וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינוי אשרם הודיעה על פרישה: "הרגשתי שמדינה שלמה על הכתפיים שלי"

4.4.2022 / 12:00

אחרי החלטתה לפרוש ולהצטרף לצוות האימון של נבחרת ישראל, אשרם מסבירה: "הגשמתי את החלום, הגעתי לשיא". על הזהב בטוקיו: "עד היום קשה לי להגיד על עצמי 'אלופה אולימפית'. אני? לינוי מראשון? זה באמת קרה?". יעל ארד: "לינוי היא המודל של הספורטאי הישראלי החדש"

לינוי אשרם סיכמה היום (שני) את הקריירה האגדית שלה, כשבוע אחרי שהודיעה רשמית על פרישה מהתעמלות אומנותית קצת לפני יום הולדתה ה-23.יש לציין שבהתעמלות אמנותית, גיל 22-23 נחשב למבוגר יחסית ומבחינה הזו הפרישה של אשרם לא מפתיעה.

אשרם הפכה לאישה הישראלית הראשונה שזוכה במדליית זהב אולימפי, כשטיפסה לראש הפודיום בקרב רב באולימפיאדת טוקיו 2020 - מדליית הזהב הכי חשובה ויוקרתית בענף ההתעמלות האמנותית.

אשרם הוכתרה לאלופת אירופה בקרב רב ב-2020 ולסגנית אלופת העולם בקרב רב ב-2018. בנוסף זכתה בסך הכל ב-11 מדליות באליפויות עולם ו-6 מדליות באליפויות אירופה, ביניהן זהב בקרב רב באליפות אירופה ב-2020 וזהב בתרגיל האלות באליפות אירופה ב-2021. מעבר להצלחה הגדולה שלה באולם ההתעמלות, לאשרם היה תפקיד מרכזי מאוד בהפיכה של התעמלות אמנותית לענף פופולרי בישראל, שיותר ויותר ילדים ובני נוער מתנסים בו.

לינוי אשרם באירוע הפרישה שלה עם אלה סמופלוב, איילת זוסמן. ניב אהרונסון
לינוי אשרם באירוע הפרישה שלה עם אלה סמופלוב, איילת זוסמן/ניב אהרונסון

אשרם נראתה נרגשת, כשמאחוריה השלט "תודה לך אלופה שלנו". אשרם מצטרפת לצוות האימון של נבחרת ההתעמלות של ישראל, ואבי שגיא, יו"ר איגוד ההתעמלות, אמר לה בחיוך: "עכשיו תורך להחזיר לנו".

אשרם אמרה, כשהיא מחייכת ובוכה במקביל: "אני נזכרת באימון הראשון בטוקיו, עבר לי רעד ברגליים, הגעתי לרגע שאני מחכה, האירוע שלו חיכיתי והתכוננתי כל החיים, נכנסתי לפחד שהכל יירד לטמיון.. הייתי בסטרס נוראי. הרגשתי שמדינה שלמה מתחת לכתפיים שלי. ידעתי שאסור לי לאכזב. ידעתי שבישראל מעודדים אותי, וזה הגביר לי את המוטיבציה.

"לעולם לא אשכח את התרגיל הראשון שלי בטוקיו. לא האמנתי שבתרגיל הראשון שלי, בחישוק, אציג יכולת כל כך גרועה. דורגתי במקום ה-16. איך התאפסתי? ניסיתי לתפוס את עצמי. איילת אמרה לי, רק תיכנסי לגמר. חשבתי לעצמי, אין מפה מקום להידרדר, שאני במקום הכי נמוך. בסיום היום עליתי מהמקום ה-16 למקום השלישי. הבנתי שאוכל לזכות במדליה.

"מעולם לא חשבתי שאוכל לזכות במדליית הזהב. היום, כאלופה האולימיפית, אני מבינה שהכל היה שווה את זה. עד היום קשה לי להגיד על עצמי 'אלופה אולימפית'. אני? לינוי מראשון לציון? זה באמת קרה? היום אני מודיעה על פרישה מהתעמלות מקצוענית. הגשמתי את החלום, הגעתי לשיא, והגעתי למסקנה שצריך להמשיך באותו מסלול, אבל בצד השני של המזרן. אני מאושרת מהבחירה הזאת".

לדבריה, "אילו הייתי יכולה לחצות את המדליה לשתיים, הייתי נותנת חצי לאיילת זוסמן המאמנת שלי, זה לגמרי שלה... תודה לעם ישראל, שהרעיף עליי כל כך הרבה חום ואהבה".

עוד בוואלה!

ברוסיה שוב עקצו: "אשרם זכתה בזהב לכאורה. היא פרשה מזמן"

לכתבה המלאה
לינוי אשרם. ניב אהרונסון
פורשת בשיא. לינוי אשרם/ניב אהרונסון

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי: "לינוי היא המודל של הספורטאי הישראלי החדש. כל מה שפעם אמרו שאי אפשר, שאין לנו תשתית, שיטה, שאנחנו עם הספר - הדור הזה של לינוי, וילינוי במיוחד, זה הדור של הישראלים החדשים. ספורטאית שעברה את כל התחנות כאן בארץ, והביאה המון שמחה וגאווה, וגם הוכחה שצמחה פה שיטה של ספורט הישגי".

לינוי אשרם באירוע הפרישה שלה. ניב אהרונסון
לינוי אשרם באירוע הפרישה שלה/ניב אהרונסון
לינוי אשרם באירוע הפרישה שלה. ניב אהרונסון
לינוי אשרם באירוע הפרישה שלה/ניב אהרונסון

איילת זוסמן, המאמנת של אשרם, אמרה: "איך אפשר לסכם כמה מילים ארוך ומפרך בכמה מילים? לדרך הייתה לא פחות משמעות מההישג עצמו. לא קידשנו את המדליה, אלא את המסע האנושי והדרך. אני מתרגשת לקראת התחלת הפרק הבא, באימון הנבחרת, לינוי ואני ממשיכות יחד. הדרך ההישגית והאנושית תימשך. מצפה לנו המון הצלחה בדרך, תוך שמירה על הערכים שעמדו לנגד עיניי. לינוי ואני הוכחנו שאפשר גם אחרת. לינוי, תמיד ידעתי שאת שווה זהב, עכשיו כולם יודעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully