וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נייקי מתנתקת מאירווינג, אבדיה יוצא נגדו: "למעשים יש השלכות"

הפרשייה האנטישמית סביב כוכב ברוקלין מסרבת להירגע, ואבדיה - היהודי היחיד ב-NBA - נקלע לעין הסערה. אחרי שהפך לשחקן הראשון בליגה שמבקר את אירווינג, בראדלי ביל מתייצב לימינו וקייל קוזמה חושף: שלחתי לדני הודעה כדי להבהיר שלא תמכתי בקיירי

בתור השחקן היהודי היחיד ב-NBA, דני אבדיה מוצא את עצמו במרכזה של הסערה האנטישמית סביב קיירי אירווינג. הלילה (בין שישי לשבת) אחרי ההפסד 128:86 של וושינגטון לברוקלין, יצא הפורוורד הישראלי נגד כוכב הנטס, שהושעה בעקבות שיתוף של תכנים עם מסרים אנטישמיים ברשתות החברתיות.

"למעשים כאלה צריכות להיות השלכות", אמר אבדיה על אירווינג, אחרי שקלע 4 נקודות בתבוסה הקשה של הוויזארדס. "אנשים צריכים לדעת שאין מקום למילים כאלה. הוא עשה טעות גדולה. כשאתה שחקן שאנשים רבים מעריצים, אתה צריך להתנהל באחריות. אתה רשאי לחשוב מה שאתה רוצה או לעשות מה שאתה רוצה, אבל לפרסם תכנים כאלה בפומבי לילדים שעוקבים אחריך, זה לא אחראי. אחר כך דורות של ילדים מאמינים שזה נכון, וזה לא הוגן. אני מקווה מאוד שהוא מצטער על המילים האלה, כי אני אוהב את המדינה שלי ואת התרבות שלה, ומכעיס אותי לשמוע דברים על הדת שלנו".

ואכן, גם אם ההתנצלות המפורשת של אירווינג עדיין לא הגיעה, הוא בהחלט מתחיל להרגיש את ההשלכות הפיננסיות. הלילה חברת "נייקי" הודיעה כי תבטל את ההסכם איתו בעקבות הפרשה, למרות שהוא נחשב לאחד הספורטאים הכי רווחיים שחתומים איתה. "נייקי" אמורה לשלם לאירווינג 11 מיליון דולר בחוזהו הנוכחי, אבל כעת היא מתנערת ממנו, והורתה גם לעצור את הייצור של דגמי הנעליים החדשות שלו, שהיו אמורות לצאת למכירה בקרוב.

שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן ברוקלין נטס קיירי אירווינג. רויטרס
הראשון שיוצא נגדו. אבדיה מול אירווינג/רויטרס

אבדיה, מצידו, הפך לשחקן ה-NBA הפעיל הראשון שיוצא בגלוי נגד אירווינג, אחרי ששאר הכוכבים והשחקנים בליגה שמרו על שתיקה צורמת. וושינגטון מנסה לתמוך באבדיה ולתת לו גב, לפחות כלפי חוץ. כזכור, שחקן הקבוצה קייל קוזמה פרסם ציוץ שהתפרש כתמיכה באירווינג כשכתב "כבר אסור להגיד את האמת בימינו". לאחר מכן קוזמה טען שהציוץ נכתב בהקשר אחר, ואחרי המשחק הלילה סיפר ששלח הודעת טקסט לאבדיה, בה ביקש להבהיר שלא התכוון לתמוך באירווינג.

מאמן וושינגטון ווס אנסלד ג'וניור אמר עוד לפני המשחק הלילה, שהוא מתכוון לשוחח עם אבדיה בנושא כדי לתמוך בו, אבל הסביר שלדעתו, "דני מרוכז כל כולו בכדורסל, ולא בעניינים חיצוניים". יחד עם זאת, הוא גינה את אירווינגו אמר ש"אין מקום לדברים כאלה בליגה שלנו".

גם כוכב הקבוצה בראדלי ביל סיפר ששוחח באופן פרטי עם אבדיה. "לא ממש קראתי או עקבתי אחרי מה קיירי צייץ, אבל אני מודע לכך שזה היה לא טוב", סיפר ביל, "שוחחתי עם דני קצת כדי להבין ממנו איך הוא מרגיש לגבי הסיטואציה הזו. הוא שיתף אותי בתחושות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully