וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשבאג'ו הכשיל את נמני וטראפטוני התלהב מזוהר: היום לפני 30 שנה

עוד לפני הביקורים שלה בישראל במסגרת ליגת האלופות, יובנטוס נחתה כאן ב-1992 למשחק ראווה מוזר, בו אלי אוחנה, כוכבי הפועל פתח תקוה ומגן הפועל תל אביב לבשו את מדי מכבי תל אביב

תקציר: הפועל חדרה - מכבי תל אביב 2:0/ספורט1

יובנטוס עסוקה היום (חמישי) באיסוף השברים אחרי הדחה נוספת מליגת האלופות, בפעם השלישית ברציפות בשמינית הגמר, בידי קבוצה נחותה ממנה. באותו תאריך לפני 30 שנה, ב-17 במרץ 1992, הייתה הגברת הזקנה בעיצומו של ביקור מוזר בישראל.

הרבה לפני המפגשים עם מכבי תל אביב (2004) ומכבי חיפה (2009) במסגרת ליגת האלופות, יובנטוס הוזמנה ב-1992 למשחק ראווה, כחלק מטקס בחירת השחקן המצטיין של העונה הסדירה בליגה הלאומית (הראשונה דאז). האימפריה מטורינו אמורה הייתה לפגוש את נבחרת ישראל, אבל כשנחתה בארץ הקודש גילתה כי תשחק בכלל מול מוליכת הליגה מכבי תל אביב.

רוברטו באג'ו עם סלבטורה "טוטו" סקילאצ'י שחקני יובנטוס 1991. Alessandro Sabattini, GettyImages
כבשו באצטדיון רמת גן. רוברטו באג'ו עם טוטו סקילאצ'י/GettyImages, Alessandro Sabattini

האיטלקים התרעמו על השינוי וכדי להרגיעם הובהר להם כי יפגשו את "נבחרת כוכבי הליגה". בפועל, זו הייתה מכבי תל אביב מחוזקת בחמישה שחקנים - אלי אוחנה (בית"ר ירושלים, אז בליגה הארצית), אלון חזן, ניר לוין ורפי כהן השוער (הפועל פתח תקוה) ואחמד מוסא (הפועל תל אביב) - שעוד ביצעה רוטציה נרחבת כדי לא לסכן שחקנים לפני פתיחת הפלייאוף העליון. האלתור הזה לא ריצה כנראה גם את הקהל, שכן רק 17 אלף צופים הטריחו עצמם לאצטדיון רמת גן.

לביקור הראשון שלה בישראל הגיעה יובנטוס מיד אחרי הניצחון 0:2 על קרמונזה וכשהיא במקום השני בסרייה A, במרדף אחר מילאן הגדולה. המאמן ג'ובאני טראפטוני חגג יום הולדת 53 בתל אביב, הבטיח להציג את ההרכב החזק ביותר שלו וכך אכן עשה, כשהציפייה הייתה להצגה נוסח מארסיי, שביקרה בארץ כחודשיים לפני כן והביסה 2:5 את נבחרת ירושלים במשחק החניכה של אצטדיון טדי.

פתיחת המשחק נתנה תחושה שזה אכן מה שיהיה, וכבר בדקה החמישית טוטו סקילאצ'י הכניע את אלכסנדר אובארוב. אחד מגיבורי נבחרת איטליה במונדיאל 90' עוד נעצר פעמיים בקורה וכך גם פאולו די קאניו, עד שבא הסופרסטאר רוברטו באג'ו וסובב כדור חופשי אל הרשת בדקה ה-31. ארבע דקות לאחר מכן, אותו באג'ו הכשיל את אבי נמני ספק בתוך הרחבה, והשחקן שנבחר למצטיין של הליגה הסדירה דייק מהנקודה הלבנה מול סטפנו טאקוני וצימק ל-2:1. אברהם גרנט שיתף את כל שחקניו במחצית השנייה וב-20 הדקות האחרונות גם הקהל החל לנטוש את היציעים.

עוד בוואלה

באיטליה קוטלים את יובנטוס, אלגרי זועם: "נכשלנו? זה שקר"

לכתבה המלאה
אבי נמני חוגג אליפות של מכבי תל אביב בעונת 1991/92. לשימוש חד פעמי!. עדי אבישי, באדיבות ארכיון מעריב, מעריב
מכבי תל אביב המשיכה לאליפות שקטעה בצורת ארוכה. אבי נמני בחגיגות ב-1992/מעריב, עדי אבישי, באדיבות ארכיון מעריב

עבור מכבי תל אביב זו הייתה עוד הכנה לליגה וגם טעימה לקראת העתיד לבוא, שכן בקיץ 1992 נכנסו הקבוצות הישראליות למעגל המשחקים של מפעלי אופ"א. יובנטוס באה כמובן בשביל הכסף והתרגשה לקראת הביקור בבית לחם, אבל לא שכחה לפרגן למארחים והמאמן טראפטוני שיבח בסיום את איציק זוהר ("כישרון גדול עם טכניקה אישית גבוהה מאוד, רק שההצלחה לא תעלה לו לראש") וגם את החיזוק החד-פעמי מהפועל תל אביב, המגן אחמד מוסא ("מספר 3 מאוד מצא חן בעיניי").

הרכבים: מכבי תל אביב - יובנטוס 1992. ., צילום מסך
הרכבי הקבוצות/צילום מסך, .

פרט למחמאות מטראפטוני, זוהר זכה גם בפרס הגדול במשחק - החולצה של באג'ו - ובהשראתו חזר חד לפלייאוף העליון. יחד עם נמני, אבי כהן הירושלמי, אלי דריקס, ניר קלינגר והאחרים, סיפקה מכבי תל אביב פלייאוף דורסני (שבעה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ו-28 שערים) בדרך לאליפות מרשימה שקטעה בצורת של 13 שנים.

ויובנטוס? היא הסתפקה בסגנות בליגה והפסידה גם בגמר הגביע לפארמה, אבל תמיד יהיה לה את בית לחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully