וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתון המדאיג: 11 התערבויות VAR ב-12 משחקים מאז החזרה מהמונדיאל

25.12.2022 / 13:00

פחות משני מחזורים מלאים הסתיימו מאז חזרת ליגת העל וכמעט בכל משחק שגה השופט המרכזי בהחלטה משמעותית ונקרא לעמדת ה-VAR כדי לתקן. באיגוד השופטים משדרים שמצב השיפוט טוב, אבל הנתונים רחוקים מלהשביע רצון

תקציר ניצחונה של הפועל באר שבע 2:3 על בית"ר ירושלים/ספורט1

בשבוע שעבר קיימו באיגוד השופטים מסיבת עיתונאים מיוחדת וחגיגית כדי לפרוש את משנתם אחרי סיום המונדיאל ולקראת חידוש ליגת העל. היו הרבה מסרים שיצאו מאולם מסיבות העיתונאים באיצטדיון רמת גן, אבל התחושה שיצאה הייתה שבסך הכל משוכנעים באיגוד שמצב השיפוט בארץ משביע רצון.

לא בטוח שהתחושה הזו מתכתבת עם הנתון יוצא הדופן שעולה ממחזור וחצי ששוחק עד כה בליגת העל, מאז חזר הכדורגל מפגרת גביע העולם. יש עוד שני משחקים, היום (ראשון) ומחר, כדי להשלים שני מחזורים מלאים, אבל כבר עתה, אחרי 12 משחקים נרשמו 11 התערבויות VAR.

מדובר בנתון דרמטי, מאחר שממוצע ההתערבויות של VAR במשחק עומד על התערבות אחת בשלושה משחקים. מאז חזרת הליגה מהמונדיאל, נרשמה למעשה התערבות כמעט בכל משחק כאשר מה שמעניין הוא ששום התערבות לא הייתה על מחלוקת של נבדל. שש התערבויות היו על פנדלים, שלוש התערבויות VAR היו על אדומים שלא נשלפו ועוד שתי התערבויות היו על אדומים שנשלפו בטעות.

שלומי בן אברהם בעמדת VAR במשחק של הפועל תל אביב נגד הפועל חיפה. קובי אליהו
המסקנות הוסקו, הבעיות נמשכות/קובי אליהו

יש לציין כי כל 11 ההתערבויות היו מוצדקות ובכל 11 המקרים, השופטים המרכזיים שניגשו למסכי הווידאו קיבלו את התיקון. אולם זה לא פותר את הבעיה, שיותר מדי פעמים פיספסו השופטים המרכזיים אירועים במגרש או שפסקו בטעות כי לא פירשו נכון את מה שראו.

באיגוד השופטים לא אוהבים את הנתון הזה והיו מעדיפים שהשופטים המרכזיים על הדשא יסתדרו ללא ה-VAR. יהיה גם הוגן לומר שהמונדיאל שהסתיים באחרונה הוא לא מדד או משהו שיכול לשמש כבר השוואה. התחושה היא שבקטאר ניתנה הוראה להתערב בצורה מינימלית כדי לא להפסיק את המשחקים יותר ממה שהם נפסקו גם כך ולכן כמות הפעמים ששופטים נקראו ל-VAR, הייתה שולית.

אגב, 11 התערבויות היו ב-12 משחקים אבל אם היה VAR במחזור הגביע ששוחק מיד עם החזרה מפגרת המונדיאל, הנתון עוד היה גבוה בהרבה כי נרשמו המון טעויות שיפוט במחזור גביע המדינה שקרוב לוודאי היו מביאות את שופטי המסך להתערב.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
איתן שמואלביץ', שופט כדורגל. דני מרון
אי אפשר להיות מרוצים ממספרים כאלה/דני מרון

שני משחקים נותרו לסיום המחזור, כך שעוד אפשרי שיהיו התערבויות VAR נוספות ובכל מקרה הנתון הנוכחי של כמעט 100 אחוזי התערבות, הוא נתון מדאיג מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully