וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק היום מתחילים לעכל את הטירוף בארץ. זכייה? משהו שניקח לכל החיים"

29.6.2022 / 18:30

מאמן השוערים של נבחרת הנוער, גיא סולומון, בראיון לוואלה! ספורט: "באנו לחצי הגמר בידיעה שהמטרה שלנו כבר הושגה, הגמר מול אנגליה יהיה שונה מהמפגש בשלב הבתים. בעתיד הלא רחוק, 5-6 שחקנים מהסגל יהיו משמעותיים בנבחרת הבוגרת"

תקציר: נבחרת הנוער של ישראל ניצחה 1:2 את צרפת/ספורט1

נבחרת הנוער של ישראל החלה היום (רביעי) בהכנות לקראת משחק גמר היורו נגד אנגליה, שיערך ביום שישי הקרוב בסלובקיה (20:30 בספורט4). בצוות המקצועי ניצלו את הבוקר לאימון שחרור קליל שנערך בבריכה סגורה ובטיפולים למספר שחקנים שחוו עומסים לא פשוטים בשבוע האחרון. אחרי הנצחון האדיר נגד צרפת והחגיגות הגדולות שהיו בתום המשחק, ניסו בנבחרת, בעיקר תוך שיחות אישיות, להחזיר את השחקנים לקרקע לקראת הגמר היוקרתי מול האנגלים, כאשר המשימה היא ברורה מאוד וכולם רוצים לנצח ולזכות ביורו.

גם היום חלקו גורמים בכדורגל הישראלי מחמאות רבות לשחקנים ולצוות המקצועי, כאשר כולם מזכירים את ההכנה המקצועית והמנטלית שעשו המאמן אופיר חיים ועוזריו אייל גידרון ואיתי מרדכי, בצוותא עם מאמן השוערים גיא סולומון, שהיה אחראי על ההכנה של צמד השוערים ליאור גליקליך ותומר צרפתי, שפתח שוב בהרכב ואף הציג משחק מצוין נגד הצרפתים עמוסי הכשרון שסומנו כפייבוריטיים לזכיה באליפות.

שחקן נבחרת הנוער סתיו למקין חוגג. VLADIMIR SIMICEK/AFP, GettyImages
"בעצם ההעפלה לחצי הגמר השגנו את המטרה". נבחרת הנוער חוגגת מול צרפת/GettyImages, VLADIMIR SIMICEK/AFP

"באנו למשחק נגד צרפת בידיעה שכבר עשינו משהו גדול, וידענו שאת המטרה שהצבנו לעצמנו בתחילת האליפות, מקום בחצי הגמר וכרטיס במונדיאליטו, כבר השגנו וזה כבר הישג ענק בשבילנו", סיפר סולומון בראיון מיוחד לוואלה! ספורט.

"ידענו שצרפת יריבה סופר חזקה שסומנה כמועמדת מספר אחת לזכות בתואר הזה, אבל מה שקורה כאן עם הנבחרת בטורניר הזה הוא פשוט לא יאמן. הרגשנו את כל המדינה מאחורינו במשחק אתמול, זה נתן לנו כוח אדיר. כמות ההודעות, האיחולים והטלפונים שקיבלנו עוד לפני המשחק, היתה מטורפת. אני הרבה שנים בכדורגל ולא זוכר כזה טירוף סביב נבחרת צעירה. קיבלתי הודעות מאנשים שלא דיברו איתי 10-15 שנה, על הנבחרת, על היורו, על השחקנים המדהימים האלה וזה נותן תחושה אדירה. אני חושב שצרפת נבחרת אדירה ואם נפגוש אותה לעשרה משחקים, ננצח באחד ואני שמח שהאחד הזה קרה אתמול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גיא סולומון עם מאמני השוערים מנבחרת הנוער של צרפת, איטליה. באדיבות המצולמים
רק אחד בגמר. סולומון עם מאמני השוערים של איטליה וצרפת/באדיבות המצולמים

סולומון שיתף קצת במה שעבר על הצוות המקצועי בדקות הסיום, בזמן שהצרפתים הגבירו הילוך וניסו להשוות בכל הכוח: "היה לחץ אדיר. ידענו שצרפת מאוד מסוכנת וככל שהזמן יעבור הם ישלחו עוד ועוד שחקנים למעלה וזה אכן מה שקרה. הם הגביהו המון כדורים ושיחקו על שני הבלמים הגבוהים שלהם. מי שראה את זה והבין את העוצמות שלהם בהגנה וגם בהתקפה, יודע כמה זה היה קשה. אני כל כך גאה בנבחרת הזאת".

"אופיר (חיים, ר"ב), נתן לנו בטחון מהרגע הראשון. הוא ידע איך להחדיר בנו אמונה וגרם לנו להאמין שאנחנו יכולים לעשות את זה. אני זוכר שעוד בתחילת הדרך, כשרק התחלנו לעבוד יחד, הוא ממש אמר שנגיע ליורו וממש האמין בזה בכל ליבו. אז כשראש הפירמידה שלנו מאמין ומחדיר בנו ביטחון, אין שום סיבה שלא נהיה איתו יחד באותו ראש וזה מה שקרה. תוסיף לזה את כל המעטפת של הצוות הטכני, יילה חוס, בוני גינצבורג ומשה סיני, שדואגים לנו ועושים הכל כדי שנהיה בתנאים הכי טובים וראשונים בכל דבר ועניין, אז אתה מבין שכולם כאן כיוונו להצלחה".

גיא סולומון עם שוערי נבחרת הנוער ליאור גליקליך, תומר צרפתי. באדיבות המצולמים
שני השוערים הם חלק מההישג. סולומון עם גליקליך וצרפתי/באדיבות המצולמים

על ההכנות של צמד השוערים שלו והעובדה שבחר בתומר צרפתי להרכב אמר מאמן השוערים של הנבחרת: "קודם כל, חשוב לי להגיד שיש לנו בנבחרת שני שוערים. ליאור גליקליך שהיה איתנו מהשלב הראשון במוקדמות ואחרי זה בטורניר העילית ויש לו חלק ענק ומשמעותי בהצלחת הנבחרת. המשחק הראשון נגד סרביה הלך פחות טוב לגליקליך וזיהינו טיפה חוסר ביטחון אצלו. מצד שני תומר צרפתי עשה הכנה מצויינת ושבועיים לפני היורו הוא פתח נגד צרפת במשחק אימון והיה מצוין. הוא התאמן טוב ולפני המשחק מול הצרפתים הוא התאמן טוב ונראה מצוין. ידענו שהצרפתים ישחקו עם הגבהות מסוכנות וחדות ושיש להם שחקנים גבוהים מאוד שעושים תנועה לתוך הרחבה והתכוננו לכך, עבדנו עם תומר בעיקר על הדברים האלה, המון וידאו ושיחות להרמת הביטחון וזהו. אני שמח בשבילו שהוא עשה משחק טוב ואנחנו ממשיכים הלאה".

סולומון ניסה לנתח את הסוד של הנבחרת הזאת ואמר: "אני איתם רק שנה, לפני כן עבדתי רק בקבוצות, כך שאני לא יודע להשוות למה שהיה לפני והנבחרת חדשה גם לי. אני יכול ללהגיד לך שיש משהו מיוחד בקבוצת השחקנים הזאת, במרקם הקבוצתי ובאופי האישי של כל שחקן ושחקן. אין כאן כוכבים וכולם שווים בין שווים, אני בטוח שזה משהו שעוזר. יש כאן שחקנים מאוד מוכשרים שאני בטוח שיהיו הדבר הבא בכדורגל הישראלי, אבל אם תבוא ותראה אימונים, אסיפות, ישיבה בחדר האוכל או בזמן הפנוי, תראה שאין כאן אחד שהוא מעל כולם, אין אגו בקבוצה הזאת ועל כל הדבר הזה מנצח אופיר חיים, שהחיבור שלו עם השחקנים זה משהו יוצא דופן".

על ההכנות לגמר נגד האנגלים, אחרי שהפסידו להם בשלב הבתים: "אני בטוח שזה יהיה משחק שונה, בתנאי מגרש שונים לחלוטין. במשחק האחרון היה גשם מטורף והמגרש הפך לבוצי ומלא שלוליות, מה שמאוד הפריע לנו כי השחקנים שלנו פחות רגילים לתנאים כאלה. אני בטוח שיהיה משחק אחר ואני בטוח שהצוות פה יכין את השחקנים בצורה הטובה ביותר ונעלה לדשא בידיעה שכל עם ישראל איתנו ומאחורינו".

נבחרת הנוער של ישראל חוגגת העפלה לגמר היורו. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
90 דקות מהיסטוריה. שחקני נבחרת הנוער/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

מבינים וקולטים שאתם בסך הכל 90 דקות מלזכות בתואר ולהדהים את כל אירופה?

"אני בטוח שכולנו באמונה שאנחנו לפני משהו ענק. זה מטורף, אנחנו רק היום מתחילים להבין ולעכל את הטירוף שקורה בארץ ונעשה הכל כדי לזכות בגביע הזה, זה משהו שכל אחד מאיתנו ייקח לכל החיים. אני מקווה שנזכה להגיע לעוד מעמדים כאלה, אבל זו הזדמנות נדירה לעשות משהו ענק, במשחק אחד. אין לי ספק שבעתיד הלא רחוק, 5-6 שחקנים לפחות, יהיו ברגים מאוד משמעותיים בנבחרת הבוגרת של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully