וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיר חיים: "אתאכזב אם לא נזכה, נילחם עד טיפת הדם האחרונה"

נבחרת הנוער ערכה את מסיבת העיתונאים לקראת גמר אליפות אירופה נגד אנגליה (שישי, 21:00, ספורט4), המאמן הודה: "מחר יכולים לקרות דברים שיזעזעו את האדמה שאני דורך עליה". הקפטן אילי מדמון: "רק הלב ישחק, מרגישים שיש פה משהו שלא בטוח יחזור"

תקציר: נבחרת הנוער של ישראל ניצחה 1:2 את צרפת/ספורט1

לא מעט שיאים שברה נבחרת הנוער בהדרכת אופיר חיים בשבועיים האחרונים, אבל כעת מגיע הרגע שספק אם היו רבין שהאמינו שיכול לקרות: ישראל רחוקה ניצחון אחד מזכייה באליפות אירופה עד גיל 19! מחר (שישי, 21:00, בספורט4) החבורה הצעירה תפגוש בסלובקיה את נבחרת הנוער של אנגליה לקרב על כל הקופה - שבסיומו תוכתר אלופת אירופה חדשה עד גיל 19.

בעוד אנגליה זכתה באליפות אירופה לנוער ב-2017 ויהיה זה הגמר הרביעי שלה באליפויות אירופה עד גיל 19, עבור ישראל זהו גמר היסטורי. יתרה מכך, ישראל מעולם לא ניצחה משחק באליפות אירופה לנוער עד התחרות הנוכחית. את היורו החלה ישראל עם 2:2 נגד סרביה, לאחר מכן גברה 2:4 על אוסטריה ובמחזור סיום שלב הבתים נכנעה 1:0 לאנגליה, שבשלב הבתים כלל לא ספגה ועלתה לחצי הגמר עם מאזן מושלם. בשלב ארבע האחרונות אנגליה השלימה מהפך וגברה 1:2 על איטליה, בזמן שישראל הדהימה 1:2 את צרפת שנחשבה לפייבוריטית לזכית בתחרות. כידוע, ישראל גם תשתתף בשנה הבאה במונדיאל עד גיל 20 שייערך באינדונזיה בזכות ההישג הנ"ל.

גביע היורו עד גיל 19, סלובקיה 2022. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
עוד ניצחון אחד וגביע אירופה לנוער מגיע לישראל/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

כ-24 שעות לפני הגמר, הקפטן אילי מדמון אמר בפתיחת מסיבת העיתונאים: "אנחנו מאוד בטוחים בעצמנו ורוצים בסוף המשחק בעזרת השם להניף את הגביע. המשחק הקודם נגד אנגליה מהווה הכנה טובה בשבילנו, אנחנו יודעים עליהם הכל ומקווים שנעשה את זה. אנחנו לפני גמר אליפות אירופה ואין שום עייפות, זה משחק שבו ישחק רק הלב".

אם הם מרגישים את הטירוף בישראל: "אנחנו מרגישים את האווירה שיש במדינה, אומרים לנו שכולם נרתמים למען המשימה הזו וזה כיף לקבל מילים כאלה וכל כך הרבה מחמאות. נשאר לנו רק עוד צעד קטן לעשות. עצם זה שהגענו לכאן זה משהו מיוחד, זה לא מובן מאליו. לא ניצחנו במשחק הראשון נגד סרביה, אבל כבר אז הראינו עליונות ובטח שבמשחקים הבאים. אנחנו מרגישים שיש פה משהו שלא בטוח יחזור. הקשר שלנו עם אופיר חיים ועם הצוות זה משהו שאין בכל קבוצה, הם מביאים מעבר וזה מה שעושה את ההבדל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילי מדמון, לפני גמר אליפות אירופה לנוער. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
"רק הלב ישחק, ובעזרת השם נניף את הגביע". מדמון/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

לאחר מכן היה זה המאמן אופיר חיים שהתייצב מול המיקרופונים: "אני רוצה שהמשחק יתחיל עכשיו, לא יודע איך עוברים את 24 השעות האלה. אני רוצה להודות לכל מי שתומך בנו ומאוד רוצה לשמח את עם ישראל ביום שישי בערב. אני גם יודע שהרבה אנשים מגיעים מישראל לפה והמטרה העיקרית היא להביא את הגביע".

על כך שאנגליה פייבוריטית: "היא ללא ספק הנבחרת הכי חזקה בטורניר והמועמדת המובילה לזכייה, אבל אנחנו לא חוששים, אלא מכבדים אותם. בשלב המוקדמות הרגשתי שיש לי נבחרת חזקה וטובה וכמובן שלא דיברתי על העפלה לגמר, אבל כן כיוונו לחצי גמר ולהעפלה למונדיאל. היה עלינו הרבה לחץ במשחק הראשון, כי זה היה מעמד חדש ומטורף עבורנו - בסיום אמרתי להם שאני רוצה לראות את הנבחרת שהביאה אותנו לפה, שלא מפחדת ושתשחק את הכדורגל שאנחנו יודעים לשחק. נגד אוסטריה ראיתם את זה ואנחנו יודעים שאנחנו טובים ויכולים לעשות את זה. לא אפתח את היתרונות שיש לנו נגד אנגליה, אבל יש לנו יתרון או שניים עליהם. מה שבטוח זה שלא נשנה את סגנון המשחק שלנו ואני בטוח שיהיה משחק שונה לעומת המפגש הקודם נגד אנגליה, שבו התנאים הקשו".

עוד אמר אופיר חיים: "לא הראייתי לאורך כל הקריירה כמו בימים האחרונים, אבל החיים שלי לימדו אותי מה זה פרופורציות והתברכתי בילד כמו אור שמכניס אותי לפרופורציות כמו שצריך. לא ישנתי כל הלילה אחרי הניצחון נגד צרפת, אבל אני יודע שמחר יכולים לקרות דברים שיזעזעו את האדמה שאני דורך עליה. אני מכבד את המעמד ומאושר, אבל גם יודע שיש לנו עוד משחק אחד כדי להשלים את המשימה ולא חושב על הטירוף שהולך בארץ".

על אוסקר גלוך ושחקניו המרכזיים: "יש שחקנים שגם בגיל כזה יודעים להגיע לכל משחק בבגרות ורצינות כאילו הם בני 30. אוסקר הוא אחד כזה, שיודע שגם אחרי משחק טוב יש לו משחק נוסף שהוא צריך להגיע אליו, לכבוש ולשחק טוב. הוא שחקן מיוחד והוא מוכן למשחק".

על ההכנות לגמר וכיצד הם ינסו להפתיע: "אם לא אזכה בגביע מחר, אז אהיה מאוד מאוכזב. לא אוכל לקבל את זה, יהיה לי קשה - לכן אנחנו באים לנצח ונעשה את זה בכל הכוח. אנחנו יכולים להפסיד כי נפגוש נבחרת אדירה, אבל אנחנו מוכנים טקטית, נדבר מחר ואני מקווה שאני אצליח לישון היום בלילה - ואם לא, אז גם בלילה אני חושב על דברים וכותב על פתקים כדי שלא אשכח".

על המחמאות מהמאמן האנגלי איאן פוסטר: "לפני הגרלת המשחקים הוא כתב לי שאני מקווה שעוד נגיע יחד לחצי הגמר. זו מחמאה אדירה לשמוע ממנו שהוא אומר על נבחרת ישראל דברים כאלה. שמי שמגיע לה שתיקח את הגביע, אנחנו לא נוותר וניתן את הכל עד טיפת הדם האחרונה".

לסיום נשאל אופיר חיים אם משפחתו מגיעה לגמר: "הם מחפשים טיסות ואני מאוד מקווה שהם יגיעו. זה אולי קצת מלחיץ שהמשפחות של השחקנים פה, אבל הן היו גם במשחקים הקודמים ואני חושב שהשחקנים יודעים להתמודד עם זה. אנחנו לפני מעמד מלחיץ, אבל יש פה חבר'ה עם אישיות כל כך טובה ואני סומך עליהם שזו לא תהיה בעיה".

אופיר חיים, לפני גמר אליפות אירופה לנוער. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
ההתרגשות בשיאה. אופיר חיים/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

עוד לפני מסיבת העיתונאים, מאמן נבחרת הנוער של ישראל, אופיר חיים, פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו כתב: "כמה שזה לא פשוט להיות ברגעים כל כך משמעותיים רחוק מהארץ שלנו, לא ליד המשפחה שלי, האישה הילדים, אורוש שלי שעושה היסטוריה כל יום מחדש. תודה לאל על הזכות הזו להיות חתום על חלק בפאזל שהופך את התמונה להרבה יותר ברורה.

"כמובן שזה לא אני לבד ויש לי צוות מפואר שעליו אני ארחיב כשאגיע ארצה. לפנינו יש קצת דברים לעבור כדי לחזור הביתה גם החותמת הסופית. בשביל זה אני צריך אתכם שם בארץ. העידוד שלכם עוזר לי להרים את הקבוצה המרגשת שלי!".

חיים המשיך: "מבחינתי לחזור עם הגביע הביתה זה לחזור עם מפתח ענק לדלת שמעולם לא נפתחה, ויותר מזה, אני מרגיש שמעבר להישגים עצמם, הנבחרת חוזרת הביתה כשהשחקנים מבינים שכבר אין תקרות זכוכית עבורם. תודה על החיבוק, תודה על ההודעות, השיחות המרגשות מהאנשים הכי חשובים שלנו, תודה לתקשורת שפותחת כל מהדורה וסוגרת כל מהדורה בחיבוק חזק אלינו. אני עם דמעות של אושר אומר לכם תודה".

איאן פוסטר, מאמן נבחרת אנגליה עד גיל 19. Seb Day - UEFA via Sportsfile, אתר רשמי
שבחים לאופיר חיים ולשחקני הנוער של ישראל. פוסטר/אתר רשמי, Seb Day - UEFA via Sportsfile

הערב גם נערכה מסיבת העיתונאים של האנגלים לקראת המשחק, והמאמן איאן פוסטר החמיא לישראל כשאמר: "אני חושב שזו נבחרת מאוד אנגלית מבחינת מוסר העבודה והחריצות. זו נבחרת שעובדת קשה, לא מפסיקה לעבוד ויחד עם זאת יש לה שחקנים עם טכניקה יוצאת מן הכלל. ישראל לא תאפשר לנו לנוח לרגע ואנחנו יודעים את זה, ראינו את זה גם במשחק בינינו בשלב הבתים".

עוד אמר פוסטר על ישראל: "ישראל שיחקה טוב מאוד נגד צרפת. התכוננו היטב לאליפות הזו וראינו עד כמה ישראל טובה עוד לפני האליפות, דרך המשחקים שלה בנובמבר ובשלב העילית במרץ. אני חושב שלא העריכו כמו שצריך את בית ב' באליפות הזו, ועובדה שממנו עלו הפיינליסטיות".

הקשר הארווי וייל ישב לצד פוסטר וכשנשאל על המפגש הקודם נגד ישראל אמר: "אי אפשר להשוות בין המשחק הקודם לבין מה שיהיה מחר. המגרש אז היה מוצף וירד גשם. גם ישראל יכולה הייתה להפסיד ועדיין לעלות. קשה לומר מה יהיה בגמר, אבל צפינו בנבחרת ישראל נגד צרפת ואנחנו נהיה מוכנים".

הרכבים משוערים

נבחרת ישראל: תומר צרפתי, עילי פיינגולד, אור ישראלוב, סתיו למקין, רוי רביבו, אל ים קנצפולסקי, איליי מדמון, אוסקר גלוך, תאי עבד, אריאל לוגסי, אחמד סלמן.

נבחרת אנגליה: מת'יו קוקס, קאלום דויל, רוני אדווארדס, ג'ארל קוונסה, ברוק נורטון קאפי, קרני צ'וקוומקה, טים אירוגבונאם, אלפי דווין, ארון ראמזי, הארווי וייל, דיין סקרלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully