון שלי, בעתיד יכירו אותו יותר". הבכורה בשבת נגד מ.ס. אשדוד (17:30, ספורט4)

תקציר ה-0:5 של מכבי תל אביב על בני סכנין בשמינית גמר גביע המדינה/ספורט1

עידן חדש יצא לדרך הערב (חמישי) במכבי תל אביב. אחרי שהחליף את ולאדן איביץ' על הקווים בקרית שלום, אייטור קראנקה הוצג כמאמן החדש של הצהובים במסיבת עיתונאים. יומיים בלבד לפני משחקו הראשון, נגד מ.ס. אשדוד באצטדיון בלומפילד (שבת, 17:30 בספורט4), הספרדי סיפר על ההחלטה להגיע למכבי תל אביב, השיחות עם הקבוצה והמטרות.

אייטור קראנקה, מאמן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
עידן חדש בקרית שלום. קראנקה/ניב אהרונסון

קראנקה אמר בפתח דבריו: "זה היה כבוד לפגוש את כולם במועדון ובעיר. תוך פחות מ-24 שעות הרגשתי את תחושת ה'ביחד' במועדון. הגעתי למקום שרוצים אותי בו. אני מרגיש שאני יכול לעזור ולעשות פה משהו. הרמה לא משנה לי".

"מכבי תל אביב מועדון ברמה גבוהה", המשיך הבאסקי, "לגבי שיטה התקפית או הגנתית, אני כאן כדי לנצח משחקים. המנטליות שלי היא תמיד להשתפר ולנצח, זו תהיה המטרה שלנו - לנסות ולנצח בכל משחק, לשחק הכי טוב שאפשר ולגרום לאוהדים להתגאות בקבוצה"".

על הפנייה הראשונה ממכבי תל אביב: "הפגישה הראשונה עם ג'ק אנגלידיס וברק יצחקי הייתה טובה. מאז רציתי להגיע לכאן. הפגישה השנייה הייתה יותר טקטית, ואז עם מיטש גולדהאר הייתה השיחה המכריעה. כל שלב בתהליך היה טוב, הרגשתי שאגיע למועדון גדול מבחינת תדמית ומבחינת האנשים שעובדים בו. מאז המשא ומתן היה מהר, רצינו להיות ביחד וזה מה שחשוב".

אם שוחח עם ג'ורדי קרויף לפני שהסכים להצעה: "דיברתי עם קרויף ועם חואן טוריחו שיהיה מאמן הכושר שלי. היו לי הרבה חברים שעבדו פה, כמו יוקאנוביץ' ואוסקר גרסיה. דיברתי גם עם חוסה רודריגס. מכיר הרבה אנשים שהיו פה, כולם אמרו דברים טובים על המועדון".

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
אייטור קראנקה, מאמן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
המחליף של איביץ'. קראנקה/ניב אהרונסון

היכרותו עם מכבי תל אביב והכדורגל הישראלי: "מכבי שיחקה בליגת האלופות, כולם מכירים אותה מעבר לליגה הישראלית. "לא צריך לדבר על מטרות, המטרות הן לנצח. שיחקתי בריאל מדריד והייתי עוזר מאמן, כשאתה מגיע למקום כזה אתה צריך לנצח. עשיתי את זה בכל הקריירה, זו לא בעיה".

סגנון המשחק הצפוי תחתיו: "בלתי אפשרי לשכנע את השחקנים לשחק בסגנון אחד אם אין את השחקנים המתאימים לזה. אני מכיר את השחקנים ואת התכונות שלהם, עם הזמן נעבוד על מערכים שונים אבל כדי להיות מאמן טוב צריך להתאים את עצמך לשחקנים שלך. אם יש לך רק סגנון או רעיון אחד, זה קשה כמאמן. הגעתי לאנגליה אחרי שעבדתי עם מוריניו והתאמתי את עצמי לסגל. יש לנו סגל טוב ומחלקת נוער טובה. היינקס, דל בוסקה ומוריניו, כולם השפיעו עליי. הדבר המרכזי הוא ללמוד מכולם, אבל שתהיה לך אישיות משלך ואז לגרום לשחקנים לעשות את המיטב".

על כך שחתם לעונה וחצי: "המחשבה שלי היא להתחיל לעבוד עכשיו. מה יקרה בעתיד אני לא יודע, אבל הגעתי כי זה מועדון מהטופ. אני לא יכול לחשוב מתי אני אעזוב. הראש שלי במועדון הזה עד הסוף.

אם הוא מכיר את אוסקר גלוך: "אי אפשר שלא להכיר את אוסקר גלוך. הוא קריטי לסגנון שלי, אני אוהב לשחק עם מספר 10, הוא מושלם עבורינו. בהתחשב בגיל הצעיר שלו, ובאיכות שלו, הוא ישתפר. בעתיד יכירו אותו עוד יותר".

לקראת סיום אמר קראנקה: "לסיים משחק בתיקו זה אסון, לא משנה אם אני במידלסברו או בברמינגהאם. כשאני מנצח אני חושב על איך אני משתפר. זו המנטליות שאנחנו צריכים, אי אפשר לנצח בלי זה. כדי לנצח משחקים צריך להתחיל בעבודה באימונים".

אייטור קראנקה, מאמן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
עידן חדש בקרית שלום. אייטור קראנקה/ניב אהרונסון

קראנקה בן ה-49 נחשב לאחד האנשים הקרובים לז'וזה מוריניו בעולם הכדורגל ושימש כעוזר שלו בריאל מדריד. מאז שעזב את הבלאנקוס ב-2013, הוא הספיק לשמש כמאמן הראשי במידלסברו במשך ארבע שנים ובנוסף עמד על הקווים של נוטינגהאם פורסט, בירמינגהאם סיטי וגרנאדה. את ההצלחה הגדולה נחל בבורו, כשהצעיד אותה להעפלה לפרמיירליג בעונת 2015/16. לגרנאדה, קבוצתו האחרונה, הגיע קראנקה שישה מחזורים לסיום העונה הקודמת כדי להשאיר אותה בלה ליגה, אבל למרות שני ניצחונות ושתי תוצאות תיקו לא הצליח למנוע את הירידה. הוא נשאר בקבוצה גם בליגה השנייה, אבל פוטר לפני כחודשיים.

כשחקן, הבאסקי התחיל את הקריירה באתלטיק בילבאו בה שיחק בשנים 1992-1997 ולאחר מכן לבש את מדי ריאל מדריד במשך חמש שנים שכללו זכייה באליפות אחת ובשלושה גביעי ליגת האלופות. לאחר מכן חזר לארבע שנים בבילבאו ופרש ב-2006 אחרי ששיחק עונה אחת בקולורדו ראפידס מה-MLS. הוא רשם הופעה אחת בנבחרת ספרד.

המאמן הספרדי מגיע למכבי תל אביב כשהיא מדורגת במקום השני בליגת העל, שש נקודות מתחת למכבי חיפה המוליכה. הצהובים גם העפילו שלשום לרבע גמר גביע המדינה, שם ממתינה להם מכבי פתח תקוה מהליגה הלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully