וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וויצ'יץ' צריך לחשוב מחוץ לקופסה": המאמנים שמכבי תל אביב יכולה לסמן

באתר "באסקטניוז" הציעו מועמדים מפתיעים, אריק מקולום טען: "אם יש קבוצה שצריכה להמר על מאמן אמריקאי, זאת מכבי תל אביב"

תקציר כדורסל ספרדי: ברצלונה - ריאל מדריד 88:75/ספורט1

אחרי שהשיחות למינויו של צ'אבי פסקואל לא עלו יפה, מכבי תל אביב מחפשת במרץ את המאמן הבא שלה. עודד קטש הוא המועמד המוביל, אבל בהנהלה נשמעים גם קולות אחרים שלא משוכנעים שהוא האיש הנכון לתפקיד.

אז מי בכל זאת עשוי להתאים? בפודקאסט של האתר "באסקטניוז" דנו הכתב הליטאי דונאטאס אורבונאס והגארד המנוסה אריק מקולום במועמדים שהצהובים יכולים ואולי אף צריכים לסמן, למרות שהם לא נמצאים בהכרח בסבב השמות הקבוע.

לדבריו של מקולום, מכבי תל אביב צריכה לשקול את האפשרות לפזול דווקא לשוק האמריקאי. "אם יש קבוצה שצריכה לנסות להחתים מאמן אמריקאי זאת מכבי תל אביב. לא רואים מאמנים אמריקאים לעיתים קרובות ביורוליג, אבל מכבי תל אביב - עם סגנון הכדורסל שהיא משחקת שמזכיר יותר את ה-NBA, עם חומר השחקנים שלה שכולל אמריקאים שתופסים נפח משמעותי בקבוצה, זה כמעט מתבקש".

ג'ון פטריק, מאמן לודוויגסבורג. Alex Grimm/Bongart, GettyImages
הגיע הזמן למאמן אמריקאי בהיכל? ג'ון פטריק/GettyImages, Alex Grimm/Bongart

לדבריו של אורבונאס, מועמד פוטנציאלי אחד כזה הוא ג'ון פטריק, מאמן אמריקאי שאימן את לודוויגסבורג בתשע השנים האחרונות, זכה עם גוטינגן ביורוצ'אלנג' ב-2010 והוכתר למאמן השנה בגרמניה שלוש פעמים בעבר. פטריק ידוע כמאמן יצירתי עם אוריינטציה התקפית ולדבריו של אורבונאס יכול להתאים לצהובים, למרות שהוא צפוי לחתום בקרוב בקבוצת צמרת מהליגה היפנית.

"אין הרבה מאמנים אמריקאים ברמות הגבוהות של הכדורסל האירופי, הם בדרך כלל לא זוכים לכבוד של ממש באירופה. אבל ג'ון פטריק הוא בהחלט שם שהתפספס ביורוליג", הוא אומר. "הוא עבד בלודוויגסבורג במשך שנים, יש לו זהות משלו, הוא בנה שם קבוצה אמריקאית מאוד ומתמחה בלמצוא שחקנים עם פוטנציאל גדול מהשוק בארצות הברית. רויס אוניל (כיום ביוטה ג'אז) התחיל לפרוץ אצלו, גם תומאס ווקאפ, ניק וויילר באב. הוא משחק כדורסל קצת משוגע, אבל מאוד מודרני. הוא מכיר את התרבות הזאת שמכבי צריכה. הוא יכול להתאקלם בקלות בתרבות הזאת. הוא לא קיבל הזדמנות ביורוליג, וחבל שכך".

עוד בוואלה

מכבי תל אביב מחכה להכרעה סופית לגבי קטש. ווילבקין רוצה לעזוב

לכתבה המלאה
פדרו מרטינס מאמן מנרסה עם שחקניו. ברני ארדוב
מוח כדורסל מבריק. פדרו מרטינס/ברני ארדוב

מועמד נוסף שהציג אורבונאס הוא פדרו מרטינס הספרדי, שידוע כמי שמוציא מהקבוצות שלו את המקסימום. הוא אימן לאחרונה את מנרסה והצעיד אותה להצלחות מרשימות ביחס לתקציב שלה, ונכון לעכשיו עתידו לא ברור. ולנסיה אותה אימן בהצלחה בעשור הקודם רוצה להחזיר אותו, אבל הצדדים עדיין לא הגיעו לסיכום.

"מרטינס מאמן מנוסה מאוד, הוא עשה עבודה נהדרת במנרסה. הקבוצה שלו קלעה הכי הרבה נקודות בספרד, למרות שהייתה מוגבלת מבחינת כישרון. הקבוצות שלו תמיד התקפיות אבל גם מאוד ממושמעות, עם שחקנים שאוהבים לחלוק את הכדור. זה סגנון שיכול להתאים למכבי. עדיין לא ברור לאן הוא יגיע. במקום ניקולה וויצ'יץ', הייתי חושב עליו בתור מועמד. וויצ'יץ' צריך להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully