וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במדריד נדהמו מ"הנס" של גארת' בייל: "מהגדולים מכולם"

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 10:48

צפו בזווית החדשה: הוולשי כבש שער אליפות מטורף ב-MLS כשהתרומם מעל בלם בגובה 2 מטר. גם שונאיו הגדולים במדריד הודו: "זה היה משוגע"

תקציר: לוס אנג'לס FC בגמר ה-MLS מול פילדלפיה/ספורט1

בשנים האחרונות גארת' בייל עבר תקופה לא פשוטה בריאל מדריד, כשספג ביקורת חריפה מחובבי הכדורגל על התנהלותו ועל הגישה הלא מחויבת שלו למועדון, שבו הרוויח 30 מיליון יורו בעונה וישב על הספסל מחויך. רבים כבר העריכו שהוא גמר את הקריירה, כשהחליט לעבור ל-MLS, אבל הוולשי בן ה-33 הוכיח הלילה (בין שבת לראשון) שלמרות הביקורות וההספדים, דבר אחד לא יוכלו לקחת ממנו: הווינריות.

הלילה בייל הוליך את קבוצתו לוס אנג'לס FC לאליפות הליגה האמריקאית, אחרי ניצחון בפנדלים בגמר על פילדלפיה יוניון (0:3). בייל כבש שער שוויון דרמטי בדקה ה-128, אחרי שנכנס כמחליף בדקה ה-97, במשחק שהסתיים ב-3:3 משוגע. את השער הוא כבש כשהוא מנתר מעל הבלם האנגלי ג'ק אליוט, שמתנשא לגובה 1.98 מטר.

צפו בזווית מהיציע: הטירוף מהגול של בייל

הרזומה של בייל מדבר בעד עצמו. הוא כבש בגמר ליגת האלופות, כבש בגמר אליפות העולם למועדונים, כבש בגמר גביע המלך, והלילה כבש בגמר ה-MLS. הוא הוביל את נבחרת ויילס למונדיאל לראשונה אחרי 64 שנים, והביא את מדינתו לאליפות אירופה הראשונה בתולדותיה.

הבוקר גם בתקשורת הספרדית הודו - גארת' בייל הוא אגדה. "הנס של בייל", קראה הכותרת ב"אס" הספרדי, מי שהיה ממתנגדיו הגדולים בימיו בריאל, "בסיומו של גמר משוגע, בייל הוביל את לוס אנג'לס FC לאליפות, אחרי שנדמה היה שזה כבר בלתי אפשרי, רק שחקנים גדולים באמת יכולים להפוך ככה את המציאות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

ויילס מהללת

בסיום בייל הודה כי כנראה יש לו כישרון להבקיע במשחקי גמר, לאחר שהפך לשחקן הראשון שכובש בגמר ליגת האלופות וגמר ה-MLS. השער של הכוכב הוולשי היה המאוחר ביותר שהובקע בתולדות ה-MLS והשווה את המשחק ל-3:3 לאחר ש-LAFC עלתה פעמיים ליתרון, לפני שנאלצה לשחק ב-10 שחקנים בתוספת הזמן ולאחר מכן נקלעה לפיגור 3:2 בדקה ה-124.

זה היה השער השישי של בייל בגמר. שלושה מהם הגיעו בגמר ליגת האלופות - אחד נגד אתלטיקו מדריד ב-2014 ושניים, כולל בעיטת מספרת מרהיבה, נגד ליברפול ב-2018. הוא גם הבקיע את הגול המנצח מול ברצלונה בגמר גביע המלך 2014 לפני שהבקיע כדי לעזור למדריד לנצח בגמר גביע העולם למועדונים באותה שנה.

"זה תמיד נחמד להבקיע בגמר ונראה שיש לי כישרון לעשות את זה", אמר בייל, "זה גדול. זה חשוב למועדון, זה חשוב לאוהדים. היינו עם 10 שחקנים ולא באמת נראה שאנחנו הולכים להוציא משהו מהמשחק. אז מגיע קרדיט לכולם שהמשיכו ללחוץ, המשיכו להילחם, וכמו שאמרתי, זה היה נחמד להשיג את המטרה ולעזור לקבוצה. זו הרגשה נהדרת".

גארת' בייל חוגג את שער השוויון הדרמטי של לוס אנג'לס FC בגמר ה MLS. רויטרס
בכל פעם מדהים מחדש. בייל/רויטרס
גארת' בייל בגמר ה-MLS. Kevork Djansezian, GettyImages
איזה גובה. בייל/GettyImages, Kevork Djansezian

בייל הצטרף ל-LAFC בהעברה חופשית לאחר שמונה שנים בריאל מדריד. הוא הגיע בכושר גופני לא טוב, מה שהגביל אותו לשתי הופעות בלבד בהרכב. כשעלה מהספסל בדקה ה-97 עם פתיחת ההארכה, זו הייתה ההופעה הראשונה של בייל בפלייאוף. "זה היה מעבר קשה, שהגיע ללא קדם עונה", הודה בייל. "לנסות להדביק את הקצב, זה היה קשה, כמובן שגם קשה היה לעבור דירה עם המשפחה שלי.

"אבל ניסיתי לשמור על כושר כמה שאני יכול, לנסות לעזור לקבוצה כמה שאני יכול על המגרש ומחוצה לו, וזה שווה את זה כשיש לך רגעים כמו היום. הדבר הכי חשוב היה המטרה, לזכות באליפות ה-MLS והצלחנו לעשות את זה".

השחקן בן ה-33 הבהיר כי הוא עדיין לא כשיר ב-100 אחוז והודה שהוא מודאג ממצבו הגופני, קצת יותר משבועיים לפני שהוא אמור להוביל את ויילס למונדיאל הראשון שלה מאז 1958. "אני מרגיש יותר ויותר טוב ככל שהזמן עובר", אמר. "אני חושב שיהיה קשה מנטלית להתכונן ככה למונדיאל. אתה רואה איך יש כל כך הרבה שחקנים שנפצעים ועכשיו הם מפספסים את המונדיאל. אין ספק שזה היה לי בראש, מנסה לוודא שאני בכושר מלא".

המשחק הראשון של ויילס במונדיאל יהיה מול... ארה"ב ב-21 בנובמבר. מאמן LAFC, סטיב צ'רונדולו, שרשם 87 הופעות במדי ארה"ב, התלוצץ ואמר שהוא מקווה שבייל לא ישחק ככה מול הנבחרת האמריקאית. "אני בטוח שהוא לא רוצה, אבל אני אנסה", הגיב בייל בחיוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully