וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיירי אירווינג יידרש לעמוד בשורה של משימות כדי לחזור. דוראנט מסתדר בלעדיו

הנטס הציבו לרכז שישה תנאים ספציפיים כדי לשוב מההשעיה. בתפריט: תרומה של חצי מיליון דולר, ופגישות עם מנהיגי הקהילה היהודית. נשיא ארגון השחקנים: מקווה ששחקני ה-NBA ילמדו מהפרשה הזאת

תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 6.11/ספורט1

ברוקלין לא תמהר להחזיר את קיירי אירווינג מההשעיה, ותוודא שלפני שזה קורה, הוא יעמוד בשורה של משימות הסברתיות שיצמצמו את הנזק שגרם. על פי "האתלטיק", רשימת הדרישות של הנטס מהרכז שהואשם בהפצת תכנים אנטישמיים והושעה על ידי הקבוצה מחמישה משחקים לכל הפחות, כוללת שישה תנאים ספציפיים.

תחילה, יידרש אירווינג להתייצב מול המצלמות, להתנצל פומבית על הסרט שקידם ברשתות החברתיות ואף לגנות את התכנים שהוא מציג. שנית, הוא יידרש לתרום לא פחות מחצי מיליון דולר לארגונים הפועלים נגד גילויי שנאה. לאחר מכן יצטרך להעביר לקבוצה או לגורמים נוספים הדרכות בנושא אנטישמיות ורגישות לסביבה, ובשלב הבא יידרש להיפגש עם בכירים בליגה נגד השמצה, ועם בכירים בקהילה היהודית בארצות הברית.

בשלב האחרון, אירווינג יידרש להיפגש עם בעלי ברוקלין ג'ו צאי כדי להלבין איתו את העניינים. לפי הדיווחים בארצות הברית, אירווינג התעלם מהבקשות של הבעלים להתנצל באופן פומבי בימים שאחרי הציוץ המדובר, ואף לא השיב להודעות ושיחות ממנו. כזכור, בסוף השבוע חברת "נייקי" הודיעה שהיא מסיימת את ההתקשרות עמו.

קיירי אירווינג, ברוקלין נטס. Dustin Satloff, GettyImages
ייענה לדרישות? קיירי אירווינג/GettyImages, Dustin Satloff

סי ג'יי מקאלום, נשיא ארגון השחקנים של הליגה, התייחס לראשונה לפרשת קיירי ואמר: "החלק החשוב זה שהוא התנצל. הוא הפגין אמפתיה. אני חושב שזה משהו שהוא למד ממנו. אני לא חושב שהוא הבין את העוצמה של הסרט הזה כי הוא לא צפה בו. אני לא חושב שהוא הבין את עוצמת הפגיעה באנשים, או את המהירות שבה שנאה יכולה להתפשט, ואיך הפרשה הזאת יכולה להפוך לכדור שלג".

בהתנצלות שלו בערב חמישי כתב אירווינג כי הסרט שעליו פרסם את הפוסט השנוי במחלוקת "הכיל כמה הצהרות אנטישמיות כוזבות, ונרטיבים ושפה לא נכונים ולא הולמים שפוגעים בדת היהודית", והוסיף כי הוא לוקח אחריות מלאה על הפוסט.

"מה שבטוח אפשר לומר זה שאנחנו יודעים שקיירי וכולנו - אני ספציפית, אני יכול לדבר בשם עצמי - מגנים אנטישמיות בכל צורה שהיא", אמר מקאלום. "אני ספציפית נגד זה. אני מאמין בקידום של שוויון והכלה".

מקאלום נשאל למה קולם של השחקנים בליגה כמעט שלא נשמע, אף אחד כמעט לא גינה את קיירי, בעוד שעל פרשות אחרות הם ממהרים לצייץ. "אני לא יכול לדבר על התגובות של השחקנים ועל מה ששחקנים עושים בזמנם הפנוי", אמר.

עוד הוסיף מקאלום: "הדבר החשוב פה שאפשר ללמוד הוא שאדם צריך להיות זהיר עם איך שהוא משתמש בפלטפורמה של הרשתות החברתיות. אתה צריך לבדוק כל מה שאתה מפרסם. אני חושב שזה מצב שכולנו יכולים להשתמש בו כחוויה לימודית עבור כולנו כשחקנים... אתה צריך להיות זהיר עם מה שאתה מפרסם. אתה צריך לדעת בדיוק מה זה, ואתה צריך לחקור ולחנך את עצמך על כל הדתות וכל הרקע וכל הגזעים כדי שיהיה לך נוח לדבר עם זה. אני חושב שזה מצב מצער שבו הרבה אנשים הושפעו והרבה אנשים נפגעו מזה. זה היה קשה".

עוד בוואלה!

נייקי מתנתקת מאירווינג, אבדיה יוצא נגדו: "למעשים יש השלכות"

לכתבה המלאה
קווין דוראנט, ברוקלין נטס. רויטרס
הסתדרו בלעדיו. דוראנט והנטס/רויטרס

בינתיים ברוקלין נטס, קבוצתו של אירווינג, ניצחה הלילה את שארלוט 94:98 ורשמה ניצחון שני רצוף, אחרי שבוע סוער למועדון, שמלבד לפרשת קיירי גם פיטר את המאמן סטיב נאש. קווין דוראנט, שהצטיין עם 27 נקודות, ציין שהשבוע "כנראה הולך להיות הדבר הקשה ביותר שאנו מתמודדים איתו כקבוצה".

"זו בהחלט הייתה חוויה ייחודית", אמר דוראנט לאחר המשחק. "אבל הרבה חבר'ה עברו דברים שונים בליגה הזו בעבר, והרבה חבר'ה עברו רגעי מצוקה בליגה הזו מחוץ למגרש. ניאלץ להתמקד אך ורק במשחק, ואני חושב שכולנו מקבלים קצת נחמה מלעשות את זה, פשוט לשחק כדורסל, לקבל את האחווה הזו, את האחווה הזו עם חבריך לקבוצה, אני חושב שהצלחנו לעבור את זה".

לדבריו, "יהיו עוד עליות וירידות לאורך העונה, אבל זה כנראה הולך להיות הדבר הקשה ביותר שאנחנו מתמודדים איתו כקבוצה", אמר דוראנט. "לדעת שאנחנו יכולים לעבור את זה ולהמשיך להישאר ביחד, אני חושב שזה חשוב". דוראנט נשאל אם זה היה השבוע המאתגר ביותר בקריירה שלו. "היו לי כמה שבועות - פיטרנו מאמנים בעבר, חבר'ה נפצעו. זה היה פשוט שבוע קשה", אמר דוראנט. "אבל כן, עברתי כמה שבועות קשים בעבר. אני לא רוצה להתנהג כאילו זה משהו חריג. יש הרבה חרא שקורה ב-NBA. זו ליגה כאוטית. אנחנו נמצאים אחד עם השני כל יום. זאת עונה של 7-6 חודשים. דברים קורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully