וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על זמנית: גולדן סטייט ניצחה 90:103 בבוסטון וזכתה באליפות

עכשיו באמת אפשר לדבר במונחים של שושלת: אחרי ארבע שנים ללא טבעת, אחרי שנתיים רצופות בלי פלייאוף, הקאמבק הגדול של הווריירס הושלם עם ניצחון בבוסטון שקבע 2:4 בסדרת הגמר. קרי שוב הצטיין, הווריירס עם אליפות רביעית בשמונה השנים האחרונות

החגיגות של שחקני גולדן סטייט אחרי הזכייה באליפות/מתוך טוויטר

עכשיו כבר ברור שמדובר באחת הקבוצות הגדולות בכל הזמנים: גולדן סטייט זכתה הבוקר (שישי) באליפות שביעית בתולדותיה ורביעית בשמונה השנים האחרונות, אחרי שגברה 90:103 על בוסטון בחוץ והשלימה ניצחון 2:4 בסדרת גמר הפלייאוף. מדובר בסגירת מעגל מרגשת עבור הקבוצה ששברה כמעט כל שיא אפשרי ב-NBA: בדיוק היום לפני שבע שנים סטף קרי, סטיב קר, קליי תומפסון ודריימונד גרין זכו בטבעת הראשונה שלהם, וכעת הם עושים זאת שוב עם קאמבק אדיר, ארבע שנים אחרי האליפות האחרונה ושנתיים אחרי ההופעה האחרונה של הקבוצה בפלייאוף.

במהלך השנתיים האלה אפשר היה להאמין שתור הזהב של הווריירס הסתיים. קליי תומפסון סבל מפציעות טורדניות שהשביתו אותו במשך שנתיים וחצי, בעיות הברכיים של סטף קרי חזרו אף הן, ולעיתים רחוקות החבורה של סטיב קר הצליחה להישאר בריאה. לפני שתי עונות היא סיימה עם המאזן הגרוע בליגה - אבל מנהלי הקבוצה בטחו בתהליך, הימרו על הבסיס הקיים למרות הכל, והיום קצרו את הדיבידנדים.

סטפן קרי מניף את גביע האליפות של גולדן סטייט ווריירס. Adam Glanzman, GettyImages
אין כמוה. גולדן סטייט עם גביע אובריאן/GettyImages, Adam Glanzman

זו הייתה עונה הפכפכה עבור גולדן סטייט, אבל לרגעים לא מבוטלים בפלייאוף הזה היא נראתה כמו הקבוצה הקטלנית שפירקה את ה-NBA בשנים קודמות. הלילה היא כבר הפגינה עליונות ברורה על הסלטיקס, ולמעט פיגור דו ספרתי אליו נקלעה בדקות הראשונות של המשחק שלטה בעניינים ללא עוררין. סטף קרי להט עם 34 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים ושם חותמת סופית על הזכייה בתואר האישי היחיד שהיה חסר לו בקריירה: פרס ה-MVP של סדרת הגמר. אנדרו וויגינס המשיך להיות מנייה בטוחה בשני צידי המגרש ותרם 18 נקודות, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חטיפות ו-3 חסימות, דריימונד גרין נראה כמו המנהיג והשומר האידיאלי שהכרנו עם 12, 12 ריבאונדים ו-8 ריבאונדים וגם ג'ורדן פול (15) וקליי תומפסון (12) התחממו לפרקים.

בשורה התחתונה הווריירס חוגגים זכייה באליפות רביעית בשמונה השנים האחרונות, ולמרות גילם המתקדם של הכוכבים, לא ברור האם, מתי ואיך זה ייעצר. הסלטיקס, מצידם, קיוו לשמור על מאזן מושלם במשחקי הדחה - בפלייאוף הנוכחי היא ניצחה בכל שלושת המשחקים בהם הייתה כפסע מסיום המסע - אבל הפעם הווריירס פשוט היו גדולים עליהם. ג'יילן בראון חתם סדרת גמר אישית נהדרת עם 34 נקודות ו-7 ריבאונדים, אל הורפורד הוסיף 19, אבל ג'ייסון טייטום שראוי לקרדיט עצום על פלייאוף פנטסטי בו ניצח את קווין דוראנט, יאניס אנטטוקומפו וג'ימי באטלר, לא היה מספיק טוב והסתפק ב-13 נקודות בלבד.

הסלטיקס יוצאים לקיץ עם המון סיבות לאופטימיות, אבל גם עם ההבנה שהמרחק בינה לבין גולדן סטייט עדיין גדול.

עוד בוואלה!

"קליי של משחק 6" יסגור מעגל? "אני רוצה להצדיק את הכינוי"

לכתבה המלאה
סטפן קרי אחרי הזכייה של גולדן סטייט ווריירס באליפות. Adam Glanzman, GettyImages
התואר שהיה חסר לו. קרי פורץ בבכי/GettyImages, Adam Glanzman

רבע 1

הפתיחה הייתה כל כולה של בוסטון. ג'יילן בראון קלע חמש נקודות מהירות, ושלשה נוספת של ג'ייסון טייטום העלתה את הסלטיקס ליתרון דו ספרתי של 2:12 אחרי שתי דקות וחצי. קליי תומפסון ספג עבירה שנייה והמומנטום נשאר בצד של הסלטיקס, אבל נקודות ראשונות של קרי אחרי 8 דקות קיזזו את ההפרש ל-14:18. טייטום ובראון המשיכו ליהנות מחופש פעולה וקלעו מחצי מרחק, אבל הסיומת של הרבע הייתה שייכת לגולדן סטייט, שטסה לריצת 0:11 עם שלשות של גרין, קרי ופול, וסיימה אותו ביתרון 22:27.

ג'יילן בראון, בוסטון סלטיקס. Elsa, GettyImages
בלט ברבע הראשון. ג'יילן בראון/GettyImages, Elsa

רבע 2

הרבע התחיל בדיוק כמו שהרבע הראשון הסתיים. מומנטום אדיר של גולדן סטייט דווקא בדקות בהן סטף קרי קיבל מנוחה, סייע להמשיך הבליץ. ג'ורדן פול שעלה חד ונחוש מהספסל צלף מכל מקום והגיע ל-11 נקודות אישיות, ואסיסט שלו לדאנק של אנדרו וויגינס הקפיץ את הווריירס ליתרון שיא של 15 נקודות, 22:37, כשנותרו 10 דקות להפסקה. שלשה של ג'יילן בראון שמה סוף לריצת 0:21 (!) של גולדן סטייט, והוציאה את הסלטיקס לריצת 0:7 שקיזזה שוב את ההפרש לחד ספרתי. משם הגיע התור של הווריירס לריצת 0:11 משלה שהקפיצה את היתרון ל-18, כשסטף קרי מגיע לדו ספרתי. המחצית ננעלה עם כמה פעולות טובות של רוברט וויליאמס, אחת מנקודות האור היחידות של הסלטיקס בשני הרבעים הראשונים, שהורידו את בוסטון להפסקה בפיגור 54:39, אחרי שההפרש כבר הגיע ל-21.

פעם ב-50 שנה: ריצת ה-0:21 הנדירה של הווריירס

שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, קליי תומפסון. Adam Glanzman, GettyImages
החגיגה החלה כבר ברבע השני. קרי ותומפסון/GettyImages, Adam Glanzman

מחצית מופלאה לדריימונד גרין בשני צידי המגרש

רבע 3

הווריירס המשיכו לרקוד על הפרקט בפתיחת המחצית השנייה. אוטו פורטר ג'וניור הצטרף לחגיגה עם שתי שלשות, קרי צלף שלשות אופייניות מטווחים בלתי אפשריים, והיתרון של גולדן סטייט תפח ל-22, 50:72, עם שש דקות לסיום הרבע. אל הורפורד היה נקודת האור היחידה של הסלטיקס ברבע עם 9 נקודות בשש הדקות הראשונות של הרבע, אבל בדקות הבאות ג'יילן בראון חבר אליו, ויחד הם דאגו שהסלטיקס לא ירימו ידיים. סדרת מהלכים מצוינים של בראון בשני צידי המגרש הובילה ריצה נוספת של בוסטון שקיזזה את ההפרש ל-8 בלבד, והרבע הסתיים ב-66:76 לגולדן סטייט, עם שביב קטן של תקווה למארחת.

שחקני גולדן סטייט ווריירס סטפן קרי, דריימונד גרין, גארי פייטון ג'וניור. רויטרס
הגנת ברזל. דריימונד גרין/רויטרס

לצד ההצגות והמספרים המרשימים, ג'ייסון טייטום גם יכול לסמן לעצמו נקודה רעה

רבע 4

סטף קרי לקח את העניינים לידיים בדקות הקריטיות בהן נראה היה שהמומנטום שוב נמצא בצד של הסלטיקס. שני סלים קשים שלו השאירו את היתרון על דו ספרתי, אבל ג'יילן בראון הלוהט צלף שלשה ונספת שהורידה למינוס 8 בלבד, חמש וחצי דקות לסיום. אנדרו וויגינס צלף שלשה חשובה בצד השני, היתרון חזר לדו ספרתי וזו הייתה פחות או יותר הנקודה בה הסלטיקס נשברו סופית. קרי קלע עוד פעמיים מחוץ לקשת ושם את הפיגיון האחרון בלב של אוהדי בוסטון, לפני שפרץ בבכי על הפרקט בשניות האחרונות. 90:103 לגולדן סטייט בסיום, ועונת 2021/22 הושלמה עם אלופה מרגשת.

מרכוס סמארט, בוסטון סלטיקס. Elsa, GettyImages
ועדיין, בוסטון יוצאת מהעונה עם ראש מורם. מרכוס סמארט/GettyImages, Elsa

סטטיסטיקה

קלעו לגולדן סטייט: סטף קרי 34 (6 מ-11 מהשלוש, 7 ריבאונדים, 7 אסיסטים, אנדרו וויגינס 18 (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 4 חטיפות ו-3 חסימות*, ג'ורדן פול 15, דריימונד גרין (12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים) וקליי תומפסון (5 מ-20 מהשדה) 12 כל אחד, אוטו פורטר ג'וניור וגארי פייטון ג'וניור 6 כל אחד.

קלעו לבוסטון: ג'יילן בראון 34 (12 מ-23 מהשדה, 7 ריבאונדים), אל הורפורד 19 (14 ריבאונדים), ג'ייסון טייטום 13 (6 מ-18 מהשדה, 7 אסיסטים), רוברט וויליאמס 10 (5 חסימות), מרכוס סמארט 9 (9 אסיסטים), גרנט וויליאמס 3, דרק ווייט (1 מ-6 מהשדה) 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully