וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי: "ראיתי כבר לנגד עיניי את הכותרות שמחכות לנו"

12.12.2022 / 6:34

הצהובים הגיעו לא מוכנים ולא מחויבים למשחק הגביע, אך הכוכב הציל אותם: "אני רגיל לספוג ביקורות אבל אני גם מקבל את הקומפלימנטים כשצריך". איביץ' ששמר על קור רוח בהפסקה הגן על ההחלטה לפתוח עם חוזז כמגן ימני והודה: "לא מרוצה ממשחק ההגנה שלנו"

תקציר גביע המדינה: הפועל אום אל פאחם - מכבי תל אביב 3:2/ספורט1

מכבי תל אביב ניצלה אמש (ראשון) ממבוכה גדולה כשהצליחה להפוך פיגור של 2:0 מול הפועל אום אל פאחם, לניצחון של 2:3, מה שמקנה לה את הכרטיס לשמינית גמר גביע המדינה. במכבי תל אביב אמנם חזרו הביתה מרוצים בתום הדרמה באיצטדיון בעכו, אבל את המחצית הראשונה במשחק ולדאן איביץ' יצטרך להראות לשחקנים שלו ולא להעלים אותה. למרות כל נורות האזהרה, אפילו שאום אל פאחם הדיחה את מכבי תל אביב לפני שלוש שנים מהגביע וכשיש בימים האחרונים כל כך הרבה תוצאות מפתיעות שמגיעות מהמונדיאל בקטאר, הגיעו השחקנים של מכבי תל אביב לא מוכנים, ללא תשוקה וללא מחייבות למשימה. למרות שהיו להם מספיק תמרורי אזהרה, השחקנים הגיעו מנומנמים למשחק. לא ניצחו מאבקים על הדשא, לא ייצרו שום דבר מול קבוצה מליגה לאומית וספגו שערים כל כך קלים. אם מכבי תל אביב רוצה ללמוד משהו ממה שהיא עברה אמש, אסור לה להרגיש שהיא עשתה את שלה כשעברה סיבוב, אלא להיפך. היא חייבת לקחת את המשחק הזה ולראות אותו מדי פעם בקרית שלום.

למרות שהיו בקבוצה הרבה אמוציות עם הירידה לחדר ההלבשה בהפסקה, איביץ' היה קר רוח ולא יצא מכליו. הסרבי דיבר עם השחקנים בצורה נחושה וברורה ודרש מהם להיכנס למשחק עם פעולות קבוצתיות והרבה לב ונשמה. בסיום הוא סיפר במסיבת העיתונאים על מה שהיה בהפסקה. "אמרתי לשחקנים שלי שאנחנו צריכים להתעורר וצריכים להתחיל לשחק. במחצית הראשונה היתה לנו שליטה בכדור, אבל רק התמסרנו ללא תכלית. לא היו לנו שום מהלכים קונקרטיים וביקשתי מהם להתחיל לשחק כדורגל אחר". איביץ' הוסיף: "אנחנו לא יכולים להיות מרוצים מהמשחק הזה. התחלנו בלי תשוקה, בלי להגיב, בלי להילחם על כדור שני. הקבוצה השנייה היתה יותר מאורגנת והיתה לה יותר תשוקה. אבל זה מוזר שהם שיחקו יותר חזק ונלחמו יותר וסיימו את המחצית הראשונה עם אפס צהובים ואנחנו עם שלושה".

קבוצה מליגה לאומית הבקיעה נגדכם צמד.

"כשאתה משחק מול קבוצה שמתגוננת כל הזמן ויוצאת למתפרצות, אתה חייב להיות תמיד מוכן לרוץ בטירוף אחורה ולהגן על השער שלך. בגול הראשון לא עשינו את זה ולא הקפדנו על זה. בגול השני גם היה מצב דומה. והיה להם גם קורה. אני לא יוצא מרוצה ממשחק ההגנה שלנו הערב. אני לא מתכוון רק לקו ההגנה".

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
אהב את השיפור במחצית השנייה. איביץ'/מאור אלקסלסי

נתת לחוזז לשחק את המגן הימני והחלפת אותו. אתה מבין שזה אולי לא מתאים?

"הוא קיבל את העמדה הזו כי הוא היה טוב בה במהלך המחנה בטורקיה. הוא שיחק טוב במשחקי האימון בתפקיד הזה. הוא היה ראוי לקבל את החולצה הערב. הוא לא קיבל ממני מתנה. הוא צריך להמשיך לעבוד קשה כדי לזכות גם בעתיד בתפקיד הזה".

מכבי תל אביב חזרה אחרי הפיגור וידעה להשלים את המהפך עם השער של ג'ורג'ה יובאנוביץ' ואחריו צמד של ערן זהבי. זה היה הצמד הכי חשוב של זהבי מאז שחזר והוא הגיע ברגע הכי מכריע מבחינת מכבי תל אביב.

"עברו לי הרבה דברים בראש כשהיינו בפיגור של שני שערים", סיפר זהבי אחרי המשחק במסיבת העיתונאים. "ראיתי כבר את הכותרות של מחר. את האכזבה. את הרגעים הלא נעימים שיהיו לנו. אבל מגיעה לנו מילה טובה על כך שחזרנו למשחק וגילינו אופי. שיחקנו קבוצתי במחצית השנייה והגענו להרבה מאוד מצבים. אום אל פאחם עשתה לנו חיים קשים, אבל בגביע בסוף צריך לעבור סיבוב. אנחנו בכל מקרה צריכים לשפר את היכולת שלנו".

מה שינה את המשחק מבחינתכם?

"הגישה שלנו במחצית השנייה. עלינו בטירוף וניצחנו את המאבקים על הדשא. ניצלנו את המצבים שהגענו אליהם עם הגול המהיר של יובאנוביץ' ואחרי זה הפנדל שלי. קשה לעתים להסביר משחקי גביע כי קבוצות באות בשיא המוטיבציה ומגיע להם כל הכבוד על כך".

הגעתם קצת רדומים למשחק. מה איביץ' אמר לכם בהפסקה שעשה את השינוי?

"דיברנו על שינוי הגישה, על לנצח מאבקים, על להיות יותר איכותיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי חוגג. מאור אלקסלסי
הגישה במחצית השנייה היוותה את השינוי. זהבי/מאור אלקסלסי

ספגת לא מעט ביקורת מתחילת העונה אבל הערב העלית את מכבי תל אביב ברגליך לשלב הבא.

"אני רגיל לספוג ביקורות אבל אני גם מקבל את הקומפלימנטים כשצריך. קשה לי להתייחס לדברים מבחוץ אלא רק רוצה לעזור לקבוצה שלי להתקדם ולהשתפר. גם הערב לא העליתי את מכבי תל אביב לשלב הבא לבד. כבשתי שני שערים אבל שיחקנו קבוצתי ועלינו לסיבוב הבא כקבוצה. תמיד ננצח כקבוצה ונפסיד כקבוצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully