וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כואב הלב: ישראל הפסידה 3:1 לאנגליה בגמר אליפות אירופה עד גיל 19

הנבחרת של אופיר חיים שברה את כל השיאים ועשתה היסטוריה ביורו לנוער, אבל בסופו של דבר נעצרה בקרב על הגביע. אוסקר גלוך (40) הבקיע שער מרהיב, אבל דויל (52) איזן, צ'וקוומקה (108) הפך בהארכה וראמזי (116) חתם טורניר מדהים שהסתיים בשברון לב

תקציר: נבחרת הנוער של ישראל - אנגליה 3:1/ספורט1

הכדורגל הישראלי ידע לאורך השנים המון כישלונות, רגעי משבר וכאב, אבל את מה שנבחרת הנוער עשתה בשבועיים האחרונים באליפות אירופה עד גיל 19, שום הפסד לא יוכל לקחת לה. אופיר חיים ושחקניו הגיעו במטרה לעשות היסטוריה והם היו רחוקים ניצחון אחד בלבד מלהפוך לאלופי אירופה לנוער, הציגו כדורגל משובח וגם עלו ליתרון במשחק הגמר, אבל בסופו של דבר נכנעו 3:1 לאנגליה בתום 120 דקות ואמנם לא יחזרו ארצה עם הגביע, אבל לעולמים ייזכרו כנבחרת הישראלית שהגיעה למקום השני באירופה.

ישראל כבר פגשה את האריות הצעירים של אנגליה בשלב הבתים של היורו הנוכחי והמשחק הסתיים ב-1:0 לאנגליה, אבל הערב בטרנבה היה זה סיפור שונה לחלוטין. ישראל לא סתם הגיעה לגמר והיא הוכיחה זאת גם הערב כאשר שיחקה טוב יותר במחצית הראשונה ובדקה ה-40 יצאה למתפרצת קטלנית שהסתיימה בשער מרהיב של אוסקר גלוך, השלשי שלו בטורניר. עם זאת, האנגלים הצליחו לחזור במחצית השנייה משער של קאלום דייל (52) לאחר כדור קרן והמשחק נכנס להארכה. ב-30 הדקות הנוספות כבר ניתן היה להרגיש את ההבדלים בכושר ובפיזיות, האנגלים ניצלו זאת עד תום, כבשו שני שערים בדקות 108 ו-116 מרגלי קרני צ'וקוומקה וארון ראמזי וזכו באליפות אירופה לנוער בפעם השנייה, חמש שנים אחרי שעשו זאת לראשונה.

בניגוד לאנגליה שכבר הניפה בעבר את הגביע, נבחרת הנוער של ישראל מעולם לא ניצחה משחק באליפות עד גיל 19. ישראל עלתה אחרי שלבי מוקדמות ועילית יוצאים מן הכלל ובמשחק פתיחת היורו סיימה ב-2:2 מול סרביה, בו ספגה בתוספת הזמן. במשחק השני ישראל כיכבה עם 2:4 מוחץ על אוסטריה ולמרות 1:0 לאנגליה במחזור סיום שלב הבתים, זה הספיק למקום השני שסידר העפלה לחצי הגמר ואת הכרטיס למונדיאל עד גיל 20 באינדונזיה בשנה הבאה. בחצי הגמר ישראל כבר רשמה סנסציה של ממש כאשר ניצחה 1:2 את צרפת, וכאמור בגמר זה הסתיים ב-3:1 כואב לאנגליה לעיני כ-3,000 צופים, מהם רבים שהגיעו במיוחד מישראל. מה שבטוח זה שהעתיד עוד לפניהם.

מי אתם, שחקני נבחרת הנוער של ישראל? הכירו את כוכביו של אופיר חיים

שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים. רויטרס
גדולים מהחיים. שחקני נבחרת הנוער חוגגים יתרון בגמר/רויטרס
ישראל נגד אנגליה בגמר יורו עד גיל 19. יניב טוכמן, מערכת וואלה!
היסטוריה בסלובקיה, לא פחות. אנגליה נגד ישראל בגמר היורו לנוער/מערכת וואלה!, יניב טוכמן

מהלך המשחק:

דקה 1: גמר אליפות אירופה בין נבחרות ישראל לאנגליה יצא לדרך. מי תניף את הגביע בסוף הערב?

דקה 7: האנגלים מניעים כדור ושולטים, ישראל מנסה נצל שגיאות כדי לצאת קדימה והראשון לנסות לאיים על השער היה מדמון שבעיטה שלו נבלמה.

דקה 8: הפעם קנצפולסקי שיגר ממרחק בעיטה עוצמתית במיוחד, הכדור פגע בפניו של סקוט שנשכב על הדשא, המשחק נעצר וחודש לאחר כדקה.

הארווי וייל שחקן נבחרת הנוער של אנגליה מול תאי עבד שחקן נבחרת הנוער של ישראל. רויטרס
היה שקול בפתיחה. וייל מול עבד/רויטרס

דקה 17: פיינגולד גלש עם הרגל קדימה וספג כרטיס צהוב מכיוון שזו לא הייתה העבירה הראשונה שביצע במשחק.

דקה 23: ההזדמנות הגדולה במשחק עד כה שייכת לישראל. כדור רוחב של לוגסי מצד שמאל עשה את דרכו לעבר עבד וסלמן, אבל שניהם פספסו אותו והאנגלים ניצלו מספיגה.

דקה 31: רביבו הניף את הרגל וניסה גם כן להבקיע ממרחק, הכדור עלה גבוה ויצא החוצה.

אחמד סלמן, חלוץ נבחרת הנוער של ישראל. VLADIMIR SIMICEK, GettyImages
ישראל תקפה והגיעה למצבים פחות, אבל עבד וסלמן פספסו/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK

דקה 32: ישראל הגיעה להזדמנות טובה אפילו יותר. רביבו ולוגסי שוב היתלו באנגלים מצד שמאל, הקשר חדר לרחבה ומסר רוחב שעבד ניסה להבקיע מכ-11 מטרים, אבל האנגלים הצליחו לבלום אותו ברגע האחרון והכדור יצא לקרן.

דקה 35: הניסיון הראשון של ישראל למסגרת הגיע מבעיטה של מדמון מלמעלה מ-25 מטר, קוקס קלט בקלות. דקות מעולות של ישראל, שמצליחה לנטרל היטב את האנגלים.

דקה 40, 0:1 לישראל! החבורה של אופיר חיים עלתה ליתרון מוצדק! אחרי חטיפת כדור במרכז המגרש ישראל יצאה למתפרצת עם גלוך, שמסר ללוגסי וקיבל ממנו את הכדור בחזרה, זרק את דויל, סידר לעצמו מצב נהדר ובעט כדור חד ומדויק שגם קוקס לא יכול היה לעצור. ישראל ביתרון בגמר אליפות אירופה לנוער!

אוסקר גלוך כובש בגמר אליפות אירופה לנוער. רויטרס
רגע היסטורי, לא פחות. אוסקר גלוך מעלה את ישראל ליתרון/רויטרס
אוסקר גלוך שחקן נבחרת הנוער של ישראל. רויטרס
ביצוע מרהיב ושער שלישי שלו בטורניר. גלוך/רויטרס
אופיר חיים, אוסקר גלוך. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
יודע למי עליו להודות. גלוך רץ לאופיר חיים/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

דקה 45: כדור פשוט שהגביהו האנגלים לרחבה היה צריך להיקלט בקלות על ידי צרפתי, שבמקום זה שמט ברשלנות. במזל גדול היה זה סקרלט שהגיב מעט באיחור והבעיטה שלו מתוך רחבת החמש נבלמה.

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך, לא נרשמו חילופים. ישראל רחוקה 45 דקות מזכייה באליפות אירופה לנוער.

דקה 52, נבחרת אנגליה השוותה ל-1:1: בהזדמנות הממשית הראשונה של האנגלים, הם השוו. תחילה היה זה ביינו-גיטנס שהגיע להזדמנות מעולה מול צרפתי וסחט מהשוער הצלה לקרן, אבל ממנה גם הגיע שער השוויון. דווין הרים לקוונסה, הבלם הוריד עם הראש לקאלום דויל והמגן דחק כמעט מקו השער.

קאלום דויל שחקן נבחרת הנוער של אנגליה. רויטרס
האחראי לשוויון. דויל/רויטרס

דקה 59: אנגליה מתחילה ללחוץ את ישראל והפעם היה זה כדור עומק לסקרלט שניצב מול צרפתי, אבל ישראלוב ולמקין התעשתו וסגרו אותו ברגע האחרון.

דקה 67: חילופים ראשונים בישראל. קנצפולסקי נפצע ונאלץ לפנות את מקומו לרוי נאווי, כמו כן סלמן הוחלף בעידן טוקלומטי.

דקה 76: ראמזי המחליף סידר לעצמו הזדמנות טובה וניסה למצוא את הפינה הרחוקה של צרפתי, שירד היטב וקלט את הכדור שבעט הקשר.

דקה 77: פספוס נוסף של עבד ברחבת אנגליה. הקשר שוב קיבל כדור רוחב מלוגסי, עצר כדור במרכז הרחבה ויכול היה להבקיע, אבל עד ששחרר בעיטה האנגלים סגרו אותו היטב והרחיקו את הסכנה.

אריאל לוגסי, שחקן נבחרת הנוער של ישראל. רויטרס
ישראל לא נשברה גם אחרי השוויון. לוגסי/רויטרס

דקה 80: כמעט המהפך האנגלי. צ'וקוומקה הנפלא השתחרר ובעט מרחוק, הכדור ננעץ בקורה של צרפתי ולא נכנס.

דקה 82: טוקלומטי נותר ללא שמירה ברחבה ועלה מצוין לכדור גובה, אבל הנגיחה שלו לא הייתה מספיק חזקה וקוקס התעופף ועצר את הכדור.

דקה 86: עוד חילוף כפול של אופיר חיים. עבד ולוגסי יצאו, נכנסו דור תורג'מן ונהוראי יפרח.

דקה 90: בתוך תוספת זמן של חמש דקות, עילאי תומר עלה מהספסל והחליף את פיינגולד שנפצע. הכרעה לא נרשמה עד תום המועד החוקי והמשחק נכנס להארכה של 30 דקות נוספות.

שחקן נבחרת הנוער אילי מדמון מול קרני צ'וקוומקה שחקן נבחרת אנגליה. VLADIMIR SIMICEK, GettyImages
צ'וקוומקה בעט כדור חד, מזל גדול שהוא פגע בקורה ולא נכנס/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK

הארכה

דקה 96: כמעט השער השני של ישראל. יפרח ברח מהשמירה והשתלט ברחבה על כדור עומק שמסר למקין, אבל ניסה להקפיץ מזווית קשה ולא מצא את השער או את תורג'מן והאנגלים ניצלו.

דקה 99: צ'וקוומקה הצליח להיכנס למרכז הרחבה והשתחרר מהשמירה, אבל הכדור שבעט לא היה קרוב למסגרת.

דקה 105: תורג'מן ניסה את כוחו בבעיטה מכ-22 מטר, הכדור עלה גבוה ויצא.

נהוראי יפרח, שחקן נבחרת הנוער של ישראל. VLADIMIR SIMICEK, GettyImages
אנגליה הגבירה את הלחץ, ישראל לא הצליחה להפתיע. יפרח/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK

דקה 108, 1:2 לאנגליה: המהפך הושלם. וייל הרים מצד ימין כדור שחתך את הגנת ישראל, חלף על פני הבלמים ומי שהיה במקום הנכון ובזמן הנכון מבחינת האנגלים זהו הכוכב צ'וקוומקה, שממש מתוך רחבת החמש גלגל לשערו של צרפתי.

דקה 113: לא ייאמן איזו החמצה של ישראל! תורג'מן פרץ על קו ימין והרים כדור מעולה לגלוך, שכיוון לפינה הרחוקה, בעט מהאוויר והכדור לא כל כך התלבש לו והיה זה מגן אנגלי ששם את הראש והרחיק מהקו.

דקה 116, 1:3 לאנגליה: כלך כך כואב, אבל החלום נגמר עבור ישראל. דלאפ הגיע לאחד על אחד מול צרפתי וסחט מהשוער הצלה, אבל ראמזי הגיע ראשון לכדור החוזר ומקו השער כבש את אחד משעריו הקלים.

נבחרת אנגליה, אלופת אירופה עד גיל 19. VLADIMIR SIMICEK, GettyImages
הגביע שלהם. שחקני נבחרת אנגליה חוגגים/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK

הרכבים

נבחרת ישראל: תומר צרפתי, עילי פיינגולד (עילאי תומר, 90+1), אור ישראלוב, סתיו למקין, רוי רביבו, אל ים קנצפולסקי (רוי נאווי, 67), איליי מדמון, אוסקר גלוך, תאי עבד (נהוראי יפתח, 86), אריאל לוגסי (דור תורג'מן, 86), אחמד סלמן (עידן טוקלומטי, 67).

נבחרת אנגליה: מת'יו קוקס, קאלום דויל, רוני אדווארדס, ג'ארל קוונסה, דניאל אויגוקה (ברוק נורטון-קאפי, 73), קרני צ'וקוומקה, אלכס סקוט (טים אירוגבונאם, 73), אלפי דווין (לוק צ'אמברס, 85), ג'יימי ביינו-גיטנס (ארון ראמזי, 57), הארווי וייל, דיין סקרלט (ליאם דלאפ, 106).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully