וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב ינסו להאריך את חוזהו של סורקין לפני הקיץ

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 7:26

במועדון מרוצים מאוד מההתקדמות של הסנטר הישראלי שיסיים את החוזה בתום העונה: "רואים אותו כשחקן שלנו להרבה שנים". בקבוצה מקווים לפתור את בעיית הפתיחה החלשה אחרי הניצחון על וילרבאן ומתכוננים לדרבי, דיברתולומיאו: "זו הקבוצה החזקה ביותר של הפועל שראיתי"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום בספורט, 21.10/ספורט1

1. פתיחת העונה הטובה מאוד של מכבי תל אביב ביורוליג נמשכה אמש (חמישי) כשהצהובים הביסו את וילרבאן הצרפתית 69:88 בהיכל מנורה ועלו למאזן 1:3 במפעל. מכבי תל אביב, ששמרה עד כה על מאזן מושלם אחרי שלושה משחקים, תארח במשחקה הבא את פנאתינייקוס, ותשלים את לוח המשחקים הנוח שסומן לה בפתיחת העונה.

בדיוק כמו במשחק נגד מונאקו באמצע השבוע, גם נגד היריבה הפחות בכירה של צרפת פתחו הצהובים רע את המשחק והיו בפיגור 13 במהלך הרבע השני לפני ששלשה של רפי מנקו החלה קאמבק. המארחת נגסה בהפרש במהירות, והצליחה להפוך את התוצאה עוד לפני המחצית. ברבע השלישי עלו הצהובים ליתרון 16, בזכות דקות גדולות של שחקני הפנים, והרבע האחרון היה לפרוטוקול בלבד.

ארבעה שחקנים בקבוצה קלעו בספרות כפולות, כשלורנזו בראון מוביל אותם עם 17 נקודות ו-6 אסיסטים למדד 19. בונזי קולסון קלע 13, ג'וש ניבו ו-וויד בולדווין עם 12 כל אחד, ואלכס פוית'רס סיים עם 8 נקודות אך עם פלוס מינוס הגבוה בקבוצה, פלוס 25.

"אנחנו צריכים להמשיך את הלחץ, שיחקנו טוב יותר בהגנה, עשינו את העצירות. היה קשה לשחק מול שחקן בגובה של יוסופה פאל, ברגע שהסתדרנו איתו התחלנו לשחק יותר טוב", סיכם ווייד בולדווין, ואילו ג'וש ניבו סיפר כי: "אנחנו צריכים לבוא עם אנרגיות טובות יותר להתחיל את המשחק, עם יותר פוקוס לבצע את תוכנית המשחק ולשים דגש על הפרטים הקטנים".

שחקן מכבי תל אביב וייד בולדווין, קולע מול וילרבאן. דני מרון
להמשיך את הלחץ. בולדווין/דני מרון

2. בכל אחד ממשחקיה עד כה ביורוליג נקלעה מכבי תל אביב לפיגור משמעותי במחצית הראשונה, כשבכל משחקי הבית הצליחה לחזור, ובמשחק החוץ נגד פנרבחצ'ה הניסיון לא צלח. במועדון היו מרוצים שהדקות הלא טובות הוגבלו הפעם לפחות מ-15, אחרי שנגד מונאקו היו יותר דקות לא טובות, ונגד ז'לגיריס קובנה במחזור הפתיחה הן נמשכו גם למחצית השנייה.

"אני ממש מקווה שנתחיל טוב יותר, התחלנו את המשחקים האחרונים פחות טוב, בכל משחק אנחנו לומדים משהו חדש, אנחנו צריכים לעשות עבודה יותר טובה מההתחלה כבר ביום ראשון כי זה משחק מאוד חשוב", אמר הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, ואילו בולדווין אמר כי: "ף אחד לא רוצה להיכנס בכל משחק לפיגור דו ספרתי. זה משהו שאנחנו חייבים לנקות. צריך לתת לוילרבאן את הקרדיט, הם היו מוכנים אלינו, דה קולו הוא אחד הגארדים בתולדות הכדורסל האירופאי, היה לו מחצית ראשונה מדהימה, צריך להתמודד עם זה ושיחקנו טוב יותר במחצית השנייה".

במועדון יש מי שמעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה, כי השחקנים יודעים להגיב כבר בשלב מוקדם יחסית של העונה ורושמים ניצחונות מפיגור גדול. "זה אומר שלקבוצה שלנו יש אופי, צריך לתת קרדיט לאוהדים שתמיד מאחורינו, עם אוהדים כאלה קשה לוותר, הם נותנים לנו את הדחיפה להמשיך להילחם, וזה חשוב מאוד", אמר ג'וש ניבו ואילו הקפטן דיברתולומיאו סיכם: "אני חושב שזה אומר שאנחנו מאמינים אחד בשני ובמה שאנחנו עושים. זה מתחיל בעודד, הוא מאוד רגוע, הוא לא נכנסת לפניקה, והוא המנהיג שלנו, היינו מעדיפים להתחיל טוב יותר, אבל זה נותן לנו הזדמנות ללמוד ולשחק טוב יותר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומיאו לצד שחקן וילרבאן רטין אובסוהאן. דני מרון
"צריכים לעשות עבודה יותר טובה מההתחלה". דיברתולומאו/דני מרון

3. אין ספק כי הסיפור הגדול של מכבי תל אביב השבוע הוא רומן סורקין. שחקן הפנים תפס את מקומו כגבוה המשמעותי מהספסל ואפילו פתח בשני המשחקים במחצית השנייה כשהקהל כועס בכל פעם שמוציאים אותו ומריע בכל פעם שמעלים אותו. גם עודד קטש הודה ש"אני מבין למה הקהל אוהב את רומן ורוצה שהוא ישחק".

סורקין היה השחקן היחיד בסגל של הצהובים שלגביו לא הייתה התלבטות לאף אחד, והאופציה עליו מומשה מהר מאוד. במועדון אוהבים מאוד את ההתקדמות שלו ומרגישים בנוח איתו כשההערכה היא שאם המגמה תימשך הוא ימצא את עצמו מהר מאוד כגבוה המוביל על חשבון אחד משני האמריקאים אלכס פוית'רס או ג'וש ניבו.

חוזהו של סורקין בן ה-26 במכבי נגמר בתום העונה הנוכחית, וההערכות בסביבת המועדון היא כי על מנת שלא להשאיר איתו דברים פתוחים לקיץ, ייעשה כבר במהלך העונה הניסיון להאריך את חוזהו. "זה עוד מוקדם, אבל רואים את רומן כשחקן של מכבי להרבה מאוד שנים", סיפר אחד מבכירי המועדון אמש.

שחקן מכבי תל אביב רומן סורקין, מול ננדו דה קולו, שחקן וילרבאן. דני מרון
הסיפור של השבוע הזה. סורקין/דני מרון

4. עודד קטש מסיים את השבוע הזה כמנצח הגדול. הוא החל אותו בפליטת פה על חוסר מחויבות של השחקנים, פליטה שתוקנה, ומאז הוא דאג בכל מסיבת עיתונאים להזכיר את המחויבות החיוביות בכל הזדמנות.

אבל עם כל הכבוד לדברים שקטש אומר, מה שהוא עושה על הקווים זה מה שחשוב לקהל ולאנשי מכבי תל אביב. הצהובים פתחו את העונה בצורה טובה, לא נפלו איפה שלא היו צריכים, ואם יעברו גם את פנאתינייקוס, יגיעו לרצף המשחקים הקשה באמת הראשון של העונה בעמדת זינוק נהדרת.

שפת הגוף של קטש בסיום הייתה של מנצח. הוא מיהר להוריד את העניבה, התחבק עם יפתח זיו, לאחר מכן עם שמעון מזרחי ואז עם עוזרו הספרדי ברוקאל. הקהל כבר קורא בשמו והפתיחה הזאת מבשרת טובות למאמן.

מאמן מכבי תל אביב עודד קטש. דני מרון
שפת גוף של מנצח. קטש/דני מרון

5. ביום ראשון תפגוש מכבי את הפועל תל אביב בפעם הראשונה של העונה - בגמר גביע ווינר. הצהובים מיהרו להזכיר שלמרות העובדה שהפועל ניצחה אותם 4 פעמים בעונה שעברה, הם הדיחו אותה ברבע גמר הפלייאוף, ועל הדרך להחמיא לעבודה שעושה היריבה עד כה העונה.

"זה קשה לשים במילים את החשיבות של הדרבי, זה מאוד חשוב לכולם כאן, במיוחד אחרי ההפסדים בעונה שעברה, זה גביע וזה יותר חשוב. זה התואר הראשון העונה, ואנחנו צריכים את זה מאוד", אמר הקפטן דיברתולומיאו והתייחס ליריבה: "זו אחת הקבוצות היותר טובות של הפועל שראיתי, יש להם המשכיות משנה שעברה, והם משחקים טוב, ועם ביטחון, אבל זה רק הופך את המשחק ליותר חשוב עבורנו".

השחקנים החדשים של מכבי תל אביב יפגשו בדרבי בפעם הראשונה. "זה אמוציונאלי, זה אישי לכמה אנשים במועדון הזה. זה חשוב תמיד להתחרות ולנסות לזכות בתואר, יש לנו ארבעה הזדמנויות העונה לזכות בתארים, ננסה לנצל את זה עד הסוף", אמר ווייד בולדווין, "אני יודע כמה דברים על הפועל, נהנה מהמשחק הזה הערב, ונתחיל את ההכנה שלנו ממחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully