וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחטאר מתמקדת בריאל וחושבת על אוקראינה: "האווירה - כמו בהלוויה"

הכתומים קרועים בין המשחק באלופות למצב במדינה: "צריכים להיות חזקים עבור המשפחות, עוד 40 מיליון איש לצידנו על המגרש"

קליפ סיכום היום בספורט, 9.10/ספורט1

שמונה חודשים חלפו מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה, והמצב המדיני השפיע על שתי המדינות גם במישור הספורטיבי. בעוד נבחרת רוסיה והקבוצות מהמדינה הושעו מתחרויות, הכדורגל האוקראיני מנסה להמשיך כסדרו, עד כמה שאפשר, לצד הלחימה בשטחי המדינה.

נושאת הדגל של הכדורגל האוקראיני היא האלופה, שחטאר דונייצק, ש"תארח" מחר (שלישי, 22:00) בוורשה שבפולין את ריאל מדריד במחזור הרביעי של ליגת האלופות. בשבוע שעבר, לפני שהמריאו שחקני שחטאר למשחק בבירת ספרד שהסתיים ב-1:2 לאלופת אירופה, המצב בקייב היה יחסית רגוע בהשוואה למזרח המדינה. עם זאת, מאז שוב החריף המצב ובירת אוקראינה הפכה פעם נוספת לאזור מלחמה.

ב"אס" הספרדי עוקבים אחרי יריבתה הקרובה של ריאל מדריד וסיפרו על הלך הרוח בקבוצה כפי שנאמר להם מאנשים במועדון: "הפרצופים בארוחת הבוקר היום היו רציניים מאוד, האווירה רצינית יותר מבדרך כלל, זה הרגיש כמעט כמו הלוויה, נראה איך זה ישפיע. כשעזבנו את קייב בשבוע שעבר המצב היה יחסית נורמלי, עכשיו היא שוב יעד למתקפה".

אולכסנדר זובקוב, שחטאר דונייצק. THOMAS COEX, GettyImages
"האווירה בקבוצה - כמו בהלוויה". זובקוב כובש בברנבאו בשבוע שעבר/GettyImages, THOMAS COEX

בשחטאר לא מנסים להפריד בין הכדורגל לבין המצב במדינה, ובמסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר המאמן איגור יוביצ'ביץ' כי "כל המשפחות של השחקנים באוקראינה, יש לנו אחריות להיות חזקים מחר, גם בשבילם. הסיטואציה נותנת לנו מוטיבציה להראות שאנחנו טובים, הגענו לוורשה באוטובוס והעייפות בשיאה, אין זמן לנוח. ההכנה שלנו לא דומה לזו של הקבוצות האחרות, אבל צריכים להיות חזקים ולהראות לעולם שאנחנו נחושים. זו סיטואציה אכזרית, זה לא רק כדורגל - אלה החיים".

המאמן נשאל על כך שבמשחק בברנבאו פתחו בהרכב 11 שחקנים אוקראינים והשיב: "היו בהרכב 11 אוקראינים ויחד איתם עוד 40 מיליון איש שחיים באוקראינה".

השוער בן ה-21 אנטולי טרובין לא זכה לשחק בדונבאס ארנה, המגרש הביתי של שחטאר דונייצק ואחד האצטדיונים המרשימים במזרח אירופה, שננטש אי שם בשנת 2014 בעקבות ההסלמה באזור: "אני רוצה לחזור לשם, נשחק שם וננצח שם שוב. שומעים את החדשות העצובות מהמדינה שלנו, אי אפשר לחשוב רק על כדורגל כשיש הפצצות. במשך 90 דקות אנחנו צריכים לגרום לעם האוקראיני לא לחשוב על המלחמה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

עוד קודם לכן, חשבון הטוויטר הרשמי של המועדון פרסם תיעוד מהמצב הקשה בקייב בעקבות ההפצצות: "כל אוקראינה נמצאת תחת מתקפת טילים מהבוקר. קשה מאוד לחשוב על המשחק נגד ריאל כשהמדינה שלנו בסכנה. אוקראינה - תחזיקי מעמד". בנוסף פורסם סרטון של אזרחים אוקראינים מסתתרים בתחנת מטרו ושרים ביחד שירים מקומיים: "הרוח האוקראינית, אף אחד לא יכול לנצח אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully