וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונשים חמורים על אירועי הדרבי: 3 משחקים ללא קהל להפועל ת"א

עודכן לאחרונה: 23.10.2022 / 10:33

בית הדין העניש בחומרה את התל אביביות על האירועים בבלומפילד וקנס אותן: שערים 11-10 ייסגרו לשלושה משחקים, האדומים גם ספגו משחק רדיוס. המשמעות: הפועל ת"א נגד בית"ר ללא קהל. בית הדין ביקר את המשטרה ואת האוהדים: "מגה פיגוע"

תקציר: מכבי תל אביב - הפועל תל אביב 0:3/ספורט1

הפועל תל אביב ומכבי תל אביב נענשו היום (ראשון) בחומרה על אירועי הדרבי התל אביבי. מכבי תל אביב נענשה בסגירה של יציעים 11-10 לשלושה משחקי בית ועוד 30 אלף שקל קנס. הפועל תל אביב קיבלה עונש של שלושה משחקים ללא קהל ועוד משחק אחד רדיוס (הפעלת תנאי) אשר ירוצה לאחר המשחקים ללא קהל. כמו כן נענשה הפועל תל אביב בקנס של 70 אלף שקל, ועוד הושת עליה עונש על תנאי של הפחתת נקודת ליגה עד תום העונה בכל השלכה מסיבית של כדורים לתחומי המגרש במהלך משחק.

מכבי תל אביב תארח מחר את מכבי נתניה, אבל העונש אמור לחול על שלושת משחקי הבית הבאים שלה נגד סקציה נס ציונה, הפועל חיפה ובמשחק הדירוג בגביע הטוטו. משחקיה הביתיים הבאים של הפועל תל אביב הם נגד עירוני קרית שמונה ביום ראשון הבא, מול בית"ר ירושלים ולאחר פגרת המונדיאל מול הפועל חיפה ומכבי נתניה.

מכבי תל אביב הועמדה לדין באישומים של התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות וקריאות גזעניות. הפועל תל אביב נאשמה בהתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, התנהגות בלתי הולמת של קהל האוהדים והתנהגות בלתי ספורטיבית של קהל האוהדים. למכבי תל אביב זו הרשעה שניה העונה בגין התנהגות אוהדים. להפועל תל אביב זו הרשעה שביעית העונה בגין התנהגות אוהדיה וכנגד הקבוצה עמד עונש של משחק רדיוס בהרשעה חוזרת בהתפרעות אוהדים בגין השלכת חפצים מסיבית.

במכבי תל אביב כועסים מאוד על העונש שקיבלו, שהוא חמור יותר ממה שדרש תובע ההתאחדות לכדורגל עו"ד ניר רשף. רשף, כזכור, ביקש בעניין מכבי תל אביב להעניש את הקבוצה בסגירת יציעים 10-11 לשני משחקים ואילו בית הדין החמיר כשהשית על הקבוצה עונש של שלושה משחקים ללא קהל ביציע הנ"ל. במכבי תל אביב כועסים על כך וטוענים שהעונש לא פרופורציונלי ביחס להתנהגות אוהדי מכבי תל אביב בדרבי - הם זרקו את האבוקות לכר הדשא רק בפתיחת המשחק, כך שהענישה הייתה צריכה להיות פחותה.

שחקני הפועל תל אביב, בן ביטון, סתיו למקין בדרבי, ברקע רימון עשן. קובי אליהו
שלב העונשים/קובי אליהו

בפסק הדין נכתב ש"התופעה של הדלקת אמצעים פירוטכניים ובהמשך השלכתם לתחומי המגרש הינה תופעה הטומנת בחובה בראש ובראשונה סיכון לבאי האצטדיון, בין אם יושבי היציעים ובין אם לנוכחים על כר הדשא, ואם מבקש מאן דהוא להקל ראש בסיכון שבאלה די לו שייזכר במקרי עבר בהם היו נפגעים בגוף....

"הכדורגל עצמו והאוהדים מוצאים עצמם 'שבויים' בגחמות של אוהדים פורעים. האירועים של הדלקת והשלכת אמצעים פירוטכניים, הפכו בשנתיים האחרונות לסוג של 'תחרות' פסולה בין מחנות האוהדים והתרענו על מגמה הולכת ומחמירה בעונה הקודמת ... האירועים גרמו לדחיות במשחק ולתוספת זמן במחצית הראשונה של למעלה מ- 25 דקות ובהחלט ניתן לתארם כ'מגה-פיגוע' באירוע הספורטיבי".

על אוהדי הפועל תל אביב: "לא הייתה זו השלכה רנדומאלית של הכדורים לעבר כר הדשא אלא השלכה חוזרת ונשנית המתוזמנת להתקפות מכבי, אשר אין אלא לקבוע כי הן ניסיון בכוונת מכוון לפגוע במהלכי ההתקפה. כל אלה פגעו בערך התחרות הספורטיבית... השלכת הכדורים 'זיהמה' קשות את התחרות הספורטיבית ופגעה בערכה.

"הסוג האחרון של התנהגויות פסולות המיוחסות לשני מחנות האוהדים הינו הקריאות הפסולות: 'טועמה מחבל' מצד אוהדי מכבי, ו'שתהיה שואה למכבי' מצד אוהדי הפועל. קריאות אלה נקראו מספר פעמים
במהלך המשחק. כל אחת מקריאות אלה הוכרו בפסיקות חוזרות ונשנות שלנו כעבירות של 'קריאות גזעניות', פסיקות אשר אושרו בפסיקות ביה"ד העליון ורק תמיהה נביע על בחירת התובע לייחס לאוהדי הפועל עבירה שלהתנהגות בלתי הולמת בלבד בעוד שלאוהדי מכבי ייחס עבירה של קריאות גזעניות. אנו בחרנו לא להתערב ולא לשנות את סעיפי האישום המיוחסים לכל אחד מאלה ולהרשיע בהתאמה אך למען הסר ספק בענישה ייחסנו להן משקל זהה.

"אנו קוראים למפקדים האחראים במשטרה לתחקר את אירועי המשחק, להסיק מסקנות וליישמן על מנת שכל כשלים בעבודת המשטרה יתוקנו, ועל מנת להבטיח שבעתיד יימנעו אירועים דומים לזה וחמורים ממנו; אולם, אין בקריאה זו בגדר קביעת ממצאים בעניין זה ואין בה קבלה של עמדת הנאשמות כי יש בהתנהגות המשטרה להצדיק הפחתה בענישתן: על הנכנס לשערי האצטדיון לקיים את הכללים, להימנע מפגיעה במשתתפים, בצופים, ברכוש ובתחרות כל זאת בין אם כוחות אבטחה מבצעים מלאכתם כיאות ובין אם לאו. כל אוהד אחראי להתנהגותו הוא, וכל קבוצה אחראית למעשי אוהדיה אשר לפי הוראות התקנונים מהווים בשר מבשרה, ואשר על כן אין בהתנהלות המשטרה לגרוע כהוא זה מחומרת מעשי האוהדים.

"הגיעה העת ל'קריאת השכמה' בטרם נאבד שליטה סופית על התחרות הספורטיבית שכולנו כל כך אוהבים. לפיכך, בענישה שנפסוק בהמשך תהיה החמרה ביחס לפסיקות העבר בתקווה שיהיה בכך מסר ישיר לאוהדים: חדלו!

"תופעת האלימות במגרשי הכדורגל, בכל הליגות ובכל שכבות הגילאים, הפכה לנגע ממאיר ומכת מדינה של ממש. מגרשי הכדורגל ובעיקר היציעים הינם ראי של החברה בה אנו חיים, ומשקפים את רמת האלימות ההולכת וגואה בחברה הישראלית. וכך כאשר רף האלימות והיקפה הולך ומאמיר מידי שבוע, מגרשי הכדורגל, אשר היו אמורים להיות מפלט תרבותי- ובילוי משפחתי בעל ערך חינוכי, הפכו לזירת עבריינות והתגוששות בין קהלי קבוצות ובין שחקנים ובעלי תפקידים, כאשר השליטה בחלק מן היציעים נמצאת בידי ארגוני האוהדים, העושים בהם ככל העולה על רוחם ללא כל הפרעה וללא כל חשש. הכלים שיש בידי בית דין זה למלחמה בתופעות אלו הינם מוגבלים, ואנו משתמשים בהם ביתר שאת ובכל דרך בה מתיר לנו לנהוג תקנון המשמעת, אולם סבורנו כי המפתח במאבק הבלתי פוסק בתופעות אלו מצוי בידיהן של מערכות האכיפה והשפיטה!".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אבוקות ורימוני עשן בדרבי התל אביבי. קובי אליהו
"הכדורגל עצמו והאוהדים מוצאים עצמם 'שבויים' בגחמות של אוהדים פורעים"/קובי אליהו

הדרבי התל אביבי, שהתקיים לפני כשבועיים, עמד בפני פיצוץ אחרי מחצית ראשונה עמוסה באירועים. עם שריקת הפתיחה אוהדי שתי הקבוצות השליכו עשרות אבוקות ורימוני עשן, מה שהביא להפסקת המשחק למשך כ-14 דקות. מיד אחרי חידוש המשחק, אוהדי הפועל תל אביב זרקו לכר הדשא אבוקות נוספות, מה שהביא להפסקה נוספת ולהתלבטות האם להמשיך את ההתמודדות.

המשחק חודש פעם נוספת בהמשך ועד סיום המחצית אוהדים שישבו בשער 4-5 זרקו אבוקה אחת נוספת (שפונתה בידי השוער סטפן מרינוביץ') וכדורים שנועדו לעצור את המשחק בזמן שמכבי תל אביב מאיימת על השער. בסיכומו של עניין, השופט רועי ריינשרייבר עצר את המשחק כמה פעמים, הוסיף לא פחות מ-25 דקות למחצית הראשונה, אבל ההתמודדות הגיעה לבסוף לסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully