וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידענו שלא יהיה ואקום. אנחנו מעצמה בהתעמלות אומנותית"

20.6.2022 / 12:00

פס הייצור המרשים בענף סידר שמונה מדליות באליפות אירופה שננעלה אתמול בתל אביב. אז מה סוד הקסם והאם מדובר בענף מספר אחת של ישראל?

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 20.6/ספורט1

ארבעה באפריל, חודשיים וחצי עברו מאז. לינוי אשרם מכנסת את התקשורת באחת המסעדות במרכז עזריאלי בתל אביב ומודיעה שהחליטה לפרוש. הספורט האולימפי מאבד נכס חשוב מאוד לקראת המשחקים האולימפיים פריז 2024.

בחישוב המדליות שעושים בגוף שמנהל את הספורט האולימפי בישראל, אשרם היתה יכולה להיות באנקר לפודיום גם בעוד שנתיים. גם אם לא זהב כמו לפני פחות משנה בטוקיו, מדליית כסף או ארד היתה יכולה להיות ברת הישג. אבל המתעמלת האמנותית מראשון לציון שפרצה את כל הגבולות והפכה למותג עולמי, ידעה יותר טוב מכולם שזה נגמר אחרי שחזרה מטוקיו ואת ההחלטה שלה מסרה באירוע שטוף דמעות והתרגשות.

המתעמלת הישראלית דריה אטמנוב. באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל, אתר רשמי
היורשת של אשרם התגלתה מהר מהצפוי. אטמנוב/אתר רשמי, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל

כשיצאו בכירי הוועד האולימפי מהאירוע של אשרם, הם בטח גילגלו כבר בראש מה יכול להוות תחליף. אף אחד לא רוצה לרדת בעוד שנתיים בפריז מההישגים של טוקיו. להשתדרג ולהשיג יותר מדליות נראה היום כמשימה בלתי אפשרית, אבל מי לא יחתום על ארבע מדליות, שתיים מזהב, גם במשחקים האולימפיים הבאים.

מי שחיפש פיתרון וחלופה לא יכול היה להאמין שבתוך חודשיים וחצי הוא כבר ימצא אותם בתוך ענף ההתעמלות האמנותית, שמסתמן כעת כאחד המוצלחים מבין הענפים האולימפיים. אליפות אירופה בהתעמלות אמנותית שננעלה אתמול (ראשון) בתל אביב הניבה שמונה מדליות. דריה אטמנוב הייתה מסמר התחרות עם מדליית זהב בקרב רב ועוד שלוש מכסף במכשירים הבודדים. גם הנבחרת שהוקמה ממש לפני כמה חודשים הפציצה עם זהב בקרב רב ומדליות נוספות בכל מכשיר ולקינוח קיבלנו גם את עדי כץ, שלפי המומחים בתחום עוד יכולה להתקדם ולייצר בעצמה תחרות מול אטמנוב על הבכורה.

"אין ואקום בהתעמלות האמנותית", קובע מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג ביום שאחרי האליפות. "בהתעמלות אמנותית, יותר מכל ענף אחר, אנחנו באמת בגדר של מעצמה. אנחנו רואים את דור ההמשך הזה גם בקבוצתי וגם באישי לאורך הרבה מאוד שנים עם הופעות במשחקים האולימפיים ועלייה לגמרים במשחקים האולימפיים. כמובן שהשיא היה עם לינוי ומדליית הזהב שפרצה כל תקרת זכוכית בגלל השליטה של מזרח אירופה לאורך דורות".

עוד בוואלה!

דריה אטמנוב: "לינוי גרמה לי לעבוד יותר קשה. ידעתי שיש לאן לשאוף"

לכתבה המלאה
עדי כץ. יחצ,
לא רק אטמנוב. עדי כץ/יחצ

מה סוד הקסם?

"איגוד התעמלות מסודר, אגודות עירוניות טובות, משרד הספורט שמסייע בכל, מאמנות ברמה הכי גבוהה שיש בעולם, יש מסורת, יש מודלים לחיקוי, יש יחידה לספורט הישגי וועד אולימפי שנותנים את כל המעטפת מסביב. יש עבודה משותפת של הרבה גופים שמוכיחה את עצמה. לא ציפינו לזהב מאטמנוב ולא מהנבחרת. חשבנו שהן יכולות להתמודד גבוה. עבור דריה אטמנוב לזכות בזהב בקרב רב בגיל 16 בתחרות מטרה ראשונה בבוגרות זה מעל ומעבר למצופה. ההופעה שלה היתה מאוד מרשימה. ויש גם את עדי כץ שהיא ספורטאית ברמה גבוהה ואתה רואה שיש גם מדליות בג'וניור. שוכחים אבל התחרות הזו נפתחה עם גילים צעירים יותר וגם שם לקחנו מדליות כולל שתיים מזהב. יש תפוקה מאוד יפה ובאופן קבוע. זה ענף חי. המון ילדות באות לראות את התחרות, משדרים אותה. זה כנראה הענף מספר אחת".

אנשים אוהבים להתחבר להצלחה.

"בדיוק, אתה צודק. הצלחה זה היחצ"ן הכי טוב של כל ספורט ובטח ספורט אולימפי. לאולם התחרויות הגיעו המון אנשים".

ההתעמלות שכוללת גם את ענף המכשירים הפכה לספורט האולימפי המוביל בישראל?

"יש כמה ענפים מובילים. התעמלות, ג'ודו, שייט, שחייה ואתלטיקה. אלה החמישה שאנחנו מדברים עליהם. אין ספק שתוצאות ההתעמלות הן ברמה הגבוהה ביותר".

מה מושך בנות בהתעמלות אמנותית? מה הסיפור של הענף הזה שכל כך מצליח אצלנו?

"זה ענף אסתטי שמשלב תנועתיות, מחול, מוסיקה. זה ענף לא יקר במיוחד והוא מדבר לאוכלוסיה מאוד גדולה. בנות מאוד אוהבות את זה ומועדונים מתפוצצים מבנות שבאות. ההצלחה של לינוי או נטע ריבקין לפניה, משכו רבות שראו בהן מודל לחיקוי".

המתעמלת הישראלית דריה אטמנוב. באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל, אתר רשמי
סיפור הצלחה. אטמנוב/אתר רשמי, באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל

אליפות אירופה הזו יכולה לסמן עתיד ורוד?

"צריך לומר בזהירות את הדברים כי האליפות הזו היא אליפות של החלפת משמרות שאחרי המשחקים האולימפיים. וכמובן שצריך לזכור שהרוסיות והבלארוסיות לא הגיעו לכאן בגלל ההרחקה שלהן. ולכן היו חסרות שתי רוסיות ושתי בלארוסיות במשחק".

איפה זה הפתיע אותך יותר? אטמנוב או הנבחרת?

"בשני המקרים זה היה מהר מאוד. הנבחרת הזו הוקמה לפני כמה חודשים וההתקדמות שלה מטאורית. מגיע ציון לשבח למאמנות של הבנות וכמובן לבנות".

אז אפשר לבנות על מדליות גם בפריז 2024?

"זה עוד מוקדם וקשה לדעת איך זה יסתיים, אבל אין ספק שגם בהתעמלות אמנותית וגם בהתעמלות מכשירים יש לנו הישגים ואנחנו מצפים לדברים טובים בפריז. הכיוון הוא חיובי והאליפות הזו שמה את הדברים בצורה בהירה".

לינוי אשרם עם איילת זוסמן. ראובן קסטרו
מטפחות את הדור הבא. אשרם וזוסמן/ראובן קסטרו

מי שעומדת היום בראש נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית היא איילת זוסמן. המאמנת שהובילה את לינוי אשרם לזהב בטוקיו, שודרגה ותפסה גם את הפוזיציה של אירה ויגדורצ'יק שעזבה את ישראל לטובת עבודה ברוסיה. זוסמן ליוותה את דריה אטמנוב באגודת הפועל ראשון לציון כמאמנת אחראית והיום היא בראש הצוות המקצועי של הענף.

"ממש לא היה ברור לי שתהיה כזו הצלחה באליפות הזו", אומרת זוסמן. "אנחנו עובדות מאוד קשה כדי לבצע את התרגילים במינימום טעויות. הזכייה הפתיעה את כולנו. הבנות בנבחרת ודריה ביחידים עשו את כל התרגילים ללא טעויות וזה מראה עד כמה הן ספורטאיות גדולות".

מה הפתיע אותך יותר באליפות הזו?

"זה התחיל קודם בג'וניור שם היו לנו הישגים וזה המשיך עם דריה. היא לא הפתיעה אבל היא ביצעה את התחרות בצורה כמעט מושלמת. בלי טעויות, בלי דברים דרמטיים. כל זכייה במדלית זהב ריגשה אותנו באותה מידה".

אפשר לומר שאנחנו מעצמה בהתעמלות אמנותית. איך נהיינו כאלה?

"עבודה קשה מאוד. את רוב היום שלנו אנחנו מבלות באולם. יש לנו מאמנות עם כל כך הרבה ניסיון וזה ממקם אותנו כמעצמה. יש לנו מסורת של מתעמלות איכותיות".

את דריה פגשת בגיל מאוד צעיר לראשונה. מתי ידעת שהיא יכולה להיות אלופת אירופה בגיל 16?

"אני לא חושבת שיש רגע כזה כי הדברים מאוד תלויים בעבודה, במשפחה. זה לא משהו שרואים בגיל קטן אבל ראינו מייד את הכישרון שלה. היא עבדה מאוד קשה וביחס לאחרות זה היה מאוד מורגש".

קבלת הפנים של לינוי אשרם בנתב"ג אחרי החזרה מטוקיו. ראובן קסטרו
אפשר לחלום על מדליה בפריז? אשרם/ראובן קסטרו

ידעת שלינוי תפרוש ותהיה לנו עוד פייבוריטית לסמן למשחקים האולימפיים בעוד שנתיים?

"אני חושבת שכן. ראו את דריה כבר בג'וניור. ראו שהיא מיוחדת. עבדנו כולנו באותו אולם. לינוי אשרם, ניקול זליקמן, דריה אטמנוב ועדי כץ. דריה ועדי גדלו על לינוי וניקול. עבדנו יחד וידענו שיש המשך. ידענו שלא יהיה ואקום".

הצלחה מושכת את הבנות הבאות.

"יש בהחלט הרבה בנות באגודות ואנחנו כנבחרת בוחרים את הטובות ביותר. הזכייה של לינוי העלתה עוד יותר את ההתעמלות האמנותית בארץ. בכל מדינות מערב אירופה מאמינים שהם יכולים בזכות הזכייה של לינוי".

עכשיו הפנים לאליפות העולם בבולגריה בספטמבר?

"עוד קודם יש לנו את משחקי העולם בבירמינגהאם, ארצות הברית. אחרי זה אליפות העולם בבולגריה".

דריה תדע להתמודד עם ההצלחה שלה?

"אין לה ברירה. יש לה שלושה ימי חופש וממשיכים לעבוד. מבחינתנו האליפות הזו היא כבר היסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully