וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסלון חסינות: החוזה של אוסקר גלוך הוא החשוב ביותר עבור גולדהאר

26.10.2022 / 14:30

המשבר באזרבייג'אן ופרסום ההקלטה שכמעט הוביל לפיצוץ. הפגישות שהחלו לבנות את האמון וההגעה הדרמטית של גולדהאר לישראל. איך הסכים גלוך לחתום על חוזה חדש, ומה הוא מרוויח ממנו? יניב טוכמן על המהלך הכי חשוב של מכבי תל אביב בשנים האחרונות

תקציר ה-0:3 של מכבי תל אביב על מכבי נתניה/ספורט1

זה היה בסך הכל המשחק השני של הקיץ, חודש לפני פתיחת ליגת העל, אבל מקסים גלוך התקשה להישאר רגוע. מכבי תל אביב שיחקה באזרבייג'אן מול זירה במוקדמות הקונפרנס ליג ו-ולאדן איביץ' שלח את הבן שלו כחילוף חמישי ואחרון במקום גבי קניקובסקי סמוך לשריקת הסיום. אוסקר גלוך היה ב-21 ביולי, מועד המשחק, הדבר הכי חם בכדורגל הישראלי. הוא פרץ שלושה חודשים קודם אצל מלאדן קרסטאיץ' בפלייאוף ליגת העל והוכיח לכל היבשת בטורניר היורו עד גיל 19, שהוא לא נופל מכוכבי העתיד של אנגליה וצרפת. מדינת ישראל התאהבה בילד.

באותו ערב בבאקו, מקסים גלוך ישב בביתו ברחובות וראה את הבן שלו מקבל רק פירורים. לא פלא שארבעה ימים לאחר מכן דלפה אותה הקלטת וואטסאפ שלו בה ביקר בחריפות את איביץ'. הקלטת שמע ששלח לידיד ושהפכה אותו ברגע מאבא אנונימי של שחקן כדורגל למישהו שעשוי להיכנס לרשימה שמוביל יעקב בוזגלו.

מאמן מכבי תל אביב ולאדן איביץ', אוסקר גלוך. דני מרון
מכאן זה רק הלך והשתפר. גלוך מאחורי איביץ'/דני מרון

שלושה חודשים עברו מאז פרסום אותה הקלטה ומקסים גלוך הוא האדם שמיטש גולדהאר וג'ק אנגלידיס הכי מחבקים ומעריכים היום. מישהו שיכול היה לשבת רגל על רגל בשקט ולחכות שהבן שלו יסיים את החוזה הנוכחי בעוד שנה וחודשיים ובסיומו להפוך לשחקן חופשי למעבר לאירופה, אבל בחר לשבת עם מכבי תל אביב לפגישות ובימים הקרובים יבוא ביחד עם אוסקר, בנו, וסוכן השחקנים עו"ד שחר גרינברג למשרדים כדי לחתום על חוזה חדש. הטיוטות כבר נשלחו מקנדה והתהליך אמור להיסגר ממש בקרוב. מכבי תל אביב גוררת לא אחת רגליים בכל מה שקשור לחוזים חדשים. לא במקרה של גלוך. הפעם הכל הלך מהר מאוד.

אז מה עשה את השינוי ולמה אוסקר גלוך חותם על הסכם חדש? מדוע הוא ויתר על האופציה לצאת כמעט בחינם (תמורת דמי השבחה בלבד של כמה מאות אלפי יורו) ולסגור את עצמו תיאורטית עד קיץ 2025 במכבי תל אביב?

הבסיס לכל מה שקורה כרגע נמצא בבניית היחסים בין משפחת גלוך לבין מכבי תל אביב. לא החשדנות כלפי איביץ' מהקיץ ולא הפחד שגולדהאר רוצה רק לדאוג למועדון שלו. גלוך ואביו שוכנעו במספר פגישות שנערכו במהלך שלושת החודשים האחרונים, שמכבי תל אביב רוצה אותם כשותפים. ככאלה שגם יתרמו למועדון בכך שהשחקן יסייע לזכות בתארים, אבל גם ככאלה שמגיע להם ליהנות מדמי המעבר שאמורים להגיע עבור השחקן.

אם מכבי תל אביב הייתה מוכרת את גלוך בקיץ האחרון או בקיץ הבא, השחקן לא היה נהנה מדמי המעבר. כעת, בהסכם החדש, הוא יקבל אחוזים ואם יגיע בסוף סכום ראוי, הם יהיו שווים הרבה כסף למשפחה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הבעלים של מכבי תל אביב מיטש גולדהאר. דני מרון
גם גולדהאר הבין: הפעם אין מקום לגרירת רגליים/דני מרון

אבל האחוזים וגם מענק החתימה הנאה שיקבל גלוך אחרי שיחתום, הם לא הסיפור המרכזי. מקסים גלוך השתכנע שעוד עונה ואולי אף מעבר לכך במכבי תל אביב הנוכחית, יקדמו את הבן שלו ויהפכו אותו לשחקן יותר בשל לצאת לאירופה. אף שגלוך אמור לצאת לקריירה ארוכה ועשירה ביבשת, כבר היו דוגמאות בעבר של שחקנים שיצאו בזמן לא מתאים מבחינתם וחזרו לכאן מהר מאוד. גלוך לא רוצה להיות ברשימה הזו וכשהוא בסך הכל בן 18 וחצי, לא יקרה לו שום דבר רע אם יישאר עוד שנה במכבי תל אביב.

עניין משמעותי נוסף שהוביל להסכמה לחתום על חוזה חדש הוא המעמד של גלוך כשחקן חופשי אל מול שחקן שרוכשים אותו. על פניו שחקן חופשי, כפי שהוא היה צריך להיות בעוד שנה וחודשיים, נהנה מאטרקטיביות בהעברה. הוא לא עולה למועדון הקולט מיליוני יורו וזה גם נותן לו יתרון בהשגת חוזה יותר גבוה כיוון שהוא חופשי. אבל לצד זה קיימת בעיה מוכחת מזה שנים. שחקנים שמגיעים בחינם למועדונים, לא נמצאים בראש סדר העדיפויות. דווקא השחקנים שמגיעים תמורת כסף הם השחקנים שהמועדון רוצה לטפח והמערכת חייבת להוכיח שהיא צדקה ברכישתם. גלוך וסוכנו יודעים שיהיה לו סיכוי יותר גבוה להצליח בקבוצה הבאה, דווקא כשהוא יירכש. דווקא כשישלמו עליו.

יתרה מכך, שחקן שמגיע בחינם זוכה מיד להיות חשוד. השאלות נשאלות באותו רגע על זה שהמועדון הקודם לא דאג להחתים אותו על חוזה חדש ומדוע הוא הגיע למצב שהוא חופשי ועוד בגיל כל כך צעיר. מהבחינות האלה עדיף לגלוך לעבור במכירה בה הוא כאמור יקבל גם אחוזים ולא לצאת כשחקן חופשי.

אוסקר גלוך, שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
הרווח כולו שלו, ולא רק מבחינה כספית. גלוך/אריאל שלום

מבחינת מכבי תל אביב, הדברים אפילו יותר ברורים. בחוזה הנוכחי של גלוך, זה שיסתיים בעוד שנה וחודשיים, מכבי תל אביב הייתה חייבת למכור בהקדם כדי להרוויח משהו. היא הייתה חייבת למכור בחלון הקרוב של חודש ינואר כי בסוף העונה, קרוב לוודאי שלא הייתה נמצאת הקבוצה שהייתה מוכנה לשלם עבורו בידיעה שבסוף חודש דצמבר 2023, הוא שחקן חופשי. אם גולדהאר היה רוצה לממש משהו עבור הטאלנט שלו, הוא היה חייב לאבד אותו כבר בחלון הקרוב ומהלך כזה היה מוריד בכמה אחוזים משמעותיים את הסיכוי לאליפות העונה. גולדהאר ידע כבר לפני שלושה חודשים, שהוא חייב לקחת את הפרוייקט הזה לידיים. יש כאלה שמספרים כי ההגעה שלו לישראל בקיץ הייתה קודם בגלל המשבר מול משפחת גלוך והחובה שלו לסגור על חוזה חדש. גולדהאר הבין שגלוך זה לא משהו שגדל בכל עונה במחלקת הנוער ולכן אם הוא לא יגיע לישראל במטוסו הפרטי ויישב עם האבא לפגישה, הוא עלול למצוא את עצמו בתוך שנה בלי השחקן ובלי הכסף.

בפגישה הראשונה וגם באלו שהגיעו אחריה, נבנה אמון מלא בין הצדדים. גלוך האב לא היה הולך לעסקה כזו מול כל בעלים בכדורגל הישראלי. קרוב לוודאי שבמרבית המועדונים כאן הוא היה נשאר עם החוזה הנוכחי ומחכה לברוח לחו"ל. מול גולדהאר זה שונה. מדובר במיליארדר. איש עסקים מצליח שמחזיק את מכבי תל אביב כבר 13 שנה. הוא יודע שמילה ביניהם היא ברזל. אז בחוזה החדש יהיה סעיף שחרור והוא לא יהיה נמוך, אבל לצידו תהיה הבנה הוגנת שאם תגיע הצעה בקיץ הבא או בזה שאחריו ממועדון מהשורה הראשונה באירופה ובעיקר כזה שיודע לטפח צעירים, מכבי תל אביב לא תתעקש על סעיף השחרור ולא תפוצץ את העסקה בגלל מיליון או שניים.

מקסים גלוך עם הסוכן שחר גרינברג. יניב טוכמן
לא היו הולכים לעסקה כזאת עם כל בעלים. מקסים גלוך והסוכן שחר גרינברג/יניב טוכמן

מכבי תל אביב יודעת היום שאלמלא רצון טוב מצד גלוך, היא הייתה מאבדת אותו עוד שנה וחודשיים ולכן גולדהאר צפוי לכבד את המילה שלו מול המשפחה ולא להתעקש על סעיף השחרור, אם וכאשר תגיע הצעה שגלוך לא יוכל לסרב לה.

בגיל 18 וחצי אוסקר גלוך נמצא במצב האופטימלי. הוא הולך לשדרג לעצמו את החיים עם חוזה חדש, הוא לא בלחץ לעזוב ויכול לחכות להצעה המתאימה והכי חשוב, הוא יודע שמועדון שלם בסדר גודל של מכבי תל אביב רוצה בהצלחתו ורואה בו שחקן מרכזי גם מקצועית וגם כלכלית. עד לא מזמן שחקנים בני גילו עוד שיחקו בקבוצת הנוער או שיצאו להשאלה בבית"ר תל אביב, והוא כבר באותה נשימה עם ערן זהבי. מהרבה היבטים לא היה הסכם כל כך טוב לשני הצדדים, כמו החוזה עליו יחתום בתוך כמה ימים אוסקר גלוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully