וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרבי כמעט פוצץ, כלפון: "להעניש בחומרה את העבריינים"

יו"ר המנהלת זעם על התנהגות חלק מאוהדי הפועל תל אביב בדרבי: "מיעוט עברייני קטן שפגע בחווית הכדורגל של מאות אלפי אוהדים"

השלכת אבוקות בדרבי התל אביבי/ספורט1

הדרבי התל אביבי שוב הופסק הערב (שני) בגלל מפגן אבוקות ורימוני עשן, אבל הפעם הדברים הגיעו לשיאם. כ-20 שניות אחרי פתיחת המשחק באצטדיון בלומפילד, אוהדי מכבי תל אביב השליכו עשרות אבוקות ורימוני עשן לכר הדשא, ומיד לאחר מכן גם אוהדי הפועל תל אביב הגיבו עם אבוקות משלהם. השופט רועי ריינשרייבר הפסיק את המשחק וחבלני המשטרה נכנסו למגרש והחלו לבחון ולאסוף את הממצאים.

המשטרה נתנה אישור לחדש את המשחק בדקה ה-14, ריינשרייבר הורה לשחקנים לשוב למגרש, אבל מיד אחרי ששרק, הושלכו אבוקות נוספות מהיציע שמאכלס אוהדים של הפועל תל אביב - מה שהוביל להפסקה נוספת של המשחק. בדקה ה-24 המשחק חודש שוב ומיד הושלכה אבוקה שוב.

בשלב הזה הכרוז פנה לקהל ואמר: "אם עוד פעם ייזרק חפץ למגרש, המשחק יופסק ולא יחודש". מיד לאחר מכן נזרקה אבוקה נוספת על ידי אוהדי הפועל תל אביב, אבל היא פונתה על ידי השוער סטפן מרינוביץ' והמשחק חודש. פעם אחר פעם הושלכו כדורים מיציעי הפועל תל אביב אל עבר הרחבה בזמן שמכבי תל אביב תקפה, אך המשחק נמשך כסדרו.

סטפן מרינוביץ', שוער הפועל תל אביב, מוציא אבוקה מהמגרש. קובי אליהו
מרינוביץ' מפנה אבוקה מהמגרש/קובי אליהו
אבוקות ורימוני עשן בדרבי התל אביבי. קובי אליהו
אבוקות ורימוני עשן בדרבי התל אביבי/קובי אליהו
שחקני הפועל תל אביב, בן ביטון, סתיו למקין בדרבי, ברקע רימון עשן. קובי אליהו
שחקני הפועל תל אביב, בן ביטון, סתיו למקין בדרבי, ברקע רימון עשן/קובי אליהו

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון הגיב לאירועי הדרבי בסיום: "אנו רואים בחומרה את ההתנהגות של מיעוט עברייני קטן שפגע הערב בחווית הכדורגל של מאות אלפי אוהדים במגרש ובבית ואני קורא לרשויות החוק לפעול ביד קשה נגד העבריינים במגרשים כדי לעצור את ההתפרעויות הללו. אנו שוב קוראים ליישם מיידית את הטלת הקנסות המנהליים לעבריינים במגרשי הכדורגל על ידי קצין משטרה. כמו כן אנו נמשיך לפעול בשיתוף האצטדיונים להתקנת רשתות ביציעים המועדים לפורענות. על רשויות החוק להעניש בחומרה את העבריינים במשחקי הכדורגל ולשלוח אותם לתקופות ארוכות מאחורי סורג ובריח".

שר הספורט חילי טרופר בתגובה לאירועי הדרבי: "אוהדים אלימים הורסים את חוויית הספורט. אני קורא למשטרה להשתמש בכלים שהחוק שהעברנו לאיסור אלימות בספורט כבר מאפשר ולפעול באופן כירורגי ותקיף כנגד הפורעים ולהרחיק אותם מהמגרשים לתקופה המקסימלית. עכשיו כולם מבינים מדוע התעקשנו על החוק למניעת אלימות בספורט. יש מצלמות שיכולות לסייע במציאת הפורעים, יש לאתר אותם ולדאוג שהם לא יחזרו למגרשים בקרוב. לכל האוהדים ההגונים ולקבוצות אני קורא להיות שותפים במאבק למניעת אלימות במגרשים."

עוד לפני המשחק אוהדים רבים של שתי הקבוצות התלוננו שהמשטרה ביצעה בדיקות ינשוף רנדומליות בכניסה ליציעים - בניגוד למשחקים אחרים. לפי העדויות, הרבה מאוד אוהדים נשארו מחוץ לבלומפילד. אחרים הוסיפו ששוטרים לקחו מהם באיומים ובכוח כוסות בירה גם מחוץ לאצטדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully