וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההשפלה: פיקה רוצה לעזוב, בוסקטס זועם, צ'אבי בלחץ

ברצלונה מתוסכלת אחרי ההדחה והתבוסה: הקהל קרא בשמו של מסי ונטש במחצית, המנהל המקצועי האשים את השופטים, ברשת קטלו את לבנדובסקי ופדרי המחיש את המשבר המנהיגותי של הוותיקים. המאמן לוקח אחריות: "הייתה לי תחושה שאפשר ללכת עד הסוף הפעם"

קליפ סיכום היום בספורט, 26.10/ספורט1

ערב מתסכל מאוד נרשם היום (רביעי) בברצלונה, אחרי ההדחה של הבלאוגרנה מליגת האלופות והתבוסה הביתית 3:0 לבאיירן מינכן, שהגבירה עוד יותר את מצב הרוח השלילי. בארסה עלתה למשחק מול האלופה הגרמנית בידיעה שאין לה סיכוי להעפיל לשמינית הגמר (בעקבות ה-0:4 של אינטר על ויקטוריה פלזן), וכבר בהפסקה, בפיגור 2:0, נראו אוהדים רבים של באיירן עוזבים את הקאמפ נואו ולא נשארים למחצית השנייה של קבוצתם המאכזבת.

כעת הלחץ על צ'אבי הולך וגובר, וגם הוא מודע לימים הקשים שעומדים לעבור עליו. "האם נכשלתי? אני צריך להיות הוגן, ולקחת אחריות. זו אחריותי המלאה", אמר המאמן בסיום. "לא מגיע לאוהדים שלנו לעבור את זה. אני חושב שהושפענו מנטלית מכך שעלינו למשחק בידיעה שכבר הודחנו. מצד שני, צריך להמשיך הלאה כי יש עדיין הרבה על מה להילחם העונה. האמת היא שהשנה, בניגוד לענוה שעברה, הייתה לי תחושה שיש לנו את הסגל כדי לזכות בליגת האלופות. לכן ההדחה המוקדמת הזו לא מתקבלת על הדעת".

צ'אבי התייחס לעובדה שספרד תשלח לרבע הגמר רק נציגה אחת, דבר שלא קרה שנים רבות. "איך אפשר לומר שהרמה של הכדורגל הספרדי בירידה? רק בעונה שעברה ויאריאל הגיעה לחצי הגמר וריאל זכתה. בעיני, הליגה הספרדית היא ברמה של הפרמיירליג".

פדרי, שחקן ברצלונה. רויטרס
מתוך 21 השערים האחרונים בין הקבוצות - 18 היו של באיירן/רויטרס

הסצנות בסיום המחישו את משבר המנהיגות בקבוצה, כשדווקא פדרי בן ה-19 נשלח לספק הסברים לתקשורת, בעוד השחקנים הוותיקים מסרבים להתראיין. שניים מהם, ג'רארד פיקה וסרג'יו בוסקטס, מאוכזבים במיוחד: הראשון פגוע מאוד מהיחס של האוהדים ושוקל לעזוב בינואר - כך על פי הדיווחים האחרונים מספרד - והשני ספג שריקות בוז כשהוחלף, ונראה מתוסכל בחדר ההלבשה.

"כמובן שזה כישלון. אין מילה אחרת להגדיר את זה", אמר פדרי. "בארסה תמיד שואפת להגיע רחוק בליגת האלופות, אנחנו לא רגילים להיות במצב הזה".

מאמן ברצלונה צ'אבי. רויטרס
ערב קשה. צ'אבי/רויטרס

אוהדים של ברצלונה עוזבים את הקאמפ נואו כבר במחצית, בפיגור 2:0 מול באיירן

התסכול הגדול בקרב אוהדי הקבוצה גרמו לרבים באצטדיון לצעוק "אופ"א היא מאפיה", כשגם נשמעו קריאות "ליאו מסי", עם אוהדים שמפנטזים על האפשרות שהכוכב הארגנטינאי יחזור הביתה לקבוצת נעוריו, במיוחד על רקע הכושר המצוין שהוא מפגין בפריז.

מתאו אלמאני, המנהל המקצועי של ברצלונה, אמר עוד לפני המשחק, בעקבות ההדחה מהפעל, שנה שנייה ברציפות כבר בשלב הבתים: "עשינו את הניתוח של ההדחה באופן פנימי. בקיצור אגיד שבמינכן לא הגיע לנו להפסיד, במילאנו השיפוט היה לא מובן, ושני המשחקים האלה הכריעו את הבית".

נשיא ברצלונה ז'ואן לאפורטה: "לצערנו הנס שקיווינו לו לא קרה כי אינטר ניצחה. היה משחק אמוציונלי, וקשה מאוד, ואני רוצה להודות לאוהדים, הכי טובים בעולם, היה קשה מאוד היום. עכשיו אנחנו חייבים להביט קדימה. ידענו שבתהליך של בניית הקבוצה יהיו עליות וירידות. באיירן יציבה מאוד, חזקה מאוד, הקבוצה הטובה באירופה. עדיין יש לנו את הליגה, ועוד תארים על הפרק. המאמן נתן להרבה צעירים לשחק כדי שיוכלו להתפתח".

עוד בוואלה!

ברצלונה ספגה מכה כלכלית עם ההדחה: מה מצפה לה בשלב הבא?

לכתבה המלאה

ברשת יורדים על לבנדובסקי

באיירן מינכן הקניטה את ברצלונה עוד לפני המשחק, עם הטרלה קטנה של החשבון הרשמי של הבווארים, שהראה את התלבושת הלבנה של הקבוצה למשחק, וכינה את צבע המדים "בלאנקו", כשצבע של היריבה ריאל מדריד. אתמול תומאוס מולר העלה סרטון שבו נראו שחקני באיירן אומרים "לבנדובסקי, אנחנו באים", כשבמסגרת התסכול הערב של בארסה לפולני בוטל פנדל על ידי ה-VAR אחרי שהוכשל ברחבה על ידי דה ליכט. כזכור, לפני המשחק צ'אבי אמר ש"ברצלונה מחפשת נקמה, וגם לבנדובסקי", שוב לא כבש מול האקסית.

כאמור, אינטר הביסה במשחק המוקדם של הערב 0:4 את ויקטוריה פלזן הצ'כית וכך הבטיחה את עלייתה לשמינית הגמר וגרמה לכך שעבור ברצלונה המשחקים נגד באיירן מינכן ומול פלזן יהיו לפרוטוקול בלבד.

המאמן סימונה אינזאגי הודה אחרי המשחק: "כדי להשיג את המטרה הראשונה שלנו לעונה ידענו שנצטרך לעשות משהו מאוד מיוחד. גדלנו ממשחק למשחק ושני המפגשים נגד ברצלונה נתנה לנו את האמונה שהיינו צריכים. אנחנו מאושרים, עלינו מבית קשה מאוד והעובדה שהשגנו את המטרה עוד לפני מחזור הסיום מוכיחה שגם עשינו את זה בהצלחה יתרה, מעל הציפיות שלנו".

מעבר לניצחון הקליל והעלייה לשמינית, הנראזורי גם חגגו את חזרתו של רומלו לוקאקו אחרי שנעדר בחודשיים האחרונים עקב פציעה - והוא הבקיע בסך הכל ארבע דקות אחרי שנכנס מהספסל. השוער אנדרה אוננה נשאל על לוקאקו ואמר אחרי המשחק: "קודם כל אני שמח שעלינו שלב מבית מאוד קשה. הראינו שאנחנו קבוצה טובה, עם סגל איכותי שמוכן לעבוד קשה ולהקריב כדי להשתתף בשלב הבא. אני מכבד את כל היריבות שלנו, אבל אני יודע עד כמה קשה לנצח אותנו. לגבי רומלו, מה אני יכול לומר...האוהדים הראו לו עד כמה הם אוהבים אותו והוא הראה עד כמה הוא חשוב למועדון - בחיים לא ראיתי אהבה כזו לשחקן אחד".

אדין דז'קו, הבוסני שכבש צמד, הוסיף: "להוציא את רבע השעה הראשונה, אני חושב ששיחקנו טוב מאוד. לפעמים הולך יותר ולפעמים פחות, אבל גם בגיל 36 אני לא מפסיק לעשות הכל כדי לתת את הכי טוב שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully