וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר חיים דמע: "אני משחק אותה 'קול', אבל בפנים גמור"

מאמן נבחרת הנוער התרגש לאחר הגמר: "רציתי להביא את הגביע הביתה. גאה בבחורים האלה, הם יגיעו לשיאים גדולים מאוד". גלוך: "מאוכזב, אבל עשינו היסטוריה". גינצבורג: "הוכחנו שיכולנו להיות אלופי אירופה"

תקציר: נבחרת הנוער של ישראל - אנגליה 3:1/ספורט1

כמה שזה היה קרוב. נבחרת הנוער של ישראל הייתה במרחק נגיעה מזכייה היסטורית וסנסציונית באליפות אירופה אחרי שכבר הובילה על אנגליה וגילתה יכולת עדיפה בגמר בסלובקיה. אבל האנגלים השוו ל-1:1 בתחילת המחצית השנייה ובהארכה היו נמרצים יותר והצליחו להשיג הכרעה עם ניצחון 1:3.

למרות זאת, אופיר חיים ושחקניו יכולים להיות גאים בהופעה הרואית ובטורניר יוצא דופן. ישראל השיגה ניצחון ראשון אי פעם במסגרת אליפויות אירופה עד גיל 19, עלתה לראשונה לחצי הגמר שבו הדהימה את צרפת ובעיקר הבטיחה כרטיס היסטורי למונדיאליטו (אליפות העולם עד גיל 20). בקיץ הבא, בטורניר שייערך באינדונזיה, הנבחרת הזו תנסה לטפס לגבהים חדשים.

ראיונות עם שחקני נבחרת הנוער של ישראל/ספורט1
מאמן נבחרת הנוער של ישראל אופיר חיים מתראיין אחרי ההפסד בגמר היורו/ספורט1
נהוראי יפרח, נבחרת הנוער של ישראל. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
רק כמעט. נהוראי יפרח/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

המאמן אופיר חיים, עטוף כהרגלו בדגל ישראל, אמר אחרי ההפסד: "הרגשות מעורבים. שיחקנו נגד נבחרת מצוינת ובמחצית הראשונה היה כדורגל שאני לא זוכר כמוהו. היינו צריכים לגמור את המשחק שם, אבל פגשנו נבחרת אינטנסיבית מאוד. אני גאה בבחורים האלה, יש עתיד ורוד לכדורגל הישראלי. הבחורים האלה עשו משחק הרואי. אני משחק אותה קול, אבל בפנים גמור. עוד טיפה ריכוז ויכולנו לעשות את ה-0:2 והגביע שלנו. אני מרים אותם, הם רק בתחילת הקריירה. הם יגיעו לשיאים גדולים מאוד".

עוד אמר המאמן: "מה שמיוחד זה שאין פה אגו. שנתון 2004 מחובר עם שנתון 2003, אין דברים כאלה בכדורגל העולמי. עשינו פה הרבה עבודה מנטלית, כולם מחויבים מאוד מבחינה טקטית ועובדים אחד בשביל השני. היו רגועים שלא האמנתי למה שאני רואה, אני מתפלל שקבוצות שלי ייראו ככה כל החיים. קיבלתי כל כך הרבה אהבה ותמיכה בתקופה הזו ורציתי להביא את הגביע. זה כואב לי, אבל צריכים להיות גאים".

כאשר דיבר על משפחתו, חיים לא הצליח לעצור את הדמעות: "אני אוהב אותם מאוד ומצטער שלא הבאתי את הגביע. אני יודע שהם גאים בי".

שחקני נבחרת הנוער של ישראל מאוכזבים. רויטרס
מי היה מאמין שנהיה מאוכזבים מסגנות אליפות אירופה?/רויטרס

אוסקר גלוך, כובש שער היתרון והמצטיין של הנבחרת בטורניר: "לא אגיד שאני לא מאוכזב, אני מאוכזב, אבל נתנו את הכול ועשינו את כל מה שיכולנו. זה לא הספיק והפסדנו, אבל אנחנו עם הראש למעלה כי עשינו היסטוריה. אני מקווה שעכשיו ייתנו יותר את הבמה לצעירים וידעו שהם יכולים להצליח גם ברמות הגבוהות".

קפטן הנבחרת אילי מדמון: "אין גאווה כזאת, קודם כל אני גאה בכל אחד מהשחקנים, גם באלה שהיו על הספסל ולא שיחקו. אני מודה גם לאלה שתמכו בנו מהיציע ובאלה שתמכו מהבית. זה היה מדהים לראות איך כל המדינה נרתמה למשימה. זו גאווה עצומה".

אופיר חיים, אוסקר גלוך. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
בשלבים רבים זה נראה אפשרי. אופיר חיים עם אוסקר גלוך/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

בוני גינצבורג, העובד בצוות של יילה חוס בנבחרות הצעירות: "הדבר הכי מרגש בנבחרת הזו שלא משנה מול מי הבחורים שיחקו, הם התייחסו למשחק בצורה נינוחה. אופיר עבד על וידאו ודגשים, אבל ברמה העקרונית התכוננו למשחק הזה כמו למשחק הקודם. לטעמי הוכחנו בשלבים רבים של המשחק שיכולנו להיות אלופי אירופה".

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "אני גאה בנבחרת ישראל על הדרך המופלאה, על הכדורגל האיכותי, על החברות, האחדות, על המסר המהדהד שהעבירה בכל דקה בטורניר ועל השמחה והתקווה שהעניקה למדינה שלמה. אני גאה במשחק הגמר ואני יודע שהעתיד שלנו מבטיח. נחבק את השחקנים והצוות, נוקיר להם תודה ונמשיך להעמיד נבחרות שגורמות לכל אזרח ואזרחית של מדינת ישראל לרצות בהצלחתן, לתמוך בהן ולהיות כל כך גאים באומץ, במחויבות ובכישרון האדיר שלהן. זה ערב שמסתיים למרות התוצאה בתקווה גדולה. עשינו היסטוריה, הדרך וההתמדה ברורות והתוצאות ניכרות".

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון: "גאים בכם! במאמן, בשחקנים ובצוות כולו! בזכותכם ראו בכל העולם את הפנים היפות של הכדורגל הישראלי. נמשיך לעודד אתכם במונדיאליטו ואנחנו בטוחים שתמשיכו להוביל את הכדורגל הישראלי בשנים הבאות ותוכיחו שההישג באליפות הזאת הוא רק תחילת הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully