וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1:1 בין פ.ס.ז' לבנפיקה, רודיגר הציל את ריאל מהפסד לשחטאר

אמבפה כבש בפנדל והפך לשיאן השערים של הצרפתים במפעל, אבל גם האורחת הבקיעה מ-11 מטר. אלופת אירופה השוותה ל-1:1 בדקה ה-96 ועלתה לשמינית הגמר, עבדה נפצע בהפסד סלטיק. 0:2 לצ'לסי על מילאן, 0:0 לסיטי נטולת הולאנד בקופנהאגן, אך גם היא עלתה שלב

המחזור הרביעי בשלב הבתים של ליגת האלופות נפתח הערב (שלישי) עם הניצחון הגדול של מכבי חיפה על פריז סן ז'רמן ועם המעידה של מנצ'סטר סיטי בדנמרק מול פ.צ. קופנהאגן שלא מנעה ממנה להבטיח את הכרטיס לשלב הבא, אבל הדרמות נמשכו גם בששת המשחקים הנוספים של הערב כשבמוקד 1:1 בין פריז סן ז'רמן לבנפיקה ותוצאה זהה שנרשמה גם בין שחטאר לריאל מדריד, שניצלה מהפסד בשניות הסיום ועלתה גם היא לשמינית הגמר.

במשחק מסקרן נוסף שנערך הערב, צ'לסי גברה 0:2 בסן סירו על מילאן ועלתה לפסגת הבית ובכך השכיחה את ההפסד המביך לדינמו זאגרב במחזור הפתיחה. כמו כן, ליאל עבדה פתח בהרכב סלטיק מול לייפציג, אבל נפגע בברכו והוחלף כבר במחצית הראשונה.

שחקני צ'לסי חוגגים במילאנו. רויטרס
טומורי הכשיל והורחק בשלב מוקדם, הבלוז חוגגים/רויטרס

בית ה'

מילאן - צ'לסי 2:0

הגעת גרהאם פוטר מתחילה לתת את אותותיה. כחודש אחרי שמונה ושבוע אחרי שצ'לסי חגגה על מילאן עם 0:3 בסטמפורד ברידג', הבלוז הצליחו להשכיח את ההפסד המשפיל לדינמו זאגרב שהוביל לסיום דרכו של תומאס טוכל והם כעת במקום הראשון בבית, בעוד מילאן ספגה עוד מכה דווקא אחרי 0:2 על יובנטוס בליגה. פוטר השיב להרכב את הכוכבים ריס ג'יימס (שנפגע והוחלף במחצית השנייה), ראחים סטרלינג ופייר אמריק אובמיאנג שנחו בניצחון על וולבס בשבת, אבל מי שסייע משמעותית היה דווקא בלם מילאן פיקאיו טומורי - מי שנמכר לרוסונרי מצ'לסי ועבירה שלו בדקה ה-18 הובילה להרחקתו ולפנדל שז'ורז'יניו תרגם ליתרון מהיר. פייר אמריק אובמיאנג הכפיל וקבע את תוצאת המשחק עם שערו השלישי בשלושה משחקים במדי הבלוז.

דקה 18: כרטיס אדום! פיקאיו טומורי הורחק מול האקסית וגם גרם לפנדל לאחר שתפס בחולצה את מייסון מאונט ומנע מהקשר הזדמנות ודאית להבקיע.

דקה 21: גול! ז'ורז'יניו ניגש לכדור העונשין לא התבלבל, 0:1 לצ'לסי.

דקה 34: גול! קובאצ'יץ' מצא את מאונט כ-16 מטר מהשער, אך הקשר המשיך בנגיעה לאובמיאנג בכדור שעבר בין כל הבלמים וממרכז הרחבה החלוץ הכפיל את יתרון הבלוז.

ז'ורז'יניו, קשר צ'לסי. Emilio Andreoli, GettyImages
בפסגת בית ה'. ז'ורז'יניו/GettyImages, Emilio Andreoli

דינמו זאגרב - זלצבורג 1:1

זלצבורג לא הצליחה לשוב מקרואטיה עם שלוש נקודות, איבדה את הפסגה לצ'לסי והיא כעת ביתרון של שתי נקודות בלבד על מילאן וזאגרב שבמקומות 3 ו-4. האוסטרים עלו ליתרון משער מהיר של זייוואלד, אבל עוד במצית הראשונה הצליח ליוביצ'יץ' לאזן וקבע חלוקת נקודות שמשאירה את הקרב על שמינית הגמר פתוח לחלוטין.

דקה 12: גול! בנג'מין ששקו מסר לניקולאס זייוואלד, שנותר פנוי בצד ימין ומקצה הרחבה בעט כדור חד ומדויק פנימה. האוסטרים עלו ליתרון מהיר.

דקה 41: גול! אחרי כדור קרן שהורחק בצורה רעה, רוברט ליוביצ'יץ' בעט מחוץ לרחבה כדור ששינה כיוון והותיר את השוער פיליפ קון חסר אונים. תחילה הקוון הניף דגל לנבדל, אך שופטי המסך בדקו את האירוע, השופט צפה באירוע והחילט לאשר את השער לשמחת הקרואטים.

קארים בנזמה, חלוץ ריאל מדריד. Adam Nurkiewicz, GettyImages
אלופת אירופה ניצלה בוורשה מהפסד ועלתה לשמינית. בנזמה/GettyImages, Adam Nurkiewicz

בית ו'

שחטאר דונייצק - ריאל מדריד 1:1

בצל המלחמה הקשה בין אוקראינה ורוסיה, האלופה האוקראינית נאלצת לארח את משחקיה באצטדיון ניטרלי בוורשה שבפולין. עם הפגזות קשות בקייב שבוצעו בימים האחרונים על ידי הצבא הרוסי, בשחטאר מתקשים להתמקד רק בכדורגל, אך מול אלופת אירופה הם החזיקו מעמד במשך 95 דקות - אבל אז הגיע הבלם אנטוניו רודיגר שכבש, קבע שוויון דרמטי, קלקל לאוקראינים את התכניות תוך שהוא מציל את אלופת אירופה מהפסד מביך וגם מעלה אותה לשמינית הגמר.

קארים בנזמה חזר להרכב והחמיץ, אדן הזאר קיבל הזדמנות נדירה והתקשה ושחטאר עלתה ליתרון משער של מיכאיליצ'נקו, שהכניע את לונין בדקה ה-46. כעבור 50 דקות, עמוק בתוספת הזמן, הרמה של קרוס מצאה את רודיגר שקבע את תוצאת הסיום בשיתוף פעולה כל-גרמני. שחטאר לא הייתה רחוקה מלשחזר את ההישג שלה כשגברה על ריאל בעונת 2020/21, אז מנור סולומון הבקיע.

דקה 46: גול! פתיחה מדהימה למחצית השנייה. בוגדן מיכאיליצ'נקו הרים מאגף שמאל, אולכסנדר זובקוב עלה מעל פרלאן מנדי ונגח לרשת של לונין. 0:1 לאוקראינים בוורשה!

דקה 65: החמצה יוצאת דופן של שחטאר דונייצק. לאסינה טראורה ניסה לעבור את לונין באחד על אחד וכשל, אבל השוער לא הצליח לקלוט את הכדור וכך לחלוץ ניתנה הזדמנות נוספת - מזווית לא פשוטה, אבל מול שער ריק, הוא בעט למשקוף והחוצה.

דקה 90+6: גול! הבלאנקוס חזרו למשחק ברגע האחרון. קרוס בכדור ענק מצא את רודיגר לבד במרכז הרחבה, הבלם ניצל יציאה רעה מאוד של השוער כדי לנגוח פנימה - ותוך כדי השער גם נפגע בפניו וירד מהדשא לטיפול כשהוא מדמם.

ליאל עבדה, שחקן סלטיק. רויטרס
נאלץ לפנות את מקומו בשלב מוקדם. עבדה/רויטרס

סלטיק - ר.ב. לייפציג 2:0

מחזיקת הגביע הגרמני הצליחה לפצח את ההגנה הסקוטית בקרב עיקש, וניצחה את סלטיק 0:2 משערים של טימו ורנר אחרי מבצע קבוצתי יפה בדקה ה-75 ואמיל פורסברג בדקה ה-84. לייפציג נותרה במקום השני בבית ו', הודות לריאל ביתרון נקודה על שחטאר השלישית. ליאל עבדה קיבל את ההזדמנות וחזר להרכב של אלופת סקוטלנד אחרי שנעדר בעקבות יום כיפור בשבוע שעבר, אך נאלץ לרדת כבר בדקה ה-42. שחקן הכנף הישראלי נפגע בברכו והוחלף עוד לפני סיום המחצית הראשונה.

דקה 42: ליאל עבדה נפגע בברך, נשכב על הדשא לטיפול ולצערו ירד מהמגרש עוד לפני סיום המחצית.

דקה 75: גול! אנדרה סילבה חדר לרחבה, הקפיץ כדור לטימו ורנר והחלוץ הגיע מאחור ונגח לפינה הרחוקה, כדור שמצא את הרשת של ג'ו הארט.

דקה 84: גול! הגרמנים סגרו סיפור בגלאזגו. הפעם ורנר על תקן המבשל לאמיל פורסברג, שבעט לחיבורים של הארט ממרכז הרחבה.

מגן מנצ'סטר סיטי סרחיו גומס מורחק. Dan Mullan, GettyImages
ערב מתסכל לסיטי בדנמרק. גומס רואה את האדום/GettyImages, Dan Mullan

בית ז'

פ.צ. קופנהגן - מנצ'סטר סיטי 0:0

מנצ'סטר סיטי הגיעה לדנמרק שבוע אחרי שהביסה את האלופה המקומית 0:5 וכבשה בסך הכל 15 שערים בשלושת משחקיה האחרונים, אבל היום פפ גווארדיולה הושיב על הספסל את ארלינג הולאנד ופיל פודן ובלעדיהם התקשתה האלופה להבקיע, כשגם כדור עונשין מ-11 מטר לא הספיק - אבל חלוקת הנקודות במפגש בגרמניה בכל זאת סידר לאנגלים את הכרטיס לשמינית הגמר כבר הערב.

הסיטיזנס חגגו שער מוקדם שכבש רודרי כבר בדקה ה-11, אבל הוא נפסל על ידי שופטי המסך עקב נגיעת יד. חוסר המזל נמשך כאשר בדקה ה-25 ריאד מחרז בעט פנדל שנפסק אחרי נגיעת יד דנית ברחבה, אבל האלג'יראי לא הצליח להכניע את קמיל גרבארה. בחלוף חמש דקות סיטי מצאה את עצמה בעשרה שחקנים, אחרי שהמגן סרחיו גומס הורחק בעצת שופטי המסך ועל כן הוחלף מחרז בבלם רובן דיאס כבר בדקה ה-32. קווין דה בראונה השלים 90 דקות, גם חוליאן אלברס הצעיר ולרבע השעה האחרונה נכנסו גם פודן וברנרדו סילבה, אבל הולאנד לא נכנס, סיטי לא הבקיעה ותסתפק בנקודה בלבד מהמשחק בקופנהאגן שמצדה צברה נקודה שנייה בקמפיין הנוכחי, על אף שטרם הבקיעה.

ג'וד בלינגהאם, קשר דורטמונד. Alex Grimm, GettyImages
עדיין לא עלו לשמינית. בלינגהאם/GettyImages, Alex Grimm

בורוסיה דורטמונד - סביליה 1:1

הגרמנים עשו צעד נוסף לעבר שמינית הגמר עם תיקו מול חורחה סמפאולי וקבוצתו. טאנגי ניאנזו העלה את האנדלוסים ליתרון בדקה ה-18, וראה מהלך קבוצתי נהדר של דורטמונד מסתיים בבעיטה מקרוב של ג'וד בלינגהאם לרשת בדקה ה-35. הקשר האנגלי כעת עומד על שער או בישול בכל מחזור ליגת האלופות העונה. הצהובים-שחורים יזדקקו לנקודה במחזור הבא מול מנצ'סטר סיטי כדי להבטיח רשמית את המקום שלהם בשלב הבא, סביליה נראית בדרך למאבק מול פ.צ. קופנהגן על הכרטיס לליגת האירופית.

דקה 17: גול! איבן רקיטיץ' הרים לרחבה כדור חופשי, טאנגי ניאנזו עלה גבוה ונגח פנימה. 0:1 לסביליה.

דקה 35: גול! תומא מונייה מצא את ג'וד בלינגהאם בתוך הרחבה, הכוכב הצעיר בעט כדור אדיר שנעצר רק ברשת.

קיליאן אמבפה, חלוץ פריז סן ז'רמן. רויטרס
כבש ועשה היסטוריה בפריז סן ז'רמן. אמבפה/רויטרס

בית ח'

פריז סן ז'רמן - בנפיקה 1:1

אחרי שמכבי חיפה היממה את יובנטוס בכרמל, מוליכות הבית נפרדו בחלוקת נקודות בעיר האורות אחרי שכל קבוצה הבקיעה מ-11 מטר. קיליאן אמבפה שדורש לעזוב, כך על פי הדיווחים, פתח בהרכב, כבש מ-11 מטר במחצית הראשונה אחרי שברנאט הוכשל ברחבה וכך הפך לגדול כובשי פריז סן ז'רמן במפעל עם 31 כיבושים - אחד יותר מאדינסון קבאני - אולם במחצית השנייה מרקו וראטי ביצע עבירה מיותרת, ספג צהוב שמשמעותו שייעדר נגד מכבי חיפה וז'ואאו מריו ניצל זאת כדי לקבוע שוויון גם כן מהנקודה הלבנה. פ.ס.ז' שוב לא הרשימה ללא ליאונל מסי הפצוע, כפי שהיה ב-0:0 נגד ריימס בסוף השבוע בליגה. בעקבות התיקו נותרה פ.ס.ז' בפסגה על חשבון בנפיקה רק בזכות הפרש השערים, אולם עדיין לא נקבעה אף עולה מהבית.

דקה 40: גול! אמבפה הבקיע בפנדל וגם עשה היסטוריה, כי הוא מעתה שיאן הכובשים של פריז סן ז'רמן בליגת האלופות - לזכותו 31 שערים במפעל במדי הפריזאים, עקף את אדינסון קבאני שכבש 30. הפנדל נפסק לאחר שחואן ברנאט הוכשל ברחבה על ידי אנטוניו סילבה.

דקה 60: פנדל לבנפיקה! וראטי ביצע עבירה מיותרת בתוך הרחבה על רפא סילבה ובסיוע שופטי המסך נפסק פנדל לזכות האורחים. הקשר האיטלקי גם ספג כרטיס צהוב שיגרום להיעדרותו מול מכבי חיפה.

דקה 62: גול! ז'ואאו מריו ניצב מול ג'אנלואיג'י דונארומה וקבע 1:1.

משחקי יום רביעי בליגת האלופות:

נאפולי - אייאקס (19:45)
אתלטיקו מדריד - קלאב ברוז' (19:45)
ריינג'רס - ליברפול (22:00)
באייר לברקוזן - פורטו (22:00)
ברצלונה - אינטר (22:00)
ויקטוריה פלזן - באיירן מינכן (22:00)
ספורטינג ליסבון - מארסיי (22:00)
טוטנהאם - איינטרכט פרנקפורט (22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully