וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיתוף הפעולה של הבקרה עם חוגג ויונגר הביא את בית"ר למצב הזה"

17.6.2022 / 5:45

בכירים בהתאחדות יוצאים נגד הבקרה התקציבית: "הייתה צריכה לקחת את בית"ר לפירוק בינואר, במקום היא הכפילה את החובות". שחקנים ביקשו להשתחרר וסורבו, יונגר וחוגג הבהירו כי הקבוצה לא תלך לפירוק ואם תצטרך תעמיד סגל עם רוב של שחקני נוער

אוהדי בית"ר ירושלים מול ביתה של יו"ר הבקרה התקציבית, רו"ח סיגלית סייג/פרטי

בית"ר ירושלים רותחת סביב ההאשמות המופנות להתאחדות לכדורגל ולבקרת התקציבים, שתרמו כביכול להרעת המצב במועדון. אתמול (חמישי) הגיעו אוהדי בית"ר לביתו של אורן חסון והבהירו כי בשבועיים הקרובים יבקרו את כל מי שלטענתם שותף למחדלים וחופש הפעולה של משה חוגג, מי שלדעתם "הביא את בית"ר אל סף תהום". נראה כי הדברים הגיעו לנקודת רתיחה שמחייבת פתרון מיידי.

גורמים בהתאחדות הגנו אתמול על היו"ר אורן חסון ואמרו כי רמת המנדט שניתנת לבקרת התקציבים מקשה עליו לקבל החלטות בנושא וכי הסמכויות של סיגלית סייג הם מאוד ברורות. מנגד, יו"ר הבקרה ספגה ביקורת קשה מבכירים בהתאחדות, שאמרו: "מה שקורה עכשיו זאת תוצאה של שיתוף הפעולה של הבקרה עם חוגג ויונגר בינואר. כבר אז בית"ר הייתה צריכה לרדת או ללכת לפירוק ולהיות עם מינוס 12, אבל עזרו לה לבצע פעולות הזויות ותכנית הבראה שכמעט הכפילו את החובות שלה".

למעשה, הבקרה הכינה לבית"ר תכנית הישרדות בינואר, בית"ר אכן הייתה מחוייבת בפירוק באותם ימים ובמינוס 12 נקודות. בתכנית הבקרה היו כל כך הרבה סדקים, גם מצד הבקרה וגם חלקים בעסקה אותם חוגג לא מילא, כאשר הרצון לגרום לבית"ר לסיים את העונה, גם מתוך חשש אל מול הטוטו וזכיין השידור, יצרו אנדרלמוסיה שנמשכת עד עצם היום הזה.

משה חוגג, מחאת אוהדי בית"ר ירושלים. דורון שיינר, אתר רשמי
קיבל "סיוע"? משה חוגג/אתר רשמי, דורון שיינר

איך החובות גדלו? פשוט. במסגרת התוכנית הועברו 3.5 מיליון שקל על ידי עורך דינו של חוגג והייתה התחייבות ממנו לעוד 4 מיליון שקל, שלא הגיעו. על ה-4 מיליון שקל האלה ניתנה הוראה ברגע האחרון, כמה ימים לסיום חלון ההעברות, בו הוחלט לפטר את מרקו ינקוביץ' ואדווין ג'סי. אם היו מודיעים לינקוביץ' חודש קודם הוא היה מוצא קבוצה. למעשה, הוא אפילו רצה להשתחרר. במקום שזה יקרה, זה הגיע לתביעה ופיפ"א פסקה על פיצוי בגובה של כ-2 מיליון שקל. ג'סי עצמו תובע את בית"ר גם על השכר וגם נזק מקצועי בקרוב ל-2 מיליון שקל.

בנוסף, קוצצו 25% לשחקנים וזה הפך לחוב של 2 מיליון נוספים. אז חוגג לא העביר 4 מיליון, אבל הגענו לחובות חדשים בגובה 10 מיליון שקל. אבל זה לא נגמר בזה. מיכאל אוחנה טוען שחייבים לו מאות אלפי שקלים שלא הועברו ל. כחלק מתכנית ההבראה בית"רלא שילמה 600 אלף שקל לאנטואן קונטה ומסתבכת עם עוד סנקציות, המועדון דוחה את דיוני הבוררות עם דן איינבינדר שגם בהם צפוי להיפסק על סכום לא מבוטל לטובת השחקן, הקבוצה דחתה התחייבות של מעל 5 מיליון שקל לסוכני שחקנים וספקים רבים וייצרה בור פיננסי מטורף בחסות בקרת התקציבים.

ויש עוד: בית"ר מערערת על הפסיקה בנוגע לינקוביץ' ל-CAS אך אם העתירה תידחה, המועדון יהיה בבעיה קשה כי בניגוד למקרה אנטואן קונטה, עורכי דינו של המונטנגרי ביקשו בתביעתם הטלת סנקציות לקבלת התשלום ובמידה ובתוך 30 יום לא ישולם הסכום, המועדון עשוי לספוג הפחתה של 6 נקודות ולאחר 60 יום נוספים גם ירידת ליגה.

עוד בוואלה!

אוהדי בית"ר הגיעו לביתו של אורן חסון, מכתב נשלח ליו"ר הבקרה

לכתבה המלאה
אוהדי בית"ר אורן חסון. יחצ,
יש לו חלק. האוהדים מוחים מחוץ לביתו של אורן חסון/יחצ

ומה קורה בתוך המועדון? העובדים אובדי עצות ומחכים למוצא פיהם של משה חוגג ועורך הדין מטעמו, יצחק יונגר. חלקם אף אומרים שהיו שמחים להצטרף למחאות אם היו יכולים. לאחר שבית"ר ביקשה מאוראל דגני ואיתמר ניצן לחפש קבוצה בתקווה לחסוך את משכורותיהם בסכום של יותר מ-2.5 מיליון שקל ברוטו, שחקנים נוספים ביקשו שחרור ונענו בשלילה.

חוגג ויונגר הבהירו גם אתמול כי מבחינתם הם יפעלו כדי שהקבוצה לא תלך לפירוק ותתופעל בעונה הנוכחית. יונגר טען בפני אנשי המועדון כי ניתן לאשר בפני הבקרה תקציב של 18-20 מיליון שקל שיכלול 12 מיליון שקל מהכנסות מזכויות שידור, טוטו ומנהלת. בנוסף הבקרה תכיר ברכישת כרטיסים של קבוצות החוץ יחד עם מעט אוהדי בית"ר שיגיעו ב-3 מיליון שקל נוספים, כשלכך יצטרפו הקצבות מהעירייה, שילוט, פרסום, ספונסרים קטנים, הכנסות ממחלקת הנוער ומרצ'נדייז וישלימו תקציב של קרוב ל-20 מיליון שקל שיאושר בבקרה.

אם דבר כזה יאושר, מדברים בבית"ר על שכר שחקנים של 7 מיליון שקל, תקציב מנהלה של 5 מיליון שקל ועוד 8 מיליון שקל שיילכו לחובות בהסדר. בסך הכל מדובר בתקציב של כ-20 מיליון שקל.

אם עד לפני כמה ימים התסריט של חוגג ועושה דברו יצחק יונגר היה הגיוני, העובדה שהנושא הוצף וגורמים משפיעים רבים דורשים תשובות בתוך ההתאחדות ומחוצה לה, מייצרת סיטואציה שתקשה על שיתוף הפעולה עם בעלי בית"ר פעם נוספת. נראה כי אם לא ייכנסו כספים משמעותיים לבית"ר בשבועיים הקרובים או שלחילופין יימצא רוכש, על אף חוסר רצונה תיקח בקרת התקציבים את השליטה על הקבוצה ותחתור לפירוק. גורמים בהתאחדות טענו אתמול כי הפעולות עשויות להתבצע בימים הקרובים בשל הלחץ הציבורי הגדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully