וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיגוד מגבה: שרי לא היה בנבדל, לקורנו לא הגיע כרטיס אדום

10.11.2022 / 18:02

הוועדה המקצועית תומכת בהחלטותיו של לייבה וצוותו בדרבי החיפאי, אולם הבהירה כי לצ'יבוטה הגיע כרטיס צהוב. גם סקציה נס ציונה לא קופחה כפי שטען ניר ברקוביץ', באיגוד השופטים ענו למאמן: "קוראים להפסקת האלימות המילולית"

הרחקת חאתם עבד אלחמיד בדרבי החיפאי/ספורט1

מחזור אמצע השבוע בליגת העל היה סוער, כשבמוקד העבירה שביצע פייר קורנו על דור מלול בדרבי בין מכבי להפועל חיפה, שלא הסתיימה בהרחקת מגן הירוקים והובילה לתגובה זועמת מצד היריבה העירונית, העימות בין מאוויס צ'יבוטה לחאתם אלחמיד באותו משחק וכן הפנדל שנפסק לזכות בני ריינה ב-3:3 נגד סקציה נס ציונה, משחק שבסיומו טען המאמן ניר ברקוביץ' ש"שופטים אני לא יכול לנצח, אין כדורגל בישראל".

הערב (חמישי) איגוד השופטים פרסם את מסקנות הוועדה המקצועית להחלטות ופסק כי הטענות של הפועל חיפה ושל ברקוביץ' אינן מוצדקות, ואלו ההסברים כפי שפרסמה הוועדה. כזכור, כבר הבוקר פרסמנו כי הוועדה נוטה לתמוך בהחלטות השופטים ולגבות את עידן לייבה ששפט בחיפה ואת יואב מזרחי שניהל את המפגש בין סקציה נס ציונה למכבי בני ריינה.

צפו בעבירה הגסה של קורנו על מלול בדרבי החיפאי

העבירה של פייר קורנו על דור מלול/ספורט1

"אין מדובר בנעיצה של הפקקים, אלא במגע קל שלהם ללא מהירות ו/או עוצמה גבוהה", נכתב בכל הנוגע לעבירה שביצע קורנו על מלול והובילה את הפועל חיפה לצאת בהודעה רשמית כי היא שוקלת את צעדיה, "כמו כן, הנעל של השחקן הפוגע גולשת אל כף הרגל של היריב. לאור האמור, הוועדה תומכת בשיקול הדעת של השופט להסתפק בכרטיס צהוב בגין עבירה חסרת אחריות במקרה זה. בכל מקרה אין מדובר באירוע תחת הגדרה של "טעות ודאית וברורה" של השופט במגרש, ולכן שופט המסך לא נדרש להתערב".

בכל הנוגע להרחקה אפשרית של מאוויס צ'יבוטה שלא ספג כרטיס צהוב על אף שהתגרה, פרסמה הוועדה כי "שחקן מכבי חיפה (צ'יבוטה) ביצע פעולה בלתי ספורטיבית (נדרש היה כרטיס צהוב לשחקן). שחקן הפועל חיפה (אלחמיד) הגיב בפגיעה אלימה, המחייבת כרטיס אדום ישיר".

בנוסף מסרה הוועדה כי השער של מכבי חיפה היה חוקי על אף הטענות שצ'ארון שרי היה בנבדל בכדור הקרן לפני הבקעת השער, וזאת מפני ש"השחקן לא מבצע כל פעולה של ניסיון מובהק לשחק בכדור, לא מסתיר בשום שלב את הכדור לשוער, ולא משפיע בשום אופן על היכולת של השוער להגיב למהלך. לאור האמור, כדור הקרן חוקי וכך גם השער שהובקע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן הפועל חיפה לואי טהא מתעמת עם שחקן מכבי חיפה מאוויס צ'יבוטה. מאור אלקסלסי
הגיע לו כרטיס צהוב ולא מעבר, על פי הוועדה. צ'יבוטה/מאור אלקסלסי

באשר לפנדל שנפסק לזכות ריינה בעקבות נגיעת יד של אבובקאר קייטה, פנדל שבזכותו האורחת חזרה מפיגור של שני שערים ל-3:3, נכתב כי "מדובר בעבירת יד, המחייבת בעיטת עונשין והתערבות שופט המסך. שחקן ההגנה שולח את ידו בצורה לא טבעית אל הכדור ומשחק בו".

מי שהשמיע דעה שונה למסקנות הוועדה הוא שופט העבר לירן ליאני, שאמר הערב בתכנית הספורט ב-103FM בכל הנוגע לעבירה של קורנו: "השופטים צריכים לשמור על בריאותם של השחקנים' ההחלטה היותר נכונה באירוע הזה היא כרטיס אדום. במצב הפוך, אם הוא (לייבה) היה מוציא כרטיס אדום לצורך העניין, הוועדה הייתה יכולה לומר 'אנחנו תומכים פה בכרטיס אדום ושומרים על בריאות השחקנים ומעדיפים ששופטים יחמירו'".

ליאני גם חלק על האיגוד בכל הקשור לפנדל שנפסק לזכות בני ריינה: "כשאתה בא לבחון ואתה מחליט לקרוא לשופט למסך, אתה צריך שתהיה לך הוכחה חותכת ופה אין כלום. אי אפשר לקבל החלטה על סמך חוסר מצלמות בטלוויזיה שקיים לשופט המסך, לכן הוא היה צריך להשאיר את ההחלטה ולא לקרוא לשופט למסך שישרוק, גם אם הוא מניח שהשחקן באמת לקח את הכדור עם היד".

באיגוד השופטים אף הגיבו הערב לדברים שהשמיע מאמן סקציה נס ציונה ניר ברקוביץ' מוקדם יותר השבוע. לדברי גיורא ענבר, יו"ר איגוד השופטים, "לא נסבול השתלחות כזו כלפי שופט המשחק והשופטים בכלל, בשום פנים ואופן! אנו מוקיעים את הדרך שבה פועלים ומדברים חלק מבעלי ומאמני קבוצות ליגת העל וקוראים להפסקת האלימות המילולית המכוערת הזו וההסתה המסוכנת נגד השופטים! אנו מצפים ממאמן נס ציונה, ניר ברקוביץ', לחזור בו מהדברים החמורים ולהתנצל בפני שופט המשחק יואב מזרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully