וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוספות הזמן מהמונדיאל יאומצו. שיפוט המסך עבד כמעט מושלם בסיבוב ה-1"

21.12.2022 / 16:00

איגוד השופטים הציג הנחיות חדשות וסיכם סיבוב: "מצפים מהשופטים ליירט אירועים במגרש, בלי לחכות ל'אח הגדול' שיתקן אותם"

תקציר: מכבי חיפה - בני סכנין 1:3/ספורט 1

איגוד השופטים עורך היום (רביעי) מסיבת עיתונאים לרגל פתיחת הסיבוב השני בליגת העל בכדורגל. בין היתר מדובר על הנחיות חדשות שיצאו לאחרונה, כמו גם על דגשים מקצועיים ותובנות בעקבות מונדיאל 2022 - כולל הדגש על כך שנושא תוספות הזמן הארוכות יאומץ גם בישראל.

לירן וקסברגר, יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד השופטים, הסביר את עניין תוספות הזמן: "יש שינוי משמעותי בגישה, בטח במשחקים בהם נראה בזבוז זמן חריג. ראינו במונדיאל איך פיפ"א הצליחה למגר את התופעה הזו, זה עבד יפה מאוד. שחקנים ראו שאין לשופט בעיה להוסיף גם 10 ו-12 דקות. לשם אנחנו שואפים, לא סתם להשתולל בזמנים. השופטים יקבלו גיבוי מלא ליישם את ההנחיות בנושא".

חיים יעקב, המנהל המקצועי באיגוד, הוסיף: "החוקה לא השתנתה, עדיין משחקים 90 דקות משחק ו-45 דקות מחצית. אם אין סיבה אז אין צורך בתוספת. יחד עם זאת, יש כלים לשופט כדי לדעת כמה להאריך. חילוף זה סדר גודל של חצי דקה, טיפולים בערך דקה. בדיקות ב-VAR גם מצריכות תוספת. באשדוד נגד באר שבע בגביע, השופט הוסיף שש דקות ולאחר מכן הוסיף עוד שלוש. יש אפשרות לתקן. מה שחשוב זה לא רק הסטופר, אלא לבער תופעות שאנחנו לא רוצים לראות".

מסיבת עיתונאים איגוד השופטים. ניב אהרונסון
מסיבת העיתונאים של איגוד השופטים/ניב אהרונסון

יו"ר האיגוד גיורא ענבר: "ראינו במונדיאל את הכדורגל כגורם מאחד, לא הייתה שום אי נעימות. הייתי עם בכיר השופטים הבינלאומיים בישראל, אברהם קליין, וכל מי שהיה סביבו לא דיבר על השופטים. אף אחד לא דיבר על השיפוט, רק על כדורגל. הייתי רוצה שככה זה יהיה גם אצלנו. עשינו סיכומים של הסיבוב הראשון ובגדול היה סיבוב חיובי מבחינתנו. נתתי הנחייה למנכ"ל האיגוד להמשיך ולקדם את פרויקט השקיפות שהנחלנו, כאשר אנחנו משתפים את הקבוצות ומאפשרים לשופטים להסביר את ההחלטות. זאת למרות שבאופ"א הרבה מקומות שהתחילו בפרויקט השקיפות, חזרו בהם. אנחנו החלטנו להמשיך".

וקסברגר על הסיבוב הראשון: "שיפוט המסך עשה את העבודה כמעט באופן מושלם. 34 טעויות קריטיות תוקנו מתוך 40, שופטי המסך עשו עבודה טובה ואחוזי ההצלחה טובים מאוד. נשאף עוד יותר למזער את הטעויות שנשארות במגרש, אנחנו מצפים להבין את רף ההתערבות של שופטי המסך ונשאף לאפס. נקודה לשיפור מבחינתנו היא שיש עלייה משמעותית בכמות ההתערבויות, זה מורגש גם באופ"א. צריכים לחזור לממוצעים שהיו לפני שנתיים ושלוש, אולי שופטים מעט יותר פאסיביים ומחכים לאח הגדול שיתקן אותם ופחות החלטיים לגבי החלטות. הראינו לשופטים אירועים שאנחנו מצפים שהם ייירטו במגרש, ללא שופטי המסך".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גיורא ענבר יו"ר איגוד השופטים. ניב אהרונסון
יו"ר האיגוד גיורא ענבר/ניב אהרונסון

לגבי התדמית והכבוד לשופטים אמר וקסברגר: "עשינו התקדמות במחצית הראשונה של העונה, זה יעד מרכזי. השופטים מונחים להכיל, לא 'בעל הבית השתגע', ממש לא. אבל עד גבול מסוים. לא נאפשר שיקרה מה שקרה בספסלים במשחק של ארגנטינה מול הולנד במונדיאל. שופטים מונחים לעבוד לפי שלבים לגבי הספסלים. שופטים צעירים זה אחד היעדים המרכזיים שלנו. שניר לוי, אביעד שילוח ונאאל עודה משתלבים במשחקים גדולים ויש גם אחרים שהתקדמו. נמשיך במגמה הזו, כמובן כשהיכולת המקצועית תהיה טובה על המגרש".

לגבי נבדלים: "כשיש ספק, אנחנו מעדיפים לתת למשחק להמשיך ורק אחר כך לבדוק. לא להיות פזיז עם ההנפה, ראינו את זה עובד מצוין במונדיאל. מאפשרים למשחק לזרום ולשערים להיות מובקעים, ובמקרה הצורך שופט המסך מתערב".

על ספיר ברמן: "היא עוד לא עמדה העונה ביעד של כושר גופני שמתאים לליגת העל, כרגע היא בקריטריון של לאומית ולכן משובצת שם כשופטת מרכזית ושופטת רביעית. ברגע שתחזור לסטנדרטים של ליגת העל, היא תשוב לשפוט בליגת העל. כרגע מתבצעת התאמה כלשהי בנוגע לכושר הגופני והיא משובצת בליגה הלאומית, בהסכמה ובהבנה מולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully