וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה באמת קרה עם יודוקה בבוסטון? "הרבה יותר מכוער משאתם חושבים"

השערורייה בסלטיקס: בוסטון הודיעה שיודוקה לא יקבל את רוב המשכורת, בראד סטיבנס מבהיר ש"לא אחזור לאמן", מאט בארנס טוען: "הסיפור קשה ועמוק"

מערכת וואלה!

ליגת ה-NBA סוערת ביממה האחרונה מההתפתחויות בפרשת אימה יודוקה. מאמן בוסטון הושעה על ידי קבוצתו לעונה שלמה משום שניהל מערכת יחסים אינטימית בלתי הולמת עם אשת צוות במועדון, ונענש באופן חמור. החלטה לגבי עתידו של יודוקה מעבר לעונה הנוכחית טרם התקבלה.

הערב (שישי) כינסו הסלטיקס מסיבת עיתונאים בהשתתפות הבעלים וויק גרוסבק והנשיא בראד סטיבנס, והבהירו שמלבד ההשעייה, יודוקה גם לא יקבל חלק משמעותי מאוד משכרו בעונה הקרובה. לדברי גרוסבק, "אנחנו שלמים לחלוטין עם ההחלטה, כי היא התקבלה לאחר תחקיר מעמיק".

בראד סטיבנס, שאימן את הקבוצה בהצלחה בעבר, הבהיר כי לא ישוב לעמוד על הקווים וכי הוא סומך לחלוטין על ג'ו מאצולה שקודם מעמדת עוזר המאמן למאמן הראשי. "אין לי שום כוונה לחזור לאמן את הקבוצה הזאת. יש לי ביטחון מלא בג'ו, ואני משוכנע שנצלח את האתגר הזה, למרות שהוא גדול מאוד".

מאמן בוסטון סלטיקס אימה יודוקה. Lachlan Cunningham, GettyImages
איך בוסטון תיראה בלעדיו? יודוקה/GettyImages, Lachlan Cunningham

ראשי המועדון התוודעו לראשונה ליחסים בין המאמן ואשת הצוות כבר ביולי - יחסים שתחילה היו בהסכמה. אך לפי ה"אתלטיק", כשיודוקה שלח רמיזות בעייתיות, התלוננה האישה ואז הוחלט על דרך הפעולה.

"אני מניח שלכל אנשי המועדון יש בחילה כרגע", אמר ג'נרל מנג'ר אחר בליגה לרשת "פוקס". "הם היו מועמדים לזכות באליפות, וזה שם אותם במדרון חלקלק. אם תחילת העונה תהיה קשה, יתחילו להפנות אצבע מאשימה אחד לשני ויפקפקו במנהיגות. זה ישפיע על כולם".

יודוקה היה סיפור הצלחה מסחרר בעונתו הראשונה בבוסטון, אותה הוליך עד גמר ה-NBA. ההתחלה לא היתה פשוטה, אך החל מאמצע העונה, הפכו הסלטיקס לאחת הקבוצות הטובות בליגה (6:26 ב-32 המשחקים האחרונים שלהם בעונה הסדירה), ומאמנם קיבל לא מעט מהקרדיט. "זו מכה אנושה עבור בוסטון, כי הוא עשה עבודה אדירה בעונה שעברה", אמר אחד הסקאוטים בליגה. אחרי הניצחון המפתיע על גולדן סטייט במשחק הראשון של סדרת הגמר, החמיא מרכוס סמארט לאיש על הקווים: "האנרגיה שלו מדבקת".

אל נעליו של יודוקה ייכנס עוזרו ג'ו מאצולה, בסך הכל בן 34, אך אהוב מאוד על ידי השחקנים. "אני אוהב את ג'ו, אני לא יכול להפסיק להחמיא לו", אמר ג'ייסון טייטום במהלך הפלייאוף אשתקד. "הרבה יותר נוח לו כמאמן, אפשר היה לראות את ההתפתחות שלו במהלך השנה. הוא עזר לי בצורה בלתי רגילה כשחקן וכאדם".

"כולם מעריכים את הדברים שהוא מביא לקבוצה, אני שמח שהוא איתנו". "כשנכנסתי לתפקדתי דיברתי עם כל האנשים בארגון", אמר יודוקה אשתקד, "דיברתי גם עם שחקנים, וג'ו זכה למחמאות רבות. לא ממש הכרתי אותו, אבל השחקנים מאוד העריכו אותו. היה קונצנזוס סביבו".

לפני מספר חודשים אף התראיין מאצולה לתפקיד המאמן הראשי של יוטה, אך הפסיד במירוץ לעוזרו הבכיר של יודוקה בסלטיקס - וויל הארדי. הארדי ניסה לקחת את חברו איתו, אך מאצולה בחר להישאר בסופו של דבר בבוסטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עוזר מאמן בוסטון סלטיקס ג'ו מאצולה. Ethan Miller, GettyImages
מוערך אך צעיר. מאצולה/GettyImages, Ethan Miller

מאט בארנס טוען: זה סיפור מכוער מאוד

"זה הרבה יותר גרוע ממה שאתם חושבים"

אז מה באמת קרה שם? בתקשורת האמריקאית מניחים שמדובר בקצת יותר מיחסי מין אסורים, על רקע העונש החמור. אתמול שחקן העבר מאט בארנס, שהפך לבלוגר פופולרי, טען שהעונש מופרז מאוד וביקר את הנהלת בוסטון מאחר שלדבריו יחסי מין "פנימיים" הם דבר שבשגרה: "שיחקתי הרבה זמן בליגה הזאת. כל אחד בליגה הזאת יגיד לכם שזה מצב נפוץ מאוד. זה לא חדש לאנשים שעובדים בקבוצות. ראיתי את זה קורה עם בעלים, מנהלים, מאמנים ושחקנים, רקדניות, מעסים, נשות יח"צ... זה ממש לא נדיר".

שעתיים לאחר מכן בארנס מחק את הפוסט, וחזר בו מהדברים, כשהוא טוען שהפרשה חמורה יותר משאנחנו מניחים. בארנס: "מאחר שאני חלק מהתקשורת, ומנסה לא להיות כמו כולם ומנסה לדווח בהגינות ועל פי העובדות - אתמול לא ידעתי את כל העבודותכ שהגנתי על יודוקה. כשנודע לי מה באמת קרה, מחקתי את הפוסט. כי המצב בבוסטון מסובך, מלוכלך, זה עמוק, זה מכוער פי 100 ממה שחשבנו, בגלל זה מחקתי. מה שקרה, אני לא יכול לתמוך בזה. לא תפקידי לספר לכם מה היה. אבל בגלל זה מחקתי את זה, כי מיד אחרי הפוסט שלי התקשר אליי מישהו שיודע את העובדות. זה מכוער מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully