וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בברזיל דאגו לאחר שפלה שוב אושפז, בתו: "זה לא מצב חירום"

הברזילאי האגדי בן ה-82, המתמודד בשנים האחרונות עם מחלת הסרטן, הובהל פעם נוספת לבית החולים. בתו ביקשה להרגיע: "אגיע בערב השנה החדשה ואפרסם תמונות שלנו יחד"

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 30.11/ספורט1

פלה האגדי שוב אושפז בבית החולים ועורר דאגה רבה בברזיל. כדורגלן העבר האגדי של הסלסאו נאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן והיום (רביעי) דווח כי הובהל פעם נוספת לבית החולים בסאו פאולו.

בפרסום של ESPN ברזיל נכתב כי פלה אושפז בשל "נפיחות כללית" והוא עובר בדיקות נוספות כדי להעריך את מצבו. בתו קלי אישרה את הידיעה, אך הדגישה באינסטגרם כי לא מדובר במצב חירום: "הרבה דיווחים היום בנוגע לבריאותו של אבי. הוא בבית החולים, אבל אין תחושת חירום או תחזית איומה חדשה. אהיה שם בערב השנה החדשה ואני מבטיחה לפרסם כמה תמונות".

בספטמבר 2021 עבר פלה ניתוח להסרת גידול במעי הגס ומאז הוא נכנס ויוצא מבתי החולים על בסיס די קבוע. בעת שחרורו מטיפול נמרץ לפני קצת יותר משנה, התלוצץ פלה המתקשה ללכת וכתב ברשתות החברתיות: "אני מוכן ל-90 דקות ולהארכה. חבריי, ההודעה הזו היא לכל אחד מכם. אל תחשבו לדקה שלא קראתי את אלפי ההודעות שקיבלתי. תודה לכל אחד מכם, שמקדישים יום אחד מחייכם כדי לשלוח לי אנרגיה חיובית".

פלה עם ניימאר. מתוך טוויטר, עיבוד תמונה
פלה עם ניימאר באחד המקרים הקודמים בהם אושפז/עיבוד תמונה, מתוך טוויטר

פלה בן ה-82 נחשב לאחד השחקנים הגדולים בתולדות המשחק, כאשר בראש רשימת ההישגים שלו ניתן למצוא שלוש זכיות בגביע העולם (1970,1962,1958). נכון להיום, פלה הוא מלך השערים בכל הזמנים של הסלסאו עם 77 כיבושים, כאשר במקום השני נמצא ניימאר עם 75 שערים.

המספרים של פלה בלתי נתפסים - 1,281 שערים ב-1,363 משחקים. לא פחות מ-92 פעמים בקריירה כבש שלושער, ב-30 מקרים כבש רביעייה ובשישה מקרים שונים כבש חמישייה. בסנטוס, הקבוצה בה שיחק כמעט לאורך כל הקריירה, חוגגים מדי שנה ב-19 בנובמבר את "יום פלה", היום בו כבש האגדה את שערו ה-1,000 במדי המועדון.

לאחר הפרישה הפך פלה לשגריר של כדורגל. הוא הגיע עד המקומות הנידחים בעולם להפיץ את בשורת המשחק לילדים והקדיש את חייו לפעולות צדקה. "יש לי את האחריות להראות לילדים איך להיות שחקני כדורגל, אבל גם איך להיות בני אדם", אמר בעבר. פיפ"א הפכה אותו לשגריר מטעמה ואילו בברזיל הוא מכונה "אוצר לאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully