וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסי, ניימאר ואמבפה מגיעים: מכבי חיפה בבית ח' עם פ.ס.ז', יובנטוס ובנפיקה

עודכן לאחרונה: 25.8.2022 / 22:02

אלופת ישראל הייתה השם הלפני אחרון שנשלף בהגרלה ונכנסה לבית אטרקטיבי עם אלופת צרפת עתירת הכוכבים, האימפריה מטורינו וקבוצת הפאר מפורטוגל. המשחקים בין 6 בספטמבר ל-2 בנובמבר. הכירו את היריבות

אנשי מכבי חיפה מגיבים להגרלת ליגת האלופות/עריכה: ליר שפיגל

פריז סן ז'רמן, יובנטוס ובנפיקה - אלה שלוש היריבות של מכבי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות. ההגרלה נערכה הערב (חמישי) באיסטנבול, טורקיה, ושם נקבע כי אלופת ישראל, שנכללה בין 32 הבכירות בפעם השלישית בתולדותיה (לראשונה מאז 2009) ושובצה בדרג הרביעי אחרי שהדיחה בפלייאוף את הכוכב האדום בלגרד, תשחק בבית ח' המפחיד.

שלב הבתים ייצא לדרך ב-6 בספטמבר ויסתיים ב-2 בנובמבר, מוקדם מהרגיל, זאת בשל פתיחת המונדיאל מאוחר יותר באותו חודש. שתי הראשונות מכל בית יעלו לשמינית הגמר, השלישית תנשור לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית והאחרונה תסיים את דרכה באירופה.

יא יא טורה שולף את הפתק של מכבי חיפה, הגרלת ליגת האלופות. OZAN KOSE/AFP, GettyImages
יאיא טורה עם הפתק של מכבי חיפה בהגרלה/GettyImages, OZAN KOSE/AFP

כל הבתים

בית א': אייאקס, ליברפול, נאפולי, ריינג'רס

בית ב': פורטו, אתלטיקו מדריד, באייר לברקוזן, קלאב ברוז'

בית ג': באיירן מינכן, ברצלונה, אינטר, ויקטוריה פלזן

בית ד': איינטרכט פרנקפורט, טוטנהאם, ספורטינג ליסבון, מארסיי

בית ה': מילאן, צ'לסי, רד בול זלצבורג, דינמו זאגרב

בית ו': ריאל מדריד, ר.ב. לייפציג, שחטאר דונייצק, סלטיק

בית ז': מנצ'סטר סיטי, סביליה, בורוסיה דורטמונד, קופנהאגן

בית ח': פריז סן ז'רמן, יובנטוס, בנפיקה, מכבי חיפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הכירו את היריבות

הגרלת ליגת האלופות. OZAN KOSE/AFP, GettyImages
הגרלת ליגת האלופות/GettyImages, OZAN KOSE/AFP

פריז סן ז'רמן

היסטוריה: המועדון הפריזאי נוסד רק ב-1970, זכה באליפות ראשונה ב-1986 והתגאה בעיקר בזכייה בגביע המחזיקות ב-1996 עם לואיס פרננדז כמאמן, לפני שעלה לגדולה בעקבות ההשתלטות הקטארית ב-2011 שהפכה אותו לאחד העשירים בעולם. בעידן הקטארי זכתה פ.ס.ז' בשמונה אליפויות והשתוותה לסנט אטיין כשיאנית המדינה, אבל את חלום ליגת האלופות טרם הגשימה והשיא הוא הגמר ב-2020.

אצטדיון: פארק דה פראנס הקומפקטי הוא ביתה של פ.ס.ז' מאז 1974 ומכיל כיום 47,929 מקומות. הוא אירח את גמר היורו בו זכתה צרפת ב-1984 ושישה משחקים במונדיאל 1998, וגם את המשחק הכי מפורסם של נבחרת ישראל, עם ה-2:3 הבלתי נשכח על הטריקולור באוקטובר 1993.

מאמן: כריסטוף גאלטייה מונה בקיץ במקום מאוריסיו פוצ'טינו ועליו מוטלת המשימה האירופית. המאמן בן ה-56, יליד מארסיי שגדל כאוהד היריבה המושבעת, עשה שנים ארוכות בסנט אטיין ולאחר מכן שיקם את ליל והוביל אותה לאליפות סנסציונית על חשבון פ.ס.ז' ב-2020/21. בעונה שעברה הדריך את ניס ונותר מאוכזב עם פספוס הכרטיס לליגת האלופות והפסד בגמר הגביע, אבל האלופה כל כך רצתה אותו עד שפיצתה את ניס בכ-10 מיליון יורו כדי להחתימו לשנתיים.

כוכבים: ליאונל מסי, ניימאר וקיליאן אמבפה גם יחד - מה עוד אפשר לבקש? למרות כל השמועות והתחזיות, השלישייה הזו נשארה יחד ואמורה להביא את התואר האירופי לעיר האורות. שינוי ההיררכיה הפך רשמי בקיץ עם החוזה החדש שקיבל אמבפה ומערכת היחסים המשולשת עוד תעורר עניין רב. פרט אליהם יש את אלוף אירופה ג'אנלואיג'י דונארומה בשער, סרחיו ראמוס המעוטר לצד הקפטן מרקיניוס ופרסנל קימפמבה במרכז ההגנה, מגנים נמרצים כמו אשרף חכימי ונונו מנדס, מרקו וראטי שסגר עשור במועדון ונותר השריד האחרון מתחילת העידן הקטארי, הפורטוגלים החדשים ויטיניה ורנאטו סאנצ'ס, ועוד ועוד.

פתיחת העונה: 21 שערים בארבעה משחקים רשמיים כבשה עד כה אלופת צרפת. זה התחיל עם 0:4 על נאנט במשחק אלוף האלופים בבלומפילד, נמשך עם חמישיות לרשת קלרמון ומונפלייה בליגה והגיע לשיא ביום ראשון עם 1:7 דורסני במגרשה של האלופה הקודמת ליל. אמבפה השווה את שיא השער המהיר בתולדות הליגה וחגג שלושער, אבל עד כה ניימאר הוא השחקן החם עם חמישה שערי ליגה ושישה בישולים.

הקשר הישראלי: פ.ס.ז' סיפקה כאן הצגה לפני פחות מחודש בסופר קאפ הצרפתי והייתה פה גם שנה לפני כן, אבל הזיכרון הרחוק הוא מתוק הרבה יותר. מכבי חיפה הדהימה את הפריזאים עם קאמבק אדיר ו-2:3 בגביע המחזיקות ב-1998, אחרי 1:1 בפארק דה פראנס. הפועל תל אביב הכתה בהם שוב עם 2:4 בפריז בשלב הבתים של גביע אופ"א ב-2006 וגם מכבי תל אביב רשמה ניצחון יוקרתי 3:4 בפלייאוף הליגה האירופית, אך הודחה בעקבות הפסד 2:0 במשחק הראשון. מוטל'ה שפיגלר שיחק בקבוצה בתחילת דרכה וכבש 10 שערים ב-1973/74.

שחקני פריז סן ז'רמן ניימאר, ליאונל מסי, מרקו וראטי. קובי אליהו
חוזרים לעוד ביקור בישראל. ניימאר, ליאונל מסי ומרקו וראטי/קובי אליהו

יובנטוס

היסטוריה: הגברת הזקנה היא שיאנית האליפויות באיטליה עם 36 זכיות בסקודטו ועוד 14 גביעים ב-124 שנות קיומה. באליפות אירופה היא זכתה פעמיים, כשהאחרונה הייתה ב-1996, אך מאז המועדון שנמצא בבעלות משפחת אניילי הפסיד לא פחות מחמש פעמים בגמר.

אצטדיון: ב-2009 שיחקה מכבי חיפה באצטדיון האולימפי בטורינו, אבל שנתיים לאחר מכן נחנך יובנטוס סטדיום ובו מארחת כיום הקבוצה. האצטדיון מכיל 41,507 מקומות ואירח את גמר הליגה האירופית ב-2014 ואת גמר ליגת האומות ב-2021.

מאמן: מסימיליאנו אלגרי בן ה-55 הוביל את יובנטוס לחמש אליפויות רצופות בקדנציה הקודמת שלו והפסיד פעמיים בגמר ליגת האלופות, כשבשנה שעברה חזר אחרי שנתיים בהן ישב בבית. הוא לא הצליח לקטוף עוד אליפות והסתפק בכרטיס לצ'מפיונס. אלגרי נחשב לאחד המאמנים הבכירים באיטליה ובעברו גם אליפות אחת עם מילאן.

כוכבים: אלוף העולם פול פוגבה חזר בקיץ לקדנציה שנייה במועדון וינסה להחזיר את יובנטוס לגדולתה בעזרת אנחל די מריה שהצטרף גם הוא בקיץ מפ.ס.ז' אותה יפגוש כעת, כשאליו צפוי לחבור ביום ראשון בן ארצו לאנדרו פארדס. מלך השערים הוא הסרבי דושאן ולאחוביץ', הקפטן לאונרדו בונוצ'י הוא מנהיג ההגנה ובקבוצה נמצאים גם מנואל לוקאטלי ופדריקו קייזה מנבחרת איטליה, חואן קואדרדו מנבחרת קולומביה ודנילו ואלכס סנדרו מנבחרת ברזיל.

פתיחת העונה: בשני המחזורים שנערכו עד כה, יובנטוס לא ספגה שער. היא הביסה 0:3 את ססואולו בבית במחזור הפתיחה וסיימה ב-0:0 עם סמפדוריה ביום שני האחרון.

הקשר הישראלי: זו הפעם השלישית שיובנטוס מגיעה לישראל במסגרת שלב הבתים. ב-2004 סיימה כאן ב-1:1 מול מכבי תל אביב וניצחה 0:1 בבית, וב-2009 ניצחה פעמיים את מכבי חיפה 0:1. עוד לפני כן, הביאנקונרי ביקרו כאן ב-1992 למשחק ראווה מוזר מול מכבי תל אביב מחוזקת.

*** יובנטוס ופ.ס.ז' נפגשו ביניהן שמונה פעמים בגביעי אירופה, אבל זה לא קרה מאז הסופר קאפ האירופי ב-1997, אז הביאנקונרי ניצחו 1:3 בבית ו-1:6 בחוץ. בכלל, יובה בלתי מנוצחת בשמונת המפגשים הללו וניצחה בששת האחרונים.

פיטר מסיללה שחקן מכבי חיפה מול מאורו קמוראנסי שחקן יובנטוס. ברני ארדוב
בפעם הקודמת יובנטוס ביקרה ברמת גן וניצחה. מאורו קמוראנסי לפני פיטר מסיללה ב-2009/ברני ארדוב

בנפיקה

היסטוריה: הנשרים מליסבון מעולם לא ירדו ליגה ושייכים למועדון "שלוש הגדולות" של פורטוגל, לצד פורטו וספורטינג. בנפיקה היא שיאנית האליפויות עם 37 זכיות (האחרונה ב-2019) ועם 26 גביעים, אך בעונה הקודמת סיימה רק במקום השלישי. היא גם הייתה אלופת אירופה פעמיים ברציפות בתחילת שנות ה-60', בימיו של אוזביו האגדי.

אצטדיון: אסטדיו דה לוז (אצטדיון האור) הוא ביתה של בנפיקה מאז 2003 ומכיל 64,642 מקומות. באצטדיון הזה נערך גמר יורו 2004 וכן הגמרים של ליגת האלופות ב-2014 ו-2020. בנוסף, ה-2:8 המפורסם של באיירן מינכן על ברצלונה היה שם בתקופת הקורונה לפני כשנתיים (רבע גמר ליגת האלופות).

מאמן: שחקן העבר רוי קוסטה הוא נשיא המועדון ובקיץ החליט להביא את רוג'ר שמידט, מי שאימן את ערן זהבי בפ.ס.וו איינדהובן. הגרמני בן ה-55 היה כדורגלן די אלמוני, אך כמאמן עשה חיל ברד בול זלצבורג וממנה התקדם לבאייר לברקוזן. אחרי חוזה עתק בבייג'ינג גואן הסינית, שמידט הגיע במרץ 2020 לפ.ס.וו, זכה איתה בגביע ההולנדי ונדד לפורטוגל בקיץ.

כוכבים: אחרי מכירתו של החלוץ דרווין נונייס לליברפול, בנפיקה נשענת בעיקר על שחקן הנבחרת רפא סילבה שהבקיע 19 שערים בעונה שעברה ועל הלהיט החדש גונסאלו ראמוס. את ההגנה מנהיגים הקפטן הוותיק ניקו אוטאמנדי והבלם הבלגי יאן ורטונגן, כשבקיץ הצטרפו הקשרים אנסו פרננדס מריבר פלייט ודויד נרס משחטאר דונייצק. שמות בולטים נוספים: ז'ואאו מריו, רומן ירמצ'וק ויוליאן וייגל.

פתיחת העונה: עידן שמידט החל בצורה מושלמת, עם ארבעה ניצחונות במוקדמות ליגת האלופות (פעמיים על מיטיולנד הדנית ופעמיים על דינמו קייב) ועוד שני ניצחונות ללא ספיגה בליגה. ראמוס מוביל עם חמישה שערים עד כה וסילבה ופרננדס הוסיפו שלושה כל אחד.

הקשר הישראלי: בנפיקה הפסידה בשני הביקורים שלה בישראל - 4:2 לבית"ר ירושלים במוקדמות ליגת האלופות ב-1998 וגם 3:0 להפועל תל אביב ב-2010 עם צמד של ערן זהבי ואחד של דוגלאס דה סילבה. בשני המקרים הללו, ניצחה במשחקי הבית (0:6 מוחץ על הירושלמים, 0:2 על האדומים מתל אביב).

ערן זהבי שחקן הפועל תל אביב מול פאביו קונטראו שחקן בנפיקה. קובי אליהו
הוא כבש צמד מול בנפיקה. ערן זהבי ב-2010/קובי אליהו

מועדי שלב הבתים

מחזור ראשון: 6-7 בספטמבר

מחזור שני: 13-14 בספטמבר

מחזור שלישי: 4-5 באוקטובר

מחזור רביעי: 11-12 באוקטובר

מחזור חמישי: 25-26 באוקטובר

מחזור שישי: 1-2 בנובמבר

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully