וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי זכה לראשונה ב-MVP הגמר ופרץ בבכי: "הוא הרכז הגדול אי פעם"

כוכב גולדן סטייט התרגש אחרי שהוכתר פה אחד לשחקן המצטיין: "אף אחד לא ספר אותנו, זה מדהים". סטיב קר מציב לו את האולימפיאדה כיעד: "זה הדבר היחיד שחסר לו בקריירה". קליי תומפסון סגר מעגל אחרי הפציעות: "הזלתי הרבה דמעות". וגם: הציוץ המשונה של איילה חסון

החגיגות של שחקני גולדן סטייט אחרי הזכייה באליפות/מתוך טוויטר

תמונות מרגשות אחרי הזכייה של גולדן סטייט באליפות. באופן טבעי, המצלמה התמקדה בעיקר בסטף קרי, הכוכב הבלתי מעורער של הגמר, שהוסיף לארון התארים העשיר שלו לא רק טבעת רביעית, אלא גם את הפרס האישי שהיה חסר לו: תואר ה-MVP של סדרת הגמר.

הלילה הוא קלע 34 נקודות במשחק המכריע, וסיים את הסדרה עם ממוצעים אדירים של 31.2 נקודות, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים ולמעלה מחמש שלשות בממוצע למשחק. קרי הפך לשחקן הראשון אי פעם שמגיע לממוצעים של 30, 5 ו-5 עם 5 שלשות בסדרת גמר. הוא גם הצטרף לרשימה מצומצמת של שחקנים עם ארבע אליפויות, שתי זכיות ב-MVP של העונה הרגילה וזכייה ב-MVP של הגמר, הכוללת את לברון ג'יימס, מג'יק ג'ונסון, קארים עבדול ג'באר, טים דאנקן ומייקל ג'ורדן.

סטפן קרי עם גביע ה-MVP אחרי הזכייה של גולדן סטייט ווריירס באליפות. Adam Glanzman, GettyImages
נאום ניצחון נרגש. קרי/GettyImages, Adam Glanzman

קרי נראה נרגש מאוד בסיום, ובשניות האחרונות פרץ בבכי. הוא קיבל לידיו את פרס ה-MVP אחרי שנבחר פה אחד, וכל 12 הקולות הלכו אליו. "אני גאה בקבוצה הזאת ומודה לאלוהים כל יום. יש משהו מיוחד באנשים האלה, עברנו דברים קשים בשנתיים האחרונות", סיכם קרי את המסע. "אף אחד לא ספר אותנו, זה מדהים. מאוד סוריאליסטי. היינו רחוקים מהאליפות מאוד, פגענו בתחתית עם פציעות. עברנו הרבה, מצאנו את השחקנים הנכונים. אתה אף פעם לא יודע אם תחזור לגמר, ואני מקבל צמרמורת רק מלחשוב על כל הקשיים שעברנו בדרך לאליפות הזאת. בהתחשב בנסיבות, זו בהחלט אליפות שמרגישה אחרת. משהו בה שונה, ונהדר".

אנדרה איגודלה, שותפו של קרי לארבע האליפויות בגולדן סטייט, הגדיל לעשות כשטען בסיום שהאליפות הזו הופכת את קרי סופית לרכז הגדול בהיסטוריה. "אני חושב שהוא ביסס את הקייס שלו. זה אפילו לא רק בגלל היכולת שלו היום, או בגמר הזה. מבחינתי הוא הרכז הגדול אי פעם. לא היה עוד פוינט גארד כזה", אמר.

מאמן גולדן סטייט סטיב קר מסמן לקרי את היעד הבא: זכייה במדליית זהב אולימפית. קר, מאמן נבחרת ארצות הברית, משוכנע שסטף ייקח חלק באולימפיאדה ב-2024 על אף גילו המתקדם יחסית. "חסרה לו מדליית זהב אולימפית. אני באמת חושב שהוא צריך להתמקד באולימפיאדת 2024. זה הדבר האחרון שחסר לו בקריירה", אמר.

צפו בחגיגות בחדר ההלבשה

החגיגות של גולדן סטייט הדגישו עד כמה גם השחקנים והצוות המקצועי עברו קשיים לפני שהניפו שוב את גביע אובריאן. גם סטיב קר מודה שזה ממש לא היה מובן מאליו. "כל האליפויות מיוחדות, כל האליפויות יוצאות דופן, אבל זאת כנראה האליפות עם הסבירות הכי פחות גבוהה. נדרש מאיתנו מאמץ קבוצתי כדי לעשות את זה, ועשינו את זה".

קרי עצמו הודה ש"זה מרגיש קצת אחרת, במיוחד לאור מה שעברנו בשלוש השנים האחרונות, בגלל איך שהן נראו...היו פציעות, שינויים, הסגל עבר מהפכה, חבר'ה צעירים הגיעו. עכשיו יש לנו ארבע אליפויות. לי, לדריי, לקליי, לאנדרה. זה פשוט דבר מיוחד, תחושה יוצאת דופן".

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס עם גביע האליפות. Elsa, GettyImages
סגירת מעגל מרגשת. קליי תומפסון/GettyImages, Elsa

שריקת הסיום הייתה גם סגירת המעגל המושלמת מבחינתו של קליי תומפסון. האח השני לבית ספלאש נעדר מהמגרשים במשך שנתיים וחצי, במהלכן התמודד עם שתי הפציעות שנחשבות להכי קשות עבור כדורסלן: קרע בגיד אכילס, וקרע ברצועה הצולבת. תומפסון עבד קשה, שמר על סבלנות חזר למגרשים בינואר האחרון ולמרות שהוא עדיין לא נראה כמו העתק מדויק של הכוכב שהיה בעבר, הוא עדיין חתום על כמה משחקים מצוינים ושלל סלי קלאץ' המאפיינים אותו.

"היו ימים שבהם לא הייתי יכול אפילו לנהוג או לעשות כלום", נזכר תומפסון בסיום. "אחי הגדול תמיד אמר לי 'סבלנות, סבלנות, הכל ישתלם'. היו ימים קשים, הזלתי הרבה דמעות על הספסל. סטף ודריימונד ואנדרה עזרו לי. אני אסיר תודה על ההזדמנות להיות כאן. זה פשוט משוגע".

תומפסון הפתיע כשסיפר שמה שנתן לו את הדלק עד סוף העונה היה ציוץ עוקצני של שחקן ממפיס ג'רן ג'קסון ג'וניור, אחרי שהגריזליס גברו על הווריירס בעונה הרגילה. ג'קסון ג'וניור צייץ: "הכוח במספרים", הסלוגן המפורסם של הווריירס, במטרה להקטין את גולדן סטייט, והיום תומפסון נזכר בו.

"היה להם שחקן אחד שכתב שטויות אחרי שהם ניצחו אותנו, וזה הרתיח אותי. אני כבר לא יכול לחכות לצייץ את זה מחדש עכשיו. הוא חתיכת דביל. וכן, יש לי זיכרון של פיל", אמר תומפסון.

על הציוץ המשעשע של המשחק, אגב, הייתה חתומה איילה חסון, מגישת "חדשות 13". מיד לאחר המשחק העלתה חסון ציוץ משונה בו דיווחה על כך ש"גולדן סטייט ניצחה את בוסטון באליפות ה-NBA (הטעות במקור), הוכרי בשישי מתוך 7 משחקים". חסון הבהירה ש"אני לא איזה Fan של ספורט, אבל השילוב של לילות לבנים ומקצוענות עשו את זה", ותיארה באופן ביזארי את המשחק. "בוסטון פצחה את המשחקים בסערה אבל הגולדן סטייט עם מספר 30 שלהם (סטפן קרי) שהוא פנומן, הריעו. בספורט ברור מי מצטיין ומי קצת פחות קשה לסבן".

הציוצים זכה למאות לייקים, וכלל תגובות מפרגנות לצד ציוצים התוהים מה חסון ניסתה לומר, והאם הציוץ הוא למעשה העתקה לא מוצלחת מאנגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully