וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר חיים: "זה ההפסד הכי משמח שהיה לי. ישראל הקטנה במונדיאל"

מאמן נבחרת הנוער התרגש לאחר ההישג: "עשינו היסטוריה, אין מאושר ממני. נבוא ליהנות מול צרפת, אנחנו כבר במונדיאליטו". גלוך: "באים בראש טוב לחצי הגמר"

תקציר: ישראל - אנגליה 1:0, יורו לנוער/ספורט1

הכדורגל הישראלי לא ידע הצלחות רבות בזירה הבינלאומית, אבל הערב (שבת) קיבל היסטוריה כפולה תוצרת נבחרת הנוער הנהדרת של אופיר חיים. ישראל אמנם הפסידה 1:0 לאנגליה החזקה במחזור הסיום של שלב הבתים, אך סיימה במקום השני עם ארבע נקודות וכך השיגה את הכרטיס לחצי הגמר, שם תפגוש ביום שלישי (21:00, ספורט1) את צרפת האימתנית שמועמדת לזכייה.

אבל חצי הגמר זה לא הכול. בזכות היותה אחת מארבע הנבחרות הטובות באירופה, ישראל הבטיחה לראשונה אי פעם את הכרטיס למונדיאליטו - אליפות העולם עד גיל 20. הטורניר הזה ייערך בקיץ הבא באינדונזיה ובו ישתתפו נבחרות מ-24 מדינות, מתוכן חמש מאירופה: אנגליה, צרפת, איטליה, ישראל והמנצחת בין סלובקיה לאוסטריה בקרב על הכרטיס האחרון. אל האירופיות ואל אינדונזיה המארחת יצטרפו ארבע נציגות מאסיה, ארבע מאפריקה, ארבע ממרכז וצפון אמריקה, ארבע מדרום אמריקה ושתיים מאוקיאניה.

השלב הראשון יכלול שישה בתים בני ארבע נבחרות כל אחד, שמהם יעלו אוטומטית שתי הראשונות לשמינית הגמר ואליהן יצטרפו ארבע הכי טובות מבין אלו שיסיימו במקום השלישי.

אופיר חיים מאמן נבחרת הנוער. ., צילום מסך
הקדיש את הניצחון לאבא. אופיר חיים/צילום מסך, .

המאמן אופיר חיים: "אין שום דבר שמשתווה לזה, זה ההפסד הכי משמח שהיה לי. זה הזוי כי אני שונא להפסיד, אבל עשינו פה היסטוריה. מדינת ישראל הקטנה הגיעה למונדיאל. צרפת, אנגליה, איטלה וישראל, אתה מבין? אני בטירוף, האדרנלין בגוף זורם. אין מאושר ממני בעולם. אני מקדיש את הניצחון קודם כל לאבא שלי ואז לכל המשפחה".

על המשחק: "אם המגרש היה יותר טוב, היינו יכולים לנצח. יכולנו להכאיב להם, למרות שהם ברמה גבוהה. צרפת? זה הטופ. שיחקנו מולם שני משחקי אימון שבוע לפני הטורניר ולא הפסדנו. הלחץ עליהם, אנחנו נבוא ליהנות. אנחנו במונדיאל".

כוכב הנבחרת אוסקר גלוך: "לא רצינו להפסיד, באנו לנצח, אבל גם הפסד כזה הוא תוצאה טובה. עשינו את שלנו ואנחנו באים בראש טוב לחצי הגמר. נחזור למלון, נעשה את ההכנה ואופיר יכין אותנו הכי טוב שאפשר לקראת צרפת".

עוד בוואלה!

למרות ההפסד, נבחרת הנוער של ישראל עלתה לחצי גמר אליפות אירופה

לכתבה המלאה

אורן חסון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "ברכות לחבורה נפלאה של שחקנים, שרשמה הישג היסטורי עם העפלה לחצי גמר אליפות אירופה והבטיחה את השתתפותה במונדיאליטו באינדונזיה בשנה הבאה. ההשקעה הגדולה וחסרת התקדים בנבחרות הצעירות מצד ההתאחדות לכדורגל, הבנייה הנכונה, הדרך והידע, מניבים פירות מבטיחים. יש לנו הווה מרשים ונעשה הכל כדי שהעתיד יהיה עוד יותר טוב. שבחים לצוות הנבחרות הצעירות בראשות יילה חוס, בוני גינצבורג ומשה סיני וכמובן למאמן נבחרת הנוער אופיר חיים והצוות המקצועי. הנבחרת הקסומה הזאת הוכיחה לנו שחלומות מתגשמים והשמים הם הגבול ואני בטוח שגם בחצי הגמר הם יעשו הכל כדי להעניק לכולנו עוד רגעים של שמחה וגאווה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר כתב: "ברכות לנבחרת הנוער בכדורגל על ההישג העצום, עלייה לחצי גמר היורו והשתתפות היסטורית במונדיאליטו. הבאתם למגרש נחישות ורוח ניצחון והוכחתם כמה אתם ווינרים אמיתיים. ברכות לכל השחקנים, הצוות המקצועי, המאמן אופיר חיים וכל השותפים. אל אל ישראל!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully