וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיקה ליאניס, נאום מרגש וניצחון סנסציוני: פוצקו כובש את אירופה

עודכן לאחרונה: 12.9.2022 / 13:52

כשחקן הוא "התנהג כמו אידיוט", כמאמן הוא צבעוני לא פחות, וכעת, לאחר ההרחקה, הבכי על הקווים, הקפיצה על יאניס והניצחון המדהים על סרביה, כל היבשת מדברת עליו. "זה הניצחון הגדול בתולדות איטליה", אמר. שחקניו הסבירו את סוד הקסם: "עבורנו הוא כמו עוד שחקן"

קליפ סיכום היום בספורט, 12.9/ספורט1

עם כל הכבוד ללוקה דונצ'יץ' ויאניס אנטטוקומפו, אחת ההצגות האישיות הגדולות ביותר ביורובאסקט הגיעה אמש (ראשון) דווקא ממאמן - מאמן נבחרת איטליה ג'אנמרקו פוצקו.

על פניו, המשימה של האיטלקים בשמינית הגמר היתה כמעט בלתי אפשרית - להתגבר אולי על השחקן הטוב בתבל ניקולה יוקיץ' ונבחרת סרביה. אחת הפייבוריטיות לזהב פתחה יתרון בן 11 נקודות ברבע הראשון, בשני הוא צמח ל-14 ובשלישי, כשאיטליה הורידה ל-61:57, היא איבדה את מאמנה שהורחק בעבירה טכנית שנייה. דווקא אז, המומנטום החליף צד - האזורי פתחה את הרבע המכריע בריצת 2:16 וטסו לסנסציה של ממש - 86:94.

לאחר המשחק סיפק פוצקו הצבעוני אולי את הרגע הגדול ביותר בטורניר עד כה, כשרץ במסדרון בדרך לחדר ההלבשה, צרח מרוב אושר, וכשראה את יאניס אנטטוקומפו בדרכו לעלות לפרקט לשמינית הגמר של יוון, קפץ על הגריק פריק ונישק אותו. "אני אוהב אותך יאניס", אמר לו."הוא בחור כזה נחמד", סיפר המאמן הנרגש. "קפצתי עליו, נישקתי אותו, הוא באמת בחור מאוד נחמד".

כשהורחק באמצע הרבע השלישי, היה פוצקו עם דמעות בעיניים. הוא חיבק את שחקניו והלך להתנחם בזרועות חברו הטוב פרדראג דנילוביץ', כיום נשיא התאחדות הכדורסל הסרבית. "אני אוהב את השחקנים שלי", אמר המאמן האיטלקי. "כשיצאתי מהמשחק בכיתי, הלכתי לבכות על הכתף של סאשה דנילוביץ', הוא אח שלי, ולא הוצאתי מילה. לשחקנים שלי אמרתי, 'אל תדאגו, חבר'ה. אתם נלחמים גם על הספסל ואני אוהב את זה'. לא רציתי שידאגו".

והם אכן לא דאגו. יומיים לפני המשחק, כשנקבע הדייט של איטליה עם סרביה בשמינית הגמר, אמר פוצקו: "סרביה נבחרת אדירה, אבל עם חבורת השחקנים הזו שלי, אנחנו מוכנים להכל". בקיץ שעבר, עם רומאו סאקטי על הקווים, הדיחו הרוסונרי את הסרבים בטורניר הקדם-אולימפי, אך אז היתה היריבה ללא ניקולה יוקיץ'. הפעם מדובר בנבחרת שדרסה את כל יריבותיה בשלב הבתים, ונראתה כמעט בלתי פגיעה.

"הרחקתו של ג'אנמרקו נגעה בנו", אמר מרקו ספיסו, שקלע 19 מ-22 הנקודות שלו ב-20 הדקות האחרונות. "הוא אמר לנו, 'נצחו בשבילי'. יצאנו יחד ועשינו בדיוק את זה, כי זה מגיע לו". אכילה פולונארה הסכים: "כשהוא עזב את הפרקט קיבלנו הרבה אנרגיה, וידענו שצריך לנצח בשבילו. הוא כבר חבר לקבוצה עבורנו. הוא מאמן, אבל הוא כמו חבר לקבוצה".

"היממנו את העולם", אמר פוצקו אחרי הניצחון הענק. "ייתכן שזה היה המשחק הכי גדול בתולדות הכדורסל האיטלקי, הראשון היה כששיחקתי עם הנבחרת בחצי גמר הטורניר האולימפי ב-2004 וניצחנו את ליטא. אבל זה משחק גדול יותר, כי שיחקנו עם לב. מעולם לא ראיתי שחקן כמו יוקיץ'". כמו כן, בסיום המשחק, התלוצץ פוצקו שייתן את כרטיס האשראי שלו לשחקניו: "הם יכולים לעשות מה שהם רוצים איתו".

אדוארדו קסאלונה, עוזרו של פוצקו שנכנס לנעליו עם ההרחקה, הסביר כמה חשוב המאמן הראשי לשחקניו: "הוא לא ייאמן, כי יש לו חיבור מדהים עם השחקנים. הם משחקים עבורו. אף אחד לא יכול להיות דומה לו".

את הג'וב קיבל פוצקו לפני כשלושה וחצי חודשים. ב-2012 החל את קריירת האימון שלו, אחרי קריירת משחק נפלאה - גם כשחקן, היה צבעוני מאוד:

"סבלתי הרבה כדי לקבל את החולצה הזו", אמר, על סף בכי, עם הצגתו בנבחרת איטליה. מעט קודם לכן אפילו כמועמד להפועל חולון, לאחר שזו פיטרה את מאוריציו בוסקאליה, אולם בסופו של דבר גיא גודס הוא זה שקיבל את המינוי. בשנים האחרונות ביסס פוצקו את מעמדו כאחד המאמנים המרתקים ביבשת, לאחר שהוליך את ססארי לזכייה באליפות איטליה. כך, אגב, הוא נראה לאחר הפסד לנימבורק:

"שיחקתי כדורסל יותר מ-30 שנה, ואני הייתי האידיוט שמנסה להדליק את הקהל ולעשות דברים מטומטמים", אמר לפני מספר שבועות לתקשורת האיטלקית. "אני יודע שאולי נראיתי מטומטם. לעתים עשיתי טעויות ואני אמשיך לטעות למשך שארית חיי, כי זה האדם שאני".

איטליה, שאיבדה רגע לפני הטורניר את כוכבו הגדול דנילו גלינארי, תקווה להמשיך במסע המפתיע שלה כשתפגוש ביום רביעי את צרפת ברבע הגמר. עם פוצקו על הקווים, כנראה שהכל אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully