וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסים גלוך: "לא אעשה פיצוץ מול מכבי ת"א, כל אבא היה עובר אז לחיפה"

5.7.2022 / 6:45

אחרי ההצלחה בנבחרת הנוער, אביו של אוסקר גלוך נזכר בתחילת הדרך של בנו בצהוב ומתייחס לעתיד ("במכבי ת"א מבינים שהוא צריך לצאת לאירופה, הוא מוכן") ולהצעת הירוקים בגיל 14: "הייתה מדהימה, אך אמרתי לאוסקר שהוא במועדון הטוב בארץ"

תקציר: נבחרת הנוער של ישראל - אנגליה 3:1/ספורט1

"לא יהיה לנו שום פיצוץ עם מכבי תל אביב", מבהיר בפניי מקסים גלוך כשאנחנו מתחילים לדבר אתמול. הוא חזר שלשום לארץ אחרי שטס רק לגמר היורו בליווי סוכנו של אוסקר גלוך, עורך הדין שחר גרינברג, ועוד באותו היום התייצב כרגיל למקום עבודתו באשדוד. הוא יודע שיש לו יהלום ביד. הוא מבין היטב שכל אירופה מדברת על הבן שלו, אבל הוא נשאר עם רגליים איתנות על הקרקע".

"מכבי תל אביב מכירה יותר טוב מכולם אותי ואת אוסקר ומי שמנסה לייצר כותרות שליליות ולכתוב על פיצוץ שבדרך, לא נמצא במקום הנכון. אם הייתי רוצה פיצוץ עם מכבי תל אביב, הייתי עושה אותו כבר לפני ארבע שנים כשמכבי חיפה באה והציעה לנו חוזה עצום לילד בן 14 כדי שנעבור לשם. אני לא עשיתי עם החוזה הזה דבר. לא ביקשתי ממכבי תל אביב להשוות לי את התנאים. כל אבא היה לוקח את הבן שלו במקומי בגיל 14, אחרי ההצעה שקיבלתי ממכבי חיפה. אבל אני אמרתי שאני נשאר במכבי תל אביב, במועדון שקיבל את אוסקר בגיל 5. באנו מהעיר רחובות בגיל 5 לקרית שלום. רבע שעה בבית הספר לכדורגל של מכבי שעריים הספיקה לי להחליט שאני לוקח את אוסקר כשהוא רק בן 5 לקרית שלום".

"עד גיל 13 נסעתי איתו לכל אימון. גשם, שמש, שרב - אני על הגדר בקרית שלום. שם בצד את הקרייירה האישית שלי ומסתפק בעסק קטן שהקמתי בשתי הידיים באשדוד והולך אחרי הילד הבכור שלי. תאמין לי שהאימונים זה החלק הקל. הנסיעות האלה לכל אימון בקרית שלום עד שאוסקר היה בן 13 והתחיל לנסוע לבד באוטובוס מרחובות לצומת חולון ומשם ברגל לקרית שלום, היו החלק הקל בסיפור. עברנו הרבה קשיים והרבה מהמורות, כי אני זיהיתי את הכישרון הנדיר שלו בגיל מאוד קטן. בגלל זה גם החלטתי שהוא ישחק רק במכבי תל אביב. וכשהוא גדל אוסקר רצה רק מכבי תל אביב ואני לא שוכח את זה. כשמכבי חיפה רצו אותו לפני גיל 15, יכולתי לשים טופס ולעבור בלי לשאול איש ובאמת שההצעה מחיפה היתה מדהימה. לא רצתי אחרי הכסף. נשארנו כי אוסקר אהב להיות במכבי תל אביב וגם היום הוא אוהב את מכבי תל אביב. אני לרגע לא מזלזל במכבי תל אביב. תמיד אהבתי את המועדון ותמיד אמרתי לאוסקר שהוא במועדון הכי טוב בארץ. אף אחד לא יוכל להגיד ממכבי תל אביב שאני הולך נגדם".

אוסקר גלוך שחקן מכבי תל אביב עם ג'וש כהן שוער מכבי חיפה. אריאל שלום
סירב לירוקים בגיל 14. גלוך מול מכבי חיפה/אריאל שלום

נראה בימים האחרונים שאתם מתחילים לשווק בצורה אגרסיבית את השאיפה לעזוב בכל מחיר הקיץ ויש כאלה בקהל שמתחילים כבר לפתח אנטי כלפי אוסקר בגלל הבוטות הזו.

"ברור לי שיהיו אוהדים שיכעסו שאוסקר ואני רוצים להתקדם לאירופה, כמו שיש אוהדים רבים שאומרים לאוסקר 'כל הכבוד' ומאחלים לו להצליח אפילו שהם רוצים שהוא ישאר ויעזור למכבי תל אביב להחזיר לעצמה את האליפות. אתה לא יכול לרצות את כולם ולא יכול להיות טוב עם כולם. יש כאלה שיגידו שאוסקר צריך לצאת, יש אחרים שיגידו שאוסקר צריך לשחק עם זהבי ואחרים יגידו שאוסקר צריך לעבור שנה אצל איביץ'. מה שלא נעשה, הקהל לא יהיה מרוצה".

מכבי תל אביב מציבה תג מחיר מאוד גבוה עבורו מה שעשוי להקשות על המעבר.

"אני חושב שמכבי תל אביב עברה תהליך תוך כדי הטורניר. אני חושב שבתחילת הטורניר או בסוף העונה שעברה, מכבי תל אביב חשבה שאוסקר צריך להישאר בכל מחיר. אני מרגיש שהיום, אחרי מה שאוסקר הראה שם בטורניר מול השחקנים הכי טובים בעולם בגילו, גם במכבי תל אביב מבינים שהוא צריך לצאת".

מה אתה רוצה?

"אני תמיד מכבד את המועדון שנתן כל מה שאפשר לילד שלי. בחיים לא רבתי עם איש במכבי תל אביב. הם בחיים לא שמעו ממני. לא התווכחתי ולא התערבתי. לא דיברתי עם המאמנים ולא עם ההנהלה. בחיים לא הייתי במשרדים. הייתי רק עם הילד, עומד מחוץ לכתלי המועדון. עכשיו ברור שאני רוצה שהילד שלי יתקדם. אוסקר מוכן לצאת. אם הוא לא היה מוכן, הייתי אומר את זה. אבל אני מבין כדורגל. הייתי בעצמי שחקן במולדובה ועד היום אני משחק כאן בארץ בליגה לוותיקים ואני יודע בוודאות שאוסקר מוכן לצאת".

אגב, בינתיים כדאי שישפר את האנגלית כדי שיהיה לו יותר קל עם השחקנים בחו"ל.

"כשהוא יעבור לאירופה, הוא ילמד מהר מאוד לדבר אנגלית כי לא תהיה לו ברירה. אין לו זמן היום למורים פרטיים. אני כמעט לא רואה את הילד. הוא כל הזמן בטיסות ובטורנירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מקסים גלוך עם הסוכן שחר גרינברג. יניב טוכמן
"מכבי תל אביב מדברת עם הסוכן". מקסים גלוך עם עו"ד שחר גרינברג/יניב טוכמן

מישהו ממכבי תל אביב כבר דיבר איתך ישירות?

"איתי עדיין לא. (סוכנו של השחקן) עו"ד שחר גרינברג מדבר איתם ואנחנו ניפגש איתם אם תהיה הצעה. לא יהיה שום פיצוץ עם מכבי תל אביב. כשתגיע הצעה, אני אחשוב מה לעשות ומה הכי טוב בשביל אוסקר. לא נצא לכל מקום, אלא נרצה ללכת למקום שנדע שהמאמן ייתן לו לשחק וייתן לו להתפתח".

הוא חזר להתאמן בינתיים לבד עד שמכבי תל אביב תשוב ממחנה האימונים בהולנד?

"לא, הוא לא יכול. הם פירקו לו את הקרסול. כל כף הרגל שלו נפוחה לגמרי. אני לא יודע מהיכן היו לו הכוחות להמשיך לשחק אחרי שהאנגלי פירק אותו. עכשיו הוא במנוחה מוחלטת עד שמכבי תל אביב תחזור לארץ".

חייב לשאול מאיפה הבאת את השם אוסקר?

"אהבתי את השם הזה תמיד ואמרתי שאם יוולד לי בן אקרא לו אוסקר. לבן השני קראנו כבר בשם עברי לגמרי, אייל. ולבת שנולדה שלישית שוב חזרנו ללועזי ונתנו לה את השם אשלי. אייל ואשלי עושים אומנויות לחימה כמו שאוסקר עשה. אשלי קראטה ואייל איגרוף תאילנדי".

אוסקר גלוך שחקן נבחרת הנוער של ישראל. רויטרס
מצליח להתנתק מההמולה. גלוך חוגג בגמר אליפות אירופה/רויטרס

איך אוסקר מצליח לנתק את עצמו מכל ההמולה סביבו ולעלות לכל משחק כרגיל?

"ראשית הוא באמת יודע להתנתק מהכל ולא קורא את הדברים. מעבר לזה, אותו לא מעניין אם הוא משחק בגמר היורו עד גיל 19 או בבית ספר קציר ברחובות על הבלטות שם הוא לקח בגיל 14 את אליפות הארץ, לפני שעבר למקווה ישראל. אוסקר בא לשחק. הוא לא חושב על זה שמדובר בגמר. בבית הספר קציר הוא לקח גביע כשבגמר הם ניצחו 0:7. המאמן אז בא אלי בריצה ואמר לי: 'אני שנים מאמן בני נוער. מעולם לא ראיתי ילד כזה. מעולם לא ראיתי שחקן כזה'".

הוא נשאר צנוע?

"לא תראה בחיים את אוסקר מרים את האף".

נתת לו חינוך סובייטי זכר לזה שבאת ממולדובה?

"חינוך סובייטי יותר מסובייטי. מה שאוסקר עבר אף ילד בארץ לא עבר. הוא מצליח כי הוא קר רוח. הוא יודע להתנתק ויש לו ביטחון. בנינו את זה עם השנים".

עם מי הוא היה בחדר בטורניר?

"עם לוגסי. הם לא חברים בקבוצה כי לוגסי ממכבי פתח תקווה. אני זוכר אותם עוד כילדים קטנים. שניהם היו שחקנים מצטיינים כבר בגיל צעיר".

מקסים גלוך. יניב טוכמן
"גם גולדהאר ירוויח". מקסים גלוך/יניב טוכמן

מה יקרה אחרי שמכבי תל אביב תשוב מהולנד?

"מה זאת אומרת? אוסקר יחזור לאימונים במכבי תל אביב. זה ברור".

מה המחיר הריאלי שמכבי תל אביב יכולה לקבל עבורו?

"שמע, אם אוסקר היה ארגנטינאי או פורטוגלי היו יכולים לבקש והיו מקבלים גם 30 מיליון יורו. זרקו סכום של 10 מיליון יורו ואני לא חושב שיקבלו כי אוסקר ישראלי, אבל 5 עד 6 מיליון יורו יכולים לקבל".

וימכרו?

"מיטש גולדהאר הוא איש עסקים. הוא לא בא עכשיו ואומר שהוא ישאיר אותו בכוח. מיטש מבין שהוא גם ירוויח בעסקאות הבאות".

הם ישאירו אחוזים לעצמם בוודאות.

"ברור. אני בטוח שמיטש לא יעשה נזק ולא ישאיר אותו בכוח. אם תבוא הצעה הוגנת, אני בטוח שמכבי לא תעמוד בדרכנו. אוסקר בשל לצאת".

כשהוא ייסע לחו"ל, הוא יהיה שם לבד לגמרי?

"אם יהיה צריך, אני אעזוב את העבודה ואסע איתו".

מלאדן קרסטאיץ' מאמן מכבי תל אביב עם אוסקר גלוך. אריאל שלום
האיש שנתן לו את הצ'אנס. גלוך עם קרסטאיץ'/אריאל שלום

אם לא תבוא הצעה טובה למכבי תל אביב?

"אז הוא ישאר במכבי תל אביב. אין שום בעיה. מכבי תל אביב זה המועדון הכי טוב בארץ והם משחקים באירופה. הוא גם יתפתח פה. אם הייתי נגד מכבי, כבר מזמן הייתי לוקח אותו. כל ההנהלה יודעת מי אני. אני לא אחד שעושה בלגאן ולא מחפש להתכסח. 13 שנה אני במכבי תל אביב ואני מרוצה מאוד עד עכשיו".

יש לו קטע לאוסקר שהוא מקפיץ קצת את הכדור ברגל שמאל ואז נותן את הבעיטה ברגל ימין ואז הכדור מקבל עוצמה. זה מכוון?

"אצל אוסקר הכל מכוון. אוסקר יודע בדיוק מה הוא עושה. אוסקר מסתכל שלושה מהלכים קדימה. אוסקר מצלם את המגרש בראש כל הזמן. הוא יודע בדיוק מה הוא רוצה מעצמו בכל מהלך. זה לא שיוצא לו ככה במקרה. הכל מכוון".

מלאדן קרסטאיץ' אמר כאן בריאיון אתמול שהוא מאוד שמח לראות שהבחירה באוסקר הוכיחה את עצמה.

"קראתי את הריאיון ושמחתי לראות שהוא מדבר ככה על אוסקר. החזקתי מאוד מקרסטאיץ'. הוא היה מנטור גדול מאוד לאוסקר. אף מאמן ישראלי לא היה עושה עבור אוסקר מה שקרסטאיץ' עשה. קרסטאיץ' לא ספר איש והלך עם מה שהוא ראה. הוא פתח לאוסקר את הדלתות. אוסקר הודה לו בסיום כשהוא עזב".

אגב אנחנו בתקשורת קוראים לו גלוך עם ניקוד של חולם מלא ודווקא הסרבים בראשות קרסטאיץ' קראו לו גלוך עם תנועת שורוק.

"דווקא הסרבים קראו לו בדיוק כמו שצריך לקרוא לו".

זה שהוא הימר עליו, מנע ממנו מעבר לקבוצה בליגה הלאומית.

"לא היינו עוברים לליגה הלאומית. אוסקר היה עולה ישר לבוגרים בכל מקרה. אמרתי לאורך כל הדרך שהוא יעבור מהנוער לבוגרים. בגיל 16 הוא שיחק במשחק אימון אצל פטריק ואן לוון במשחק אימון מול הפועל כפר סבא והוא היה הכי טוב על המגרש וגם שם גול. כולם היו בשוק מההופעה שלו באותו משחק. כבר לפני שנתיים הוא היה מוכן לבוגרים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully