וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א זועמת: "עונש מפלה"; הנזק להפועל ת"א: 1.5 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 12:49

הצהובים מתוסכלים ומתכוונים לערער: התובע דרש סגירת יציעים לשני משחקים, בית הדין השית "עונש לא פרופורציונלי". האדומים ספגו נזק כלכלי כבד: "ענישה קולקטיבית שעושה עוול לקהל. מדובר במשחק חוץ שלא נכחו בו כלל המנויים ושהועבר בכלל לשליטת המשטרה"

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב 0:3/ספורט1

במכבי תל אביב כועסים מאוד הבוקר (ראשון) על העונש שקיבלו מבית הדין על אירועי הדרבי, שהוא חמור יותר ממה שדרש תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף. כזכור, התובע ביקש בעניין מכבי תל אביב להעניש את הקבוצה בסגירת יציעים 11-10 לשני משחקים, ואילו בית הדין החמיר כשהשית על הקבוצה עונש של שלושה משחקים ללא קהל ביציע הנ"ל.

במכבי תל אביב כועסים על כך וטוענים שהעונש לא פרופורציונלי ביחס להתנהגות אוהדי מכבי תל אביב בדרבי - הם זרקו את האבוקות לכר הדשא רק בפתיחת המשחק, כך שהענישה הייתה צריכה להיות פחותה. יש לציין שמכבי תל אביב, כמו גם יריבתה העירונית, הואשמה גם בקריאות גזעניות. למכבי תל אביב זו הרשעה שניה העונה בגין התנהגות אוהדים. להפועל תל אביב זו הרשעה שביעית העונה בגין התנהגות אוהדיה.

כך נמסר ממכבי תל אביב: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מאוכזב והמום מהחלטתו החמורה והקיצונית של בית הדין המשמעתי ומתכוון לערער על העונש חסר המידתיות שקיבל. כזכור, מכבי תל אביב עמדה לדין בגין שימוש בפירוטכניקה במשחק הדרבי, דבר אשר גרם לעצירת המשחק עם השריקה לפתיחתו. המועדון מגנה את האירועים ונלחם בהם פעם אחר פעם אך למרבה הצער, מדובר באירוע שקורה באופן קבוע במגרשי הכדורגל בארץ ובעולם. עם זאת, בית הדין המשמעתי, ככל הנראה עקב הרושם שנוצר עקב האירועים החמורים של הקבוצה היריבה, העניש את מכבי תל אביב באופן לא פרופורציונלי ומפלה ביחס למועדונים אחרים במקרים זהים אחרים שארעו בתקופה האחרונה.

"בהחלטתו מציין בית הדין בפירוש כי קיים הבדל משמעותי בין ההתנהגות הקהלים של שתי הקבוצות ובנסיבות שהובילו לעיכובים במשחק במסגרתו נזרקו אבוקות שעצרו את המשחק פעם אחר פעם בנוסף לזריקת הכדורים כמו גם לייחוס קריאות השואה כקריאות גזעניות (ולא רק התנהגות בלתי הולמת). עם זאת, ניכר בהחלטתו של בית הדין כי הענישה המחמירה שניתנה למכבי ת"א הושפעה מהאירועים הרבים במשחק ולא רק מהאירועים הקשורים למכבי ת"א. באופן תמוהה, מעניש בית הדין פעם אחר פעם, את מכבי תל אביב למען יראו ויראו כאילו היה המועדון שעיר לעזאזל. בהחלטה אף נכתב בפירוש כי הענישה הינה מחמירה ביחס לפסיקות עבר - זאת, שוב, על גבה של מכבי תל אביב...".

הצהובים גם השוו למקרי עבר: "לצורך ההמחשה, במשחק גמר גביע המדינה בעונה שעברה נזרקו עשרות אבוקות מיציעי הקבוצות (מכבי חיפה והפועל באר שבע) ובאופן שגרם לעצירת המשחק. שתי הקבוצות, אשר עמדו לדין לאחר יותר מ- 15 פעמים קיבלו קנס כספי בלבד (מכבי חיפה 25,000 ש"ח והפועל באר שבע 30,000 ש"ח). כיצד יתכן שאירוע דומה זוכה לענישה שונה כל כך? יצוין גם כי תובע ההתאחדות החליט להעמיד את הקבוצות הנ"ל בהתפרעות אוהדים בלבד בעוד מכבי תל אביב עמדה לדין בגין התפרעות אוהדים "בנסיבות מחמירות. המאמצים והפעולות בהן נוקט המועדון, כדבר שבשגרה, מקבל העונה ביטוי ברור בכמות הפעמים המועטה בה הופענו בפני ביה"ד העונה - פעם אחת בלבד טרם אירועי הדרבי אך עם זאת, מאמצים אלה לא קיבלו כל ביטוי בהחלטה. בית הדין אף קורא לרשויות החוק להכביד בענישה פרטנית על מנת ליצור הרתעה וזאת בדומה לפעולות שהמועדון עושה כדבר שבשגרה אך מעדיף להעניש את הקבוצה בענישה קולקטיבית חמורה".

אוהדי הפועל תל אביב מדליקים אבוקות. קובי אליהו
תסכול גדול, נזק כבד. הפועל תל אביב משלמת את המחיר/קובי אליהו

כמובן שגם בהפועל תל אביב מתוסכלים מהעונש הכבד שקיבלה הקבוצה - שלושה משחקים ללא קהל, ועוד משחק רדיוס, שאותו תארח הקבוצה מחוץ לבלומפילד. הנזק של הפועל תל אביב מההחלטה הוא כ-1.5 מיליון שקל, כאשר רק המשחק מול בית"ר לבד אמור היה להכניס לקופת המועדון כמיליון שקל. הקבוצה גם נקנסה ב-70 אלף שקל.

מהפועל תל אביב נמסר: "מדובר בעונש קשה וחסר פרופורציות. נזכיר כי מדובר במשחק חוץ שלא נכחו בו כלל המנויים של הקבוצה, שהועבר בכלל לשליטת המשטרה אשר אמונה על שמירת הסדר ביציעים. למרות זאת, בית הדין שוב בחר בענישה קולקטיבית אשר עושה עוול עם הקהל הנפלא של הפועל תל אביב, שרובו המכריע נפגע בגלל קומץ שרק מסב נזק למועדון. אותם פורעי חוק מטופלים ונמצאים תחת בירור וחקירה של גורמי האכיפה, כאשר גם הנהלת המועדון נוקטת נגדם בכל האמצעים העומדים לרשותה. אנו מתכוונים לערער על ההחלטה ומקווים שבית הדין יקבל את טענותינו וישנה את הענישה הקולקטיבית.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רימוני עשן ואבוקות בדרבי התל אביבי. קובי אליהו
"השליטה בחלק מן היציעים נמצאת בידי ארגוני האוהדים, העושים בהם ככל העולה על רוחם ללא כל הפרעה וללא כל חשש"/קובי אליהו

בפסק הדין אוהדי הפועל תל אביב ספגו ביקורת קשה מאוד, ונכתב: "האירועים גרמו לדחיות במשחק ולתוספת זמן במחצית הראשונה של למעלה מ- 25 דקות ובהחלט ניתן לתארם כ'מגה-פיגוע' באירוע הספורטיבי.... לא הייתה זו השלכה רנדומאלית של הכדורים לעבר כר הדשא אלא השלכה חוזרת ונשנית המתוזמנת להתקפות מכבי, אשר אין אלא לקבוע כי הן ניסיון בכוונת מכוון לפגוע במהלכי ההתקפה. כל אלה פגעו בערך התחרות הספורטיבית... השלכת הכדורים 'זיהמה' קשות את התחרות הספורטיבית ופגעה בערכה.

"הגיעה העת ל'קריאת השכמה' בטרם נאבד שליטה סופית על התחרות הספורטיבית שכולנו כל כך אוהבים. לפיכך, בענישה שנפסוק בהמשך תהיה החמרה ביחס לפסיקות העבר בתקווה שיהיה בכך מסר ישיר לאוהדים: חדלו!

"מגרשי הכדורגל, אשר היו אמורים להיות מפלט תרבותי ובילוי משפחתי בעל ערך חינוכי, הפכו לזירת עבריינות והתגוששות בין קהלי קבוצות ובין שחקנים ובעלי תפקידים, כאשר השליטה בחלק מן היציעים נמצאת בידי ארגוני האוהדים, העושים בהם ככל העולה על רוחם ללא כל הפרעה וללא כל חשש... המפתח במאבק הבלתי פוסק בתופעות אלו מצוי בידיהן של מערכות האכיפה והשפיטה!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully