וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיי גיבורי התהילה

היהלום שמלהיב את אירופה והמנהיג שנולד עם סרט הקפטן. רביבו ג'וניור ולבנדובסקי מבית צפפא. הגולש מהוואי והתיכוניסט שהחמיץ את נשף הסיום. הכירו את 11 המופלאים שהדהימו את צרפת וחולמים בשישי (21:00, ספורט4) על סנסציה ישראלית נוספת וזכייה באליפות אירופה לנוער

תקציר: נבחרת הנוער של ישראל ניצחה 1:2 את צרפת/ספורט1

נבחרת הנוער מודל 2022 מצליחה פעם אחר פעם לנפץ את תקרת הזכוכית. שחקניו של אופיר חיים חתומים על הניצחון הראשון של ישראל באליפות אירופה לנוער, על העלייה הראשונה אי פעם לחצי הגמר ועל השגת כרטיס היסטורי למונדיאליטו, וכעת נערכת גם לגמר ראשון. הכירו את 11 המופלאים שהדהימו את צרפת וחולמים על סנסציה נוספת מול אנגליה מחר (שישי, 21:00, ספורט4) ועל הנפת הגביע האירופי בטרנבה.

תומר צרפתי

תומר צרפתי שוער נבחרת הנוער של ישראל. VLADIMIR SIMICEK / AFP, GettyImages
תומר צרפתי שוער נבחרת הנוער של ישראל/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK / AFP

תאריך לידה: 16 באוקטובר 2003

תפקיד: שוער

קבוצה: מכבי נתניה

הופעות בבוגרים: 0

מהפתעות הנבחרת. הגיע כמחליפו של ליאור גליקליך מהפועל תל אביב, אבל אחרי ה-2:2 מול סרביה נכנס להרכב, סיפק כמה הצלות יפות בשלב הבתים והתעלה אל מול הלחץ האדיר של הצרפתים בחצי הגמר. למכבי נתניה מתפתח שוער תוצרת מחלקת הנוער (עבר גם במכבי חיפה והפועל באר שבע) אחרי שנות דור שזה לא קרה, ובעונה הקרובה כבר יהיה חלק מסגל הקבוצה הבוגרת.

"תומר שוער עם ממדים פיזיים טובים", מספר גיא סולומון, מאמן השוערים של נבחרת הנוער. "הוא אתלט, חזק מאוד ברגליים ושוער קו מצוין. הוא מבין את המשחק, יודע לשלוט בקצב ומקרין שקט".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עילי פיינגולד

עילי פיינגולד שחקן נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
עילי פיינגולד שחקן נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

תאריך לידה: 23 באוגוסט 2004

תפקיד: מגן ימני

קבוצה: מכבי חיפה

הופעות בבוגרים: 0

גם הוא לא היה בהרכב המקורי של אופיר חיים, כחלק מהרוטציה בעמדת המגן הימני עם עילאי תומר. בישל 50 שניות אחרי שנכנס במשחק הראשון ובחצי הגמר קיבל את אתגר חייו, מול ילדי הפלא של צרפת שבעתיד יימכרו בעשרות מיליוני יורו, ועמד בו בצורה מעוררת התפעלות. עכשיו גם פיינגולד, יליד נתניה ששיחק בקבוצה המקומית ובהפועל רעננה לפני שהגיע למחלקת הנוער של מכבי חיפה ב-2020, נכנס לפנקסים של מגלי הכישרונות הרבים שהגיעו לאליפות בסלובקיה.

"הוא מהשחקנים שכל הזמן שוברים את השיאים של עצמם", אומר סוכנו עידן בן אבו. "אם עד לפני פחות משנה, כשהנבחרת שיחקה בבית המוקדם, הוא אפילו לא זכה לזימון, היום כבר הפך למגן מספר 1 של ישראל - כזה שמסתכל בגובה העיניים על שחקן הכנף הצרפתי, למרות הבדל של 20 ס"מ ביניהם".

סתיו למקין

סתיו למקין שחקן נבחרת הנוער של ישראל. VLADIMIR SIMICEK/AFP, GettyImages
סתיו למקין שחקן נבחרת הנוער של ישראל/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK/AFP

תאריך לידה: 2 באפריל 2003

תפקיד: בלם

קבוצה: הפועל תל אביב

הופעות בבוגרים: 9

הבוס של חוליית ההגנה. בתחילת אפריל, בדיוק ביום הולדתו ה-19, זכה לערוך הופעת בכורה בליגת העל ומאז תפס מקום של קבע בהרכב הפועל תל אביב. באליפות אירופה הוא אחד הבלמים המובילים וגם השחקן היחיד שניסו לעבור אותו יותר מ-10 פעמים ולא הצליחו אפילו פעם אחת.

"נעזוב לרגע את הכישרון בצד", אומר עורך הדין רועי רוזן המטפל בענייניו. "סתיו הוא בחור רציני, נחוש, צנוע, ממוקד במטרות שלו והכי חשוב - עם רגליים נטועות עמוק בקרקע. המוטו הוא עבודה, עבודה ועבודה. יש לי אמונה שלמה בו ובדרך שבה הוא מתנהל ומנהל את עצמו, ביחד עם המשפחה שלו".

אור ישראלוב

אור ישראלוב שחקן נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
אור ישראלוב שחקן נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

תאריך לידה: 2 בספטמבר 2004

תפקיד: בלם

קבוצה: הפועל תל אביב

הופעות בבוגרים: 7

התאום של למקין בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב (למרות פער גילאים של שנה וחצי) ומי שהיה שותפו לחוויית לימוד לא פשוטה בתבוסה בדרבי הבוגרים, הוא זה שמשלים אותו גם באליפות אירופה עם הבנה עיוורת ויכולת משובחת. החמיץ את נשף הסיום בתיכון כדי לעשות היסטוריה עם הנבחרת בסלובקיה.

"שנים שהכדורגל הישראלי ואפילו העולמי משוועים לבלמים מהסוג של אור ישראלוב", משוכנע סוכנו עידן בן אבו. "הוא גם גבוה, גם עם יכולות אתלטיות וטכניות של בלם וגם עם אופי של בלם. הרווח כולו של הפועל תל אביב ונבחרת ישראל".

רוי רביבו

רוי רביבו שחקן נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
רוי רביבו שחקן נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

תאריך לידה: 22 במאי 2003

תפקיד: מגן שמאלי

קבוצה: מכבי תל אביב

הופעות בבוגרים: 0

הבן של חיים מוכיח שהכישרון עובר גנים. רביבו ג'וניור היה זה שהעלה את ישראל לטורניר, עם שער הניצחון הדרמטי לרשת סקוטלנד בשלב העילית. את המשחק הראשון ביורו החמיץ בגלל צהובים, אבל לאחר מכן חזר, השפיע בשני צדי המגרש (סחיטת פנדל מול אוסטריה, גלישה שעצרה מתפרצת ואולי שוויון של צרפת) והראה מדוע הוא כה חיוני לנבחרת. מכבי תל אביב, במדיה שיחק עד כה רק בגביע הטוטו (10 דקות) תכננה להשאילו להפועל חדרה, אך כעת אולי תשנה תכניות.

"מבחינתי הוא המגן הבא של נבחרת ישראל, להרבה מאוד שנים", קובע סוכנו אבי נמני. "יש לו את כל היכולות של חיים רביבו בהתקפה ומבחינה הגנתית הוא קר רוח, טכני ומבין את המשחק ברמה גבוהה. הוא אינטליגנטי וסופר-מקצוען. אני מאוד אופטימי לגביו לקראת העתיד".

אל ים קנצפולסקי

אל ים קנצפולסקי שחקן נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
אל ים קנצפולסקי שחקן נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

תאריך לידה: 22 בדצמבר 2003

תפקיד: קשר אחורי

קבוצה: הפועל תל אביב

הופעות בבוגרים: 3

שלוש שנים בלי שער הגיעו לתומן עם נגיחה אדירה לרשת צרפת בחצי הגמר, אותו סיים עם פציעת גב ופרס ה-MVP. קנצפולסקי, בן למשפחת גולשים שנולד בכלל בהוואי, ערך את הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים של הפועל תל אביב במחזור הסיום של עונת 2020/21, הוסיף דקות מעטות בעונה החולפת ועכשיו יחזור במעמד שונה, בתקווה לפרוץ גם בליגת העל.

"קודם כל, מדובר במשפחה של גולשים שהספורט בנשמה שלהם", אומר סוכנו (ושכנו) רונן קצב. "מעבר לזה שאל ים הוא קפטן הפועל תל אביב בנוער, הוא כבר שיחק בבוגרים. יש לו אישיות וכריזמה, הוא בוגר יותר, בעל חוכמת משחק וחוכמת חיים. אין לי ספק שההתפתחות שלו תוביל אותו למקומות גבוהים ביותר ושמדובר באחד הכישרונות שיובילו את הכדורגל הישראלי בשנים הבאות".

אילי מדמון

אילי מדמון שחקן נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
אילי מדמון שחקן נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

תאריך לידה: 23 בפברואר 2003

תפקיד: קשר אחורי

קבוצה: הפועל באר שבע

הופעות בבוגרים: 55 (שני שערים)

המנהיג של הנבחרת והשחקן הכי מנוסה שלה. יוסי אבוקסיס העניק לו הזדמנות ראשונה בהפועל באר שבע אחרי הקורונה, בשלהי עונת 2019/20, ובעונה שעברה החתים אותו גם בבני יהודה. הטורניר הזה אמור היה לחזק את מעמדו בבאר שבע אליה חזר, אבל ההופעות הנפלאות עשויות להקפיץ אותו מהר מאוד לאירופה. כבש בפנדל לרשת אוסטריה והיה בין המצטיינים בסנסציה מול צרפת.

"נראה שכאשר אילי נולד, הוא קיבל מוצץ, טיטול ואת סרט הקפטן", אומר סוכנו עידן בן אבו. "הנבחרת הרוויחה מאמן לא רק על הקווים, אלא גם על המגרש. היכולת שלו לגרום לכולם לתת 100 אחוז ולהיות טובים, זה סוג של כישרון שלא נמצא בכל אחד".

אוסקר גלוך

אוסקר גלוך חוגג שער של נבחרת הנוער של ישראל. VLADIMIR SIMICEK/AFP, GettyImages
אוסקר גלוך חוגג שער של נבחרת הנוער של ישראל/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK/AFP

תאריך לידה: 1 באפריל 2004

תפקיד: קשר קדמי

קבוצה: מכבי תל אביב

הופעות בבוגרים: 8 (שלושה שערים)

היהלום של הנבחרת. גלוך הגיע לטורניר כשם החם של הכדורגל הישראלי, אחרי שסיים את העונה כשחקן הרכב וגם כבש במכבי תל אביב, והצליח לענות על כל הציפיות. שני שערים, שני בישולים (וגם המסירה שהובילה לשער העצמי של צרפת), כדורי עומק גאוניים והרבה בגרות. אירופה היא יעד מובטח - השאלה רק לאן יעבור וכמה מכבי תל אביב תקבל עבורו. והפרחים למלאדן קרסטאיץ'.

"את היכולת הטכנית, הבעיטה בשתי רגליים והחוכמה של אוסקר - כולם כבר מכירים, גם באירופה", מסביר סוכנו שחר גרינברג. "מה שמרשים בו וגרם גם לסקאוטים בסלובקיה לציין אותו שוב ושוב, זו המנטליות שלו. אוסקר תמיד ישחק אותו דבר - אם זה בליגה לנוער בישראל או מול ריאל מדריד. במרכז אירופה אוהבים להשתמש במושג Clear Mind - כלומר נקי ממניירות, ממוקד מטרה. המנטליות עומדת בקנה אחד עם היכולת הטכנית, וזו התכונה שתהפוך את אוסקר מפוטנציאל גדול לשחקן שגם יממש אותו".

תאי עבד

תאי עבד שחקן נבחרת הנוער של ישראל. VLADIMIR SIMICEK / AFP, GettyImages
תאי עבד שחקן נבחרת הנוער של ישראל/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK / AFP

תאריך לידה: 3 באוגוסט 2004

תפקיד: קשר קדמי

קבוצה: פ.ס.וו איינדהובן

הופעות בבוגרים: 0

הליגיונר היחיד בסגל. אחרי שנת הסגר במכבי תל אביב, מעבר להפועל תל אביב ומבחנים בחו"ל, עבד חתם בקיץ שעבר לארבע שנים בפ.ס.וו איינדהובן והתחשל בקבוצת הנוער. את היורו החל כמחליף, אבל מול אוסטריה הוצב בכנף ימין (ולא במרכז), כבש תוך חמש דקות, חטף את הכדור שהוביל לשער השני ובהמשך גם בישל. אמור להמשיך את ההתקדמות בהולנד.

"הוא ווינר גדול, עם אופי אדיר לספורטאי", אומר מיכאל זנדברג שאימן את עבד בנערים א' בהפועל תל אביב. "אני חושב שהוא מנהיג מלידה שאוהב את המשחק. מקצועית הוא מאוד מגוון, גם בהגנה וגם בהתקפה. בתור שחקן מאוד יצירתי, דווקא בלי הכדור הוא עובד מאוד קשה ואוהב לעשות הגנה, שזה דבר נדיר. הוא באמת יהלום ואני חושב שיגיע הכי רחוק שאפשר".

אריאל לוגסי

אריאל לוגסי שחקן נבחרת הנוער של ישראל. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
אריאל לוגסי שחקן נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

תאריך לידה: 24 בנובמבר 2004

תפקיד: כנף

קבוצה: מכבי פתח תקוה

הופעות בבוגרים: 0

השחקן הצעיר בסגל ואחד מגיבורי העונה של מכבי פתח תקוה בליגה לנוער (שישה שערים בדרך לסגנות וגמר גביע). לוגסי בן ה-17 פגש מדי משחק מגנים יריבים הגבוהים ממנו בראש והפתיע אותם עם הזריזות ויכולת הכדרור הנהדרת. נגד אוסטריה הוא בישל וכבש במחצית ראשונה חלומית, מול צרפת מצא את הראש של קנצפולסקי בכדור קרן וגרם לכולם להבין שללוזונים יש עוד יהלום נוצץ ביד.

מבחינת אבי לוזון, הכיוון ברור: "אריאל שחקן מאוד חכם - זריז במחשבה וגם ברגליים. זה שחקן שקונים בשבילו כרטיס ואני מאמין שהוא ימשיך בדרכם של מנור סולומון וליאל עבדה".

אחמד סלמן

אחמד סלמן שחקן נבחרת הנוער של ישראל. אסי קיפר, אתר ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
אחמד סלמן שחקן נבחרת הנוער של ישראל/אתר רשמי, אסי קיפר, אתר ההתאחדות לכדורגל

תאריך לידה: 22 במרץ 2004

תפקיד: חלוץ

קבוצה: הפועל ירושלים

הופעות בבוגרים: 21 (שער אחד)

"לבנדובסקי מבית צפפא" הראה ניצוצות בהזדמנויות שקיבל העונה בליגת העל וזכה למעקב מצד קבוצות מאירופה עוד לפני היורו. מאז נוספו לבטח עוד כמה מעריצים חדשים. סלמן הכניס תנופה אדירה כמחליף במשחק הראשון מול סרביה עם שער בדחיקה, כדור חופשי למשקוף ויצירת מצבים, ולאחר מכן הנטל בהתקפה התחלק בינו לבין דור תורג'מן.

"מדובר בילד טוב, נדיר, עם משפחה מקסימה", אומר סוכנו שלומי בן עזרא. "אמא שלו עובדת בעיריית ירושלים ואחותו רופאה. הוא בחור צנוע ושקט שהזמן יעשה לו רק טוב. אני מאמין שבקרוב אחמד יקבל כמה הצעות מעניינות ונתחיל לקדם את המעבר שלו לאירופה".

יתר שחקני הסגל

ליאור גליקליך (שוער, הפועל תל אביב)

עילאי תומר (מגן, מכבי תל אביב)

שון עדרי (בלם, מכבי תל אביב)

רוי נאווי (קשר אחורי, מכבי תל אביב)

נועם מוצ'ה (קשר, מ.ס. אשדוד)

אוראל באייה (כנף, מכבי תל אביב)

נהוראי יפרח (כנף, מכבי חיפה)

עידן טוקלומטי ג'ורנו (כנף, מכבי פתח תקוה)

דור תורג'מן (חלוץ, מכבי תל אביב)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully