וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מאין: ההברקה הגדולה של אליניב ברדה

1.11.2022 / 10:30

בין שאר המהלכים שביצע העונה, ההצבה של שגיב יחזקאל כמגן ימני ממתגת יותר מכל את אליניב ברדה כמאמן נועז, חדשני ואיכותי. איביץ', מנגד, קיבל נוקאאוט, אבל לפחות לימד את אוסקר גלוך לקח שעשוי לעזור לטאלנט הצעיר בהמשך

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי תל אביב 0:2/ספורט 1

קשה לשים במדויק את האצבע על המקום שבו אליניב ברדה הוציא את הפועל באר שבע מהבוץ של תחילת העונה. שער הניצחון של אנסה בבלומפילד? אולי. המהפך בנתניה? ייתכן. הרביעייה בטדי? יש סיכוי. כל התשובות הללו אולי קרובות להיות נכונות, אבל אף אחת מהן לא מדויקת במלואה.

ההתקדמות של באר שבע איטית אבל ליניארית. הדרך של ברדה העונה מלאת מהמורות. סגנית האלופה סיימה פעמיים בתיקו ביתי מול יריבות מהתחתית, היא לא נצצה בקונפרנס ליג ולא אחת שמה לעצמה ברקס גדול במקומות שבהם הייתה צריכה לדהור. העניין הוא שבכל פעם שהיא עשתה צעד אחורה, היא לקחה שניים קדימה. חשבנו שהתיקו הביתי מול פוזנן יסגור את הסיפור? באה מחצית שנייה מצוינת מול ויאריאל. תהינו אם התיקו מול הפועל חיפה ונס ציונה יעכיר את האווירה? הגיעה שלישייה ב-26 דקות נגד הפועל ירושלים. עייפות מאירופה לקראת מכבי תל אביב? אל חשש, שאפי כבר יסדר.

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה לצד שחקן הפועל באר שבע הלדר לופס. לירון מולדובן
נוקאאוט מהדהד. ברדה/לירון מולדובן

בין כל הפציעות שהכריחו אותו לאלתר, ברדה עשה בשבועות האחרונים מהלך מבריק, כזה שמעיד משהו על האישיות שלו כמאמן. את שגיב יחזקאל הוא מכיר יום או יומיים, הוא יודע שאת הכישרון העצום שיש לו עוטפת תכונה אחת משמעותית: קבלת החלטות גרועה. אז הוא הפך אותו למגן ימני.

עד כמה שזה מרגש (וזה מרגש!) לראות חלוץ עושה הסבה לעמדת מגן, יש בכך קושי מובן. יחזקאל היה מבולבל לא אחת במשחקים הראשונים שלו, הוא גם לא יצא בזמן לנבדל בשער השני של ויאריאל ביום חמישי, אבל הוא מביא איתו יכולות התקפיות שאין לאף מגן בישראל ולראיה שער השוויון בספרד והבישול אמש. אז אם זה הספיק נגד מכבי תל אביב והספיק מול ויאריאל, אין סיבה שזה לא יספיק בהמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי מול שחקן הפועל באר שבע שגיב יחזקאל. לירון מולדובן
זה לא מושלם, אבל זה הרבה יותר טוב. יחזקאל/לירון מולדובן

יחזקאל היה שרוף בין אוהדי באר שבע. הג'סטות הלא רצויות, ההחלטות הלא נכונות, התקרית ההיא שגרמה לבסוף לסילוקו של ז'וזואה מהמועדון, ההחמצות - כל אלה המאיסו אותו על יושבי טרנר. עם שינוי העמדה הגיע ניצוץ אחר, באה המחויבות. בטדי, דווקא בשער של הפועל ירושלים, הוא ירד לגליץ' לאורך כל תיבת ה-5 כדי להציל. הוא נכשל, אבל המאמץ היה שונה. זה לא יחזקאל שהכרנו קודם, זה יחזקאל מחויב, נאמן לתפקיד שלו, שחקן אחר.

לא בטוח שיחזקאל יישאר בעמדה הזאת. סביר להניח שברדה כן יחפש מגן ימני בינואר, אבל את הרכש הראשון שלו בסתיו הנוכחי הוא כבר עשה. במקום חלוץ לא מנוצל, באר שבע מצאה כוח התקפי עצום שמגיע מההגנה. חורים? מותר לעשות כשלידך משחק אחד מגדולי הבלמים שהיו פה, אם לא הגדול שבהם.

עכשיו, יודע זאת כל שאפי סוליימנוב, צריך רק המשכיות, ובזה באר שבע לא הצטיינה עד לחודש האחרון.

הלקח של איביץ', הלקח של גלוך

בסיום העונה הראשונה שלו, לאחר שהאליפות הוכרעה אי שם בדצמבר, ולאדן איביץ' הגיע לבאר שבע. אז זה נגמר ב-0:4 מהדהד לצהובים ובהצהרה חד משמעית של העברת הכתר. זה היה ניצחון החוץ הראשון והאחרון של איביץ' על באר שבע. אפילו באשדוד הוא הפסיד לה שנה מאוחר יותר, במשחק שהיה אמור לחתום עונה שלמה ללא הפסד.

איביץ' מודע למגבלות של הקבוצה שלו. הוא יודע שהוא כבר לא ב-2018/19, אז היה לו סגל טוב ומאוזן מזה של היום ולא היו יריבות אמיתיות. הפעם יש לו את ברק בכר בעונת שיא ואת ברדה, שעשה לו אתמול שח-מט מהסוג שבכר עצמו עשה לג'ורדי קרויף ב-2016/17. אליפות? בואו נגיד שהפעם זה יהיה קשה בהרבה מהפעמיים הקודמות.

שחקן מכבי תל אביב אוסקר גלוך מול שחקן הפועל באר שבע אסטריט סלמאני. לירון מולדובן
אולי הוא ילמד. גלוך/לירון מולדובן

בניגוד למשחק בחיפה, הפעם הסרבי פתח בהרכב התקפי עם יותר תעוזה, אבל אחרי דקות ראשונות לא רעות אחז את מכבי תל אביב שיתוק. ואז הגיע הגול ששינה את הכול, ודווקא כאן מגיעה מילה טובה לאיביץ', על כך שעשה את מה שמתבקש - החליף במחצית את אוסקר גלוך.

קורה ששחקן מאבד כדור וגורם לשער. הרבה שחקנים של מכבי תל אביב איבדו כדורים אמש במחצית המגרש שלהם, אבל גלוך איבד כדור פעמיים באותו מהלך, בגלל דריבלים שחצניים של ילד שמתחיל לחשוב שהוא יותר גדול מהמשחק. את הדברים הללו צריך לגדוע כשהם קטנים וזה מה שעשה המאמן.

איביץ' טען שהחילוף של גלוך היה טקטי. אני נוטה להאמין שבאמצעות האמירה הזאת הוא רצה להגן על השחקן. זה לא היה חילוף טקטי, זו הייתה ענישה מוצדקת, כדי להנחית את הטאלנט הצעיר בחזרה לקרקע. זה כנראה קשור גם לפציעה, אבל לא רק. מתישהו גלוך אולי עוד יודה לו על זה.

השופט איתן שמואלביץ' שולף כרטיס אדום לשחקן מכבי תל אביב דן גלזר. לירון מולדובן
לא חיכה לסוף המחזה. גלזר מקבל אדום/לירון מולדובן

כל מי שראה מחזה בחייו יודע שאקדח שנראה במערכה הראשונה יירה בשלישית, וכל מי שצפה בתקציר של משחק כדורגל מבין שאם השתרבב אליו כרטיס צהוב, בהמשך יבוא גם האדום. בדקה ה-14, כשאיתן שמואלביץ' שלח יד לכיס והזהיר את דן גלזר, היה ברור שהנה, האקדח הופיע. זה היה רגע נדיר שבו שידור ישיר הרגיש כמו תקציר, כי ברור שהאדום בוא יבוא, רק שבניגוד למחזה, גלזר לא חיכה למערכה השלישית. הוא העדיף להסתלק הרבה לפני כן.

סביר להניח שבשבת, לאחר ההרחקה השנויה במחלוקת של האח תמיר, בקרית שלום היו פרצופים מודאגים. עולם הכדורגל דיבר על סטיגמות ועל חשבון שנסגר, ובמכבי תל אביב בוודאי חששו שאותה פנקסנות תגיע גם אליהם. למזלנו, ואולי גם למזלם, גלזר דאג להבהיר איך עושים זאת נכון, ביושר ובלי שום השפעה של דעה קדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully