וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה המודחת הובסה מול באיירן, ליברפול עלתה עם 0:3 על אייאקס

הקטלאנים שהודחו בעקבות ה-0:4 של אינטר על פלזן הפסידו 3:0 לבווארים בבית, הרדס חגגו בהולנד והבטיחו העפלה. רק 1:1 לטוטנהאם אחרי ששער ניצחון של קיין נפסל, אתלטיקו החמיצה פנדל בדקה ה-99 והודחה

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 27.10/ספורט1

המחזור החמישי בליגת האלופות הסתיים הערב (רביעי) עם דרמות ענק. הבשורה הגדולה של היום הגיעה כבר במשחק המוקדם של הערב, כאשר אינטר הביסה 0:4 את ויקטוריה פלזן והבטיחה את מקומה בשמינית הגמר על חשבון ברצלונה, שתמשיך את דרכה אחרי פגרת המונדיאל בליגה האירופית.

עוד הערב, ברצלונה הובסה בביתה 3:0 על ידי באיירן מינכן במשחק שעבורה היה לפרוטוקול, ליברפול דרסה את אייאקס באמסטרדם בדרך לשמינית הגמר ולקרב מול נאפולי על ראשות הבית, טוטנהאם שוב מעדה ולמזלה עדיין תלויה בעצמה ופורטו הביסה בבלגיה 0:4 את קלאב ברוז' ולא רק הנחילה למקומיים הפסד ראשון העונה במפעל היוקרתי, אלא גם הבטיחה את העפלתה לשלב הבא בעקבות התיקו של אתלטיקו מדריד - קבוצה ספרדית נוספת שמודחת במפתיע כבר עתה אחרי שהחמיצה פנדל בדקה ה-99!

שחקני ליברפול חוגגים עם מוחמד סלאח. רויטרס
עלו לשמינית. שחקני ליברפול חוגגים עם סלאח/רויטרס
הארווי אליוט, שחקן ליברפול חוגג. רויטרס
חגיגה אנגלית באמסטרדם. אליוט/רויטרס

בית א'

אייאקס - ליברפול 3:0

ליברפול הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר בזכות הניצחון המוחץ באמסטרדם ובשבוע הבא היא לא רק תנסה לנקום בנאפולי על ה-4:1 המשפיל במחזור הפתיחה, אלא גם להביס אותה ולהעפיל לשלב 16 האחרונות מהמקום הראשון. המייטירדס הגיעו להולנד אחרי ההפסד המשפיל בשבת 1:0 לנוטינגהאם פורסט בליגה וגם היום התקשו מאוד ב-42 הדקות הראשונות שהיו בשליטת אייאקס, אבל אז מוחמד סלאח חזר להבקיע אחרי 180 דקות וחגג בפעם השישית העונה בליגת האלופות.

המייטי רדס הסתערו על אייאקס במחצית השנייה ודרווין נונייס (49) והארווי אליוט (52) כבשו שני שערים תוך שלוש דקות וכך הוכרעה ההתמודדות. ליברפול צריכה לנצח בארבעה שערים או יותר את נאפולי כדי לחלוף על פניה ולהעפיל שלב מהפסגה, אייאקס מנגד תאבד את המקום בליגה האירופית רק אם תפסיד בחמישה שערים או יותר לריינג'רס.

דקה 42: גול! מסירה נהדרת של ג'ורדן הנדרסון עם החלק החיצוני של הנעל מצאה ברחבה את מוחמד סלאח, המצרי ניצל יציאה רעה של השוער והבקיע בבעיטה אלגנטית. 0:1 לליברפול.

דקה 49: גול! אחרי שבעט לקורה מול שער ריק בסיום המחצית הראשונה, דרווין נונייס סוף סוף מצא את הרשת. החלוץ עלה להגבהת הקרן של אנדי רוברטסון, נגח לקורה הרחוקה ומשם הכדור נכנס לרשת. 0:2 לליברפול.

דקה 52: גול! סלאח שלח כדור עומק נפלא להארווי אליוט, הקשר הצעיר בעט לחלק העליון של הרשת וקבע 0:3 לליברפול.

ג'ובאני סימאונה, שחקן נאפולי חוגג. רויטרס
נאפולי לא עוצרת. סימאונה/רויטרס

נאפולי - ריינג'רס 0:3

מעטים האמינו שכאשר נאפולי הוגרלה לבית יחד עם ליברפול ואייאקס היא תהיה במאזן מושלם אחרי חמישה משחקים, אך עדיין לא נמצאה הקבוצה שתעצור את החבורה של לוצ'אנו ספאלטי העונה. ריינג'רס האומללה כבר איבדה כל סיכוי בבית הזה, וגם אחרי הביקור דרום איטליה היא עדיין ללא נקודה. גיבור הערב של התכולים היה דווקא החלוץ המחליף של הנאפוליטנים, ג'ובאני סימאונה, שהבקיע צמד בזק תוך חמש דקות בדקות ה-11 וה-16. בזמן שאביו דייגו סימאונה מצא את עצמו מחוץ למפעל כבר הערב, הדור הבא יכול מחייך כל הדרך לשלב הנוקאאוט. אל החגיגה הצטרף בדקה ה-80 הבלם לאו אוסטיגרד, שנגח פנימה את שער הבכורה שלו במדים התכולים.

דקה 11: גול! ג'ובאני די לורנצו שלח לרחבה את ג'ובאני סימאונה. החלוץ השתלט בנגיעה ובעט מדויק לפינה הרחוקה. 0:1 לנאפולי.

דקה 16: גול! מריו רוי הגביה מאגף שמאל, סימאונה נגח בעוצמה לרשת והשלים צמד. 0:2 לנאפולי.

דקה 80: גול! ג'אקומו רספאדורי הגביה קרן, הבלם לאו אוסטיגרד נגח פנימה את שער הבכורה שלו בנאפולי מאז הגיע בקיץ למועדון. 0:3 איטלקי.

מהדי טארמי, חלוץ פורטו. BRUNO FAHY/BELGA MAG, GettyImages
פורטו עושה את שלה בבלגיה. טארמי/GettyImages, BRUNO FAHY/BELGA MAG

בית ב'

קלאב ברוז' - פורטו 4:0

קלאב ברוז' כלל לא ספגה העונה בליגת האלופות עד שאירחה את הדרקונים מפורטוגל, אבל אחרי שכבר הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר, דווקא מול הקהל הביתי היא הובסה כהוגן ותצטרך להיאבק על ראשות הבית גם בשבוע הבא כשתפגוש את באייר לברקוזן. כמובן שגם פורטו הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר בזכות הניצחון והמעידה של אתלטיקו מדריד וכעת גם נקודה עשויה להספיק לה כדי לעקוף את ברוז' במחזור הסיום אם הבלגים שוב יפסידו וזאת בזכות העובדה שנקמה על ה-4:0 שהפסידה לברוז' בדראגאו.

הזה תלויה בעצמה ובשבוע הבא היא תארח את אתלטיקו מדריד בקרב על המקום השני. אם אתלטיקו מדריד תמעד הערב מול לברקוזן, פורטו תחגוג כבר היום את עלייתה לשלב 16 האחרונות.

דקה 33: גול! שער יקר מפז לדרקונים. מסירת עומק של אוטביו מצאה את מהדי טארמי, הכוכב של פורטו לא התבלבל וכבש.

דקה 50: קלאב ברוז' החמיצה פנדל! האנס ונאקן יכול היה לכבוש את שערו הראשון העונה באלופות, אבל החמיץ - שופטי המסך קבעו שדיוגו קוסטה זז מוקדם מדי והבלגים קיבלו פנדל חוזר, אליו ניגש נואה לאנג בהופעתו הראשונה העונה במפעל - והוא לא נעצר על ידי קוסטה, אלא על ידי המשקוף.

דקה 57: גול! הבלגים בדרך להפסד הראשון שלהם העונה באלופות', אחרי טעות קשה בהגנה שסידרה לאבנילסון את ה-0:2 של פורטו.

דקה 60: גול! גם סטפן אוסטקיו הצטרף לחגיגה של הדרקונים וקבע 0:3, אחרי שכבש מכדור חוזר מניסיון הדיפה של סימיון מיניולה.

דקה 70: גול! פורטו עם הרביעי שלה וזהו שוב טארמי וגם הפעם מבישול חכם של אוטביו.

מוסא דיאבי, שחקן באייר לברקוזן חוגג. רויטרס
אתלטיקו בהלם. דיאבי חוגג/רויטרס
דייגו סימאונה, מאמן אתלטיקו מדריד. רויטרס
אתלטיקו כבר לא תעפיל לשמינית. סימאונה/רויטרס

אתלטיקו מדריד - באייר לברקוזן 2:2

אתלטיקו מדריד מסיימת את דרכה במפעל כבר אחרי חמישה מחזורים, אבל הכישלון העצום הזה הופך לדרמטי פי כמה לאור העובדה שבדקה ה-99 יאניק קראסקו יכול היה להבקיע פנדל שישאיר אותם בחיים ויעביר את ההכרעה לשבוע הבא, אך לא הצליח להכניע את לוקאש הרדצקי, סאול נעצר על ידי המשקוף בכדור חוזר וניסיון נוסף נבלם - וכך הקולצ'ונרוס מסיימים את דרכם בצורה הכי אכזרית שיש ועוד אחרי שקיבלו פנדל בעצת שופטי המסך ואחרי שהשופט כבר שרק לסיום! אתלטיקו גם הודחה על ידי אקס ריאל מדריד ומאמן לברקוזן, צ'אבי אלונסו, שהצליח לסחוט את הנקודה שהשאירה את שתי הקבוצות במאבק על המקום השלישי שמוביל לליגה האירופית.

מבחינת אתלטיקו, נורות האזהרה נדלקו עם שער של מוסא דיאבי בעשר הדקות הראשונות, וגם אחרי שיאניק קראסקו איזן האורחת לא אמרה נואש. קאלום הדסון השיב לגרמנים את היתרון, אך כאשר אתלטיקו חזרה בפעם השנייה הגרמנים כבר לא הצליחו לכבוש בפעם השלישית. אתלטיקו עשתה הכל כדי להשיג את השער השלישי וכאמור זכתה לפנדל אחרי שריקת הסיום, אבל הסיום הכי דרמטי שיש קבע ששתי הקבוצות נפרדות לעונה זו מליגת האלופות.

דקה 9: גול! אנטאן גריזמן איבד את הכדור באגף, אדם הלוז'ק מסר לרחבה ומוסא דיאבי בעט חזק לפינה העליונה. 0:1 ללברקוזן.

דקה 22: הקולצ'ונרוס את הכדור בחצי המגרש של היריבה, גריזמן השאיר בעקב ליאניק קראסקו שבעט כדור שטוח לפינה הקרובה.

דקה 28: גול! אנחל קוראה איבד את הכדור על סף הרחבה, נאדיים אמירי מסר לקאלום הדסון אודוי שלא התקשה להכניע את יאן אובלק מקרוב. 1:2 ללברקוזן.

דקה 50: גול! קראסקו הוציא לרודריגו דה פול שהמתין מחוץ לרחבה, הארגנטינאי שיגר בעיטה נהדרת לפינה הרחוקה וקבע 2:2 במדריד.

דקה 90+9: החמצת פנדל! קראסקו היה יכול להשאיר לאתלטיקו סיכוי בשבוע הבא עם פנדל דרמטי, אך השופט לוקאס הראדצקי הדף. אתלטיקו השתלטה על הריבאונד שננגח למשקוף, שחקני לברקוזן הדפו את הניסיון השלישי ואז השופט שרק לסיום. אתלטיקו, וגם לברקוזן, בחוץ.

רומלו לוקאקו, חלוץ אינטר. Marco Luzzani/, GettyImages
חודשיים חיכו לו והוא מיד כבש. לוקאקו/GettyImages, Marco Luzzani/
שחקני אינטר חוגגים. MIGUEL MEDINA, GettyImages
חגיגה בסן סירו על פלזן/GettyImages, MIGUEL MEDINA

בית ג'

אינטר - ויקטוריה פלזן 0:4

אינטר זכתה ליריבה הכי נוחה שהייתה יכולה לקבל בידיעה שניצחון והיא בשמינית הגמר - וכך עשו שחקניו של סימונה אינזאגי, שלא עמד על הקווים היום זכר לכרטיס האדום שספג בקאמפ נואו בשבוע שעבר, אבל ראה מהיציע ניצחון גדול ששווה כרטיס לשלב הבא על חשבון ברצלונה.

אחרי ה-3:4 המטורף בפירנצה על פיורנטינה בליגה, אינטר לא התקשתה מול אלופת צ'כיה ואחרי 35 דקות בהן שלטה לחלוטין והייתה ראויה ליתרון, הגיע שער ראשון מראשו של הנריך מחיטריאן. אדין דז'קו הוסיף שערים בדקות 42 ו-66 ורגע השיא הגיע כאשר מהספסל עלה בדקה ה-83 רומלו לוקאקו שהתאושש מפציעה שהשביתה אותו כחודשיים ובחלוף ארבע דקות בלבד גם הוא כבש וקבע את תוצאת הסיום. פלזן בעקבות ההפסד נותרה עם אפס נקודות והיא תסיים במקום האחרון.

דקה 35: גול! אלסנדרו באסטוני הרים כדור מצוין מצד שמאל, אדין דז'קו לא הגיע אליו ומי שהיה במקום הנכון ובזמן הנכון היה מחיטריאן שהבקיע בנגיחה. כרגע אינטר בשלב הבא ואילו ברצלונה תמשיך את העונה האירופית שלה ב-2023 בליגה האירופית.

דקה 42: גול! אינטר מכפילה את יתרונה במהלך יפהפה ושוב דרך צד שמאל. ניקולו בארלה בכדור חכם מצא את דימרקו, האחרון העביר רוחב ודז'קו בקלות בעט פנימה.

דקה 66: גול! השני של דז'קו והשלישי של אינטר. מאוטרו ברח מקו הנבדל ומסר לבוסני, שבעט כדור חד לפינה.

דקה 83: חודשיים אחרי שנפצע ומאז נעדר מהמגרשים, עלה מהספסל רומלו לוקאקו להתקפת אינטר.

דקה 87: גול! היה שווה לחכות ללוקאקו. הבלגי השלים דאבל-פס עם חואקין קוראה, קיבל כדור לאחד על אחד ומשם הדרך לרשת הייתה קצרה.

רוברט לבנדובסקי, שחקן ברצלונה. רויטרס
תחושות רעות עוד לפני המשחק. לבנדובסקי/רויטרס
שחקני באיירן מינכן חוגגים עם סאדיו מאנה. רויטרס
באיירן חוגגת בקאמפ נואו, שוב./רויטרס

ברצלונה - באיירן מינכן 3:0

הקאמפ נואו היה אמור ללבוש חג עם ביקורה של באיירן מינכן, שהפך כבר לעניין שקורה על בסיס שנתי. זה בדיוק היה חזונו של הנשיא ז'ואן לאפורטה, שגייס בדרכיו היצירתיות את המשאבים הדרושים על מנת להפוך את ברצלונה לקבוצה שתוכל להיאבק כשווה בין שווים מול שאר המועדונים מהטופ של אירופה, אך לצערו, החזון קרס בטווח הקצר עם הדחת הקבוצה בשלב הבתים בשנה השנייה ברציפות בעקבות הניצחון של אינטר במשחקים הקודמים, ונדמה היה שאווירת הנכאים מרחפת מעל האצטדיון לכל אורך 90 הדקות.

סאדיו מאנה הראה עד כמה גדולים פערי הרמות בין התקפת באיירן להגנת בארסה עם שער קליל כבר אחרי עשר דקות, והחלוץ המחליף אריק מקסים צ'ופו מוטינג נהנה מהבישול השני של סרג' גנאברי במשחק בדרך ל-0:2 אחרי 33 דקות. גם כאשר המארחת ראתה את עצמה חוזרת למשחק עם פנדל, ה-VAR הלך כנגדה כאשר השופט חזר בו מהשריקה לעבירה של מתייס דה ליכט ברחבה על רוברט לבנדובסקי ששוב נותר מתוסכל מול האקסית.

במחצית השנייה נראה שברצלונה לא באמת מסוגלת לחזור ולאיים על האימפריה מבוואריה, ואת המסמר האחרון נעץ בנג'מן פבאר עמוק בתוספת הזמן. כמו בשנה שעברה, גם בעונת 2022/23 צ'אבי יפגוש מקרוב את הליגה האירופית - מפעל שעד לפני פחות מ-12 חודשים היה נראה כמו מציאות רחוקה ודמיונית עבור האימפריה שנמצאת במשבר עמוק.

דקה 10: סרג' גנאברי שלח כדור עומק לנפלא לסאדיו מאנה, שניער מעליו את הקטור ביירין ובעט לפינה הנגדית של מארק אנדרה טר סטגן. 0:1 לבאיירן מינכן.

דקה 31: גול! גנאברי עם בישול שני, הפעם לאריק מקסים צ'ופו מוטינג שנותר די פנוי בתוך הרחבה ובאין מפריע בעט פנימה. 0:2 לבאיירן מינכן.

דקה 45: מתייס דה ליכט הכשיל את רוברט לבנדובסקי ברחבה והשופט שרק לפנדל, אך הוא הפך את החלטתו לאחר בדיקה ב-VAR. הבעיטה מ-11 מטרים בוטלה, כמו גם הכרטיס הצהוב שנשלף לבלם ההולנדי.

דקה 90+5: גול! כדור קרן של הבווארים בשניות הסיום נחת אצל גנאברי, הניסיון שלו להבקיע נבלם, אך פבאר עם הזדמנות שנייה קבע 0:3 בסיום.

הארי קיין, שחקן טוטנהאם. רויטרס
שער ניצחון שלו נפסל בדקה ה-96. קיין/רויטרס

בית ד'

טוטנהאם - ספורטינג ליסבון 1:1

טוטנהאם ואנטוניו קונטה אמנם עצרו רצף של שני הפסדים רצופים בליגה, אבל היכולת שוב הייתה מאכזבת, הם הצליחו לחלץ בבית רק שוויון עם שער מאוחר ולמזלם שמרו על פסגת הבית לקראת משחק החוץ שלהם במארסיי בשבוע הבא כך שעתידם בידיהם וגם נקודה תספיק להם להעפיל שלב. פאוליניו בבישול למרכוס אדוארדס הימם את יושבי האצטדיון בלונדון בחלוף 22 דקות משריקת הפתיחה, אבל התרנגולים סירבו להיכנע והצליחו לאזן רק בדקה ה-80 אחרי שקרן של איבן פרישיץ' מימין מצאה את רודריגו בנטנקור שנגח פנימה.

הדרמה הגיעה לשיאה בדקה ה-96 כאשר בשניות הסיום הצליח הארי קיין להבקיע מתוך רחבת החמש, אבל השער נפסל לאחר בדיקת שופטי המסך עקב נבדל ואנטוניו קונטה הורחק. ספורטינג בשבוע הבא תארח את איינטרכט פרנקפורט ונקודה תספיק לה כדי לסיים במקום השני לאור היתרון שלה על פרנקפורט וטוטנהאם במפגשים ביניהן.

דקה 22: גול! מרכוס אדוארדס דהר מבלי שאף שחקן טוטנהאם יעצור אותו, שלח בעיטה שטוחה לפינה של הוגו לוריס וקבע 0:1 לספורטינג.

דקה 80: גול! איבן פרישיץ' הגביה כדור קרן, רודריגו בנטנקור עלה מעל כולם ונגח פנימה. טוטנהאם חוזרת ל-1:1.

דקה 90+6: דרמה ענקית. הארי קיין כבר חשב שהבקיע את שער הניצחון, אך לאחר בדיקה נפסל המהלך בעקבות נבדל.

רנדל קולו מואני, שחקן איינטרכט פרנקפורט חוגג. רויטרס
הבית פתוח לגמרי. קולו מואני מפרנקפורט חוגג/רויטרס

איינטרכט פרנקפורט - מארסיי 1:2

כמדי מחזור, גם השבוע בבית ד' כל הקלפים נטרפו. האחרונה בבית ערב המחזור ידעה שהיא זקוקה לשמור על הבית כדי לשמור על סיכוי סביר לקראת מחזור הסיום, ובשבוע הבא היא תצא לליסבון כשהיא לחלוטין תלויה בעצמה. דאיצ'י קמאדה העלה את הגרמנים ליתרון כבר בדקה השלישית, מתאו גנדוזי החזיר את האורחת לתמונה בדקה ה-22, אך השוויון החזיק מעמד חמש דקות, עד לשער הניצחון של רנדל קולו מואני. לסגנית אלופת צרפת אמנם עדיין יש סיכוי סביר להעפיל לשמינית הגמר, אך לשם כך היא תצטרך לנצח בשבוע הבא בביתה את טוטנהאם - שבעצמה נאבקת על חייה במפעל.

דקה 3: גול! אוון אנדיקה העביר כדור רוחב, יספר לינדסטרום איפשר לכדור לעבור בין רגליו בדרך לדאיצ'י קמאדה שבעט לפינה וקבע 0:1 לפרנקפורט.

דקה 22: גול! צ'אנסל אמבמבה הגביה נהדר מאגף ימין, מתאו גנדוזי רץ לעבר רחבת החמש ובעט מהאוויר פנימה. מארסיי חוזרת ל-1:1.

דקה 27: גול! אמבמבה לא הצליח להרחיק מסירה לא מדויקת של מריו גצה, החלוץ רנדל קולו מואני השלים דאבל פס עם הקשר הגרמני ובעט לרשת. 1:2 לפרנקפורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully