וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תופסים עמדה: הבעיה של מכבי תל אביב בעמדה 4, והפתרון

פויתרס לא מסתגל לתפקיד הפאוור פורוורד והצהובים רושמים פיגור משמעותי בדקות המשחק שלו, מרטין ממעט לשחק ורק עם קולסון הקבוצה פורחת בינתיים, בפער ניכר. האם מכבי תל אביב טעתה כשלא החתימה בקיץ שחקן נוסף לעמדה? ומה קורה באירופה?

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 10.11/ספורט1

מכבי תל אביב עבדה מהר בקיץ האחרון. ב-4 ביולי חתם ג'רל מרטין, אחרון הזרים שהצטרפו במהלך הפגרה, ועל פניו סגר את הסגל לעונת 2022/23. ארבעה ימים לאחר החתימה של מרטין, עוד היו במכבי תל אביב לבטים קשים. בקבוצה ראו בעיה אחת די ברורה - עמדה מספר 4, אותה מילא בשנים האחרונות אנג'לו קלויארו.

"כשהסגל הושלם, היה די ברור שיש משהו לא מאוזן בעמדה הזאת", סיפר השבוע אחד מאנשי מכבי. "שמנו הרבה מאוד על ג'רל מרטין, שחקן ללא ניסיון באירופה, כשמי שאמורים לעזור לו בעמדה הזאת הם אלכס פויתרס ובונזי קולסון. הבנו כבר אז שזה לא יהיה קל". במקביל, החלו לצאת ידיעות על שיחות בין הצהובים לקייל ווילצ'ר, פאוור פורוורד עם ניסיון באירופה וביורוליג, אלא שבמועדון לא מיהרו להוסיף זר תשיעי. ההחלטה נפלה, ווילצ'ר לא צורף ומכבי פתחה כך את העונה. ייתכן שזו ההחלטה שתפריד בין עונה טובה של הצהובים לעונה מצוינת.

בונזי קולסון, שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
כשהוא על המגרש, מכבי תל אביב פורחת. בונזי קולסון/דני מרון

"לא הגיוני שהרכב שנראה לא טוב בפתיחה ייראה יותר טוב אחרי 10 דקות", אמר אתמול עודד קטש במסיבת העיתונאים בהתייחס לכך שהוא לא שינה את הבחירה שלו, וממשיך להעלות את אלכס פויתרס וג'וש ניבו יחד בחמישייה בכל משחק היורוליג. פויתרס כבר הודה שהוא מנסה להתרגל מחדש לעמדה בה שיחק לפני די הרבה שנים, והעובדה היא שמכבי תל אביב פותחת את המשחקים לא טוב בהרכב הזה.

הדקות הטובות ביותר של מכבי תל אביב באות כשבונזי קולסון על המגרש. קולסון הוא השחקן בעל מדד הפלוס/מינוס הגבוה ביותר, פלוס 65, כשהקבוצה עצמה נמצאת במינוס 5. בכל אחד ממשחקי מכבי הוא סיים עם גבוה יותר מההפרש בלוח התוצאות. בממוצע, הקבוצה נמצאת בפיגור של 11.6 נקודות ב-16.3 הדקות בהן הוא יושב על הספסל בממוצע למשחק. 34 הרכבים של הצהובים נמצאים בפלוס/מינוס חיובי עד כה העונה: קולסון נכלל ב-22 מתוכם, ובכל ה-12 הטובים ביותר, כאשר בשמונה מה-12 הוא שיחק בעמדה מספר 4. אגב, השחקן היחיד במכבי שמתקרב לקולסון בפלוס/מינוס הוא ג'וש ניבו, עם פלוס 16 - 49 נקודות מאחור. בצד השני של המשוואה נמצאים פויתרס ומרטין, עם מינוס 30 ו-36 בהתאמה.

"לכל אחד ברור שהדקות הטובות שלנו הן עם בונזי על המגרש", סיפר אתמול אחד מאנשי מכבי תל אביב לפני אימון הצהריים, "אם זה בעמדה 3 או בעמדה 4, זה פחות חשוב. הוא מדביק את הקבוצה". עצם זה שקולסון הוא היחיד בסגל של קטש שיכול לשחק בשתי עומדות הפורוורד ברמה מספיק גבוהה, דבר שעשה במכבי בשנים האחרונות אנג'לו קלויארו, זו כנראה התשובה לחידה. לכך מצטרפת העובדה שהצוות המקצועי לא נותן הרבה דקות למרטין שחוזר מפציעה, כשבסביבת הקבוצה טוענים שמגיעה לו הזדמנות נוספת, "קשה מאוד לשחקן בשנה הראשונה שלו באירופה להתרגל לשיטה ולכל, ובמיוחד כשזו השנה הראשונה שלו ביורוליג", מספרים בקבוצה, "ידענו שזה ייקח זמן עם ג'רל, הוא לא הגיע לכאן סתם, הוא שחקן עם יכולות גבוהות וצריכים לדעת להוציא את זה ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מכבי תל אביב אלכס פוית'רס. דני מרון
לא מסתגל לעמדה 4. אלכס פויתרס/דני מרון

הבעיה של מכבי תל אביב בעמדה מספר 4, שם היא משתפת שחקנים שזהו לא באמת תפקידם הטבעי, היא בעיה שלא מעט קבוצות באירופה נתקלות בה - כולל הגדולות. ברצלונה, שתתארח הערב ביד אליהו ללא ניקולה מירוטיץ' הפצוע, משחקת את רוב הדקות בעמדה זו עם מייק טובי, שהוחתם כגיבוי לאחר שמירוטיץ' נפגע, למרות שהוא יותר סנטר. אנאדולו אפס משחקת בעמדה 4 עם וויל קלייברן, גם פנרבחצ'ה מסיטה שחקנים לאור הפציעה של נמניה בייליצה בפתיחת העונה, ובמונאקו, ג'ון בראון, שמתאים יותר כיום לעמדה 5, ממלא את תפקיד הפאוור פורוורד לצד אדריאן מוארמה.

"השחקנים ביבשת שאתה יכול לומר עליהם שהם נטו שחקנים לעמדה 4 הם מעטים", סיפר לוואלה! ספורט אחד מאנשי הסקאוטינג של קבוצת יורוליג. "שחקנים שמתאימים לשחק כאן בעמדה הזאת, לא בהכרח משחקים בה ב-NBA למשל, גם בגלל הבדלי הגודל וגם בגלל הבדלי הסגנון. זה יוצר מצב שבו הרבה מאוד שחקנים קטנים לעמדה 4 או שחקנים גדולים, יוצר מיס-מאצ'ים, ולא מעט פעמים אם הצלחת להביא שחקן טוב לעמדה הזאת, זה משנה את כל התמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully