וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטני גריינר צפויה להיות מורשעת, וארצות הברית בפלונטר

לקראת תחילת משפטה של כוכבת ה-WNBA, התחזיות באמריקה פסימיות: "הסיכוי הכי טוב שלה לשוב הביתה הוא דרך חילופי אסירים"

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 29.6/ספורט1

משפטה של כדורסלנית ה-WNBA בריטני גריינר יתחיל מחר (שישי) ברוסיה, ולפי ההערכות בארצות הברית - הוא צפוי להסתיים בהרשעה, כשגזר הדין עשוי להיות עד 10 שנות מאסר. "ייתכן שהסיכוי הטוב ביותר שלה לשוב הביתה הוא באמצעות חילופי אסירים", נכתב הבוקר ב"ניו יורק טיימס".

בחודשים האחרונים משפחתה של גריינר מפעילה לחץ כבד על ממשלת ארצות הברית, בתמיכת קבוצות ה-WNBA, על מנת שתמצא את הדרך להחזיר הביתה את שחקנית הכדורסל שהממשל האמריקאי הגדיר בתחילת החודש שעבר כ"עצורה שלא כדין", זאת לאחר שגריינר נעצרה בחודש פברואר האחרון בחשד להברחת סמים.

בריטני גריינר, כדורסלנית WNBA, בשימוע בבית משפט רוסי. KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP, GettyImages
מסובכת מעל הראש. גריינר בשימוע בבית המשפט השבוע/GettyImages, KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

"מערכת המשפט ברוסיה מאמינה שלא הולכים למשפט אם הנאשם לא צפוי להיות מורשע", הסביר מומחה בחוקה הרוסית לעיתון הניו-יורקי את התחזית הפסימית מבחינתה של כוכבת פיניקס מרקורי, שהשתייכה גם ליקטרינבורג הרוסית עד שנתפסה עם מכשיר לאידוי שמן קנאביס בשדה תעופה קרוב למוסקבה. עורך דינה של גריינר אמר שהמשפט צפוי להיארך עד חודשיים, ואינו יודע בדיוק אילו ראיות עומדות כנגד מרשתו.

החשש בארצות הברית נובע מהמתיחות ביחסים הדיפלומטיים עם רוסיה, על רקע הפלישה לאוקראינה. מאז מעצרה, בסביבתה של הכדורסלנית הבינו שהרוסים עשויים לנצל את הסיטואציה לטובת חילופי אסירים. בעסקה שכזו שוחרר חייל מארינס לשעבר בחודש אפריל האחרון, אך הבעיה היא שבמקרה של גריינר מדובר באסירה עם פרופיל ציבורי גבוה הרבה יותר, ולכן רוסיה תדרוש תמורה משמעותית יותר לשחרורה: כפי שדווח בחודש שעבר, השלטון המקומי ינסה להביא לשחרורו של סוחר הנשק ויקטור בוט, שנשפט ל-25 שנות מאסר בארצות הברית.

"זוהי דילמה קלאסית של בני ערובה. אם אתה מנהל משא ומתן לחילופי אסירים, אתה למעשה מעודד לקיחת בני ערובה נוספים בעתיד. ואם אתה לא, אז בן הערובה עלול לא להיות משוחרר לעולם", הסביר פקיד לשעבר במשרד המשפטים האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully